Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

02-10-2008 om 22:05

Veranderen van mening: doe je dat wel eens?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

03-10-2008 om 18:18

Asa Torell

Asa Torell

03-10-2008 om 22:07

Ja vaak genoeg

en zeker door OO. Veel ervaringen van anderen lezen, zelf ook een tweede kind, daardoor heb ik allerlei zaken die ik uit opvoedboekjes had en die op de oudste ook nog eens perfect toepasbaar waren, wel leren relativeren. Terwijl de combi opvoedboekje + gedrag oudste, er eerder wel voor zorgde dat ik redelijk overtuigd was in allerlei meningen. Zoals over doorslapen, ritme in slaap- en drinkgedrag voor baby's, niks anders geven als ze het eten niet lusten, enzovoort.
Zo is het aan 1 enkele draad met Kaatje Heksevet als vertegenwoordigster van 'waarom moet kinderen eigenlijk alles lusten' te danken, dat ik ook niet meer snap waarom dat zou moeten. Dat wist ze dus wel overtuigend te brengen.
In de meeste gevallen komt een meningsverandering bij mij vooral door nieuwe informatie. Zowel van anderen als door nieuwe belevenissen bij mezelf.

margje van dijk

margje van dijk

03-10-2008 om 23:41

Miriam

Hoezo kan dat niet! Sinds wanneer heb jij je laten tegenhouden door 'wat niet kan'?

Ik heb wel een leuke slogan voor je: Trots op Paars! In combinatie met de roze handtas - fenomenaal.

Margje

Biene M.

Biene M.

04-10-2008 om 11:48

Ahum

Vroeger was ik ervan overtuigd dat ik nooooit na mijn 35e zwanger zou worden, dat vond ik gewoon stom. Tegen de tijd dat ik een maand voor mijn 39e verjaardag beviel van mijn zoontje dacht ik daar dus heel anders over.

Door discussies hier (en ook door dit keer zelf wat langer te voeden) ben ik ook anders gaan denken over langvoeden. Vroeger vond ik het verschijnen van tandjes het teken dat het tijd werd om te gaan spenen; nu weet ik niet meer of er een bepaald moment is waarop dat moet gebeuren en, zo ja, wanneer dat dan is. Maar dat je na de eerste tandjes nog door mag gaan met borstvoeding, daarvan ben ik nu wel overtuigd

Verder ben ook ik met de jaren een stuk minder stellig geworden. Alhoewel ik op dat vlak nog steeds wel wat kan bijleren.

Nasha the first

Nasha the first

04-10-2008 om 14:37

En pelle?

Hoe zit het nu met jou?

Maylise

Maylise

04-10-2008 om 15:33

Vaak

Ik verander heel vaak van mening. Ik ben niet iemand die heel stellig is maar probeer sowieso altijd meer grijstinten op te zoeken. Bovenal zijn er vooral heel veel onderwerpen waarover ik gewoon geen mening heb omdat ik er niks over weet of veel te weinig om een mening te vormen. Dan kan ik wel wat gaan roepen in het wilde weg maar de vraag is of ik dan wel echt mijn mening verkonding. Over veel onderwerpen heb ik wel een mening maar niet een hele uitgesprokene.

Hierboven schrijft iemand (Jessicah geloof ik) dat ze voor ze kinderen kreeg al had bedacht dat ze geel en roze geen leuke kleuren voor haar dochters vondt. Dat is nou typisch een soort onderwerp waar ik helemaal geen mening over heb en al helemaal geen uitgesprokene.

Over de onderwerpen waar ik wel een mening over heb sta ik overigens altijd open voor nieuwe informatie en daardoor kan ik best anders tegen dingen aan gaan kijken.

juno

juno

04-10-2008 om 17:21

Constant

Ik ken iemand die constant van mening verander. Tegen die verteld ze iets en dan een uur later verteld ze het tegenover gestelde tegen een ander.
Of tegen Q. verteld ze wat voor hekel ze heeft aan X. en de volgende dag verteld ze aan X wat voor hekel ze heeft aan Q............

mama-van-louiza

mama-van-louiza

04-10-2008 om 21:17

Hier ook vaak

Veel van mijn meningen zijn de afgelopen vijftien tot twintig jaar toch wel een stukje opgeschoven. Toen ik veertien was (heb laatst dat dagboek weer gevonden bij de verhuizing) vond ik Jean-Claude van Damme een lekker ding. Hm. Ik vind het nu een hersen- en talentloze kleerkast en kan bij zijn films vreselijk gieren van de lach (tipje: weinig films zijn zo ontspannend als ontzettend slechte vechtfilms. Nog leuker dan ontzettend slechte griezelfilms.) Waarover ben ik nog meer van mening veranderd? Even kijken:
- uitkeringen, subsidies en andere vormen van staatsonderhoud (van communist naar libertijn, dat vat het wel leuk samen)
- kleding: toen ik een grunge-adept van zeventien was en in een boekhandel werkte, liep mijn toenmalige baas met een nietmachine om mij heen om de grootste scheuren en gaten voor het oog weg te moffelen. Ik ben nu een keurige grunger. Leerlingen noemen mij wel eens "een oude gothic", heel fijn
- God. De twijfel sloeg al rond mijn achtste toe. Ik ben nu niet alleen overtuigd atheist (hoewel ik geen zieltjes probeer te winnen), maar krijg ook een steeds grotere afkeer van zweverigheid. Ik las net het woord "healing" toevallig en kreeg daar al even de griebels van.
Wat ik eigenlijk veel leuker vind is alles waarover ik nooit echt van mening ben veranderd. Zoals daar zijn: mannen met krulletjes, the Red Hot Chili Peppers, patat oorlog, T. Coraghessan Boyle (heeft trouwens ook krulletjes, bedenk ik me ineens), warme chocolademelk van echte cacao: altijd al goed gevonden.
Make-up (bij mezelf), verplicht zoenen, alle vormen van chagrijnigheid, Maxime Verhagen en Nederlandse tv-programma's met 'sterren': o griebels, altijd al een hekel aan gehad.
Volgens mij kun je veilig van mening veranderen zonder meteen ook een persoonlijksheidsverandering te ondergaan. En om er nog maar een stelling tegenaan te gooien: het is een stuk makkelijker om van mening te veranderen als je ego niet in het geding is. Ik kan omslaan als een blad aan de boom bij redelijke en steekhoudende argumenten, maar niet als ik middenin een ruzie zit die ik per se wil winnen. Dan kan ik zelfs tegen mijn echte mening ingaan - ik verzin dan ter plekke een mening die ik beter kan onderbouwen dan de mijne. Maar ik ben dan ook een vechtjas in het diepst van mijn gedachten .
Groetjes
Marieke

Kari1

Kari1

05-10-2008 om 11:10

Ha, mama-van-louiza

"uitkeringen, subsidies en andere vormen van staatsonderhoud (van communist naar libertijn, dat vat het wel leuk samen)"
Een schoolvoorbeeld van het aloude gezegde: als je voor je dertigste geen communist bent geweest dan heb je geen hart, als je het na je dertigste nog bent dan heb je geen hoofd.
(nee, discussie hierover hoeft niet, ik bepleit niet het waarheidsgehalte hiervan, ik vond alleen dat de kreet zo mooi werd geïllustreerd.)
Kari

Tirza G.

Tirza G.

05-10-2008 om 21:15

Andersom

Ik zei van de week nog tegen een vriendin, toen ze over haar jongere broertje liep te klagen: ach, iedere adolescent/jongvolwassene heeft recht op zijn rechtse periode. Dat trekt wel weer bij. Meestal.

Tirza

Emmawee

Emmawee

05-10-2008 om 23:01

Met alle winden mee

Ja, ik heb geen ruggegraat en ben het altijd met iedereen wel een beetje eens, of heb op z'n minst begrip voor iemands mening. Een softie, dus. Of nee.... uiterst genuanceerd, dat is het natuurlijk. Echt stellig ben ik zelden en ik heb bewondering voor mensen die dat wel zijn. Die echt een MENING hebben, met de bijbehorende kennis van zaken.
Homeopathie, die is nog van kort geleden, dat geloof ben ik hier op OO kwijtgeraakt. En in één beweging verdween eigenlijk ook vrijwel al mijn religieuze en spirituele interesse en overtuigingen. Wat ervoor in de plaats is gekomen is nog vrij onduidelijk.
En langvoeden... tja... ik zou in elk geval geen borstvoeding willen geven aan een kind dat erover zou práten. Brrr dan werd het hoogste tijd om te stoppen! Ahum... soms groei je gewoon door je eigen mening heen. .
Verder ben ik van mening veranderd over de mate waarin je het jezelf 'makkelijk' moet maken in je leven. Ik ben wat strenger geworden, merk ik. Werken voor je geld, dat soort kreten. Maar ik blijf een softie hoor!
Groeten, Maw.

mama-van-louiza

mama-van-louiza

06-10-2008 om 22:23

Kari en cobi

Kari, dat riep mijn vader ook altijd toen ik zestien was! O, wat werd ik daar altijd woest om, dat paternalisme (letterlijk ook nog).
Cobi, heb dank (buiging). Ik kwam hier ooit eventjes om een hoekje kijken in Babytijd met een dringende vraag over tepelkloven. Louiza was toen drie weken oud en beheerste mijn gehele universum. Oeps, dat doet ze eigenlijk nog steeds, twee jaar later.
Wel ben ik inmiddels ernstig OO-verslaafd en heb ik al vele malen overwogen om die achterlijke nick te wijzigen. Ik weet alleen nog niet waarin.
Groetjes
Marieke

Polly Shearman

Polly Shearman

07-10-2008 om 14:31

Eens kijken

waarom niet gewoon marieke, daar ondertekend ze toch ook al heel wat jaren mee?
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mama van nicks over het algemeen een beetje suf vind. Je bent toch wel meer dan een mama.
ik ga me toch ook niet vrouw van pollyman noemen?
Maar dat terzijde.

Marieke, wat vind je leuke tv series? of films? of sprookjes of boeken? pluk daar een personage en taddaaaaaaaa je hebt een nieuwe nick.

groet, polly

mama-van-louiza

mama-van-louiza

07-10-2008 om 15:26

Ah leuk, meedenkers

'Marieke' wordt niks, daar zijn er al zeker drie van. Heb het net aan Louiza gevraagd en die zei: "Pakke pakke", haar lievelingsspelletje. Maar dan klink ik weer als iemand uit een Youp van 't Hek persiflage. Ik zoek rustig verder en op een dag bestaat die hele mama van Louiza niet meer, maar zit er ineens een nieuwe mevroi op het forum met een peuterdochter.
Groetjes
Marieke

wendelien

wendelien

07-10-2008 om 15:28

Een kwestie van voortschrijdend

inzicht noem ik het weleens tegen mijn nageslacht. Ik heb lang niet altijd mijn mening paraat en raakte weleens geïntimideerd door mensen die over heel veel zaken heel overtuigd zijn van hun gelijk. Dat wordt minder, overigens. Ik heb wel bepaalde principes en uitgangspunten, maar sta zeker ook open voor die van anderen, mits er over en weer geluisterd wordt.

Wat de mamavanlouiza betreft: wil je je transformatie alsjeblieft transparant houden, zodat ik je kan herkennen? Iets van MvL ofzo? (Jouw Werdegang lijkt errug op die van mij, al moet ik nog wel even nadenken of ik nu libertijns ben.)

En wat het cavialeed bij Lidwientje betreft: allereerst gecondoleerd en onze ervaring is dat de achterblijfster desondanks de meer dan pensioengerechtigde leeftijd kan bereiken, zodra het eerste gemis vergeten is.
wendelien (eigenlijk ook wel toe aan een nickwissel)

Kabouter kwebbel ;-)

Kabouter kwebbel ;-)

07-10-2008 om 15:50

Mama-van-louiza

Misschien alleen Lou? Klinkt wel stoer.

Of Aziuol, Louiza omgedraaid. Al kan ik die amper uitspreken zo
Of je verzint gewoon een voornaam en achternaam...
Bijv.
Laura Verbeek
Edith de Graaf
Veronica Gids.
Of je neemt gewoon een gebruiksvoorwerp,
vergiet
snijplank

Marieke

Nog een mogelijkheid: kies een favoriet Nederlands woord en vraag je man om het equivalent in zijn taal. Natuurlijk wel net zolang zoeken tot je iets hebt dat ook een beetje makkelijk typt...

Groeten,

Temet

Malou?

vind ik wel leuk (dól op namendraadjes )

reina

reina

07-10-2008 om 18:34

Kun je je achternaam niet verbasteren? Mijn nick is een verbastering van de achternaam van man en kinderen. Ik heb er nog een ( die ik zelden gebruik, dat vergeet ik gewoon) dat is de meisjesvorm van de naam van mijn zoon. Je kunt ook je eigen naam iets veranderen of misschien heb je een tweede naam en kun je die gebruiken of een combinatie van beiden? Ik vind Malou trouwens inderdaad een hele leuke.

Pakke

Noem jezelf gewoon "pakkepakke" of anders "pakke"!
Ik houd altijd wel van het alledaagse...

mama-van-louiza

mama-van-louiza

07-10-2008 om 21:47

Wow

Zoveel reacties, terwijl ik ook nog Pelles draadje helemaal het bos in heb gestuurd. Malou is helemaal niet gek, zeg! Een vondst, Silone. Ik heb erg zitten grinniken om kabouter kwebbel. Snijplank, woeha! Ik aarzel alleen nog omdat ik bij "Malou" geneigd ben het woord "Kapsalon" ervoor te plakken. Weet ook niet waarom.
Groetjes
Marieke

Nicky is evenmin origineel

Even OT voor Sinilind: Pebbels is even forummoe, vertelde ze me. Ze komt vast wel weer
Hadden we niet al ergens een Malou? Nog wat tips als je herkenbaar wilt blijven, marieke-mama-van-louiza: neem je sterrenbeeld in het latijn, of zoals ik, zoek in de flora de zondagse naam van een plant/bloem/struik/boom op die je mooi vindt.
Of gewoon Plancky van 't Hek?

wendelien

wendelien

07-10-2008 om 22:31

Altair en cobi!

Altair: bloos.
Cobi; hoe nu?! Overweeg jij nu ook al een nieuwe gedaante? Probeer het eerst een paar draadjes lager, waar een aardig gedachte-experiment gestart is... Ik denk nog na over mijn bijdrage (if any).

Polly Shearman

Polly Shearman

08-10-2008 om 12:09

Cobi

Ik heb nog een andere nick, maar ik doe vreselijk veel moeite om daarin onherkenbaar te zijn... door puntjes weg te laten, geen whahahaha te gebruiken en mijn zinnen anders op te bouwen...
tot nu toe dus gelukt, want anders had jij mij allang gevonden whahaha
groet, polly

Icesave

ik heb nog geen week terug hier gescandeerd dat ik ging sparen bij icesave, op aanraden van onze hypotheekman. Ik ben nu blij dat ik pas volgend jaar kan gaan sparen en dus nog een heel jaar lang enigszins opgelucht kan zijn dat we geen cent spaargeld heb. Pfff wat een ellende zeg, vreselijk als je er wel mee te maken hebt en je niet bij je centen kan.

Tihama

Tihama

08-10-2008 om 13:19

Nee, cobi

Polly is niet Toosje

Mama-van-louiza

Oke, als het Malou niet wordt, dan is het duidelijk wat het 'wél moet worden:
Mamalou !!!
Sapperdefláp!!

Polly Shearman

Polly Shearman

08-10-2008 om 16:02

Nee cobi

Ik ben niet toosje!! whahahaha dat zou niks voor mij zijn, daar ben ik veel te braaf voor! whahaha
en stout zijn is NOT DONE hier op ool. dus helaas...!

Wie nooit van mening is veranderd.....

heeft zelden iets geleerd.
de reclameslogan van het nrc die ik ooit eens uitgeknipt hebt en al jaren op de wc hangt.

Moet ik er nog wat over zeggen? Lijkt me duidelijk.

Silone

Mamalou is in elk geval beter dan Nononono

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.