Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Voorjaar!

Vanmiddag in de tuin gezeten, genoten van het zonnetje, de viooltjes op tafel en een mooi boek. Ik word heeeeel gelukkig van dit weer! Jullie ook???? En morgen een nog mooiere dag.

En dan 'bof' ik ook nog dat ik zwangerschapsverlof heb en zoon gewoon naar het kdv gaat. Wat een luxe die dagen alleen.

Zonnige groeten!
Maanve


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

04-03-2013 om 22:44

Zonnig

Wat klink je heerlijk relaxed en zonnig! Ik heb vandaag genoten van de zon die op het raam van mijn werkkamer stond, van het daglicht waar ik voor het eerst weer mee opstond, van mijn handschoenloze handen op de fiets en de eerste groene puntjes in de tuin.
Ik hoop dat je je hele verlof zo kunt blijven genieten van het nieuwe leven in en om je

Fiorucci

Fiorucci

05-03-2013 om 07:29

Heerlijk

Morgen wordt zoonlief 16, ik denk dat we buiten kunnen zitten, heerlijk!!

Hoera!

Gefeliciteerd Fio, en een hele fijne dag gewenst. Maanve, geniet er maar lekker van, verlof en mooi weer, en straks een lentebaby!

skik

Maanve

Maanve

05-03-2013 om 09:48 Topicstarter

Vandaag...

Fio, gefeliciteerd met je zoon! Komt vast biet vaak voor een verjaardag met buiten zitten begin maart.

Skik/krin, ik ben benieuwd wanneer de lente ons nieuw leven brengt. Ben ruim 37 weken, dus het kan zomaar nog een tijdje duren...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

05-03-2013 om 20:15

Maanve

Sterkte met wachten!! Ja, kan even duren, al kwam mijn oudste al met 38,5 wk tevoorschijn, dus wie weet..
Dat mooie weer kwam zeer van pas, omdat er ook nogal wat vrienden en vriendinnen van zoonlief langskwamen, ze hebben tot een half uur geleden lekker buiten gezeten.

Sauna

Ik was gister in de sauna, daar kon je uit de wind heerlijk in je blote niksie op een ligstoel van de zon genieten, of lekker zwemmen in het buitenzwembad. Echt, het leek wel vakantie.

skik

Ik wil het plezier niet vergallen....maaare.....

hebben jullie de weersverwchting gezien? Op buienradar kondigen ze (in elk geval voor Noord nederland) vanaf komend weekend weer een ruime week echte winterkou aan....overdag een graad of 1,2 , en dan iedere nacht vorst....brbrbrbrbrbrbr...ik heb er geen zin meer in!!!!

Ingird

Ingrid, ja

Ik heb het gisteren al gezien, die weersverwachting. Soit, het zij zo, ik heb gisteren ook met een vriendin een paar uren op een terrasje in de zon gezeten. Zo vaak komt het niet voor dat we tegelijkertijd een paar uren vrij zijn. Sorry allemaal, dat we toen de lente al helemaal opgebruikt hebben

tonny

tonny

06-03-2013 om 12:31

Echt balen

net nu ik de kleinkindertjes twee nachten te logeren krijg. Zaterdag 90% kans op regen en zondag flink koud. Jammer!!

sinas

sinas

06-03-2013 om 13:41

Ja, balen

dus nu maar ff genieten zo lang het kan, want volgende week is het weer bibberen. bah!

Dat ze daar nu nog mee aan durven komen!

Ik heb verdorie de handschoenen opgeborgen en heb al serieus overwogen de zomerjassen naar beneden te halen....bah!
O, het was zó verrukkelijk gisteren....

Maanve

Maanve

06-03-2013 om 16:03 Topicstarter

Ach nee...

Had mijn kop nog in het zand gestoken voor de weerberichten komend weekend. Wat balen zeg! Ik denk dat mijn baby pas komt met echt mooi voorjaarsweer, daar wacht ik dan maar op!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Aaarrrggh

Nee he.

De handschoenen zijn nog niet opgeborgen. De snowboots wil en die wil ik ook niet meer tevoorschijn halen.

Grmblvxwm!

O ik heb er zo Verschrikkelijk Genoeg van! Maar ik berg de handschoenen sowieso pas op in mei (zeker de mijne, ik heb snel koude handen op de fiets).
Ik had al zo'n beetje begrepen dat het minder zou worden in het weekend, en ik wist het zeker toen ik vanochtend het wijkkrantje uit de bus viste en zag dat het komende zondag koopzondag is in het dichtstbijzijnde winkelcentrum. Het is elke maand koopzondag en ik kan me de keer niet heugen dat het dan redelijk weer was...

Balen, balen... De krokusjes stonden er zo vrolijk bij vandaag, het was zo lekker warm... En nu natuurlijk temperaturen rond het vriespunt tot eind april.

Migratie lijkt dan wel weer aantrekkelijk. Jammer van die crisis in het zuiden.

groeten,

Temet

sinas

sinas

06-03-2013 om 21:48

Ja, zat van

inderdaad, heel erg zat van

Primavera

Primavera

07-03-2013 om 10:06

Troost je, temet

Troost je, Temet. Het mag hier dan wel 15°C zijn, maar het miezert hier wel. Lente betekent waar ik zit over het algemeen regen en ik haat vochtig weer.

Even relativeren

De winter is pas 10 weken oud, we hebben dus nog 3 weken te gaan. Die paar lente-achtige dagen nu zijn toch mooi meegenomen?

skik

Fransien

Fransien

07-03-2013 om 11:18

Herfst en winter

De winter is pas 10 weken oud, maar de herfst was ook al guur en somber en ik ben er zo klaar mee, het moet nu eindelijk eens zonnig gaan worden!

amk

amk

07-03-2013 om 11:24

21 maart

begint de lente, niet eerder.
Maart roert zijn staart, dat spreekwoord is er niet voor niets.

Laat maar komen die sneeuw.Ik heb nog wel zin in een sneeuwballen gevecht.

Fiorucci

Fiorucci

07-03-2013 om 17:14

Amk

Klopt, maar nachten met -10 vorst zijn in maart toch echt uitzonderlijk!

amk

amk

07-03-2013 om 21:51

Ongebruikelijk idd

maar ze zijn er eerder geweest en we hebben nu te maken met klimaatverandering.
Het weer wordt minder voorspelbaar.

Ik kan daar juist erg van genieten. Elk weerbeeld heeft zijn voor en nadelen. Warm en zonnig is leuk, maar ook van die heerlijke plensbuien. Dan lekker je laarzen aan en in de plassen stampen tot je laarzen vol zijn en je broek nat. Thuis een droge broek en een kop thee. Of zo'n heerlijke storm waar je tegen in kunt hangen en je gezandstraald wordt op het strand.
De kleuren van de herfst. De geur van de lente (zo lang het maar geen hyacinten zijn ) Al eens een half uur gewoon naar de grijze wolken gekeken? Gewoon op een bankje in het park, in je dikke winterjas. Daar zitten zo veel kleuren in en zo veel beweging. Van het weer kan ik elke dag genieten.

Fiorucci

Fiorucci

08-03-2013 om 07:23

Amk

Oh eens, zonder meer, maar de balans mag nu wel eens doorslaan naar meer zon.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-03-2013 om 08:32

Amk, wanneer de seizoenen wisselen,

het ligt er maar aan wie er kijkt. Astronomen gaan uit van de maanstand en dan kom je uit rondom de 20/21. Maart voor het begin van de lente, 21 juni voor het begin van de zomer, 21 september voor t begin van de herfst en 21 december voor het begin van de winter. Meteorologen daarentegen gaan uit van de eerste van die maanden. De meteorologische lente is daarmee op 1 maart begonnen.
Aagje

amk

amk

08-03-2013 om 09:40

Aagje

het weer is niet afhankelijk van een keuze die de mens op rekenkundige gronden maakt. De stand van de zon en maan tov de aarde is van meer invloed.

Het is ook nog maar sindskort dat de meteorologen omgegaan zijn en dan zuiver om administratieve redenen. Het rekent wat makkelijker.

Maar ja, daar trekt het weer zich niets van aan dat moge duidelijk zijn. Dus de lente begint gewoon rond 21 maart afhankelijk van schrikkeljaren.

P

P

08-03-2013 om 09:53

De maan?

Aagje: Ze gaan uit van de zonstand (tov evenaar, kreeftskeerkring en steenbokskeerkring) en die 21ste is allang achterhaald

Herfst wordt het altijd op de 22ste of 23ste
Winter wordt het op 21 of 22 dec.
Lente wordt het vooral op 20 en soms op 21 maart
Zomer wordt het bijna altijd op 21 juni (pas in 2020 weer op de 20ste).

Dit jaar wordt het dus lente (amk) op 20 maart om 12:02.

amk

amk

08-03-2013 om 10:16

dat zeg ik toch: rond de 21e. En de maan is wel van invloed op het weer, idd niet op het begin van de lente.

P

P

08-03-2013 om 10:32

Amk

Ik reageerde meer op jouw eerdere posting:

Rubriek: Off-topic discussies
Datum: Do, 7 Maart 2013 11:24
Afzender: amk [adres bekend bij de redactie]

21 maart begint de lente, niet eerder.

Lange winter

Deze winter viel er al serieuze sneeuw begin december. Dat is vziw tamelijk uitzonderlijk. Toen was het weer een periode zacht, toen weer heel koud met sneeuw, toen weer zachter, toen weer heel koud met sneeuw en later koud zonder sneeuw. Je hebt zo het gevoel dat je nooit uit die winter komt, we zitten al drie maanden met koude periodes.

Er zijn ook winters waarin de kou pas echt begint in januari en het begin maart wel weer bekeken is. Dan is het nog steeds geen terrasweer, maar dan staan tenminste wel de narcissen in bloei en kunnen de sjaals en mutsen weer af. Vorig jaar hebben we een periode van bittere kou gehad, maar die was als ik me wel herinner beperkt tot twee weken in februari, er was éen serieuze sneeuwbui en dat was het dan. (waarna een ellendig koud en nat voorjaar volgde, dat dan weer wel)

Groeten,

Temet

amk

amk

08-03-2013 om 11:49

je hebt gelijk, ik bedoelde vooral dat de lente niet op 1 maart begint, maar dat er nog ruim 3 weken te gaan zijn.
We willen te snel. De natuur trekt zich er gelukkig niets van aan.

Mwoh

De meeste elfstedentochten zijn in februari gereden. Begin maart vind ik de krokussen altijd erg overmoedig, om alvast maar uitbundig te gaan staan bloeien. Ze doen het steeds, maar ik heb nog nooit begin maart mijn handschoenen al opgeborgen. Ook in april kan het nog best wel koud zijn. (ik weet nog dat we een keer eind april een groot tuinfeest hadden en dat het drie dagen daarvoor nog sneeuwde)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.