Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Verbazingwekkende huizen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

31-10-2008 om 07:20

Jujube,elfjes

Dat heb je goed onthouden,van die elfjes...)
Bastet

wendelien

wendelien

31-10-2008 om 07:22

Amarins en lidwientje

Je hebt gelijk, Amarins: zie boven. Een boekenkast zegt ws. meer over mensen dan de verzameling woonattributen die ze in de loop der tijd verzameld hebben, al zijn er natuurlijk ook mensen die regelmatig een complete make-over van hun interieur nodig achten.
Lidwientje: jij bent aangesloten bij die site? Werkt dat? Ik zou namelijk willen bijhouden wat ik zoal lees, al vrees ik dat ik het meeste niet meer kan achterhalen.

Cobi en wendelien

Nou cobi, ik ben nog steeds een type die weinig geld uitgeeft aan een inrichting. Maar het is wel zo dat we hier van 't voorjaar in een vrij leeg huis begonnen. De groenleren hoekbank van ikea en de twee ikea-stoeltjes hadden hun beste tijd gehad, alle wandversiering uit het oude huis heb ik eerst op zolder gelaten. Op de een of ander manier wilde ik echt een nieuwe start. Dan moet je dus rustig aan gaan rond kijken wat er bij het huis past, wat je in je oude inrichting stoorde en hoe je het nu wilt. Ne een half jaar is ons huis bijna compleet. Ik heb gisteren nog in betweens besteld bij de HEMA en eigenlijk wil ik nog glas in lood voorzetramen voor de straatkant.
Wendelien zit er niet zo ver naast, behalve die strakke keuken dan. Die moet nog, daar zit voorlopig nog een niet kapot te krijgen jaren 70 keuken in. O en wel wat tierelantijnen trouwens, maar dan wat groot in formaat (olieverfschilderij, Indonesisch houtsnijwerk, Thaise houten voorraadpotten, grote houten vaas met pauweveren, groot beigebruin vloerkleed, enorme planten in de vensterbank, Indonesische houten beschilderde enorme fruitschaal en Indonesisch koffiepotje met koffie tubrukkopje.) O, en een houtkachel, die klopt ook. Weinig boeken, die leen ik van de bieb. O, dit is vast héél fout, haha!!!

wilma

wilma

31-10-2008 om 10:27

Silone, of je goed zat ...

Gedeeltelijk. Het ikea-gehalte valt wel mee, alleen de kinderhoek in de woonkamer, hun slaapkamers hebben wel een Ikeabed .

Mijn woonkamer heeft dus wél een kinderhoek met een witte ikeakast en twee witgeverfde lessenaartjes. Niet dat je al deze meubels goed ziet, want de kleur roze overheerst er op 't moment door 't speelgoed wat erop staat.Oh ja, en ik zit in de kinderhoek met de pc .

Verder heb ik eigenlijk niks Ikea in de woonkamer. Wél een hele grote witgeverfde eettafel met leren tonsurtonstoelen erbij (drie verschillende kleuren bruin/beige, van elk kleur twee stoelen). Mijn bank is donkerblauw en verder is het redelijk wit wat overheerst op de antieke kast na. Wel redelijk wat frutsels her en der en foto's. En op 't moment hangen er inderdaad twee kindertekeningen op de antieke kast (grmbl, in het kader van 't verkeersproject op school), maar normaal hoeven die tekeningen van mij niet op te hangen . Als ik een beetje een richting in zou móeten slaan qua beschrijving zou 't een minibeetje Riviera Maison zijn, maar dan met Wilma-accenten.

Je zat deels dus bést goed, Silone !

Erg knap, ik zou niet wéten hoe iedereen woont hier, ben ook érg slecht in details onthouden van wie ook al weer wát schreef. Alleen IngridT zal altijd bij het geruite rokje blijven horen in mijn gedachten .

Groetjes, Wilma

Wendelien

valt allemaal wel mee, er zijn nu maar een paar ruimtes mooi en die staan nu op die website. De keuken stamt uit de jaren 60 en valt uit elkaar, de keuken ziet eruit alsof er een olifant met diarree erdoor gelopen is.

Ik kom net terug van de hypotheekman voor weer 12.000 euro extra voor hardware (cv ketel, isolatie, electra en leidingen op zolder, nieuwe kozijnen). Het wordt telkens een stukje beter, ooit ooit is het af.

Cameron / wendelien

eerst Wendelien, joh, ik vond het wel grappig en ook heel logisch wat jij zei. Lundia heb ik niet, onze inrichting is vooral zo praktisch mogelijk. Ik heb een man die, als hij tijd en zin heeft, erg creatief kan zijn met hout. Hij heeft dan ook het wandmeubel gemaakt, in een off-white. We hebben heel lichtgele muren en deuren, creme gordijnen, een zwarte leren (heel dure) designbank van 10 jaar oud, nog geen enkele doorzit en kan waarschijnlijk nog wel een paar jaar mee.
Laminaat op de vloer, donkerbeuken, een lichtbeuken eettafel met zwarte stoelen en 2 grote gele leren fauteuils. Een groot stuk 'kunst' aan de muur; een repro van edward hopper, Nighthawks.
Tja, mijn man is van het minimalisme, design, strak, zwart/wit, ik ben van de comfort, kleur en prullaria.

oh ja, er staat ook een bench voor de hond in de kamer

jons

wendelien

wendelien

31-10-2008 om 11:31

Manda

Ja, inderdaad: ooit ooit is het af.
De uitgeleefde keuken moesten we eigenlijk zsm vervangen na de verhuizing, maar toen ging het dak lekken en moest er in allerijl voor de helft een nieuw dak op. En dat terwijl het vervangen van de keukenkraan eigenlijk al niet meer de moeite waard was. En steeds was er wel weer iets veel acuters dan zoiets frivools als een nieuwe bank. Toen we geestelijk toe waren aan de badkamer en de offerte de deur uit hadden, waaiden de dakpannen er aan de achterkant af, dus de badkamerlieden hadden hun hielen nog niet gelicht, of de loodgieter c.s. kwam met lift etc. om de rest van het dak te vervangen. De buren zullen ons wel verwenst hebben met al die containers op de parkeerplaatsen.
Entochentoch vinden we het heerlijk hier - we hebben gewoon geen huis gekocht maar een project. Maar we konden het gewoon niet overzien destijds, dus de keuze van behang en de juiste tinten verf zijn niet zo geslaagd, aarzelend tussen de sfeer van een jarendertigwoning met hier&daar "originele details" en mijn voorliefde voor hetgeen waarschijnlijk ook jouw stijl is: licht, sober, strak, rustig.

Ja wendelien

herkenbaar, herkenbaar. Kleur is altijd moeilijk.

Ik hou erg van modern design en moderne (industriele rauwe) architectuur en dat in combi met 'oud' vind ik persoonlijk erg mooi. Hier dus ook een jaren 30 huis, ik vind het zo mooi dat we in de slaapkamers een hoogte van 2.60 hebben met van die jaren 30 plintlijsten op het plafond.

Hier geen glas en lood meer helaas, maar ik mis het niet, al het houtwerk is wel in stijl gedaan.

Ik ben nu aan het broeden op de nieuwe keuken (die er ooit komt). Het liefste laat ik een meubelmaker iets maken maar dat is gewoon te duur. Houten kastjes op de kop tikken gaat ook niet lukken in de juiste hoeveelheid. Standaard hoogglans ikea wordt het misschien wel, ik weet het nog niet. En zo ben ik bij alles aan het puzzelen en dat maakt het ook erg leuk en leerzaam.

Margriet*

Margriet*

31-10-2008 om 17:13

Tjee als ik het zo lees

is buiten de 'stad' toch nog wel een landelijke woonstijl de thing (met geel/grenen/droogbloemen etc). Het klopt wel bij de interieurs die ik wel eens heb mogen aanschouwen van oolers die hun huis te koop hadden staan en interieurfoto links gaven. Excuses voor mijn generalisatie. Hoewel ze het misschien ook wel heel zat waren en net op het punt stonden om hun interieur rigoreus om te gooien.

Ik houd toch wel erg van combi strak/oud/nieuw/geerfd/ikea ontkom je niet aan met kids en vooral origineel. We hebben een mix van Gispen, hangbank, strak houten meubel met metaal en licht eiken zelf ontworpen en laten uitvoeren door een houthandel, wat teak (heb ik eigenlijk spijt van ik vind het zo waaibomenhout).

Wij hebben ook concessies moeten doen aangezien man lang is. Het liefst had ik Gispen stoelen aan de eettafel maar daar kon hij echt niet lekker op zitten. Ook hebben we een keuken en badkamer die goed zijn (9 jaar oud) maar niet mijn stijl. Het ken net! Over een jaar gaan we de beneden verdieping aanpakken.
Hoewel we het toen niet wilde kun je beter een huis wat gedateerd is kopen kun je gelijk slopen. Keukens en badkamers is zo persoonlijk.

mem

mem

31-10-2008 om 17:37

Branca

hm een heel klein beetje klopt het wel. Het is een echt belgisch huis, dus overal wat aangebouwd in vooral een andere kleur steen ( ik zou het niet mooi noemen).Geen grote tuin, ben al blij dat we in deze stad een beetje tuin hebben. Een aparte kamer voor boeken is de grote wens van de meiden , voor nu betekent het dat in alle slaapkamers boekenkasten staan. Muziekinstrumenten staan/liggen bijelkaar in de eetkamer. Rommelig , de ene dag meer dan de ander. Ik voel meer er in elk geval in thuis, in dit huis meer dan in het oude.

Hmmm

toch nog wel...excuses...ze waren er misschien zat van????
Hallo? Wat is er mis met een landelijk interieur? Toch prima als iemand daar voor kiest. Volgens mij is juist jouw mix erg trendy, ook zelf weten trouwens.
Silone (nonruraal interieur)

margje van dijk

margje van dijk

31-10-2008 om 20:26

Hahaha, wat een heerlijk draadje

Geweldig hoor, dit soort draadjes.
Ik moet het nog eens helemaal gaan bij-lezen.
Maar nu eerst andere dingen.
Margje

Amarins

Amarins

31-10-2008 om 20:58

Lidwientje

... gave site, bedankt!

Rieke

Rieke

31-10-2008 om 21:48

Manda

Het herenhuis in H op je site; van welk merk is de bank en het tafeltje ? Als je dat zeggen wilt tenminste. Mooie badkamer van jezelf trouwens. Jammer dat je zover weg woont. Wij hadden je wel kunnen gebruiken, 1 jaar geleden. groet, Rieke.

Rieke

als ik het nog zou weten zou ik het je zo vertellen, maar het is al 2 jaar geleden. Het was een Italiaanse bank, dat weet ik nog want het is toen helemaal mis gegaan met de stof en heeft maanden langer geduurd voordat het verrekte ding er eindelijk was. De tafel weet ik dus ook niet, was volgens mij ook van dat Italiaanse merk, alles uit het topsegment.

Merla

Merla

01-11-2008 om 16:11

Woow wat een leuke draad!

Alleen jammer dat hij blijkbaar bijna 'dood' is(??)
En ik was nog wel zo benieuwd hoe jullie mijn huis voorstelden...

Nasha the first

Nasha the first

01-11-2008 om 16:23

Ben ook wel benieuwd

wat mensen bij mij voor huis voorstellen hahahahahahahah (heb net verandering toegepast, dus ik ben benieuwd!)

Merla

Ik denk dat Merla een heel uitgeblanceerd en verantwoorde inrichting heeft. Mooie materialen, en goed bij elkaar passend. Ik zie bruine leren vrij rechte fauteuils, een lage vierkante salontafel, een enorme eettafel, met minstens drie lampen er boven. Wellicht in kleuren roomwit, warmgroen, bruin? Veel teak.
Silone (interieurfluisteraar)

Margriet*

"is buiten de \'stad\' toch nog wel een landelijke woonstijl de thing (met geel/grenen/droogbloemen etc."

Noem jij dit landelijk? Ik noem dat oudbollig Tja, moest even reageren aangezien ik mijn interieur "landelijk/klassiek" noem en ik nergens geel/grenen en droogbloemen in mijn interieur tegenkom

T'is een beetje een mix van Riviera Maison met landelijk/nostalgische keuken, grijs leisteen in de keuken, parket in de woonkamer, zachte grijze tinten en een marmeren schouw.

Ik bedoel zoals de stijl...

...van het blad 'wonen landelijke stijl" (voorheen Engelse stijl). Ook daar geen geel, grenen en droogbloemen te bekennen ;=-)

margje van dijk

margje van dijk

01-11-2008 om 20:34

Grappig hoor

Ik heb nu zo'n beetje het meeste wel gelezen (en ben ook driekwart al weer vergeten). Maar het meeste is al gezegd dus het is nog wat spuit-elf natuurlijk om nog ergens mee aan te komen.

Dat van die boekenkasten, dat hoor je wel vaker, nou, dan zullen de mensen bij ons toch raar staan te kijken want er is geen boekenkast te bekennen in onze woonkamer. Als je daarentegen de moeite neemt naar boven te komen, dan is daar één kamer waar je omkomt in de boeken, en op zolder staat ook nog het een en ander. En dat is precies de reden dat ik dat niet beneden wil hebben: je kunt niks anders meer neerzetten als je al je boeken beneden zet.

Overigens zijn wij bij lange na nog niet zo erg als vrienden van ons: die wonen in een oud huis met plafonds van 3,50 m. hoog of zoiets. Toen ze er kwamen wonen hadden ze 5 zwartbruine Billy's naast elkaar tegen de wand gezet, die overigens nauwelijks opvielen tegen die grote muur. Inmiddels staan er op elke Billy en opzetstuk, en daar bovenop nóg een opzetstuk, en daar bovenop nóg een opzetstuk (alles ook aan de muur vastgemaakt). (Nog een opzetstuk erop en je hebt twee Billy's op elkaar). En dan staan daar bijna overal geen enkele, maar dubbele rijen boeken in. Je ziet de planken wel een beetje doorhellen maar de Billy's houden het prima. Maar ze durven nu niet verder te gaan omdat ze bang zijn dat de vloer het niet houdt.

Ga ik trouwens vertellen hoe het er bij ons uitziet of willen mensen er eerst nog naar raden? Volgens mij heb ik het allemaal al eens verteld in een of ander huizendraadje

Overigens Nasha, bij jou zie ik veel antraciet en cremewit, en een leren bank. Subtiele tierlantijnen, niet overdadig. Grote groene planten.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

01-11-2008 om 20:37

En merla

Merla zie ik in een heel groot solide huis, ergens aan de buitenrand van een dorp, met heel veel van die extra ruimtes: een bijkeuken, nog een bijkeuken, een washok, een strijkkamer. Binnen is het gezellig, niet ouderwets maar ook zeker niet nieuw allemaal, er staan degelijke meubels van minstens 20 jaar oud. Maar veel ruimte, grote oppervlakken. Een gladde vloer, misschien steen? Veel planten. Een grote woonkeuken met een enorme eettafel. Luxe, er is veel electronica in huis en er staan meer dan één auto voor de deur.

Margje

Nasha the first

Nasha the first

01-11-2008 om 22:05

Margje....

>>Overigens Nasha, bij jou zie ik veel antraciet en cremewit, en een leren bank. Subtiele tierlantijnen, niet overdadig. Grote groene planten. < <

Werkelijk.....? hihihihihi....Grote groene planten.....meid, ik krijg zelfs kunstplanten dood.....hahahahahahahah

Marith

jouw stijl wordt New England genoemd. Er zijn hele websites van. www.newenglandlifestyle.com bijvoorbeeld.

Manda

Ja en nee....(heb even een kijkje genomen). "Mijn stijl" is toch een tikje klassieker maar bijvoorbeeld wel weer met een vergelijkbare kast die ik op de New England site tegenkwam.

Margriet*

Margriet*

01-11-2008 om 23:18

Sorry marith

maar landelijk daarmee bedoelde ik inderdaad ook Riviera Maison, mijn typering zal dan wel ouderwets zijn en Riviera Maison modern. Ik vind het iig niet mijn ding. Maar goed iedereen zijn meug.

Bij mij

staat in ieder geval een eettafel hahahah ff een binnen pretje vanuit "spottersdraadje"

En merla!

Ik had vanmiddag bijna bij je aangeklopt om je interieur met eigen ogen te aanschouwen. Na een middagje wandelen langs een rivier bij jou in de buurt, sloegen we vlak voor de bebouwde kom af naar de snelweg. Ik heb nog gezwaaid

Merla

Merla

03-11-2008 om 10:08

Aaaaarchhhhh! silone!

"Na een middagje wandelen langs een rivier bij jou in de buurt, sloegen we vlak voor de bebouwde kom af naar de snelweg."
Tell me more! (eh nee toch maar niet hier op ool) Maar je maakt me wel rázend nieuwsgierig! Ik kan me namelijk niets voorstellen bij waar je dan wel niet geweest zou kunnen zijn. Er zijn nl meerdere mogelijkheden... Alleen al dat "... sloegen we vlak voor de bebouwde kom af naar de snelweg" roept bij mij nogal wat vragen op. Wáár ben je geweest!?
Overigens was je welkom geweest hoor! Al had je het dan niet getroffen: een gigantische chaos want ik loop weer dagen achter. Metershoge stapel wasgoed, een vieze grijze stoflaag overal, stapels, stapels en nog eens stapels nog_niet_uitgezochte post e.d., een kamer vol met lego, een vies fornuis, een kapstok vol zomer- en winterjassen, halfdode planten in de vensterbank, ... euh zal ik nog even doorgaan?
En wat dat interieur betreft: haha je schetst wel een mooi beeld. Lijkt me geweldig! Maar 't klopt niet helemaal (helaas).
Ik hou van Rivièra Maison. Máár, ik heb daar maar een enkel dingetje van hoor, en ook maar weinig echt in die stijl. Veel natuurtinten (uitgegaan van de Monaco serie van Flexa en in de keuken warm rood als accent). Verder houd ik van landelijke stijl en probeer mijn huis daar steeds meer op aan te passen. Maar we zijn er nog lang niet! Drie lampen boven de eetafel haha, was 't maar vast waar! Momenteel hangt er nog een plafoniere. En boven mijn aanrecht nog een gewoon peertje, net als in de bijkeuken haha. En ook in de kamer, nog laaaaang niet mooi uitgeblanceerd hoor. Een enorme eetafel? hmmm een simpele kale (ooit stond hij in de wax) geloogd grenen tafel van 2 bij 1, valt mee toch? Bruin leren rechte stoelen? ja, 6 stuks bij de eettafel. Roomwit en bruin heb ik idd wel vrij veel, maar groen, nee. En teak? ook niet. Meubels varieren in leeftijd van 18 jaar tot 1 jaar oud. Dus Margje, ook geen minstens 20 jaar oude meubels. Al houd ik wel van oude dingetjes. Want ik heb bijv. wel een zwarte oude Singer naaimachine staan! En al die extra grote ruimtes.... woowww was het maar waar, al is het hier ook niet klein. Maar je wilt altijd meer he Luxe? hmmm valt mee hoor. En zoveel electronica hebben we niet hoor Gladde vloer hebben we wel, alhoewel glad? oude eiken planken. En in de keuken idd steen. En veel planten? hahaha! Iemand anders noemde hier ook al dat ze plastic planten zelfs dood kreeg, nou voor mij geldt dat ook. Momenteel probeer ik het met wat vetplanten, maar ik heb ook een aantal kunst staan. Ik vergeet gewoon domweg water te geven....

Poging voor merla

Oke, we startten in Z. lopend langs riviertje de V. Daarna in de auto gestapt en richting H. gereden (waar jij volgens mij woont). Via wat omweggetjes vanwege wegafzettingen vlak voor H. afgeslagen naar de karakteristieke toren aan de snelweg. Snappie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.