Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Voorjaar!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

08-03-2013 om 12:39

Genista

Gokje: 19 april 2001?

P, mispoes

Het was nog een paar jaar eerder

Aagje Helderder

Aagje Helderder

08-03-2013 om 13:04

Oke

dan heb ik dus gemist dat meteorologen zich aangesloten hebben bij de astronomen? Maar zo lang geleden is het echt niet dat Gerrit Hiemstra en co dit bijna driemaandelijks uitlegden: vandaag is het begin van de meteorologische lente/zomer/herfst/winter en dan ook het verschil met de astronomische variant daarvan.
Verder was mijn opmerking dat de astronomen in deze kijken naar de maan een domme vergissing, natuurlijk is het de zon. Excuses....
Tenslotte het weer houdt zich idd ook vaak niet welk begin van seizoen dan ook. Er zijn genoeg voorbeelden van lenteachtig weer in de herfst, zomerweer in het voorjaar, winterse taferelen in november enzovoorts.... Maar da's dan ook de grap van het echte leven, het houdt zich niet aan regels...
Aagje

P

P

08-03-2013 om 13:20

Aagje

Je hebt gewoon gelijk hoor maar amk houdt zich daar niet mee bezig

http://www.knmi.nl/cms/content/35819/seizoenen

amk

amk

08-03-2013 om 14:49

de meteorologische seizoenen zijn gewoon een rekenkundige handigheid. Dat staat ook in de site die je nu zelf aangeeft.

De natuur houdt zich zelf aan de astronomische lente, daar kan ik niets aan veranderen.

Maar goed, ik snap dat je gewoon iets persoonlijks tegen mij hebt. Dat heb ik al vaker gemerkt.

P

P

08-03-2013 om 15:06

Doe normaal

Ik heb niks tegen jou maar Aagje denkt opeens dat ze het helemaal fout heeft en jij zegt daar niets over?

Jullie hebben allebei gelijk alleen hebben jullie het niet over hetzelfde, dat zie jij toch ook wel?

Verder houdt de flora zich ook niet aan een datumpje hoor. Alleen de zon houdt zich daaraan, als jij dat wilt samenvatten in de hele natuur: prima, je doet maar.

De lente dus

In ons nieuwe tuintje staan echt veel blije paarse krokusjes! Zo leuk om te zien wat er tevoorchijn komt, de vorige huurster heeft goed haar best gedaan! Er zijn ook winterakonieten (dat weet mijn moeder dan weer).

Voor mij begon de winter al eind okober toen we nog in t buitenland zaten en we in sandalen in het eerste pak sneeuw stonden! Nooit ben ik daar zo tot op het bot verkleumd geraakt als hier in Nl trouwens.. Die wind!

De lente dus, nog een paar weekjes! Ik wacht wel

Winters weer

Met de ijskoude wind en sneeuw buiten heb ik niet zoveel problemen. Dat mijn verwarming het sinds gistermiddag niet meer doet en het hier binnen 11 graden is vind ik behoorlijk vervelend. Gelukkig kwam de verwarmingsman net aan en hoop ik dat het zo weer aangenaam wordt hier, want zelfs onder een fleece dekentje is het nog blauwbekken.

skik

Oh ruk!

Er is een onderdeel stuk dat ze moeten bestellen en ze pas morgen rond de lunch binnen krijgen. Dat wordt nog even afzien dus. Argh, ik kan niet eens lekker opwarmen onder de douche want de thermostaatkraan leidt een geheel eigen leven waardoor hij steeds 1 minuut warm is dan weer 3 minuten steenkoud. Wordt ook aan gewerkt, maar is ook niet direct opgelost. Brrr.

skik

Fiorucci

Fiorucci

11-03-2013 om 11:03

Skik

Oh dat is balen, sterkte!! Heeft niet iemand zo'n mobiele electrische radiator te leen??

tonny

tonny

11-03-2013 om 11:12

Skik

he, als je in de buurt woonde zou ik je even onze oliegevulde radiator lenen.Heeft niemand van je bekenden zoiets in huis?

Een los radiatortje gaat niet helpen hier

Mijn benedenverdieping is 120 m2 open ruimte met midden in de trap naar de open overloop van de bovenverdieping. Daar gaat zo'n enkel kacheltje geen soelaas bieden.

Ik ga straks mijn dochter met de auto naar school brengen, voornamelijk omdat de autoverwarming het wel doet. Daarna maar even strijken. Nadat ik de jongens uit school heb gehaald ga ik bij mijn moeder zitten en daarna met zoon naar schaakles in het bejaardenhuis (en daar is het toch lekker warm!). Vanavond vroeg onder de wol.

Wat zullen we morgen genieten van de weldadige warmte als de verwarming het weer doet! Voordeel van een kapotte kachel, electriciteit die uitvalt of een kapotte waterleiding is altijd dat je weer zo geniet van wat anders zo vanzelfsprekend is.

skik

Veel bakken

Skik, ik zou me uitleven op baksels en stoofschotels (in de oven), dat brengt in elk geval nog wat warmte in huis.

Sterkte ermee, het is ontzettend vervelend. Wij hebben het ook eens gehad: combiketel uitgevallen vlak voor Kerst (en het was koud) Gelukkig kon dat toen wel binnen een etmaal worden verholpen, maar man, wat was ik blij die monteur te zien. Sindsdien roep ik altijd dat als je dankbaar werk wilt verrichten, je verwarmingsmonteur moet worden!

Groeten,

Temet

tonny

tonny

11-03-2013 om 14:17

Doorbikkelen

zit niks anders op dan.

Idd helpt zo'n radiator niet in zo'n grote ruimte, maar misschien had je een bescheiden kamertje elders in huis waar-ie zou kunnen staan? Nou, veel sterkte. En veel appeltaart, ovenschotel, koekjes, stoofvlees...

merel

merel

11-03-2013 om 14:34

Elektrische deken?

Ik heb er geeneen hoor, maar misschien jullie wel, of wil iemand er eentje (of twee) uitlenen? Ik zou 'm op de bank leggen en erop gaan zitten/liggen. (met heleboel kleren aan brrr, inderdaad wat is het toch zelfsprekend om een warm huis te hebben.

merel

merel

11-03-2013 om 14:34

Foutje

niet zelfsprekend maar vanzelfsprekend natuurlijk.

Fiorucci

Fiorucci

11-03-2013 om 18:32

Skik

Nee, dat snap ik, maar zo'n ding in je zithoek is dan wel heel prettig, weet ik uit ervaring..) Mijn zoon warmt met zo'n radiator weleens zijn zolder bij, die niet geisoleerd is.

neteret mut

neteret mut

11-03-2013 om 21:26

Helpt wel

om ieg op die plek waar je zit de boel een beetje dragelijk te krijgen. Ik ben heel blij met de allesbrander (houtkachel) in de woonkamer, niet meer kompleet afhankelijk te zijn van een centrale verwarming. (vorige week nog nodig gehad toen de stookolie op was en we ruim een dag moesten wachten op nieuwe)

Hij doet het weer!

Ik zat met drie lagen kleding en mijn winterjas aan onder een dekentje te wachten op de verwarmingsmonteur, die helaas in de file stond. De temperatuur binnen was inmiddels teruggelopen naar 6 graden en er kwamen van die wolkjes uit mijn mond. Maar het onderdeel is vervangen en de ketel staat te loeien. Kostte wel 500 euro ex btw, voorrijkosten en arbeidsloon, maar al had het het tienvoudige gekost... De thermostaat staat op 21, dat heb ik wel verdiend vandaag. Ik ga nu een heet bad nemen en kom er pas uit als de boel op temperatuur is.

De baktip was een goeie, maar ik had zondag al drie hartige taarten, drie soorten soep, een ovenschotel, sushi, broodjes, pudding en gewoon avondeten gemaakt, toen had ik niet eens door dat de ketel er mee opgehouden was tussen de pruttelende pannen en de oven. Als ik maandag had willen kokkerellen om warm te blijven had ik eerst boodschappen moeten doen ;0). Ik ben gister naar mijn moeder gegaan tot na het avondeten, daarna zijn man en ik op de bank onder het dekbed gekropen om Vincent te kijken. Best knus! En nu is het leed weer geleden. Bedankt voor de morele support!

skik

Tigress

Tigress

12-03-2013 om 17:59

Sneeuw!

Ze sleeën hier!!! Ik wil de verwarming uit hebben, in de zon op een terras, blote armen en benen!!! Eind deze maand gaat de zomertijd in, wat is dit??? Ik vind deze vorst afschuwelijk, al die lieve krokusjes en narcissen. Zonde! Knoppen die op springen staan... Gaan die dood? Ik wil zonneschijn en warme dagen, ik ga emigreren naar Zuid-Verweg, ik wil zonder kousen in slippers door warm zand....!! Boehoehoe

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.