Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

04-01-2010 om 23:01

Vis gered

ja, het lijkt echt waar te zijn....afgelopen weekend, zoon maakt eindelijk, na lang aandringen van ons, zijn aquarium schoon. Het pompje doet hij met een schuursponsje....Niet veel later roept zoon ineens dat 1 van de vissen gek doet en ondersteboven zwemt....nu weet ik niet veel van vissen, maar 1 ding weet ik wel, vissen horen niet ondersteboven te zwemmen....meteen vraagt Nashaman, waar heb je nu precies die pomp mee schoongemaakt....nou, met dat schuursponsje in de badkamer. Was die schoon en nieuw? Nee, maar zoon had deze al eerder gebruikt....eh, ja, maar de hulp ws ook....dus meteen geroken, ja hoor, schoonmaaklucht....

Meteen de pomp er uit en de vissen eruit. Al, jawel, AL het water eruit geschept (het is ongeveer 20 liter en dat is dan toch ineens best veel). En vervolgens alles heeeeeeeeeel goed afgespoeld. En weer vers water in het aquarium....maar visje bleef ondersteboven zwemmen....

De andere vis leek niks te mankeren, dus die weer terug in de bak....alles weer erin en besloten vis 2 dan maar apart te houden.....en toen dacht ik, google is you friend! En ik tikte, sluierstaart zwemt ondersteboven.....en jawel, daar popte het een en ander op....van alles gelezen en het zou de zwemblaas kunnen zijn, teveel lucht enzenz. 1 tip leek me wel wat om te proberen (de naald in de vis vond ik te ver gaan....) Dat was de vis in een klein laagje water, net tot de rugvin, laten zwemmen. Een aantal dagen was genoeg....

En nu? Visje zwemt weer normaal!! Geen vuiltje meer aan de lucht....Nashazoon is heeeeeel blij met mama hihihi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heldin!

Nasha, wat een heldin ben jij!
en wat een leuk verhaal...

jons

margje van dijk

margje van dijk

04-01-2010 om 23:37

Ja, goed man!

Een vis op de kop, die zou ik meteen door de wc gespoeld hebben om verder leed te voorkomen.

Doortastend hoor!

Margje

emma43

emma43

05-01-2010 om 10:26

Ha,

Wat goed.......ik zou toch denken dat daar geen redden meer aan is.Super dat het visje het dan uiteindelijk toch redt.Leuk dat hij nu weer rondzwemt.

Rafelkap

Rafelkap

05-01-2010 om 10:43

Vol bewondering

ben ik !!!!! En mail maar meteen naar Bea, waar internet al niet goed voor is: weer een vis gered!

Guinevere

Guinevere

05-01-2010 om 11:36

En...

En schóón dat die vis nu is! Van binnen en van buiten, haha.

Nasha 1st

Nasha 1st

05-01-2010 om 13:01

Wc (en nu de goede draad)

ja, Nashaman was er al heel stellig in, dat wordt spoelen....dat was ook een reden om hem apart te houden, dat spoelt makkelijk en hoeven we niet eerst met het netje weer te gaan zitten vissen (hihi). Maar goed, zoon keek toch wat sip en voelde zich misschien wel schuldig ook vanwege dat sponsje, dat ik toch google maar raadpleegde (inderdaad Trix, superhandig dat internet!)....En ach, niet geschoten is altijd mis dacht ik, en dit was een makkelijke en snelle oplossing....En dat het ook nog werkte is natuurlijk helemaal super.

En nu maar hopen dat hij niet over een paar dagen alsnog.....sluierstaarten zijn niet zo heel sterk hoor.....

Nasha 1st

Nasha 1st

05-01-2010 om 13:03

Guinevere lol

ja, hij blubt nog net geen schuim hahahahahaha

Puck2

Puck2

05-01-2010 om 13:59

Maxy

Klopt volgens mij (maar ik ben ook niet echt een kenner, al vijzel ik mijn kennis in het draadje over een aquarium voor Lou erg snel op). Het beste kun je ze euthanaseren met een overdosis verdovingsvloeistof, maar dat is niet iets dat je op de hoek van de straat kunt krijgen. Een goed alternatief is idd om ze in een klein (dat gaat sneller dan een groot) bakje water in de vriezer te zetten. Met dit weer kun je ze ook in een mengsel van sneeuw en water zetten, is nog sneller)

Hmmm

misschien moet ik toch maar meeschrijven in het receptenhorrorfeuilleton, want in de bak levende guppybaby's van zoon zie ik potentiele ikan terie nasi zwemmen. Maar uitdrogen is vast niet de meest visvriendelijke manier van visruiming.

Hmmm

misschien moet ik toch maar meeschrijven in het receptenhorrorfeuilleton, want in de bak levende guppybaby's van zoon zie ik potentiele ikan terie nasi zwemmen. Maar uitdrogen is vast niet de meest visvriendelijke manier van visruiming.

Puck2

Puck2

05-01-2010 om 17:39

Hihi silone

Misschien kun je ze als hapje bij verjaardagen geserveerd worden, al dan niet alleen voor de volwassenen

Silone

Tuurlijk moet je meeschrijven! Je vindt heus wel iemand die even de d's en t's voor je ontklutst en anders let er niemand op

Waarom?

Gooi je het zakje met vissen in de vriezer????
misschien een domme vraag maarik heb het eerste verhaal gemist

kaatje66

kaatje66

07-01-2010 om 12:52

Snelle dood (off topic)

Vroeger hadden we een paar guppies, en dat werden er steeds meer. De kleine guppies die waren geboren kwamen in een aparte vissenkom totdat ze groot genoeg waren.
Op een dag moest ik dus de vissenkom verschonen. Netjes schoongemaakt, schoon water erin en toen de vissen weer in de kom gedaan. Wat ik altijd doe en nu dus niet was de temperatuur controleren. Ik deed de vissen erin en vond dat ze ineens wel heel snel rondjes gingen zwemmen. 2 tellen later dreven ze allemaal op hun rug. SNIK het water was te warm en ik heb ze dus levend verbrand!!! Het was dus een erg snelle dood. Gelukkig hadden we nog een kom met guppies over en dit overkomt me dus echt geen 2e keer meer. Ben echt een dierenmishandelaar. De overgebleven guppies verkeren in goede gezondheid hoor. Mijn dochter staat er voortaan met haar neus bovenop om herhalingen te voorkomen.
Maar voelde me echt zo stom.Jullie waarschijnlijk ook.
Groetjes Kaatje(66)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.