Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Verlengen energiecontract, wat is wijsheid

Wij hebben een energiecontact voor 3 jaar vast. Nu verloopt ons contract over 4 maanden. Normaal gaan we tegen de tijd dat het contract beëindigd kijken of het beter is om over te stappen naar een ander maatschappij. Nu kregen we vorige week al een aanbieding voor het verlengen van ons huidige contract. Natuurlijk, zoals verwacht een flinke stijging van de kosten. Mijn eerste reactie is hier nog niets mee te doen en af te wachten hoe de gasprijs zich ontwikkeld de komende weken/ maanden . Bovendien wil ik ook gaan kijken of we toch niet ergens anders een betere prijs kunnen krijgen. Aan de andere kant, als de prijzen blijven stijgen zijn we straks misschien nog duurder uit. Wat is wijsheid ?

Ik denk niet dat er 'wijsheid' is in dit geval. Het is naar beide kanten op een gok. Er is wel al een uitspraak van de politiek dat ze hier 'iets' mee willen maar dat is nog dermate vaag dat je ook daar niet veel mee kunt. 

Wij staan ook in dubio. Volg dit even.

Mijn contract is zojuist afgelopen en ik heb de tarieven nu variabel staan en wacht ook even af. De kans bestaat dat ik er spijt van krijg om niet nu een contract af te sluiten, maar de kans bestaat ook dat ik spijt krijg omdat ik vast zit aan een duur contract terwijl de prijzen allang weer gedaald zijn. Ik heb een jaar of 12 geleden een keer de hypotheekrente vastgezet op 6% omdat die aan het stijgen was. Nog geen drie maanden later kelderde die….

Zuiderzee21

Zuiderzee21

13-10-2021 om 21:07 Topicstarter

Alison , wat jij doet is ook wel een optie. Niks doen , wachten tot de prijzen dalen en dan weer een vast contract afsluiten voor 3 jaar . We hebben nog wel wat tijd. Het contract loopt 1 februari af . Voorlopig doen we maar even niets.

---

---

13-10-2021 om 22:09

Ik sluit altijd af voor maar 1 jaar en pak zo elk jaar de welkomstpremie van 150-200 euro. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.