Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mamapdd

mamapdd

08-07-2009 om 09:25

Verkeersregels gewijzigd?

Staat er in de verkeerswetgeving tegenwoordig:
Als je je kind naar school moet brengen is het toegestaan om op de verkeerde weghelft te rijden zodat je met een ruime boog kunt inparkeren. Eventuele tegenliggers die zich lam schrikken en vervolgens moeten stoppen voor jou hebben gewoon pech, want jij bent belangrijker.
Kortom, even stoom afblazen. Je weet echt niet wat je overkomt als iemand gewoon recht op je af komt rijden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

08-07-2009 om 11:14

Hier een weer-verkeerregel..

Da's heftig inderdaad! Maar ja sommige mensen hebben blijkbaar toch dat rijbewijs bij een pakje boter gekregen..

Hier is het de gewoonte van heel wat automobilisten om bij de oversteek met mooi weer af te remmen zodat de kinderen rustig kunnen oversteken.. en bij slecht weer even snel door te scheuren (zodat de auto niet te nat wordt?)

Waarom stoppen ze met mooi weer wél.. juist met regen letten de kinderen tóch iets minder scherp op!

Uhmmie

Uhmmie

08-07-2009 om 12:50

Autoos met schoolkinderen zijn kennelijk wetteloos

woon tegenover een school.. je zou denken dat al die mensen met kleine kinderen beter zouden moeten weten...

helaasch dus

Dát is het uhmmie! (leuke nick trouwens)

als je met de auto kinderen naar school brengt dan ZIP zijn alle andere verkeersdeelnemers opeens verdwenen. Je bent alleen op de weg.

Zo wordt er tenminste rond onze school gereden.

Ik denk dat ik wel snap hoe het komt. Ze mogen er eigenlijk niet komen (parkeerverbod en dringend verzoek van de school). Dan krijg je hetzelfde als in andere verbodssituaties: verkeersdeelnemers die bijna door rood rijden of die even tegen het verkeer in gaan willen zo snel mogelijk weer legaal rijden en rijden daardoor dubbel zo gevaarlijk. Ken je dat? Als je aan komt rijden bij een kruising en er rijdt keihard een auto over het kruispunt dan blijkt het licht net van oranje naar rood te gaan. En in smalle straatjes waar je een auto tegemoet komt die er niet mag komen, die knallen er ook altijd doorheen.

Hillary

Hillary

08-07-2009 om 14:05

Naarmate je ouder wordt

lijken de regels nog soepeler te worden. Het ergst hier bij onze school zijn toch wel de oma's achter het stuur. Het enige dat telt is hun eigen bloedje, dat ze onderweg een paar van anderen plat rijden is niet relevant.

reina

reina

08-07-2009 om 16:45

Hillary

Je generaliseert ! Ik erger me vaak aan jonge moeders die denken dat de regels niet voor hen en hun kinderebn gelden Hoe vaak ik niet bijna van de sokken gerend wordt door overstekende kinders di enaar de auto van hun ouders rennen (en blijkbaar niet geleerd hebben dat je moet kijken voor je het fietspad oversteekt) als ik naar het centrum fiets, de ouders lijken het niet eens te zíen!

jacci

jacci

08-07-2009 om 17:44

Ja, hier ook

School aan het eind van een eenrichtingstraatje. Dus als je je kind brengt, rij je de verkeerde kant de straat in, en het liefst parkeer je 3 rijen dik op de stoep of op een invalideplek. Want je hoeft tenslotte toch alleen maar even je kind(eren) weg te brengen. Jacci

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2009 om 00:59

Sluit fietsende ouders ook niet uit hoor!

Halende en brengende ouders krijgen blijkbaar in het zicht van de school asociale trekjes. Ik kan er niks anders van bakken. Als ik onze tuin uit kom moet ik deksels goed uitkijken dat ik niet uit mijn schoenen wordt gefietst, loop ik een stukje over het pad dan moet ik me aan de kant drukken, want de moeders willen hun gesprek al fietsend wel voort kunnen zetten. Als er geen plaats is om de fiets te stallen wordt hij tegen ons hek aangeplant. Ik weet het ik krijg er niks van, het hek ook niet, maar ik zou het niet doen. Het is geen openbaar hek, maar een tuinhek. Zo... lekker om eens te zeggen

Hillary

Hillary

09-07-2009 om 10:35

Lekker generaliseren

Doen we allemaal in deze draad. Even lekker afreageren. alle andere ouders (en grootouders) zijn aso's behalve wijzelf
Serieus, zoals iemand hier al opmerkt ogenschijnlijk normale mensen gedragen zich asociaal in het verkeer mn bij de school. Het zijn er zoveel, dat ik me ook wel eens afvraag of ik me soms niet onbewust asociaal gedraag. Bij de school is die kans vrij klein omdat de kinderen (gelukkig) zelf gaan, maar ik heb wel eens per ongeluk voorgedrongen bij de bakker. Had het echt niet in de gaten tot ik een sneer kreeg. Waarschijnlijk heeft die mevrouw thuis verteld dat die ogenschijnlijk normale mevrouw bij de bakker zomaar voordrong.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2009 om 11:46

Oh, dat weet ik wel zeker hillary

Het is me zeker wel eens zijn overkomen dat ik iets deed wat geen schoonheidsprijs verdiende en ik zal dat ongetwijfeld nog vaker doen.

May

May

09-07-2009 om 14:42

Onze straat

ligt aan een route naar een een school, rond breng- en haaltijd is het hier vreselijk druk. En al die ouders met kinderen in de auto lijken zich niet zo druk te maken over onze kinderen, ze gaan gewoon plankgas de straat door. Daar kan ik nou kwaad over worden!

margje van dijk

margje van dijk

09-07-2009 om 15:05

Waar ik veel kwader om word

Is juist om de mensen die op het tijdstip dat de school begint juist met hun (vracht)auto langs dat traject willen en dan nog verontwaardigd zijn dat de ouders-met-kinderen de weg versperren.

Ik zou zeggen, als je nou vlak bij een school woont en je moet 's ochtends naar je werk, rij dan even een straatje om

Ik heb trouwens ook eens gezien dat er een auto scheef geparkeerd stond (in een bocht) waar een andere auto schurend langs reed. Ik stond te kijken naar de kras die ze op elkaar maakten. De vrouw stopte toch maar even, stapte uit, keek naar de kras op haar eigen auto, vloekte hardgrondig, stapte weer in en reed weg. Ik dacht: moet ik nou het nummerbord noteren voor degene wiens auto nu dus óók aangereden is? Maar ik heb het niet gedaan. Moestie maar niet zo fout parkeren.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.