Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Voor de fun: wat lijkt jou nog eens leuk om te doen?

Een schip dopen! Lijkt me een eer en prachtig om een zegen uit te spreken en dan met een mooie zwieperd zo'n fles champagne ertegenaan kapot gooien.

Wie nog meer? En dat het ook helemaal niet erg is als die wens nooit wordt vervuld, maar gewoon, als je de gelegenheid eens zou krijgen, dan zou je nog wel eens.....


de Elvis tour in Amerika. Dat wil zeggen: vooral Graceland bezoeken en zijn geboorteplaats tupelo.

Ook het Harry Potter park in Amerika bezoeken lijkt me fantastisch. 

madee

madee

16-11-2022 om 22:49 Topicstarter

Een beugel, en dan deze keer met blijvend resultaat 😁

Een verre reis maken, blijvend afvallen, in een film spelen.
Die verre reis gaat er wel komen, daar ben ik van overtuigd. Misschien dat ik ooit nog eens een figurante rolletje probeer te krijgen. Het lijkt mij gewoon erg leuk om dat een keer mee te maken.
Het blijvend afvallen zal een droom blijven ben ik bang voor.

madee

madee

17-11-2022 om 07:33 Topicstarter

Dat figureren komt bij mij ook af en toe boven als idee! Was het even vergeten tot jouw post Fruitijsje, bedankt voor de reminder 🙂

Werken als restaurateur in het Rijksmuseum.

Samen  met mijn man nog eens een lange wandel- of fietsvakantie doen, met alles bij ons zodat we niet op een bepaalde dag op een bepaalde plaats hoeven te zijn. Maar met mijn rotte rug zit er dat niet meer in, dat is te zwaar.

Bijtje82 schreef op 16-11-2022 om 13:43:

[..]

Zo'n massage opleiding lijkt mij eigenlijk ook wel wat.

Ik vraag me dan alleen af hoe je om gaat met mensen die je eigenlijk liever niet aanraakt. Je kunt moeilijk zeggen dat je iemand niet wil behandelen vanwege het feit dat je liever niet aan Zo'n persoon zit.

Voorbeeld. Mijn moeder heeft zware psoriasis en ze vraagt mij wel eens of ik iets wil insmeren waar ze niet goed bij kan. Maar dat moet dan ook echt wel pure noodzaak zijn, want ik vind dat echt gewoon heel vies.

Niet de ziekte ansich, maar gewoon het gevoel van stukjes huid en korstjes onder mijn handen. Net als hele harige mannen. Als ik nu als bedenk hoe al dat haar met olie moet voelen onder mijn handen, dan word ik al lichtelijk onpasselijk. 🙄

Je kunt toch handschoenen dragen? Desnoods als je het beledigend vindt kun je daar nog bij zeggen dat je die creme niet aan je huid wil krijgen.

Ik heb als twintiger ooit in mijn eentje een stedentrip rondreis door Nederland gemaakt met de trein. Elke dag een andere stad, naar een museum, beetje rondwandelen, ergens koffie drinken met wat lekkers, boekje lezen, uiteten, ergens overnachten en dan door naar de volgende stad. Dat zou ik graag nog eens doen met mijn gezin. Komende zomer is dochter acht, maar ik betwijfel of ze daar niet nog net te jong voor is. Dagje pretpark tussendoor kan natuurlijk altijd, maar een vakantiepark met andere kinderen om mee te spelen is toch anders. 

Een roeiwedstrijd winnen

MamaE schreef op 17-11-2022 om 09:56:

Ik heb als twintiger ooit in mijn eentje een stedentrip rondreis door Nederland gemaakt met de trein. Elke dag een andere stad, naar een museum, beetje rondwandelen, ergens koffie drinken met wat lekkers, boekje lezen, uiteten, ergens overnachten en dan door naar de volgende stad. Dat zou ik graag nog eens doen met mijn gezin. Komende zomer is dochter acht, maar ik betwijfel of ze daar niet nog net te jong voor is. Dagje pretpark tussendoor kan natuurlijk altijd, maar een vakantiepark met andere kinderen om mee te spelen is toch anders.

Mijn ouders hebben ons ( 8 en 10 jaar) eens meegenomen op hotel/stedentocht. We sliepen in 1 hotel, met zwembad, bekeken de stad en steden er omheen, beklommen torens, dagje pretpark,; ik ben die week nooit vergeten, ik weet de naam van het hotel zelfs nog 46 jaar later. Gewoon doen!

MamaE schreef op 17-11-2022 om 09:56:

Ik heb als twintiger ooit in mijn eentje een stedentrip rondreis door Nederland gemaakt met de trein. Elke dag een andere stad, naar een museum, beetje rondwandelen, ergens koffie drinken met wat lekkers, boekje lezen, uiteten, ergens overnachten en dan door naar de volgende stad. Dat zou ik graag nog eens doen met mijn gezin. Komende zomer is dochter acht, maar ik betwijfel of ze daar niet nog net te jong voor is. Dagje pretpark tussendoor kan natuurlijk altijd, maar een vakantiepark met andere kinderen om mee te spelen is toch anders.

Wij deden vanaf die leeftijd altijd rondreizen, van stad naar stad. Overal een B&B of appartement, soms een hotel. Natuurlijk ook af en toe een dagje zwembad, strand of een meertje, een pretpark of een dierentuin. En de natuur in natuurlijk. Maar veel kerken, musea en steden ook. Wij worden niet gelukkig van op 1 plek zitten bij een zwembad, wij willen wat zien en doen. De kinderen vonden het prima. We hebben samen ontzettend veel gezien van de wereld en heel veel mooie herinneringen gemaakt.

Bijtje82

Bijtje82

17-11-2022 om 10:42

Pippeltje schreef op 17-11-2022 om 09:43:

[..]

Je kunt toch handschoenen dragen? Desnoods als je het beledigend vindt kun je daar nog bij zeggen dat je die creme niet aan je huid wil krijgen.

Handschoentjes bij een massage zijn niet fijn voor de persoon die behandeld wordt. Door de druk gaat dat toch een beetje schuiven.

MamaE schreef op 17-11-2022 om 09:56:

Ik heb als twintiger ooit in mijn eentje een stedentrip rondreis door Nederland gemaakt met de trein. Elke dag een andere stad, naar een museum, beetje rondwandelen, ergens koffie drinken met wat lekkers, boekje lezen, uiteten, ergens overnachten en dan door naar de volgende stad. Dat zou ik graag nog eens doen met mijn gezin. Komende zomer is dochter acht, maar ik betwijfel of ze daar niet nog net te jong voor is. Dagje pretpark tussendoor kan natuurlijk altijd, maar een vakantiepark met andere kinderen om mee te spelen is toch anders.

Goed om daar kritisch over na te denken. Ik maakte ook dat soort vakanties met mijn ouders maar vond er op die leeftijd nog niet zo veel aan. Dat zal per kind verschillen natuurlijk, elk kind is anders. Ik wilde op die leeftijd liever aar een park/ camping om lekker te kunnen spelen. Vond stedentrips wel weer heel leuk toen ik ouder was.

Mijn dochter vindt musea erg leuk en heeft een brede interesse. Max en de kinderen van Jonagold waren wel met zijn tweetjes, mijn dochter is alleen, net als jij vroeger.
We gaan nu ook al wel regelmatig een dagje uit naar een stad/museum en daar geniet ze echt wel van, maar een hele week met ons, zonder andere kinderen om mee te spelen maakt dat ik een beetje twijfel. Als ze het niks vindt en nukkig gaat lopen doen, zou ik daar echt van balen.
Anderzijds...als ze straks puber is vindt ze misschien alles met ons saai en suf en de tijd gaat zo snel. 

Maar ik ga het toch eens voorstellen thuis. Misschien dat we het eerst een keer proberen voor drie of vier dagen of zo.

MamaE schreef op 17-11-2022 om 13:42:

Mijn dochter vindt musea erg leuk en heeft een brede interesse. Max en de kinderen van Jonagold waren wel met zijn tweetjes, mijn dochter is alleen, net als jij vroeger.
We gaan nu ook al wel regelmatig een dagje uit naar een stad/museum en daar geniet ze echt wel van, maar een hele week met ons, zonder andere kinderen om mee te spelen maakt dat ik een beetje twijfel. Als ze het niks vindt en nukkig gaat lopen doen, zou ik daar echt van balen.
Anderzijds...als ze straks puber is vindt ze misschien alles met ons saai en suf en de tijd gaat zo snel.

Maar ik ga het toch eens voorstellen thuis. Misschien dat we het eerst een keer proberen voor drie of vier dagen of zo.

Ik had niets aan mijn broer hoor, ik heb er zelf van genoten; het samenzijn met de ouders, het elke dag ergens uit eten, het slapen in een hotel, een terrasje, een dierentuin, speeltuin, een ijsje, een doe-museum, een zwembad enz. Het was echt speciaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.