Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fatima

Fatima

30-09-2009 om 08:26

Verschillen tussen man en vrouw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pollewop

Pollewop

01-10-2009 om 12:55

Haha, feest der herkenning

Hier ook al jaren een "strijd" over de huishoudelijke taken en de uitvoering ervan ;0) Handdoeken vouwen? Hij vouwt ze steevast verkeerd en als ik er wat van zeg krijg ik als commentaar dat ik elke keer bedenk dat ze anders gevouwen moeten worden! Ook hij legt veel verkeerd weg als hij de vaatwasser uitpakt, daar waar het past komt het te liggen, vervolgens zoek ik mij rot als ik het nodig heb.
Ik heb al eens geprobeerd om mijn(onze) huishouding te vergelijken met zijn werk op kantoor; Timemanagement, als je alles terug legt waar het hoort hoeft niemand te zoeken en houd je tijd over, stel dat iemand bij hem een belangrijk document ophaalt en het vervolgens niet meer op dezelfde plek terug legt, dan zoekt manlief zich rot en is des duivels en roept die persoon ter verantwoording. Mwah, zo moest ik het niet zien want met zijn werk verdient hij de kost en de huishouding is een noodzakelijk kwaad!! Dat is ook zo, maar leuker kunnen we het elkaar niet maken, wel makkelijker ;p.
Vitten op de kinderen als ze wat laten slingeren daar is hij ook een kei in, vergeet dan voor het gemak dat hij ook een spoor achter zich laat aan kledingstukken, papieren en noem maar op. Als ik er dan wat van zeg dan komt er een kinderachtig: Ja maar jij.......
Hij helpt heel goed mee als het er op aankomt maar ik zou willen dat hij eens iets onthield! Bijvoorbeeld dat er dingen zijn die NIET in de droger mogen! Of even de boel checken op pennen en gekleurde papiertjes. Het heeft ons al heel wat kleding stukken gekost omdat hij de aanwijzingen niet onthoud……..
Verder is het echt een schat hoor, dus ik denk dat ik maar aanwijzingen op ga schrijven en ga plastificeren, wie weet helpt het, hahahaha

Hmm. geen niet-opdrachten. maar wat nu?

Ik snap het principe, heus, en het werkt vast. Maar ik pieker me nu taalkundig de pip. Iemand nog een briljante manier hoe ik ega op een niet-loze manier kan vertellen dat de kinderen GEEN boter op hun brood blieven??

Ingrid

Tinus_p

Tinus_p

02-10-2009 om 13:46

Genoeg

Ingrid:
'Iemand nog een briljante manier hoe ik ega op een niet-loze manier kan vertellen dat de kinderen GEEN boter op hun brood blieven??"
de kinderen hebben genoeg aan beleg?

ze willen een droge boterham met kaas/worst/pasta?

Pippin

Pippin

02-10-2009 om 14:06

Je verstopt de boter gewoon. Mannen kunnen toch niet zoeken...

Maxime.M

Maxime.M

02-10-2009 om 14:06

Sticker

Een sticker op de boterdoos plakken: "NIET VOOR DE KINDEREN"
Oh nee, niet mag niet; dan dus " ALLEEN VOOR VOLWASSENEN"

Maxime

Terpi

Terpi

02-10-2009 om 14:24

Ze eten brood zonder boter

zou ook nog kunnen

Overigens zijn, voor mensen die er nog meer over willen weten, de werken van Martine Delfos erg interessant. Zij is een biopsycholoog die verschillen tussen mannen en vrouwen verklaart vanuit een biologisch en psychologisch perspectief. Ik heb erg gelachen om stukken uit haar lezing, ontzettend irritante dingen die ik onmiddellijk herkende. Zo bijvoorbeeld de vraag waarom vrouwen zo boos worden als ze ongevraagd advies krijgen van hun man en waarom mannen dat echt niet begrijpen. Een interview met haar ook over een van haar boeken is hier te zien: http://player.omroep.nl/?aflID=7941543 Ik vond het zelf geinig om te horen, ben het zeker niet met alles eens maar de invalshoek is interessant.
Groet Terpi

Hahaha.

Dank voor de tips. Was vergeten de complicerende factor te vermelden dat er op boterhammen met hagelslag of gestampte muisjes WEL boter moet. Dus die sticker op de botervloot krijgt dan een wel erg lange tekst..LOL!

Misschien iets in de geest van 'de kinderen willen alleen boter als het beleg anders van de boterham rolt' Maar zolang ik het woord 'boter' en 'kinderen' in 1 zin blijf gebruiken ben ik bang dat (zie de speklap en aardbeienvoorbeelden hierboven) vooral de associatie kinderen-boter blijft hangen....

Ingrid (ook Martine Delfos fan. Verschil mag er zijn vond ik een erg verhelderend boek)

Vic

Vic

02-10-2009 om 19:10

Hier ook

Boter is om je beleg vast te plakken.

Asa Torell

Asa Torell

02-10-2009 om 20:31

Hmm

Ik herken het ook wel maar dan toch wel heel sterk van beide kanten. Man probeert mij bijvoorbeeld al ruim 13 jaar te leren om doppen echt goed vast op flessen en potten te schroeven. Of om geen afwas in de gootsteen te laten staan inweken. Ik kan dat maar niet onthouden. Boodschappen doen we allebei regelmatig en dan komen we gewoon elk met onze eigen favorieten thuis. Niet-eten dingen zoals keukenpapier, luiers etc vergeet ik geheid als ik geen lijstje maak.
Het is hier dan weer wel zo traditioneel dat ik de meeste kinderregeldingetjes doe dus daarvan vergeet hij weer het meest. Het heeft bijvoorbeeld best een tijd geduurd voordat hij wist wanneer zoon wel en niet overbleef. Vergeten wat de kinderen op brood lusten is trouwens heel handig, want dan doen ze het uiteindelijk maar zelf. Scheelt weer werk. Ik ben dus van plan om het over een paar jaar (oudste is nu 5) ook te vergeten .
Leuk voorbeeld over selectief zijn is trouwens, dat toen mijn jongste broer als enige nog thuis woonde, zowel hij als mijn ouders alledrie alleen maar in staat waren om een programma op te nemen met de videorecorder als het een programma was wat ze zelf wilden kijken. Anders mislukte het geheid.

Mok

Mok

03-10-2009 om 14:00

Pippin

Dat kan alleen als jij thuis bent. Want anders gaat hij je op je werk bellen om te vragen waar de boter is. En dat is dan wel heel lollig voor je collega's maar niet voor jou.

Maxime.M

Maxime.M

03-10-2009 om 14:05

Haha nog meer stickers

Okee, dan ook stickers op het pak gestampte muisjes en hagelslag (MOET WEL I.C.M. BOTER GEBRUIKT WORDEN) en wellicht de kinderen instrueren dat ze het iedere keer zeggen? Pap ik wil er eentje met boter en hagelslag en eentje met alleen maar kaas?

Maxime

Rafelkap

Rafelkap

03-10-2009 om 17:25

Menselijk

Zijn die dingen niet gewoon menselijk? Ik vergeet heel vaak het brood uit de vriezer te halen (wij kopen altijd 1 x per week brood). Of wil je een diagnose? (zie relatieproblemen)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.