Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Verbouwing

Wij zijn onze benedenverdieping aan het verbouwen. Omdat mijn pa in de bouw werkt en mijn man 2 linkerhanden heeft, heeft mijn pa deze zorg op zich genomen. 

Er zijn wel een paar kleine dingetjes, ik weet niet hoe jullie hier over denken, of dat ik raar denk.

Mijn pa regelt dan ook de lootgieter, elektricien enzo. Houdt totaal geen rekening met onze planning, mijn man werkt in 5 ploegen. En we geven al een paar keer aan wanneer hij moet werken en slapen. Maar dan komt er om 8 uur in de ochtend een lootgieter, terwijl mijn man moet slapen. Of hij komt op koningsdag even om 7 uur in de ochtend zomaar klussen en dan heeft hij de muziek erg hard aan staan. Nu is het zo dat hij volgende week de elektricien laat komen, ik heb gezegd dat ik dat niet prettig vind op die dag, want mijn man en ik zijn werken en onze dochters van 12 en 13 jaar zijn alleen thuis. Is het raar dat ik dan liever heb dat de elektricien op een andere dag komt? Ik vind het geen prettig idee dat een onbekende met mijn dochters alleen thuis is, mijn dochters vinden dit ook echt niet prettig. 

Nu hebben mijn dochters ook mei vakantie en we waren toevallig nu samen 3 dagen vrij, dat komt echt zelden voor. Met koningsdag zijn we naar de stad geweest, vrijdag een dagje wezen zwemmen en vandaag gingen we naar de eftelingtentoonstelling. Mijn pa zal dus alleen vandaag komen en wisten dat we weg waren.  Dit hadden we al in januari besproken dat we dit vandaag gingen doen. Op koningsdag maken we er altijd een feestje van. En vrijdag wisten we niet eens dat hij zal gaan komen, dat zei hij pas donderdag. En we namen een vriendinnetje mee van onze dochters. Nu was mijn pa een beetje boos geworden dat we zoveel leuke dingen gingen doen en hij hier alleen in huis bezig was. Dat mijn man maar gewoon thuis moest blijven en mee moest klussen.

We zijn al vanaf januari bezig en het begint ons gewoon heel erg te irriteren, we leven al maanden op de slaapkamers en met dit weer kun je nog niet echt buiten zitten. Het zal eigenlijk begin mei klaar zijn maar door een planfout van mijn pa wordt het pas eind juni. En dan gaat hij straks nog even een maand tussendoor op vakantie en zitten we in de zooi.


Tsja, zo gaat dat met een verbouwing. Ik denk niet dat het anders was gegaan als je het zelf allemaal had geregeld. Dan was die elektricien/loodgieter echt niet om 14.00 gekomen op een specifieke dag omdat dat jou beter uit was gekomen. Dan was je al blij geweest dat je überhaupt een loodgieter had kunnen regelen. Ik zou in mijn handen knijpen dat je vader dit op zich heeft genomen en alle irritaties inslikken.

Je hebt er nu natuurlijk niks aan, maar met familie is het slecht zaken doen, althans bij ons. 
Het is jouw vader, zelf weet je het beste hoe je hem kan aanspreken.
Veel verbouwingen lopen anders dan gepland, wat dat betreft ben je echt niet de enige.

Wat is precies het bezwaar tegen een loodgieter in huis met twee dochters?

janice

janice

29-04-2023 om 17:44 Topicstarter

EmmaT schreef op 29-04-2023 om 17:36:

Je hebt er nu natuurlijk niks aan, maar met familie is het slecht zaken doen, althans bij ons.
Het is jouw vader, zelf weet je het beste hoe je hem kan aanspreken.
Veel verbouwingen lopen anders dan gepland, wat dat betreft ben je echt niet de enige.

Wat is precies het bezwaar tegen een loodgieter in huis met twee dochters?

Dat het anders loopt, dat weten we ondertussen al. Maar wij zijn toch uiteindelijk wel de klant toch? Het is ONS huis.

Nou het voelt gewoon niet goed, ik ken die man niet, andersom ook niet. Ik laat gewoon geen onbekende met mijn tienerdochters thuis. Daar hoef ik geen goede reden voor te hebben, mijn gevoel zegt, dat doe ik niet, dan doe ik dat niet. Mijn dochters vinden het ook niet prettig. Helaas zijn hun vrienden op vakantie dus kunnen ze daar ook niet heen. Anders hadden we dat echt wel gedaan. De stucadoor was het geen probleem, die woont hier om de hoek en was een jongeman waarvan we de ouders erg goed kennen. Met mijn pa alleen thuis vind ik ook geen probleem. 

janice

janice

29-04-2023 om 17:46 Topicstarter

Minna schreef op 29-04-2023 om 17:35:

Tsja, zo gaat dat met een verbouwing. Ik denk niet dat het anders was gegaan als je het zelf allemaal had geregeld. Dan was die elektricien/loodgieter echt niet om 14.00 gekomen op een specifieke dag omdat dat jou beter uit was gekomen. Dan was je al blij geweest dat je überhaupt een loodgieter had kunnen regelen. Ik zou in mijn handen knijpen dat je vader dit op zich heeft genomen en alle irritaties inslikken.

Dan hadden we wel kunnen plannen op dagen dat mijn man thuis was, hij werkt in 5 ploegen en is vaak door de weeks dan 4 dagen achter elkaar thuis. Of dan hadden we nog wat met het werk kunnen regelen, dat maar dat kan ook niet een paar dagen van te voren. Maar mijn pa zegt, morgen MOET De loodgieter komen, en overmorgen MOET De elektricien komen. Je kunt dat ook een paar weken vooruit een beetje plannen? Dan kunnen er meerdere mensen rekening mee houden.

Ik denk dat je geen realistische verwachtingen van een verbouwing hebt. De loodgieter kan als hij kan, en zo geldt dat voor heel veel mensen in de bouw. Die hebben zoveel klussen lopen, daar loopt iets uit, daar gaat ineens iets niet door, dan kan iemand ineens langs komen om tussendoor die klus te doen.  

Verbouwen is gewoon een heel gedoe met veel mensen die soms op bepaalde tijdens iets moeten doen voordat een ander verder kan. Dat is een hoop geregel. Ook bij een andere aannemer had je niet kunnen zeggen: deze week kan je komen, maar die week is er niemand dus dan ligt de verbouwing stil. 

Het is niet ongebruikelijk om tijdens een flinke verbouwing tijdelijk even zelf ergens anders te logeren. Misschien hadden jullie dat ook beter kunnen doen.

En die loodgieter is toch iemand via je vader? Die kent deze man toch? Meiden van 12 en 13 jaar kunnen samen toch prima thuis zijn? Ze kunnen altijd bellen als er iets is, of misschien een buur waarbij ze terecht kunnen?

janice schreef op 29-04-2023 om 17:44:

[..]

Dat het anders loopt, dat weten we ondertussen al. Maar wij zijn toch uiteindelijk wel de klant toch? Het is ONS huis.

Nou het voelt gewoon niet goed, ik ken die man niet, andersom ook niet. Ik laat gewoon geen onbekende met mijn tienerdochters thuis. Daar hoef ik geen goede reden voor te hebben, mijn gevoel zegt, dat doe ik niet, dan doe ik dat niet. Mijn dochters vinden het ook niet prettig. Helaas zijn hun vrienden op vakantie dus kunnen ze daar ook niet heen. Anders hadden we dat echt wel gedaan. De stucadoor was het geen probleem, die woont hier om de hoek en was een jongeman waarvan we de ouders erg goed kennen. Met mijn pa alleen thuis vind ik ook geen probleem.

Jij bent alleen een klant als jij je vader een fatsoenlijk uurloon betaalt. 
Je bent wel naïef dat je een jongen vertrouwt omdat je zijn ouders kent, maar niet een elektricien. Ik ga ervan uit dat ze allebei niet aan je dochters zullen komen. Ze zijn met z'n tweeën en kunnen ervoor zorgen dat ze niet met hem alleen in een ruimte zijn. 
Ik snap je gevoel wel, maar je gedraagt je nogal verwend en als de dag komt dat je vader zijn onbetaalde handen van jullie verbouwing aftrekt, ben je verder van huis. 

Als klant van de aannemer heb ik ook meermalen om zeven uur morgens klaar gezeten en dan komen ze pas om half een, of ze werken van 11 tot 1 en dan gaan ze door naar een andere klus en komen morgen weer langs etc. Ja, dat is irritant. Maar dat je klant bent, wil helaas niet zeggen dat het precies gaat zoals je wil. Een vreemde is dan nog makkelijker, daar kun je je gewoon aan ergeren zonder er iets van te zeggen (of je stuit op de onbreekbare vrolijkheid van een telefoniste) terwijl ik snap dat je van je pa meer meegevoel verwacht, alleen, dat gaat dus niet gebeuren zoals anderen al uitleggen.
Een aannemer is vreselijk duur en moeilijk te krijgen, ik zou maar tevreden zijn met wat je hebt en anders bij een volgende klus een ander in de arm nemen.

Kan me trouwens niet zo goed voorstellen dat een werkman zich direct aan je twee tienerdochters vergrijpt, en hoe moet dat als ze alleen over straat gaan? Je kunt ze ook een dagje naar de dierentuin sturen natuurlijk. Dan zijn ze gewoon niet thuis.

Wauw...wat ben jij een prinsesje zeg. 
Ik denk inderdaad dat jullie maar een beetje moeten inschikken en niet zo piepen. Het wordt notabene allemaal voor je gedaan en geregeld!! En wat jij doet is alleen commentaar leveren. Zorgen dat voor jouw prinsesjes alles gewoon doorgaat. Ik denk dat het helemaal niet erg is als er eens een leuke activiteit vervalt; ook teleurstellingen horen bij het leven.
En als jij gewoon moet werken: andere mensen hebben ook wel eens een electriecien of loodgieter te ontvangen en nemen daar uren voor op. That's live.
"Mijn man moet slapen" : heeft hij een late dienst dan gaat hij maar iets eerder op; komt hij uit de nachtdienst dan gaat ie wat later naar bed.

Nee, ik kan me levendig inleven in jouw vader. Ik zou een beetje inschikken voordat je vader besluit te stoppen.

kaatjecato schreef op 29-04-2023 om 18:00:

Ik denk dat je geen realistische verwachtingen van een verbouwing hebt. De loodgieter kan als hij kan, en zo geldt dat voor heel veel mensen in de bouw. Die hebben zoveel klussen lopen, daar loopt iets uit, daar gaat ineens iets niet door, dan kan iemand ineens langs komen om tussendoor die klus te doen.

Verbouwen is gewoon een heel gedoe met veel mensen die soms op bepaalde tijdens iets moeten doen voordat een ander verder kan. Dat is een hoop geregel. Ook bij een andere aannemer had je niet kunnen zeggen: deze week kan je komen, maar die week is er niemand dus dan ligt de verbouwing stil.

Het is niet ongebruikelijk om tijdens een flinke verbouwing tijdelijk even zelf ergens anders te logeren. Misschien hadden jullie dat ook beter kunnen doen.

En die loodgieter is toch iemand via je vader? Die kent deze man toch? Meiden van 12 en 13 jaar kunnen samen toch prima thuis zijn? Ze kunnen altijd bellen als er iets is, of misschien een buur waarbij ze terecht kunnen?

Pippeltje schreef op 29-04-2023 om 18:40:

Wauw...wat ben jij een prinsesje zeg.
Ik denk inderdaad dat jullie maar een beetje moeten inschikken en niet zo piepen. Het wordt notabene allemaal voor je gedaan en geregeld!! En wat jij doet is alleen commentaar leveren. Zorgen dat voor jouw prinsesjes alles gewoon doorgaat. Ik denk dat het helemaal niet erg is als er eens een leuke activiteit vervalt; ook teleurstellingen horen bij het leven.
En als jij gewoon moet werken: andere mensen hebben ook wel eens een electriecien of loodgieter te ontvangen en nemen daar uren voor op. That's live.
"Mijn man moet slapen" : heeft hij een late dienst dan gaat hij maar iets eerder op; komt hij uit de nachtdienst dan gaat ie wat later naar bed.

Nee, ik kan me levendig inleven in jouw vader. Ik zou een beetje inschikken voordat je vader besluit te stoppen.

Met beide reacties hierboven eens en met vetgedrukte nóg meer. Beetje meer waardering voor het werk en regelen van je vader zou meer op zn plaats zijn trouwens, want je hebt werkelijk geen idee hoeveel stress je zou hebben gehad als je dit alles zélf had moeten regelen en plannen!

Alle vakmannen zoals stukadoors, loodgieters, elektriciens etc zitten, vandaag de dag, zowat voor een jaar (als het niet meer is) volgeboekt met klussen en ja, afspreken om 8.00 wil weleens 11.00 worden doordat ze omkomen in het werk. 

Ik zou je vader maar dankbaar zijn en stoppen met klagen, want als jouw/jullie verwachting is dat het gezinsleven maar gewoon kan doorgaan zoals normaal, dan heb je serieus geen realistisch idee van een verbouwing. Helpt jouw man helemaal niet mee trouwens, ondanks zijn 2 linkerhanden? 

janice schreef op 29-04-2023 om 17:44:

[..]

Dat het anders loopt, dat weten we ondertussen al. Maar wij zijn toch uiteindelijk wel de klant toch? Het is ONS huis.


Wauw 😮 

Je kunt je vader ook betalen en bedanken voor hetgeen hij tot nu allemaal heeft gedaan en geregeld en het voor de resterende werkzaamheden zelf te regelen en plannen. Dan kun je het allemaal doen zoals het jullie het best uitkomt, ook een optie.

dan

dan

29-04-2023 om 20:06

Kersje schreef op 29-04-2023 om 19:49:

[..]

Wauw 😮

Je kunt je vader ook betalen en bedanken voor hetgeen hij tot nu allemaal heeft gedaan en geregeld en het voor de resterende werkzaamheden zelf te regelen en plannen. Dan kun je het allemaal doen zoals het jullie het best uitkomt, ook een optie.


Dat is ook maar afwachten als je hoort hoe druk aannemers, loodgieters en alle andere mensen die nodig zijn om de verbouwing rond te krijgen het hebben. In tussentijd is het een kwestie van behelpen en roeien met de riemen die je hebt. Of tijdelijk elders verblijven. 

dan schreef op 29-04-2023 om 20:06:

[..]

Dat is ook maar afwachten als je hoort hoe druk aannemers, loodgieters en alle andere mensen die nodig zijn om de verbouwing rond te krijgen het hebben. In tussentijd is het een kwestie van behelpen en roeien met de riemen die je hebt. Of tijdelijk elders verblijven.

Daarom schreef ik het ook, dan ervaart zij zelf hoe het werkt ipv zo verongelijkt te zijn richting haar vader 😉

Kersje schreef op 29-04-2023 om 19:49:

[..]

Wauw 😮

Je kunt je vader ook betalen en bedanken voor hetgeen hij tot nu allemaal heeft gedaan en geregeld en het voor de resterende werkzaamheden zelf te regelen en plannen. Dan kun je het allemaal doen zoals het jullie het best uitkomt, ook een optie.

Je betaalt hem toch wel hoop ik? 😱

Wat zijn jullie allemaal aan het doen als jullie al sinds januari bezig zijn. Wij hebben 15 jaar geleden de begane grond (incl uitbouw) en 1e verdieping  in 3 maanden gedaan. Er werd 3 dagen per week aangewerkt. Alles is toen gestript. Nu sinds een week  ook weer bezig met een verbouwing op de begane grond. We hopen eind juni klaar te zijn.

ik heb mijn huis volledig verbouwd en loodgieters ed komen idd vroeg, daar kun je niets aan doen en ze komen ook echt wanneer t hen uitkomt, en soms komen ze niet 🤣 het is echt ff volhouden en dan kan je genieten van t resultaat!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.