Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mo

Mo

21-09-2009 om 21:25

Vooroordeel over vrouw met twee kinderen van twee verschillende mannen?

Vandaag had iemand het over vooroordelen over vrouwen die 2 kinderen hebben van 2 verschillende mannen en die nu weer een nieuwe relatie aangaan. Ik dacht dat ik het begreep maar toen ik thuiskwam bedacht ik me dat ik eigenlijk niet goed wist welke vooroordelen dat zijn.
Wat zijn die vooroordelen dan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

21-09-2009 om 21:43

Die gaat vast geen derde krijgen

Mijn eerste ingeving 'die heeft helaas de verkeerde mannen getroffen' of 'zou ze weduwe zijn?'. En ook 'die gaat vast geen derde kind krijgen', want drie kinderen met drie verschillende vaders is wel heel erg.

margje van dijk

margje van dijk

21-09-2009 om 22:22

Ik ken iemand

met drie kinderen van drie mannen.
En ook nog best vlot op elkaar, telkens maar een paar jaar ertussen.
Ik vind haar aardig, praat regelmatig met haar op het schoolplein zeg maar, en dan denk ik ook zoiets als: je hebt het ook wel weten te treffen, telkens iemand waar het weer mee uitgaat.
Dus dat is dan al een vooroordeel denk ik.
Ik kan me voorstellen dat mensen met weinig inlevingsvermogen naar haar kijken alsof ze een sloerie is die het met elke man aanlegt en er binnen een paar jaar alweer genoeg van heeft.
Ik vind het daarentegen wel grappig om die drie verschillende kinderen te zien (en me er de vader bij te herinneren).
Margje

4 kinderen van 3 mannen

Heeft iemand in mijn omgeving. En ja, daar oordeel ik weleens over. Ik ben nl. nogal betrokken bij een paar van die kinderen en nee, ik word er niet echt blij van. Vooral het voorbeeld voor de dochters. Ze zien een moeder die zich iedere keer weer afhankelijk opstelt van de volgende lover en ze voelen zich verlaten. Het is namelijk al lastig om je aandacht binnen een ouderwets gezin te verdelen, maar de situatie bij deze multigroep is nog een stuk ingewikkelder.

Overigens gaat het nu goed met de dochters. Ze zijn behoorlijk slim met hun toekomst over. Het laatste nakomertje hebben ze bewust meegemaakt en dat heeft ze erg aan het denken gezet. Effectiever dan de pil, denk ik weleens.

Tante Truus

Tante Truus

21-09-2009 om 23:36

Oh?

Oh en hoe denkt men dan over een man met drie kinderen bij drie vrouwen? Ik bedoel, de mama's draaien er meestal zelf voor op vaak ten hunner nadele; de papa's doet eens af en toe een weekendje(flink bijgestaan door nieuwe vriendin) en schuift weer op naar nieuwe leg.
Nee, over de moeders heb ik weinig oordeel dan: zo die heeft een energie/ slecht oordeelsvermogen/ trieste levensloop,

TT

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2009 om 01:59

Ken ook wel zo iemand

en inderdaad... ik heb wel eens wat gedacht. Gedachte 1: die houdt het kennelijk bij geen enkele man vol en gedachte 2: ze zoekt ze wel uit blijkbaar.
Aan een kant wil ik er helemaal niet veroordelend over doen, maar met kinderen wordt het zo ingewikkeld als de ouders nogal wispelturig van aard zijn. Dat lijkt me niet altijd makkelijk voor die kinderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2009 om 02:10

Tante truus

Als mannen maar wat rondstrooien en her en der kinderen hebben zitten vind ik ze geen knip voor de neus waard, maar vrouwen die er nogal luchtig mee omgaan begrijp ik ook niet. Maar het hangt dus wel van de situatie af vind ik of je er bij kan gaan staan hoofschudden of niet (als je die behoefte al hebt). Als er 6 jaar verschil tussen de kinderen zit kun je niet zeggen dat ze van de een naar de ander hoppen. Dat zou een duidelijk geval van relatiepech kunnen betekenen. Hoe dat komt is een tweede, maar lichtzinnig komt het dan niet direct over.

Nou

ik ken een vrouw die 3 kinderen heeft bij 2 mannen en dringend een derde man nodig had om dat allemaal financieel te bekostigen.

Dat is geen vooroordeel van mij, dat vertelt ze zelf aan andere vrouwen. Je denkt dat zoiets toch niet kan, maar dan komt ze toch maar af met een derde man. Tja, hopelijk denkt zo'n man dan maar eerst eens goed na voor hij zich in de nieuwe relatie stort.

Dus: vooroordeel kan zijn dat de derde man geld in het laatje moet komen brengen?

Sancy

Sancy

22-09-2009 om 10:13

Ach

Ik ken een man met 4 kinderen bij 4 vrouwen, hij is zo Nederlands als maar mogelijk is.
Ik heb wel een idee (ik noem het nog maar geen vooroordeel) over vrouwen met 2 kinderen bij 2 mannen die een derde man hebben, maar maakt het uit?

Maxx

Maxx

22-09-2009 om 10:14

En hoe zit het dan

met al die celebs die het ene kind na het andere adopteren? Angelina Jolie is op weg naar een weeshuis. Die kinderen hebben allemaal een andere vader!
Stel dat zo'n moeder graag kinderen wil en geen partner heeft kunnen vinden en zwanger raakt mbv zaaddonors? Een paar keer achter elkaar? Allemaal andere vaders.
Het állerbelangrijkste is dat kinderen opgroeien in een omgeving waar van ze gehouden wordt en waarin ze zich kunnen ontwikkelen. Als dat bij een moeder is die kinderen van een aantal verschillende vaders heeft, maar die haar kinderen biedt wat ze nodig hebben, wat zeuren we dan?
Maxx

Moeder van vier

Moeder van vier

22-09-2009 om 11:01

Ik heb er 4 van 3 mannen

Eerste kind gekregen als twintiger, als BOM (bewust ongehuwde moeder). Daarna vond ik het niet meer dan fair(en erg leuk) om draagmoeder te worden voor een bewust ongehuwde vader. Ik heb nog wel af en toe contact met dit kind. Inmiddels is 'de eerste leg' al ruimschoots volwassen.
Jaren later, ik liep al tegen de veertig, ben ik getrouwd en heb nog 2 kinderen gekregen met mijn man.

Ik ben een heel gewone vrouw met werk, vrijwilligerswerk, een opleiding, een huishouden, hobby's en alles erop en eraan. Ik heb toevallig alleen 4 kinderen van 3 vaders maar je ziet er niks van
Iemand er iets op aan te merken? Roept u maar!

Moeder van vier

inky

inky

22-09-2009 om 11:35

Moeder van vier

glimlach op mijn gezicht... way to go.. zoveel gezinnen, zoveel samenstellingen, zoveel mensen, zoveel liefdes, zoveel onwetendheid

Pluk53

Pluk53

22-09-2009 om 12:15

Fout vooroordeel

heb ik ook (veel) last van ). Maar zonder kennis van de feiten en de achtergronden is het beter om je mogelijk te verwonderen, en "that's it". Laat ieder zijn eigen keuzes maken.

Omgekeerd

Bij mij een aantal jaar geleden, toen het nog niet zo gewoon was om 3 kinderen te hebben vroeg een mevrouw van het ziekenfonds mij: zo, zijn die allemaal van dezelfde vader? In een stampvolle wachtzaal waar ieder zijn oren spitste om mijn antwoord te horen. Dat was heel beleefd maar krachtig
gr, COrleone

Pluk53

Pluk53

22-09-2009 om 13:12

Verwondering

- het is (sterk) afwijkend van mijn eigen leven. Verwondering over: wat steekt daar achter/waarom die keuzes/wat heeft dat voor gevolgen voor de kinderen/wie-zal-dat-betalen
- verwondering in (licht) positieve zin: die durft/die kiest (mogelijk) puur voor-vanuit zichzelf/flowerpower/los-van-conventies/

Vic

Vic

22-09-2009 om 15:39

Wie gaat dat betalen?

Er zijn ook nog vrouwen die niet fulltime hoeven te werken om voor hun kinderen te kunnen zorgen. Ook hoogopgeleide vrouwen met een goede baan kunnen met een scheiding te maken hebben, en er alleen voor komen te staan. Daarbij hebben ze over het algemeen ook nog recht op kinderalimentatie en worden de kosten van de kinderen (gewoon) door beide ouders gedragen.

ffzo

ffzo

22-09-2009 om 16:24

Hangt van situatie af

Hier in de buurt een vrouw met 3 kinderen van 3 vaders. Zit al jaren in de bijstand en vond het bij het 3e kind een groot voordeel dat ze geen sollicitatieplicht had... Ze loopt altijd te klagen over geld, maar heeft wel een dure spelcomputer. Dat soort dingen.

Inmiddels is man nummer 4 in beeld en ik verwacht (jaja vooroordeel) dat ze weer binnen korte tijd zwanger zal zijn om (net als bij de andere 3 kids) papa snel te dumpen. Bij alle 3 de kinderen ging papa namelijk al buiten beeld tijdens de zwangerschap.

Tinus_p

Tinus_p

22-09-2009 om 16:32

Associaties

Mo:
"Of roept een vrouw met kinderen van meerdere mannen een associatie op met een uitkering?"
Ik vermoed dat 'gescheiden zijn' associaties oproept met een uitkering.

Maylise

Maylise

22-09-2009 om 19:57

Niet zo raar

Ik heb kinderen van twee verschillende vaders. Ik ben nog met vader 2 samen. Echter als mijn man en ik uit elkaar waren gegaan jaren geleden had het best gekund dat ik een nieuwe vriend had gekregen en dat ik misschien met die nieuwe vriend ook nog een kind had gekregen. Zo raar is dat niet.

Een kennis heeft ook kinderen van vier verschillende vaders. Ik heb ook wel het idee dat mensen soms rare conclusies trekken over haar. Terwijl dat helemaal niets met de realiteit te maken hoeft te hebben. Ze weten immers haar verhaal niet.

Maylise

Asa Torell

Asa Torell

22-09-2009 om 20:33

Handig

Ik ken gelukkig iemand voor wie dit geldt (hoewel, een derde man heeft ze vziw. niet maar ze is wel weer alleen na de 2e relatie) en die totaal niet de hierboven beschreven vooroordelen bij mij oproept. Handig, want daar kan ik mezelf aan herinneren als ik zulke vooroordelen eens wel zou voelen opkomen bij iemand die ik niet ken.
Volgens mij is het allemaal totaal niet van toepassing zolang de 2e relatie nog in stand is. Daar bestaan zulke vooroordelen niet over. Of wel?

Vic

Vic

22-09-2009 om 21:19

Ik snap je vraag denk ik niet helemaal. Waarom is fulltime werken persé noodzakelijk? Ik kwam als alleenstaande moeder prima rond met 30 uur werken per week. Weliswaar met (een beetje) alimentatie, maar met een wat soberder levensstijl had ik best zonder gekund. Al vertel ik dat natuurlijk niet aan de vader(s) van mijn kinderen

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2009 om 21:57

Vic

Je zegt dat je zonder alimentatie had gekund. Bedoel je daar partneralimentatie mee?

Vic

Vic

22-09-2009 om 22:06

Kaaskopje

Nee, kinderalimentatie (kom op zeg!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2009 om 22:19

He gelukkig

Zelfs over partneralimentatie heb ik niks te zeggen, maar ik ben toch blijer met dit antwoord

Asa Torell

Asa Torell

22-09-2009 om 23:12

Ik bedoel de vooroordelen die hierboven beschreven worden zoals 'doet het niet handig in haar leven', 'zal wel weer snel zwanger zijn', 'zoekt een man om zich te onderhouden', 'is meer daar mee bezig dan met de kinderen' als ik het even destilleer.
Volgens mij zijn er ontzettend veel moeders met kinderen van 2 vaders die nog met de 2e vader zijn, alleen al hier op OO zijn er een aantal. Ik heb niet de indruk dat die situatie zulke vooroordelen oproept, maar als ik het mis heb hoor ik het wel.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-09-2009 om 08:49

Leeftijd?

Ik vraag me af of de vooroordelen met leeftijd samen hangen. Ik kan me voorstellen dat tegen een 23 jarige zwanger van 3e kind van 3e man anders aan wordt gekeken dan tegen iemand van bijna 40.

Rosa

Tinus_p

Tinus_p

23-09-2009 om 09:44

Wat vooroordelen

Mo:
"Welke vooroordelen bestaan niet over iemand die nog in haar 2e relatie zit? En welke vooroordelen worden dat dan als iemand aan haar derde relatie begint? En als je bij de derde relatie al te oud bent voor kinderen, maakt dat voor de vooroordelen dan nog iets uit?"
Door het grote aantal scheidingen is het betrekkelijk normaal geworden om uit 2 relaties kinderen te hebben. maar als relatie 2 ook uit is, of je zit zlefs alin relatie 3 (zeker als je als vrouw idd nog betrekkelijk jong bent), dan roep je (voor)oordelen over je af in de trant van 'kan geen relatie volhouden'; 'begint te snel aan kinderen', met bijbehorende verdere vooroordelen ('zo stom om de pil steeds te vergeten, denkt niet na over de toekomst, laat zich door elke gladjakker het bed inkletsen' etc).

Jujube

Jujube

23-09-2009 om 15:36

Hmm

Als ik eerlijk ben: Ja, ik heb daar vooroordelen over. Dat vooroordeel is: Deze vrouw kan blijkbaar niet alleen zijn.
Ik kan me persoonlijk zo weinig voorstellen bij het feit dat je al 2 relaties hebt gehad waaruit een kind voortkwam en je dan (vaak snel) weer in een volgende relatie begeeft. Ik vind dan inderdaad dat er sprake is van een patroon en dat de vrouw in kwestie beter een tijd alleen kan zijn om erachter te komen waarom haar relaties niet 'lukken'. Ik vind voor mannen trouwens hetzelfde gelden.
Dan heb ik het natuurlijk niet over relaties waarin (machts)misbruik en agressie centraal staan.
Ik heb het overigens wel over situaties die ik 'van horen zeggen' heb. Als je mensen persoonlijk kent, kijk je er vaak weer anders tegenaan.
Groet,
Jujube

Vic

Vic

23-09-2009 om 16:38

Ach ja

Die 'horen zeggen' verhalen. Ik denk niet dat er vrouwen zijn die denken 'goh, laat ik eens bij 3 mannen een kind krijgen en daarna die man dumpen' of er een wedstrijdje van maken hoeveel kinderen je kunt onderhouden van een bijstandsuitkering. Er zal dus altijd wel een verhaal achter zitten. Feit is dat huwelijken kunnen mislukken en dat tweede huwelijken nog veel vaker (60%) mislukken. Je kunt een vrouw (of man) voor gek verklaren dat die het daarna nog een keer wil proberen, maar het is ook niet helemaal reëel te verwachten dat iemand na twee mislukkingen levenslang single blijft.

Vooroordeel

ik heb de draad niet gelezen maar je kan ook als vooroordeel hebben dat zo'n vrouw is blijven geloven in de liefde.

En dat is eigenlijk fantastisch vind ik, dat je na een scheiding met al wat daar bij komt kijken aan ellende je de draad weer op pakt en jezelf weer een nieuwe liefde gunt en risico op de koop toeneemt. Noem het naief of onvoorzichtig maar ach je kan levens en keuzes op dat vlak moeilijk vergelijken.

ik ken iemand die na een heel akelige tijd en daarna scheiding jaren totaal geen hoop meer zag in de liefde en heel hard alleen bezig is geweest met het opnieuw opbouwen van werk, geld en huis etc. Pas na een jaar of 6 kreeg ze weer oog voor mannen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.