Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Voetbalvlaggetjes en buitenland?

Ik heb een volledig onzinnige vraag, die verdient eigenlijk niet eens een eigen plekje hier, maar het houdt me al een paar dagen bezig, dus vooruit!

Het fenomeen vlaggetjes ophangen en huizen versieren in het kader van 'oranje' voetbal, bestaat dat ook in het buitenland? Ik heb supporters bij wedstrijden gezien die niet onderdoen voor onze versiersels, maar hoe zit dat bij de mensen thuis? Worden er ook in wijkjes gezamenlijk wedstrijden gekeken in een tent met een tap en vlaggetjes? Of zijn 'wij' de enige malloten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

2 jaar terug

Waren wij op vakantie toen oranje de finale speelde. Wij gingen met gezin+ nog wat aanhang in het oranje getooid naar een groot restaurant/cafe-achtig iets waar ze een groot scherm hadden hangen (buiten) waar we dé attractie van de avond werden....Iedereen die binnen kwam ging eerste even 'ons' bekijken en dan pas zitten :
Zoiets hadden ze nog nooit gezien. Wel leverde onze uitdossing ons een eerste rang plek op...Hahaha. Maar ja het mocht niet baten en oranje verloor, daarna kwam iedereen z'n medeleven even betuigen. Later hoorde ik dat vrijwel iedereen daar aanwezig dacht dat wij enorme voetbalfans waren. Als wij zeiden dat dat wel meeviel en vrij normaal is in Ned. geloofden ze ons overduidelijk niet.
groeten albana

Tonny

Tonny

24-06-2012 om 14:30

Nu zou ik à la facebook

Even 'vind ik leuk' willen aanklikken

Ook duitsland niet

heb ik me laten vertellen. Ja, wel in het stadion, maar niet in en om het huis. Het is sowieso een beetje vreemd om vanalles uit je raam, aan je huis te hangen. Sinds een paar jaar (sinds de huizencrisis eigenlijk) adverteren Duitse makelaars pas met te koop borden aan de huizen of voor de ramen. Voordien was dat absoluut not done (volgens Duitse vriendin).

Zwitserland

Hier hangen de buitenlanders hun (grote) landsvlag aan het balkon : veel portugezen, spanjaarden en italianen. En veel getoeter rond wedstrijden!
Zwitsers zelf hangen sowieso OVERAL Zwitserse vlaggen zonder enige aanleiding dus dat maakt niet uit

Tja

P, in het buitenland wonen maakt je vaker wel wat chauvinistischer. "Vroeguh" toen Oranje nog weleens won , hing ik altijd wat oranje ballonnen buiten, heb ik in NL nog nooit gedaan.
En hier is Schotland, tja wat zal ik er eens van zeggen :o)

dc

dc

24-06-2012 om 21:04

Ja hoor

Hier in engeland zie je ook heel veel vlaggetjes. Op auto's, voor ramen, etc. Alleen worden hier pubs gebruikt om gezamelijk te kijken.

Ierland

Toen ik vorige week in Ierland was zagen we veel verklede ieren. Groene kleding en ook veel leprecauns. De Ieren kijken ook massaal voetbal in pubs. Hele families gaan er naar toe.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app. En ja die kan uit, maar daar heb ik gewoon geen zin in

Pub

Ja dat hebben we ook wel gedaan, leuk oranje uitgedost met een stel Nederlanders. Maar...... de finale 2010 zaten er ook veel Spanjaarden, dat was dan weer minder leuk.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-06-2012 om 22:56

Spanje

Hier grote vlaggen aan balkons. Gezamenlijk wedstrijden bekijken gebeurt bij mensen thuis of samen in een bar, die vaak ook met een grote vlag is versierd.

Primavera

Primavera

24-06-2012 om 23:33

Pas als ze in de halve finale komen

Hier in Italië is het over het algemeen ook beperkt tot de landsvlag aan het balkon of ergens anders ophangen. De meesten wachten daarmee tot het nationale team tenminste in de halve finale terecht is gekomen, eerder maken ze zich niet zo druk.
Ik ga maar eens zoeken waar de vlag gebleven is, als het goed is hebben we morgen nog een reden om hem uit te hangen, omdat de oudste dan haar Middenschool-examen doet.
Groeten van Primavera.

... italianen!

Reden hier tot na moddernacht toeterend en joelend rondjes door het berggehucht. Jammer dat de engelsen niet wonnen want die wonen hier zeker niet!

Primavera

Primavera

25-06-2012 om 07:56

Tja

Dat toeteren e joelen na een overwinning is inderdaad wel typisch italiaans

Primavera

Dan wonen er vast veel oranjegezinde Italianen in Nederland. Bij beter verlopende toernooien wordt hier ook wat afgetoeterd in rijdende auto's.

mirreke

mirreke

25-06-2012 om 22:55

Veel vlaggen

dus echte vlaggen, net als in Zwitserland (wist ik niet hoor, lees ik hier net) ook hier in Dld veel vlaggen, dat doen Duitsers hier ook veel zonder dat er een aanleiding voor is, maar dat is misschien ook wel een stil protest tegen de oprukkende Nederlanders hier (wel in de buurt van de grens). En hier in de buurt heeft iemand een vlag zo groot als het huis tegen z'n muur aan hangen. Wat met dit jaar heel erg opvalt is dat steeds meer auto's met vlaggetjes rijden, en ook met een soort autostickers van de Duitse vlag op de motorkap en zo. Ook steeds meer vlaggetjes per auto, ik zie er veel met vier vlaggetjes. En van die wantjes of slofjes voor de autospiegels, ook weer met de Duitse vlag.
Die over the top vlaggenlinten zie je eigenlijk niet, alleen Nederlanders hadden dat, maar die waren ook snel weer weg. Ik zie trouwens ook veel vlaggen van andere nationaliteiten. Verder gaat alles natuurlijk heel stilletjes en rustig, Duitsers houden (hier in de buurt althans) niet van uiterlijk vertoon of van opvallen. Toeteren bij een gewonnen wedstrijd moet ik nog meemaken.

Duitse vlag op jas (beetje ot)

Zo'n vlag embleem op de bovenkant linkermouw van de jas, dat zie ik hier in Schotland regelmatig bij Duitse jongeren. Vraag me altijd af waar dat nu weer voor nodig is :o) Misschien een tweedehands legerjas, zijn wel vaak khaki/ groene jassen.

Primavera (ot)

Waarom voetballen de Italianen eigenlijk altijd in het blauw?

groeten,

Temet

Ha, dat weet ik

Eigenlijk om dezelfde reden dat Nederland in het oranje speelt. Dat blauw de kleur van het Huis van Savoye, dat enige tijd regeerde over Italië. Vandaar Squadra Azzurra.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.