Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

koentje

koentje

28-11-2009 om 13:38

Vis

zoon wil vis in een kom.
Is dat een beetje te doen? Of gaan ze gewoon toch snel dood omdat het te klein is? Ik ben niet echt van plan met pompjes e.d. te gaan werken, dan kan ik net zo goed een aquarium kopen. Wie heeft er verstand van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kom

Vis gaat zich niet happy voelen in de kom. Zelfs al zou het een reuzenkom worden. Vis wil namelijk heel graag een rusthoekje hebben en in een kom zitten per defintie geen hoekjes
Vis wil ook heel graag zwemruimte, liefst ook een ander visje in de buurt en vooral ook flink wat plantjes.
Er zijn genoeg verhalen van visjes in kommetjes die wel 100 jaar (ofzo) werden, maar zo willen we toch niet met dieren omgaan?!
Gewoon nog even wachten en dan toch aan het aquarium gaan. Geeft echt veel meer lol, aan zoon en aan jou. En aan vis.
Onyx

Tihama

Tihama

28-11-2009 om 15:08

Aquarium

Wij begonnen met een kom. Maar dat was niet fijn voor de vissen. Dus we namen een klein aquarium. Maar de goudvissen groeiden nogal. Dus we namen een groot aquarium. Met pomp en filter en licht en weet ik wat al niet meer.

Nou, de kattenbak verschonen is minder werk;-(

En dan ga je op vakantie. Katten en cavia is geen probleem. Maar dat aquarium. We hebben zo'n apparaatje om het voederen te regelen. De eerste keer dat we het gebruikten bleek de batterij te vroeg leeg. De tweede keer stond ie op netstroom, maar ging ie op andere wijze in storing. Beide keren heeft 1 vis het niet overleefd (2 dagen zonder voedsel).

Nu vragen we dus de buren om minimaal 1 maal daags te voeren.

Het is best mooi, hoor. Toen ze nog in de kom zaten, aaide mijn dochter ze ook.

Maar ik ben er best van geschrokken hoeveel werk zo'n aquarium oplevert.

Tis trouwens de hobby van mijn man

Tihama

Puck2

Puck2

28-11-2009 om 15:49

Vakantie, tihama

Je kan bij de dierenwinkel ook een voorraadvoederblok kopen, dat werkt erg goed. Gewoon een soort witte steen die je in je aquarium gooit en daar kunnen ze dan een flinke tijd mee toe (afhankelijk van het aantal vissen en de grootte van je blok uiteraard) Bij ons overleven alle vissen het altijd op die manier.
Koentje: neem geen kom en ook niet 1 vis. Guppen of Danio's doen het ook wel bij kamertemperatuur, net als goudvissen. En hoe kleiner het bakje, hoe meer je er meestal aan schoon moet houden. Per cm vis moet je uitgaan van 1 liter water, dan heb je een verantwoorde bak voor je vissen.

Hugnyt

Hugnyt

28-11-2009 om 17:19

Koentje

Toch allerlei verhalen over aquaria, nou ik heb een kom, vrij groot met daarin guppen en plantjes, achter die plantje zit genoeg ruimte om zich te verschuilen en de guppen geef ik meerdere keren per dag een beetje eten. Gaat prima, als de buren in de vakantie de katten van ons verzorgen geven ze gelijk de guppen wat eten.
Succes!
Groet Hugnyt

Puck2

Puck2

29-11-2009 om 11:13

Niet helemaal eens lidwientje

"Als je denkt "De vissen gaan heus niet dood in een kom, en ik vind een kom mooier" kan je een kom nemen"
Naar mijn mening moet je al helemaal geen dier nemen, ook geen vis voor de mooiigheid. Als het welzijn van een dier niet bovenaan staat dan moet je je bedenken of het wel verstandig is om een dier te nemen. Het is ten slotte geen nieuw onderdeel van je interieur. Overigens zei een hoogleraar dierenwelzijn: Als je echt van dieren houdt, dan neem je geen huisdier. (maar dat is een andere discussie, laten we het hier maar alleen over vissen in een aquarium hebben)

Puck2

Puck2

29-11-2009 om 18:56

Lidwientje

Dan zijn we het eens, maar ik had het idd niet zo expliciet uit je posting opgemaakt. Maar ook ik heb wat dat betreft geen recht van spreken, ook hier een caaf alleen, maar die kan écht niet bij andere.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.