Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

06-01-2013 om 10:20

Videobanden laten digitaliseren.

Wie heeft zijn oude videobanden laten digitaliseren en weet een goed betrouwbaar adres. Heb op internet wel wat gevonden zoals de Mediamarkt en Trigger maar geen idee of de resultaten wel goed zijn. Heeft iemand hier ervaring mee=

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees nog mee

heb hier zo'n 15 videobanden staan en schrok dus echt van de prijzen want zo'n videoband mag niet langer dan 2 uur duren (of 3 ben ik ff kwijt) en dan worden er kosten berekend van 17 tot 25 euro per dvd (die je zelf nog moet betalen).
Gelukkig heb ik iemand gevonden die de apparatuur (?!) heeft, ik neem ze in januari mee naar NL en laat m'n zoon lekker 't werk doen.

oregano

oregano

06-01-2013 om 13:54

Hema?

Dacht ooit eens gehoord te hebben dat de hema dit ook deed. Wij hebben zelf nog zo'n apparaat waar je een videoband en dvd in kunt doen dus zetten we het zelf over. Weet niet of dit dan dezelfde kwaliteit heeft als bij een professioneel adres maar ze lijken prima.
Wil wel eentje voor je proberen zo nodig.
Groet oregano

Kan je zelf!

Als je nog video afspeelapparatuur hebt kun je het zelf doen met een 'vhs to dvd maker'. Dat is een apparaatje dat je aan de ene kant in je videorecorder steekt en aan de andere kant in een usb poort van je computer. Je speelt de band af en het apparaat digitaliseert het, zodat je een digitaal bestand in je computer krijgt. Dat kun je dan weer branden op een dvd.
Ik heb mijn apparaatje ooit bij de Aldi in de aanbieding gekocht voor een paar tientjes.
Mijn ouders hebben hun oude 8 milimeter filmpjes ooit laten omzetten naar VHS en dat was toen erg duur (maar dat is geen antwoord op je vraag).

Jip

Jip

09-01-2013 om 18:47

Bedankt

voor de reakties. Heb er voor gekozen om het bij de HEMA te laten doen. Kan ik de band gewoon naar toe brengen en heb een aanspreekpunt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.