Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Verbazingwekkende huizen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

29-10-2008 om 21:06

Ook gehad

Bij de meeste mensen met kinderen bij wie ik in huis binnen komen, zie je ergens vaak toch wel in ieder geval een doos staan waar speelgoed in ziet oid.
'Ooit' kwam ik 's avonds eens bij iemand, zij hebben 2 jongenskleuters, en NERGENS was aan te zien dat er in dat huis ook kinderen woonden. Een nogal fashionable huis, met hoogpolig tapijt, allerlei kunst-achtige beelden op de vloer, antiek-achtige meubelstukken etc. Ik was toen nogal verrast, het is niet dat ze ook erg chique waren verder (hij is bouwvakker).
Ook heb ik me eens verbaasd, maar dan juist omgekeerd, mij mensen met evenzo twee jongenskleuters (of iets ouder), waarbij het huis in het teken van de kinderen stond. De HELE huiskamer (die niet zo groot is) stond vol met allerlei speelgoed. De zithoek kon je bijna niet betreden want er lag een trein (en die lag er na het neerleggen altijd een paar dagen omdat het anders zo sneu voor de kinderen was) etc. Ik heb nog nooit zoveel speelgoed gezien!
Jesse

Jesse_1

Jesse_1

29-10-2008 om 21:07

Sh*t

en toch weer allemaal typefouten erin grrr

Bastet

Bastet

30-10-2008 om 07:28

Jesse

Ha,ja,dat had ik ook ooit,bij een goede vriendin.Twee kinders,maar letterlijk geen spoor van die kinderen.Tot ik een klont uitgekauwde bubblicious zag liggen in de schaal potpourri...hihi....
Bastet

albana

albana

30-10-2008 om 08:26 Topicstarter

Blanco

het 'lijkt' een heel grappig 'probleempje' maar ik heb er even echt over in gezeten....'anders' heb ik dat nooit of in ieder geval zit ik dan 'een beetje' goed. en nu 2 keer achter elkaar....was ik mezelf nog wel? nou, ja dat geloof ik wel, maar ik ben me toch gaan afvragen wat het verschil nu uitmaakte.
de enige 2 dingen die erg overeenkwamen bij deze 2 gevalletjes waren het onverwachte waarmee het gebeurde en de lichtelijke haast waarin het gebeurde.
en beide mensen 'kende' ik vrijwel niet. ik wist net hoe ze heetten en een klein beetje hun gezinssamenstelling.
jullie 'ken' ik 'b.v. 'beter'.
zou het onverwachte/onvoorbereide een rol spelen? of dat ik teveel bezig was met andere dingen door de haast? of zou het toch zijn dat ik compleet blanco was wat betreft deze mensen?
mééstal als je bij mensen voor het eerst langs gaat ken je ze beter. je gaat op afpraak, bent erop voorbereid zeg maar.
vanmiddag moet ik op bezoek bij iemand die ziek is en die ik via werk al geruime tijd 'ken'. véél beter ken dan de mensen waarbij het zo verkeerd ging. dat weet ik ook al sinds gisteren, toen ik de afspraak zelf gemaakt heb. dus vanmiddag kan ik het meteen uitproberen.....zal me benieuwen.
en jesse, volgens mij ben jij op bezoek geweest bij de buren van mijn vader.....die hebben ook zo'n huis. en ook kleine kinderen, man heeft hetzelfde beroep. maar bij die buren van mijn vader had ik het zo wel 'verwacht' omdat ik hun redelijk 'kende' voor ik er ooit in huis kwam (een keer met oud en nieuw).die hebben zelfs kiezels op de vloer (lijkt me een crime met kleine kinderen) en glazen tafels (zou ik ook meteen wegzetten). maar dát verbaasde me niks. ze hebben ook een compleet bestrate tuin, ook iets wat ik nooit zou doen met kinderen en zo'n grote tuin. zijn vrouw roept ook de hele dag; 'niet doen' of 'afblijven' en 'pas op' dus dat was niet onverwachts die inrichting......ze hadden wel lekkere champagne met oud en nieuw trouwens.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 09:58

En ik en ik?

Voor ik wat ga zeggen wil ik ook graag inschattingen horen! Pelle, Geerke en Sinilind mogen niet meedoen

Komt ie

Vensterbanken met planten en gordijnen die 's avonds dicht gaan. Twee tweezitsbanken die lekker doorzakken. Liever schemerlicht dan spotjes, en de kleuren bruin/grijs overheersen. Zeker geen witte meubelstukken.

wendelien

wendelien

30-10-2008 om 10:48

Ooooow wat een leuke draad

en ooow wat jammer dat ik momenteel zo weinig tijd heb. Wil er tzt nog iemand interieurtechnisch door mij geanalyseerd worden en heeft er nog iemand ideeën over de aanblik van ons onderkomen?

Wilma

Wilma

30-10-2008 om 11:52

Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog ...

En ik? Iemand énig idee hoe ons onderkomen in 't zuidlimburgse land eruit ziet ??? En bastet, jij mag deze keer niet meedoen .

Groetjes, Wilma

wendelien

wendelien

30-10-2008 om 12:18

Sini en fladder

Even snel: jaren30woning, knus, heel veel (verantwoorde) boeken, klassieke cd's, wollen sloffen, wellicht vilten kussens, mooie kunstvoorwerpen op de schouwen, eenvoudige maar comfortabele bank, een zo groot mogelijke eettafel, sfeervolle verlichting.
Fladder: omschrijving van Silone klopt, ik voeg er nog heel veel dvd's en boeken en misschien een leuke plant aan toe.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 12:31

De buitenkant van jouw huis ken ik sinilind

die heb je bij je huizenzoektocht laten zien. Ik denk dat je interieur een modernklassieke uitstraling heeft met een nonchalant tintje. Dus geen strakke meubelen en ook niet de laatste trends. Het moet wel netjes zijn, maar er moet ook zichtbaar gewoond worden. Niet teveel toeters en bellen, rustige kleuren met fleurige accenten. Geen planten want die gaan dood. Een grote boekenkast. Vanwege de hond geen al te lichte stofjes en geen vloerkleden of tapijt.

Wendelien & wilma

Bij Wendelien stel ik me een Jan des Bouvrie inrichting voor. Veel wit, licht, ruim met wat accenten in grijs of fuchsia. Haar keuken is groot, glanzend en opgeruimd met een paar mooie Itailiaanse designattributen die veel gebruikt worden.
Bij Wilma stel ik me juist meer een ikea-inrichting bij voor, met veel handige opbergdingen, groot prikbord voor van alles en nog wat, kindertekeningen op de deur, en vrolijke kleuren in huis.

O ja

Zitten we allemaal een beetje in de goede richting te denken trouwens?

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 13:05

Wat bedenksels

Bastet heeft volgens mij geen eenduidige inrichting. Dus niet een speciale stijl.
Bij Fladderbeestje een comfortabele bank en een lekkere stoel, een paar plantjes maar niet teveel. Gezelligheid is belangrijker dan de laatste trends.
Tonny is niet zolang geleden verhuisd. Ik schat neutrale kleuren als licht tapijt en cremekleurige muren in met een twee en driezitsbank in een kleurtje, een grote eettafel van donker hout. Ik denk dat het er redelijk georganiseerd uitziet.
Geerke winkelt denk ik graag bij Ikea. Fleurig en licht.
Miriam heeft een interieur die al twintig jaar dienst doet, waarom zou je iets veranderen als het nog voldoet? Op de een of andere manier zie ik hier een wat donker interieur. Donkere muren, veel boeken, planten die al jaren meegaan.
Reina, lichte kleuren, fleurig, veel planten, grenen.
Tinus heeft denk ik een vrij strak interieur met een een leren of kunstleren bank met rechte vormen in zwart of donkerbruin en twee losse stoelen die comfortabel zitten en een kleurtje hebben. De eethoek is minder belangrijk, vrij klein dus. Een boekenkast en een grote hoek voor de computer en muziek. Geen planten of het moet er een zijn die ook zonder water een tijd vooruit kan.
Nu is mijn fantasie even op.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 13:08

Ik laat me nog niet uit

eerst even wat ideeën afwachten

Bastet

Bastet

30-10-2008 om 14:43

Kaaskopje

Lees Manda maar,zij zat een eind in de goede richting!

Groetjes,Bastet

Overigens

voor degene die mijn echte voornaam + woonplaats weten kan je mijn badkamer en slaapkamer zien (op mijn nieuwe website van mijn bedrijf). Het is de 1e hit op google met die 2 trefwoorden.

En liever niet die trefwoorden hier noemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 16:57

Mooi manda

Leuk om dat eens te zien.

Margriet*

Margriet*

30-10-2008 om 17:00

Heel mooi manda

Wel precies zoals ik me had voorgesteld bij jouw. Leuk om je projecten in Amsterdam te zien.

Verder sluit ik me aan bij Emma B, erg grappig om te zien hoe divers het interieur van forumsters (en hoe anders inderdaad, maar goed schoonfamilie wijkt bij mij ook erg van wat ik 'gewend' ben)afis aansluitend bij de diversiteit van bezoekers van dit forum.

Mamasan

Mamasan

30-10-2008 om 17:45

Ik pas niet bij mijn huis

Ik heb het gevoel dat ik (nog) niet bij mijn huis pas of eigenlijk mijn huis niet bij mij. Nu woon ik er ook pas 2,5 maand dus misschien moet het nog groeien. Ik voel me trouwens wel prima op mijn gemak in mijn huis, maar daar heb ik nooit veel moeite mee. Hoe denken jullie dat mijn huis eruit ziet?

Meen je dat nou emma?

Heb jij alleen maar mensen om je heen met grotendeels gelijksoortige inrichtingen? Ik had jou helemaal niet ingeschat als een osm-type.

Haha

Zo dadelijk moet ik mijn beeld over jouw inrichting ook nog gaan bijstellen, Emma

Polly Shearman

Polly Shearman

30-10-2008 om 18:43

Ik ben mijn huis ontgroeid

Dat wil zeggen, jaren geleden de muren geverfd in prachtige maar hysterische kleuren. Nu ben ik pas in de fase beland dat ik ook toe ben aan rustige kleuren op de muren. Weer wat wilde haren verloren denk ik.
Dus binnenkort ga ik me maar eens storten op de kleuren stalen van de praxis. Mijn zoons groeien en worden drukker dus ik heb nu behoefte aan een rustigere inrichting.

groet, polly

Dan kan ik niet wegblijven...

wat verwachten jullie bij dit gezin?
Daar ben ik dan toch wel benieuwd naar

groetjes,
Jons

wendelien

wendelien

30-10-2008 om 20:54

Hmmmm

Even verder orakelen:
Ingridt heeft een prachtige vloer van een of andere exclusieve Amerikaanse houtsoort, daarop stijlvol meubilair dat toch een stootje hebben kan, een gezellig ruig kleed voor de open haard, een fraaie piano, flinke eettafel met comfortabele stoelen waaraan/op het ook goed natafelen is. Veel daglicht en boeken.
Silone: woonkamer ruim, licht, functioneel, geen tierelantijnen, wel veel boeken, maar misschien staan die boven, mogelijk staat er een allesbrander. Strakke keuken, veel kruiden en specerijen (maar misschien niet in het zicht) en een flinke wok aan de muur.
Cobi: hier of daar moet nog een jarenzeventigpamfletposter hangen, Lundiastellingen, rode kleuraccenten in de vorm van kussens op een robuuste zwarte driezitter, breimandje, overal kranten en boeken, flinke eettafel, te kleine keuken, vol met Kenwoodaccessoires, veel bakattributen en volgens mij een flink kruiden- en specerijenassortiment.
Jons: ook Lundiastellingen, knusse zithoek (misschien een beetje versleten, maar ach met een fleurig kleed erover zit-ie even lekker), grote eettafel, planten, vrolijke prenten aan de muur.
Lidwientje: veel mensen in een wat te krap huis, licht, boeken, prachtige tekeningen van de kinderen en haarzelf aan de muur, een terrarium, aquarium, zeekleuren, schelpenverzamelingen, misschien iets mafs op sterk water, een verdwaald vogelschedeltje in de kast, kindvriendelijke inrichting.
even verder denken

mem

mem

30-10-2008 om 22:40

En hoe denken jullie

over mijn huis? Is altijd interessant om te weten hoe een ander over je denkt.

Op het verkeerde been

Wendelien en eventuele anderen; laat je niet op het verkeerde been zetten door onze huidige financiele situatie
We hebben ons huis niet in hoeven richten met 1000 euro zoals de frogers, onze meubels zijn wel oud, maar niet krakkemikkig, haha.

Wendelien, je zat er dus naast ....

Wie durft nog?

Jons

Amarins

Amarins

30-10-2008 om 23:08

Beetje flauw

... maar interieur, is dat niet iets op de vloer, op en aan de muur, voor het raam en iets om op te zitten en om aan te eten ). Ik vind gevulde boekekasten overigens het meeste zeggen over de bewoners en dus het meest individuele van het interieur. Ik mag er graag naar kijken.

Jujube

Jujube

30-10-2008 om 23:08

Geinig

Bij cobi stel ik me echt een jaren 70 interieur voor met zelf gebreide lampenkapjes en een gefiguurzaagde gans of ander dier voor het raam dat ze eigenlijk lelijk vindt, maar ja, het is zelf gemaakt.....En in de keuken natuurlijk de Ken met koffiemolentje en een Saeco (die had je toch?). Verder denk ik dat cobi stiekem gestart is met Kenmark en daar een nieuwe keuken mee financiert....
Van Marith weet ik dat ze een landelijk interieur heeft en daar zie ik van die kransen hangen van gedraaide twijgjes met droogbloemen e.d. er in.
Emma B. had voorheen een heel kleurig huis en nu volgens mij een huis met rustige, natuurlijke kleuren.
Bastet heeft denk ik veel brocante met kalkverf en een prachtige romantische bloementuin. Oh, en elfjes!
Manda, wat een mooie site heb je! And so you.
Tot zover mijn mijmeringen.....
Groet,
Jujube

Mem

ik denk een groot mooi belgisch huis met veel kamers en muziek instrumenten en een beetje rommelig maar wel heel gezellig! een soort boeken kamertje waar ook een piano staat en een grote tuin en leef keuken.

wendelien

wendelien

31-10-2008 om 07:14

Dat krijg je ervan

Haha,
Hopelijk heb ik je niet voor het hoofd gestoten, Jons, met mijn opmerking over het wellicht beetje versleten zijn van het zitgebeuren! (En gelukkig maar.) Het was een schot voor de boeg, want eigenlijk weet ik niet zoveel van je.
Mijzelf past interieurtechnisch slechts bescheidenheid, Wat Silone schetst, zou ik best willen (afgezien van Des Bouvrie dan). Heb een tamelijk nomadisch verleden (ben nog begonnen met fruitkisten als meubilair) en verder wonen we in een huis waaraan qua hardware ontzettend veel moest gebeuren, dus aan à la Manda inrichten (weer een gok, want ik kan helaas niet op haar site kijken) zat er nooit in. Hier wordt iets pas vervangen als we er letterlijk doorheen zakken. Verder ben ik niet zo met onze inrichting bezig. Het belangrijkste is dat het lekker zit, niet kil is en dat een permanente staat van onopgeruimdheid (lees: overal kranten, boeken, rugzakken, sportspullen, stof, schilderijen/-tjes, snoerspaghetti's (Ontwerpend Nederland: kan daar nog eens iets op bedacht worden?!) en de gevolgen van de collateral damage die drie wat chaotische heren in huis met zich mee brengen) geen beletsel zijn voor het woongenot. Ik bén stylistisch dus wel meer VT Wonen dan "Libelle" toegedaan, maar het is er gewoon niet van gekomen. Misschien bevestig ik hiermee het probleem dat Albana schetste?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.