Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ingrid

Ingrid

01-10-2008 om 12:03

Voorbereidingen voor mijn werk..ik kan het niet meer opbrengen

Al ruim 20 jaar ben ik werkzaam als reisleidster van aktieve reizen, wandelen, langlaufen etc. Ik ben een jaar of 5 gestopt toen de kinderen kwamen en nu ga ik 3 of 4 keer per jaar een weekje weg. Op zich niet eens zo rg veel. Als ik eenmaal op pad ben, dan vind ik het leuk en krijg ik er veel energie voor terug mits het een leuke reis en een leuke groep is. Ook dat is allemaal minder geworden, de deelnmers zijn enorm kritisch geworden, genieten niet of nauwelijks meer.
Thuis moet alles ook doorgaan, twee kinderen nog op de basischool. Mijn man kan, heel fijn, het zo regelen dat hij tot 3 uur werkt en ook wat dagen vrij neemt als ik er niet ben. Maar de voorbereidingen die ik moet doen om ten eerste thuis alles door te laten gaan, afspraken, alles op papier zetten voor mijn man en ook nog de reis voorbereiden, eindeloze wassen draaien...Ik kan het thuis soms nog net rond krijgen, en als ik dan weer op reis moet dan zinkt de moed me in de schoenen en heb ik er helemaal geen zin meer in.
Ik dacht als de kinderen ouder worden dan gaat het makkelijker, maar het tegendeel is waar. Ik vind het steeds moeilijker om weg te gaan. Vooral mijn zoon van 9 vindt het erg als ik weer ga. En eigenlijk denk ik ook steeds vaker: waar doe ik het allemaal voor? Helemaal in de stress om weer weg te gaan met wildvreemde mensen op pad en de stress van de voorbereidingen en thuis wordt steeds groter. Altijd dat hondsvroege, midden in de nacht opstaan om naar Schiphol te gaan. Vind ik het nog wel leuk allemaal? Of wordt het nu tijd om er voorgoed mee te stoppen? Of maar een keer per jaar weggaan? Vind het moeilijk om de knoop door te hakken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Meyke

Meyke

01-10-2008 om 14:32

Misschien gek...

maar het eerste dat in me opkomt is dat je misschien juist meer moet gaan werken!
Dan wordt het thuis meer een ritme dan een uitzondering.
Want je organiseert nu dus de hele week thuis van tevoren, omdat het zo'n uitzondering is dat je weg bent.
Bovendien als je nu een minder leuke groep hebt, duurt het 3 maanden of zo voor je weer kans hebt op een leuke groep, dus het rotgevoel blijft veel langer hangen. Ga je na een maand weer en is het dan leuk, dan is het rotgevoel voorbij.
Maar ik weet niet of je het uberhaupt zou willen en of je dat thuis rond kunt krijgen.

Tihama

Tihama

01-10-2008 om 14:56

Welk advies

zou jij iemand anders geven, Ingrid?

Volgens mij weet je zelf namelijk wel het antwoord op je vraag. Dus: als een ander jou dit zou schetsen, wat zou JIJ dan adviseren?

Tihama

Ingrid

Ingrid

01-10-2008 om 15:15

Soort haat-liefde verhouding

Als ik helemaal niet meer ga reizen dan ga ik het missen. Want als ik in een jaar te weinig reizen heb, dan merk ik dat ik er weer graag op uit wil. Ik heb er veel meer gedaan, maar met kinderen in huis heb ik het geminderd. Ermee stoppen zou logisch klinken, maar dan weet ik dat het toch gaat knagen om dat ik het wel mis. Overigens word ik altijd heel erg hoog gewaardeerd op reis, het is ook een stukje waardering voor je werk, en dat is er thuis natuurlijk niet. Vandaar dat ik het ook zo moeilijk vind om er helemaal mee te stoppen.

joer

joer

01-10-2008 om 15:17

Op een rijtje zetten

Het is maar 3 a 4 keer per jaar! Als je daar al tegenop ziet om voor die 4 weken per jaar alles te regelen en organiseren dan moet je inderdaad is gaan bedenken wat je nu eigenlijk wilt.

Tuurlijk brengt een week weg het nodige geregel met zich mee. Maar je kunt jezelf ook gek maken. En dat doe je volgens mij ook wel een beetje.

Als ik jou was zou ik alles eens goed op een rijtje zetten. Is er misschien een mogelijkheid om als reisleidster ander werk te doen. Niet op reis maar op kantoor of in Nederland blijven? Inderdaad nog maar 1 of 2 keer per jaar gaan. Niet een week maar korter weggaan.

Zoals je zelf al zegt; jij bent diegene die knopen moet doorhakken ! Hoe moeilijk dat ook is.

Succes! Groeten JOER.

Sancy

Sancy

01-10-2008 om 15:22

Wat mij verbaast

is dat je zoveel tijd besteedt aan het voorbereiden. Als je man een week weg moet voor zijn werk, regelt hij dan ook alles wat jij moet doen? welke afspraken moeten geregeld, wat moet je allemaal op papier zetten aan informatie, waarom eindeloos wassen voor vertrek? Kijk eens naar dat deel, volgens mij valt daar nog wel wat winst te behalen.

Stoppen!

En dan niet met werken, maar met het voorbereiden van je huis in de week dat jij er niet bent!
Als je man al om drie uur kan stoppen met werken kan hij toch ook wel eens een wasje draaien ofzo?

Gr. Poezie.

Mamvantwee

Mamvantwee

01-10-2008 om 15:51

Idd meer werken

Wat Meyke zegt. Klopt echt, want dan is je werk niet meer de uitzondering en moet je thuis andere maatregelen nemen: je man zal ook moeten aanpassen. En als het een regelmaat wordt, krijg je daar weer de rust van ondanks de meer uren werk. Als het thuisfront weet wat het moet doen als mama er een weekje niet is, dan heb jij meer rust in je hoofd en kun je je helemaal op je werk storten. En daar heb je (meestal toch) plezier in.

Ik vergelijk het even met iemand die laatst tegen mij zei dat hij te moe was om hobby's te zoeken naast zijn werk, de week was al te kort en thuis lag altijd was, vaat, rommel, noem maar op. Hij zei dat hij tegen de arts had gezegd dat hij minder uren wilde gaan werken. Advies van de arts was: nee, ga juist normale uren (zat in opbouwtraject, dus meer) werken, zorg voor een schema/ritme en daardoor regelt het thuisfront zich daar omheen (bv. hulp in huis, structurele opvang voor de kinderen, etc). Dan daarmee kreeg hij meer ruimte voor hobby's.

Roos

Roos

01-10-2008 om 21:05

Man inzetten

Inderdaad, ik zou je man meer inzetten. Nu heb je vooral zoveel last van de voorbereiding. Weet hij dat? Waarom moet alle was in de kast liggen en alles aan kant zijn? Dat is zijn pakkie an als jij er niet bent.
Ik zou eens weg gaan zonder al die voorbereiding en kijken wat er gebeurt. We zijn niet altijd zo onmisbaar als we denken .
Misschien kan je man je juist zelfs wel wat meer helpen met de voorbereiding. Dus ook in de tijd voor de reis jou wat werk uit handen nemen zodat jij tijd hebt om de reis voor te bereiden. Opvang in de week voor je weggaat zodat jij tijd hebt.
Zoals ik het lees haal je er nog best voldoening uit, als je die stress eromheen niet zou hebben.
Roos

Mij lijkt het geregel een ramp........

nou ik weet niet, omdat ik wel regelmatig werk en mijn thuisfront zich er zelf omheen heeft geörganiseerd weet ik niet écht hoe het voelt. maar mij lijkt het een ramp als ik voor 1 week alles zou moeten 'voorregelen' alleen van eraan denken wordt ik al moe.
ik zou een goede agenda aanschaffen. een 'gezinsagenda' en van iedereen 'eisen' dat daar de afspraken inkomen. niet genoteerde afspraken betekend dus dat er niks geregeld wordt. sport kind van 9 elke week dan mag die dus in januari bij elke week (schoolvakanties uitgezonderd) dat erin schrijven en anders gaat kind niet.(oke kinderen mag je een beetje 'helpen') zo gaat het hier. en als ik weg ben kan man prima kijken wat er die dag hoe laat is. als ie niet kijkt krijgt ie van de kinderen vanzelf op de kop. de was doe ik meestal, maar als ik er niet ben doet man het ook. het initatief neemt ie meestal niet, dus doe ik het erin, hij droogt en vouwt ik strijk en hij legt in de kast etc. zou ik er niet zijn dan zou hij wachten tot het op is. en dan pas initatief nemen. nou, ja so be it. het maakt mij niet uit, mijn kleren heb ik tenslotte bij me. met klachten mogen de kinderen naar hun vader.....(wat ze ook zeker zullen doen) man kan afwassen, koken en de afwasmachine aandoen (dat initatief neemt ie wel, door schade en schande wijs geworden) boodschappen idem dito.

ik denk dat het fout zit, dat jij je ook voor die week weg verantwoordelijk voelt. en dat terwijl je er niet eens bent! die verantwoordelijkheid voel je omdat je kinderen het niet leuk vinden als jij er niet bent....maar dat zou niet zo moeten zijn. ze hebben namelijk óók een vader. een volwassen mens, met alle capaciteiten die jij ook hebt of die zou hij moeten hebben. en met net zoveel verantwoordelijkheid. dus moet hij die verantwoordelijkheid in zo'n week ook nemen. maar die moet jij hem ook geven. nu zitten jullie ertussen in. door jouw vorbereidingen néémt hij die niet en geef je 'm eigenlijk ook de kans niet écht.
als je nu die agenda 's probeert en iedereen daar z'n aandeel ingeeft. heb je 1 stap qua geregel al gehad. en daarna praat je met je man en geef je aan hoe moeilijk je het de laatste tijd vindt om....en vraag je aan hem of hij wat meer 'geregel' op zich kan nemen. leg 'm de wasmachine uit. leg er voor mij part een brief op hoe en wat (met aanwijzingen) en doe de was dus niet meer van tevoren maar laat het ze zélf doen.
en als je terug komt ga je d'r eens lekker voor zitten voor de succesverhalen hoe je zoon papa heeft geholpen met de was uitzoeken enzo...(ik hoor soms hele succesverhalen, naast het bekende mopperen natuurlijk).
je kinderen moeten ook duidelijk hebben dat die week papa de mama én papa is. dus geen gedoe meer naar jouw dat er van alles mis is gegaan die week........nee, bij klachten moet je bij papa zijn. zodat het de volgende week wél goed gaat. daar leert papa én kind weer van.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.