Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Voor de fun: wat lijkt jou nog eens leuk om te doen?

Een schip dopen! Lijkt me een eer en prachtig om een zegen uit te spreken en dan met een mooie zwieperd zo'n fles champagne ertegenaan kapot gooien.

Wie nog meer? En dat het ook helemaal niet erg is als die wens nooit wordt vervuld, maar gewoon, als je de gelegenheid eens zou krijgen, dan zou je nog wel eens.....


Max88 schreef op 17-11-2022 om 13:53:

[..]

Ik had niets aan mijn broer hoor, ik heb er zelf van genoten; het samenzijn met de ouders, het elke dag ergens uit eten, het slapen in een hotel, een terrasje, een dierentuin, speeltuin, een ijsje, een doe-museum, een zwembad enz. Het was echt speciaal.

Mijn kinderen hadden/hebben wel heel leuk contact samen, dat is inderdaad wel fijn al je op elkaar aangewezen bent. Die ene keer dat we op een camping hebben gestaan vonden ze dat ook fantastisch, met alle andere jongelui. Maar dat was maar een week, met heel veel activiteiten op en buiten de camping. Het rondhangen op de camping, wat er ook bij hoorde, dat boeide ze niet zo. Ik denk dat het voor 2 of 3 weken (zo lang gaan wij altijd weg) ook voor hun teveel van het goede was geweest. Zeker oudste, die is echt onze reisleider geweest de laatste jaren, heerlijk vond hij dat. Die is niet zo van het sociale contact.

De jongste is wat meer van het terrasje pakken, langs het zwembad hangen. Maar dat mag ze nu lekker zelf gaan doen . Man en ik zijn in onze jeugd met onze ouders bijna elk jaar naar dezelfde plek op vakantie geweest en dat vonden wij dan weer niet zo denderend. Zo heeft iedereen wat...

MamaE, je zou kunnen kijken of je een paar overnachtingen in jeugdherbergen kunt plannen. Als je dat doet in de schoolvakantie dan is de kans groot dat er meer kinderen zijn. Ook hebben veel jeugdherbergen een flink terrein, soms met schommels etc, eromheen, dus dan kan er ook veilig buiten gespeeld worden. 

Leene

Leene

17-11-2022 om 16:28

Temet schreef op 17-11-2022 om 15:51:

MamaE, je zou kunnen kijken of je een paar overnachtingen in jeugdherbergen kunt plannen. Als je dat doet in de schoolvakantie dan is de kans groot dat er meer kinderen zijn. Ook hebben veel jeugdherbergen een flink terrein, soms met schommels etc, eromheen, dus dan kan er ook veilig buiten gespeeld worden.

Ja dat hebben wij ook wel eens gedaan voor een paar dagen in de herfst vakantie. Vonden de kinderen geweldig. Veel andere kinderen, spelletjes in overvloed en speel toestellen buiten 

Ik heb vroeger op vakanties wel regelmatig in jeugdherbergen geslapen en daar waren ook gezinnen inderdaad. Ik ga er zeker eens naar kijken. 
Heb het tijdens het eten op tafel gegooid en man en dochter waren wel enthousiast. 
We gaan het eert een keertje uitproberen voor een paar dagen in de meivakantie of zo en als het goed bevalt in de zomer misschien weer en langer. 
Bedankt voor jullie input, ik heb er nu al zin in!

Bijtje82 schreef op 17-11-2022 om 10:42:

[..]

Handschoentjes bij een massage zijn niet fijn voor de persoon die behandeld wordt. Door de druk gaat dat toch een beetje schuiven.

een massage? Het ging toch om het insmeren van psoriasisplekken? Dat wordt altijd met handschoenen gedaan in de zorg; omdat de zalf een bepaalde inwerking heeft op de huid van je handen en natuurlijk voor de hygiene.

Bijtje82

Bijtje82

17-11-2022 om 19:44

Pippeltje schreef op 17-11-2022 om 19:18:

[..]

een massage? Het ging toch om het insmeren van psoriasisplekken? Dat wordt altijd met handschoenen gedaan in de zorg; omdat de zalf een bepaalde inwerking heeft op de huid van je handen en natuurlijk voor de hygiene.

Nee, lees ff goed. 

ik zou graag nog een keer met zo'n KNRM boot op zee willen...ingesnoerd, windkracht 10 erbij en gas er op!

Zou tevens nog weleens een krabvissersboottochtje willen maken met de bijv. Sig (Deadliest Catch)
Als ik bovenstaande heb overleefd dan wil ik ook wel naar die die goudgravers in Australie, dat zou ik ook weleens willen ervaren. Gewoon een maand of 3 daar vertoeven en gewoon meedraaien en de kick ervaren. (ook die opaalgravers, lijkt me opzich ook wel leuk om eens mee te maken..alleen dat werken onder de grond is niet echt helemaal mijn ding)

Verder heb ik alles wat ik had willen doen al gedaan 

EmmaT schreef op 17-11-2022 om 07:57:

Werken als restaurateur in het Rijksmuseum.

Denk dat je daar niet echt gelukkig van wordt...

(toevallig (ook) ervaring in de restauratie??)

Henricus, er zijn mensen die blij worden van het vooruitzicht op zo'n krabbenvisboot mee te mogen, er zijn mensen die blij worden van het vooruitzicht om rustig priegelwerk te mogen doen in het Rijks. 
Ikzelf kijk naar geen van beide uit overigens. Niet naar het Rijks vanwege ongedurigheid en een slechte fijne motoriek. Maar zo'n krabbenvisboot, of KNRM bij windkracht 10, daar zou ik alleen aan meewerken als ik onder schot gehouden wordt. Het klamme zweet breekt me al uit bij het idee

Paar jaar geleden genoot ik van een bezoek aan thermae2000 in Valkenburg. Ik weet niet waar ik het meest van genoten heb; hele dag in badjas, (gelijk aan alle andere bezoekers) of het feit dat je geen ligbed mocht confisqueren, of het ‘s avonds zwemmen in warm water, of de heerlijke bedden. Maar ik weet ook nog heel goed hoe ik genoten heb van het ontbijt op terras in de volgende morgen, vanwege het mooie uitzicht op de Limburgse heuvelrug. 
Ik zou dit graag nog eens willen overdoen. Op een zonnige dag wel te verstaan.

De sauna vind ik heerlijk maar Thermae2000 hoeft voor mij niet meer. Als je naar het saunagedeelte ging kon je de natte badkleding afpellen en daarna weer aantrekken. Daar hadden we geen zin (meer) in.

Temet schreef op 18-11-2022 om 08:40:

Henricus, er zijn mensen die blij worden van het vooruitzicht op zo'n krabbenvisboot mee te mogen, er zijn mensen die blij worden van het vooruitzicht om rustig priegelwerk te mogen doen in het Rijks.
Ikzelf kijk naar geen van beide uit overigens. Niet naar het Rijks vanwege ongedurigheid en een slechte fijne motoriek. Maar zo'n krabbenvisboot, of KNRM bij windkracht 10, daar zou ik alleen aan meewerken als ik onder schot gehouden wordt. Het klamme zweet breekt me al uit bij het idee

Inzake het Rijks: ik doe zelf ook e.e.a met kunst, restauratie (vnml papier), schilderijen schoonmaken etc. 

Het Rijks trekt me echter totaal niet! (ben beroepsmatig achter de schermen geweest, eea gezien qua o.a. restauratie etc, nee..ik sla over) 

Ben wel benieuwd of EmmaT iets in die richting doet

Ik zou ooit nog weleens met een camper door Europa willen trekken en zo allerlei landen in Europa willen bezoeken. Maar wel gewoon mijn huis aanhouden als basis om op terug te kunnen vallen. Helemaal als nomade zou ik niet willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.