Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vetbolletje onder de moterkap

Van onze auto moest er ruitewisservloeistof gevuld worden, en maar goed ook bleek.... Op het motorblok lag een vetbolletje!!!!

Geen idee hoe zoiets daar komt? Een dier? Welk dier?
Wie raad mee???

Gr Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

26-12-2011 om 22:00

Als je pech hebt...

... is het een steenmarter. Die zijn beschermd en kruipen graag onder een motorkap (als ze jong zijn) waar ze aan kabels knagen. Geen idee of ze ook van vetbollen snoepen maar het zou me niks verbazen.

liedewij

liedewij

26-12-2011 om 23:44

Ja, ik dacht ook direct aan een steenmarter. Steenmarters hebben ook herkenbare uitwerpselen (even googelen). Ben je niet blij mee, ze berokkenen schade, zijn beschermd en je komt er moeilijk vanaf. Ze schijnen voorkeur te hebben voor bepaalde automerken omdat die kabels hebben waar visolie in verwerkt zijn.
Hier in de buurt hebben mensen ijzeren hekwerk onder de auto liggen tegen die dieren.

Echt niet fijn!

Pham

Pham

27-12-2011 om 07:53 Topicstarter

Dat

verklaart een hoop, daar hadden we niet aan gedacht. we hebben een Skoda en die schijnen vaker doelwit te zijn....
Gelukkig hebben we nu (nog?) geen schade, maar wel goed om in de gaten te houden!
Thanx.

GR Pham

Anti marter apparaat

Hier ook last van steenmarters. De garage heeft een apparaatje onder de motorkap bebouwd dat onregelmatig voor steenmarters irritante en voor ons onhoorbare piepjes afgeeft. Ik weet nog niet of het echt werkt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ervaring van collega met marter in de vouwwagen

Een paar zomers geleden haalde mijn collega de vouwwagen uit de stalling en klapte hem uit om het één ander na te lopen en in te gaan pakken.
Dit was een onaangename verrassing......
Merendeel van het tentdoek was aan flarden en er was niet veel meer over als het geraamte van de stokken.
Dat is vet balen.....
G

May

May

28-12-2011 om 13:26

Eieren onder de motorkap

Bij mijn vader zaten steeds eieren uit het kippenhok onder de motorkap, bleek ook een steenmarter te zijn, hij kreeg als tip er een wc-blokje neer te hangen, aan die geur hebben ze een hekel. Geen idee of je zo'n ding aan de motor vast kunt maken, maar ja, wellicht een tip..

Pham

Pham

31-12-2011 om 10:33 Topicstarter

Geluk

er is niets beschadigd onder de motorkap!!!!! Ruitenvloeistof moest was gewoon op, zat er al enige tijd in. Tot nu niets raars meer gezien, maar houden het in de gaten.

Gr Pham

Tirza G.

Tirza G.

02-01-2012 om 15:41

Misschien is die pop

van Temet uit een ander draadje een idee? Daar hebben ze misschien ook wel een hekel aan

Tirza

Helena

Helena

03-01-2012 om 00:09

En ik las

Met die draad hierboven las ik: "Voetballertje onder de motorkap." Gelukkig is het maar een vebolletje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.