Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vlieger

Vlieger

26-09-2009 om 19:00

Vliegeren op het strand, waar?

Hoi allemaal,

Hoewel er morgen niet zoveel wind staat, willen wij met de kinderen gaan vliegeren op het strand. Maar we weten niet zo goed waar...
Het liefst dus een strand waar je de ruimte hebt, en waar het niet zo druk is. En eindje lopen naar het strand is geen probleem. Parkeren zonder kosten is een pré.
Het strand dat voor ons goed bereikbaar is ligt zo'n beetje tussen Wassenaar en Castricum.
Wie weet een heerlijk plekje en wil dat delen met ons?

Alvast dank!
Vlieger

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sierlo

sierlo

26-09-2009 om 19:08

De pier van ijmuiden

Daar dus, dat is een extreem breed stuk strand waar vrijwel alleen gevliegerd word. Zeker leuk om naar toe te gaan met kinderen, al is het maar om de vliegerrkunsten van de profesionals te bewonderen. En op de pier kijk je zo bij de hoogovens naar binnen, heel leuk om te zien. En afgelopen winter was het parkeren nog gratis. Heel veel plezier en wie weet kom ik je er een keer tegen.

knevel

knevel

26-09-2009 om 19:16

Langevelderslag (noordwijkerhout) of...

Wassenaar, bij de Meijendelseweg - parkeren bij De Kuil. Tenminste, zo dacht ik dat dat heet daar. IIg gratis parkeren, wel een stukje lopen naar het strand.

Veel plezier morgen!

Vlieger

Vlieger

26-09-2009 om 22:52

Ijmuiden (sierlo)

Waar is die pier precies? Is dat de zuidpier, die kan ik op google maps ontdekken. Bij de hoogovens naar binnen kijken lijkt me ook leuk!

Vlieger

Vlieger

26-09-2009 om 22:58

Knevel

Dank voor de tips.
Zijn dit de wat meer rustige stranden?
Ik ga ze eens even bekijken google-maps.

Vlieger

siem-p

siem-p

26-09-2009 om 23:24

Poeh hee

Ik heb werkelijk geen idee....ik rijd er altijd gewoon heen.
Je rijd door Wijk aan zee eigenlijk zo de pier op. Dus door beverwijk heen, door wijk aan zee. In wijk aan zee rechts aan houden. Jee wat erg eigenlijk dat ik het niet uit kan legggen.
Oke, ik heb op google maps gekeken en de weg naar de pier heet Reyndersweg, in wijk aan zee een stukje bosweg en dan de Reyndersweg op.
Ik hoop dat je wat aan deze gebrekkige informatie hebt.

sierlo

sierlo

26-09-2009 om 23:25

*zucht*

Ik moet echt mijn gebruikersnaam eens veranderen........

Bastet

Bastet

27-09-2009 om 09:16

Trouwens

Er is vandaag ook een vliegerfestival op Scheveningen,met workshops!
Bastet

knevel

knevel

27-09-2009 om 09:55

Met dit mooie weer...

..durf ik geen garanties te geven. Maar hoe verder je van een gemeente wegbent, hoe rustiger het is. Dus gewoon over het strand wandelen.... Wassenaar is meestal veel drukker!

veel plezier vandaag!!!

Vlieger (maar vandaag even niet)

Vlieger (maar vandaag even niet)

27-09-2009 om 19:56

En we zijn vandaag geweest bij

IJmuiden. Of eigenlijk Velsen begreep ik van de borden. Inderdaad wel indrukwekkend om zo langs die hoogovens te rijden. Makkelijk parkeren, goed te lopen
Strand heerlijk breed, helemaal niet zo druk, en we hebben zelfs nog héérlijk gezwommen!
Voor vliegeren was de wind wat minimaal, maar we hebben ons heerlijk vermaakt. Heb nu echt zo'n rozig hoofd.

Andere tips gaan we een andere keer uit proberen, dank!!

Vlieger

Ijmuiden (tikje ot)

Het is IJmuiden. Maar dat is onderdeel van de gemeente Velsen.

In een poging meer toeristen te trekken noemt de plaats zich tegenwoordig in reclames ook wel IJmuiden aan Zee. Dat ergert mij dus. Er is maar éen IJmuiden, en dat ligt inderdaad aan zee ja. Wat krijgen we straks? Scheveningen aan Zee, Den Helder aan Zee, Texel in Zee?

Maar een geweldig breed strand inderdaad, IJmuiden. Ik gok dat het wel eens het breedste van de Noord Hollandse (Noordhollandse? Noord-Hollandse?) kust zou kunnen zijn.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.