Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Scarlet

Scarlet

19-10-2009 om 11:57

Verdwenen reclames


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

19-10-2009 om 22:48

Oooooo

over die brand. Er was ook nog een soort postbus51-actie achtig iets, ook met zo'n getekend ventje. De Drie o's: onachtzaamheid, onoplettendheid en ???
Met zo'n kaars en een wapperend gordijn.

Tirza

Bibi72

Bibi72

19-10-2009 om 23:12

Zeg maar nee...

Dan krijg je er twee! Toevallig!

Bibi72

Bibi72

19-10-2009 om 23:16

Schiet me nog één binnen

Pam, je haar danst!

Ulla

Ulla

19-10-2009 om 23:50

Onvoorzichtigheid

was de de derde "O"

En dan die strenge stem:
Natuurlijk kunt u er wat aan doen!
Voorkómen is beter dan genezen!

Brrrrrrr, ik vond dat filmpje altijd heeeeel eng.

Wij roepen nog steeds...

Pledge d'r over.... klaaaaaaaaaar! (Te pas en te onpas, ook deze kan dus in het draadje over familie-uitdrukkingen).

Ik heb trouwens nog een half pak Wipp Express in mijn keukenkastje, bestaat dat spul eigenlijk nog? Ik krijg er de gekste vlekken mee weg, even inweken in Wipp... dus als ie op is wil ik weer een nieuw pak

Ohja nog eentje, als de kinderen hier vragen wat we voor toetje eten, roep ik meteen: Iets lekkers, iets luchtigs! (Bourbon)

Vic

Vic

20-10-2009 om 08:52

Erg

Ze is terug! Gisteren kwam tijdens het zappen ineens dat irritante meisje met die korte beentjes voorbij 'mag ik pompen?'. Geen idee waarvoor die reclame is, maar die vond ik altijd tenenkrommend. Qua irritatiegraad vergelijkbaar met 'halloo, ik ben Robijntje', ook heel erg.

tonny

tonny

20-10-2009 om 09:07

Berber o.t.

en dan nu, al reclametunes blerend, stofzuigen, was in de machine, de keuken soppen, de duplo van de grond rapen - het wordt een enorm geinspireerde dinsdag!

tonny

Siena

Siena

20-10-2009 om 09:15

Jaaaa mickey, wipp express!

Hier ook nog een restje in een oud pak, idd geweldig spul. Jammer dat het nergens meer te krijgen is, wat mij betreft is het de wasmiddel-variant van de gele Dasty.
Weten jullie die reclame voor Fa badschuim nog waarbij een blootborstige dame uit zee oprijst? 'met de geur van wilde limoenen...'
Bij vrijelijk bungelende blote borsten zeggen wij daarom nog altijd kijk, wilde limoenen.

amk

amk

20-10-2009 om 09:26

Roosvicee

Die van de roosvicee is terug omdat deze reclame nu ik dacht 20 - 25 jaar oud was.

Ze hebben geprobeerd dezelfde moeder en dochter van destijds weer in te huren maar dat ging niet omdat de dochter letterlijk op punt van bevallen stond.

Bastet

Bastet

20-10-2009 om 09:32

Wipp,mickey

ja hoor,is hier nog gewoon te koop,ik heb een pak staan!
Bastet

Bastet

Bastet

20-10-2009 om 09:33

Hondje

Dat doet ie anders nóóit hoor!!
Bastet

Hello

how are you, it's good to see you here....

Peek & Cloppenburg, bestaan die nog? En Berber die van Apeldoorn bellen, ik heb hem al een tijd niet meer gezien, dacht dus dat hij voorgoed was verbannen. Maar goed dat zegt niks, want ik zap meestal snel door bij reclameblokken. Dat ik toch nog wat zie, komt door mijn man die reclames ziet als kunststukjes tot het tegendeel is bewezen.

Chris

Tanden

Overdreven vrolijke kinderen zingen: "Ik ben niet bang voor de tandarts, want ik heb zo goed gepoetst met ....?"
Pastachoca, beregoed! (met een lage stem en een beetje langzaam uitgesproken)
En ik zit nu met dank aan de OOL al de hele ochtend te zingen: Wie zijn tanden poetst met prodent ....

Julie

Julie

20-10-2009 om 10:04

Ja, die colgate..pats!

Op het laatst zit daar een groepje kinderen te zingen en een van die meiden slaat haar armen uiteen op "bi-fluóóór" en slaat daarmee een jongen in zijn gezicht.

Julie

Julie

20-10-2009 om 10:10

ishtar

ishtar

20-10-2009 om 10:27

Paturein

da's pas fijn
('goed gedaan jochie!', tegen die oude man)

inky

inky

20-10-2009 om 10:35

Het geheim dat je deelt met

wij zeggen dan altijd "Natterman" maar het is naturlijk Aandeman hahahaha

inky

inky

20-10-2009 om 10:37

Ehm ik bedoel dus

Sandeman

Wilde limoenen

De tekst daarvan was: Met de wilde frisheid van limoenen. Dat vergeet ik niet meer, want ten studentenhuize heette dat dan: met de wilde frisheid van je schoenen...

krin

krin

20-10-2009 om 10:59

Maarre....

doet u mij maar een groene! (fietsenreclame)

sierlo

sierlo

20-10-2009 om 11:12

Canei, canei,

das de wijn voor mij! De rooie of de witte, laat mij maar lekker zitte. Canei, canei, beetje ijs d'r bij!
Die blijft naar boven borrelen als ik een fles Canei zie.
Laatst zag ik een stukje over reclame maken op tv, het verschil tussen vroeger en nu. En dat de oude liedjes zo goed blijven hangen, nu nog. Maar dat dat nu als tuttig en niet flitsend gezien word, wel onterecht omdat de liedjes beter blijven hangen dan de snel voorbij schietende beelden met irritante bas eronder. Ik vind het alle 2 irritant, ik vind reclame zonde van mijn tijd.

maan.

maan.

20-10-2009 om 11:47

't ken nét

Hier hoor ik nog heel vaak 't ken nét, was die niet van de pindakaas dat er iemand door het ijs ging?

Tijdens het winkelen wordt hier nog weleens 'ik houd van mooie kleuren' gebruikt en dan met zo'n stemmetje uiteraard, blijft maar terugkomen..

Nóg een oude:

'Moeders patat kraam, elke woensdagmiddag open'
"nou, zullen we dat maar doen?'
'jaaaaaaaa!!!!'

reclame voor één of ander merk frituurvet geloof ik...

Een geweldig draadje!!

Hortencia

krin

krin

20-10-2009 om 12:11

Haal henk 's in huis!

Henk? Wie is Henk? Ik ken geen Henk!
Henkes, jonge, dubbele graanjenever.

Rabobank en pinkeltje

Kom naar de Rabobank, u weet vast wel waar die staat. Kom naar de Rabobank, voor geld en goede raad. (en ik heb nog een spaarbankboekje van de Raiffeisenbank gehad, voordat 'ie samenging met de Boerenleenbank)

Zou je Pinkeltje zoeken, hij woont heus niet ver. Zie je 'n winkel met boeken, dan vind je hem er. In een winkel met boeken, Pinkeltje boeken.

En de vierkante tampons, die opeens een ronde top kregen. En mijn moeder zich maar afvragen welke idioot met een lippenstift op de spiegel tekende, want dat kreeg je er bijna niet meer af.....

krin

krin

20-10-2009 om 13:14

Ja, mimajoli!

Dat was die van "ik zal het even voor u tekenen", toch? Met een meisje op een turnbalk. Ook al een gevleugelde uitdrukking bij ons thuis.
Tja, in die tijd was de reclame voor ons nog de leukste tv. Het eerste sterblok voor het 8-uurjournaal mochten we kijken, dan uitkleden en tandenpoetsen, en op tijd terug voor het tweede sterblok. Wij maar denken dat onze ouders ons daarmee een plezier deden, maar ondertussen was het voor hen de enige manier om rustig naar het nieuws te kunnen kijken. De smiechten.

Ha, drank!

Ha fijn, ha fijn, een borrel van Clareijn (of zo)!
Goblet is de jenever met de zachte g (waarbij de g ook erg zacht gezongen werd)
Glaasje op? Laat je rijden!
En dan die glamour Martini reclames met Engels liedje met aan het einde: It's Martini. In het liedje kwam ook nog iets voor als Anytime, any place, anywhere
En voordat ik voor zware drinker wordt versleten:
Gisteren deed ik het nog in mijn zelfgemaakte soep (ging geloof ik over een een of andere smaakversterker voor soep) ...
Geef mij maar een kodak cadeau, kodak, cadeau, kodak cadeau, geef nuj maar een kodak cadeau
En die tandpasta was inderdaad colgate bi-fluor!

Dirkje

Dirkje

20-10-2009 om 14:20

Betalen

Natuurlijk betalen ze. En als ze niet betalen, dan verkoop je de boot toch.
Die doet het hier in huis al jaren goed.
Dirkje

Maxx

Maxx

20-10-2009 om 15:57

Dirk(je) off topic

Natuurlijk betalen ze. En als ze niet betalen, dan vekopen ze gewoon het museum, het stadion, en het Friese landgoed.

Stepp-in

Laaaaang geleden was er een reclame over een stepp-in (bestaan die nog?). Dames die onderweg opeens merkten dat ze hun stepp-in hadden vergeten, maar dan opeens de opmerking: "Verhip, ik heb 'm aan!"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.