Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Egel

Egel

19-09-2012 om 13:51

Verlangen naar kat

Een beetje overdreven misschien, maar ik baal zo verschrikkelijk dat ik allergisch ben voor katten. Vooral ik en mijn zoon van 9 verlangen zo ontzettend naar een kat in huis! Regelmatig kattendraadjes hier maken het er niet beter op (hoewel het niet altijd positief is: uit slaap houden, boze buurtgenoten, aangevallen honden...).
In mijn kindertijd hadden we bij zowel mijn vader als moeder vaak een of meerdere katten. Vooral die ene die van mij was en die ik lang had, heb ik erg leuke herinneringen aan.
Het punt is, soms valt mijn allergie mee. Het lijkt vooral bij sommige katten erger dan bij andere.
Maar toegegeven, soms valt het ook tegen. Dikke rode ogen, veel niezen, en als ik pech heb astma.
Ik vind een kat zo gezellig en zoon en ik fantaseren erover. Dochter en man zouden een kat ook prima vinden. Moet ik me er gewoon bij neerleggen of denken jullie dat er nog oplossingen zijn voor mijn 'probleem'?
Groeten, Egel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Egel

Er zijn toch anti-allergie-katten? Ik heb er niet veel verstand van maar als je bij google anti-allergie-kat intypt krijg je wel wat soorten. Niet zo'n kale kat, maar ook langharige soorten schijnen te kunnen.

Hombre

Hombre

19-09-2012 om 14:04

Koopje

Ik heb even gegoogled.

http://www.allerca.com/html/hypoallergenic.html

Standaardmodelletje is 7000 USD, en het topmodel (soort mini panter) kost 27000 USD.

Misschien kunnen jullie de kosten delen

had obama niet een allergische dochter en toch een hond, een speciaal ras was het.

Kan je niet even met een dierenarts overleggen, misschien weten die wat meer over specifieke rassen waar er minder of geen reactie op is.

En anders word je net als ik gastgezin voor het asiel, dan heb je maximaal 12 weken een nestje met of zonder moederpoes in huis. Je kan dan in die 12 weken anithistamine slikken (pilletjes die ook werken tegen hooikoorts etc) zodat je er minder last van hebt, geen katten op de slaapkamers, elke dag zuigen (moet je toch ook als je niet allergisch bent). Dan heb je a. een korte tijd poezen in huis en B. doe je iets goeds voor dieren.

Jillian

Jillian

19-09-2012 om 14:56

Therapie

Je zou een anti allergie therapie kunnen proberen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Desensibilisatie

Een kennis heeft dit gedaan. Zij wilde graag dierenarts worden maar haar allergie zat haar in de weg. Ze is nu al jaren dierenarts zonder noemenswaardige problemen. Het was wel een lang (en duur) proces en er je hebt geen garantie maar het is zeker een optie.

Er zijn

Inderdaad katten die weinig tot geen allergische reacties geven. Voorbeelden hiervan zijn de Sphinx, Maine Coon, Devon Rex.
Ik fok zelf Maine Coons en heb er dit jaar eentje verkocht aan een dame die allergisch is voor katten, maar dus niet voor de Maine Coon. Ook de fokker van mij kater is allergisch behalve voor zijn eigen katten.

Egel

Egel

20-09-2012 om 17:54

Bedankt!

Beste allen,
Bedankt voor alle reacties! Van een anti-allergiekat had ik wel eens gehoord, ik dacht dat het alleen kale waren, of hele rare katten. Nu zie ik dat het hele dure (kunnen) zijn. Hm... gelukkig worden ook nog rassen genoemd die bij sommigen (veel) minder klachten kunnen geven. Dat is zeker een optie dus ik ga me erin verdiepen.
Zo'n langdurige kuur dat ik minder allergisch word: ik kan het wel vragen aan de huisarts als ik er toch ben, maar het lijkt me opvallend duur en er staat dat het in principe jaren duurt (3 tot 5 jaar) en je in die tijd natuurlijk niet die kat al mag hebben. Zoon is over 5 jaar al 14. Dus ik hoop dat het eerder kan, bijvoorbeeld met een van de rassen die wordt genoemd.
Bedankt,
Egel

Fiorucci

Fiorucci

20-09-2012 om 18:28

Ehm...

Dat de sphynx antiallergisch zou zijn, klopt niet!

siamfan

siamfan

20-09-2012 om 19:41

Nog een tip

Ik ken iemand die heeft Noorse boskatten. Die zijn redelijk langharig. Die kan heel goed tegen zijn eigen katten. Maar wij hebben 2 Siamezen (thai om precies te zijn). Daar is hij superallergisch voor. Niezen, rode ogen, the works. Terwijl die van ons toch heel kort haar hebben. Het schijnt te draaien om de huidschilfers en kennelijk komen die in soorten?
Iemand die dat weet?

Fiorucci

Fiorucci

21-09-2012 om 07:18

Klopt siamfan

Onze siamees komt van iemand die allergisch bleek. Hij was notabene heel erg vaak langsgeweest toen het nestje was geboren, en dat ging prima. Tot hij het katertje thuis had, een dag, en hij hevig reageerde.
Lengte van de vacht zegt niks, en dus kun je ook op sphynx reageren.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

21-09-2012 om 14:28

Klopt

Je hebt zelfs kale katten (Rexkatten) waar je razend allergisch op kan reageren. Het draait puur om de huidschilfers, niet om de haren.
Goed nieuws: je kan er overheen groeien. Zo werd ik vroeger doodziek van cavia's en heb ik die nu alweer jaren zonder enig probleem in huis.
Slecht nieuws: ik weet van sommigen dat het na een tijd weer terug kan komen... (afkloppen!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.