Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fem

Fem

12-08-2009 om 19:20

"Vivavrouwen" willen Arie Boomsma bevrijden van EO

Een blogster wijdt er een blog aan, plaatst een te downloaden poster en vóilà.. de campagne 'Free Arie' is geboren.
En ik hoopte zo dat ík onlangs die digiwebstrijd zou winnen en voor Viva mocht gaan bloggen. Toch nog even een beetje last van grootheidswaanzin waarschijnlijk (Moah.. kleine terugval mag he Overbodig te zeggen dat ik het niet heb gered. Dat vond ik nog zó jammer..
Maar nu?! Het wordt een ludieke actie genoemd. Lekker luchtig. Leeghoofdig, zou ik eerder zeggen. Wat ontzettend stigmatiserend zeg!
Las ergens in een reactie het vermoeden dat de vivavrouwen Arie Boomsma waarschijnlijk vooral willen bevrijden van zijn kleren.
Die vond ík dan weer leuk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

12-08-2009 om 20:52

Fem

Take it one step further, meid. Vivavrouwen: daar wíl je niet eens bij bloggen. Dát is pas een stigma-stelletje.

Tirza

Fem

Fem

12-08-2009 om 21:38

Nou

Hmmm.. ja, dat dacht ik ook wel even. Maar dat is niet eerlijk. Dat is ook stigmatiserend

Prulletje

Prulletje

12-08-2009 om 23:02

Toch

Ik vraag me af wat hij gaat doen. Als je een Echte Christen bent zijn er geen andere omroepen waar je voor wilt werken. Denk ik. Maar zijn ideeën zijn voor de EO net een beetje TE. Lijkt me lastig. Van de Vara naar commercieel of BNN of iets dergelijks is een makkelijkere overstap. Maar waar moet Arie heen? Een eigen omroep beginnen misschien?

Prulletje

Prulletje

Waarom zou een Echte Christen niet voor de NCRV willen werken? Of de KRO?

Prulletje

Prulletje

12-08-2009 om 23:54

Gevoel

Ik kan het niet uitleggen, het is een gevoel. De EO Christenen zijn anders. Een SGPer loopt ook niet over naar het CDA. Ik zou bijna zeggen ze zijn "erger" maar dat klinkt zo negatief. En zo bedoel ik het niet. Hoewel het de laatste jaren iets verbetert gingen de EO programma's vroeger alleen maar over God. In ieder interview, iedere film, iedere documentaire, kwam Hij wel opdagen. Blijkbaar voelen de EO medewerkers zich daarbij thuis. En dat is bij de NCRV en de KRO heel anders.

Prulletje

Tirza G.

Tirza G.

12-08-2009 om 23:57

Mijn vader zou zeggen

De EO is een omroep voor mensen die van hun geloof geen TV mogen hebben.

Tirza

reina

reina

13-08-2009 om 09:17

Prulletje

Dat hangt van je definitie van 'echte Christen' af... er zijn ook échte christenen die niet voor de EO willen werken, vanwege hun standpunt over homo's bijv.. ( Mijn moeder was ooit lid, als begunstiger, heeft direct opgezegd na een programma over homofilie, waarin ze hun standpunt uitdroegen, zij is een echte christen vind ik , niet alleen in woorden, maar ook in haar daden)

Probleem

Het lastige is dat de EO een achterban aan christenen heeft die heel divers is. Veel 'progressieve' christenen en ook veel behoudende. Het is dus laveren voor de EO. Waar ik (christen en EO lid) narrig van werd, is dat ze de ene week met veel bombarie het format lanceren en een week later net zo hard weer intrekken. Dát vind ik schadelijk voor het 'imago' van christelijk Nederland. Blijf dan staan waar je voor staat en wees niet zo bang voor wat het orthodoxe deel van de christenen vindt. Met zo'n diverse achterban kun je het toch nooit helemaal goed doen, bij wie dan ook.
Ach en Arie. Die gaat straks een goed gesprek hebben bij de EO en komt weer helemaal terug. Bij een andere omroep zal hij toch compromissen moeten maken over het uitdragen van zijn geloof en ik vraag me af of hij dat wil.

bibi63

bibi63

13-08-2009 om 14:37

Maar waarom

mag de EO niet blijven wat het is en waar het voor staat, waarom provoceren. Ik vind (als totaal niet Christen) dat de EO gewoon de EO moet blijven. Ze bedienen een bepaalde doelgroep. De minder orthodoxen kunnen toch ook gewoon kijken naar programma's van de NCRV en de KRO en evt. ook naar de niet christelijke of commerciel omroepen. Ik vond het Arie Boomsma optreden niet nodig en ook een beetje onzin. Dat soort programma's kan ook op een andere omroep. Ik persoonlijk vind een programma over homofilie op de EO op zich prima, maar de vraag of Jezus/God eigenlijk wel bestaat niet echt nodig voor de EO.
Groetjes,
Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.