Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

anne

anne

27-09-2009 om 09:20

Vooroordelen 13 kinderen

Er was laatst een draadje over vooroordelen van 2 kinderen van 2 andere mannen.
Nu was ik benieuwd wat de voooordelen zijn: van dertien kinderen van 1 man en 1 vrouw.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Temet

ja zie nou wel, 3 en 4 is niet zo uitzonderlijk meer !

mijn jongste is de lichtere variant inderdaad. Ze heeft grijsbruine ogen, minder en lichter haar en een lichtere westerse huid. Als ze bij mij aan de borst is dan zie je hoe wit/roze ze is terwijl ik dochter1 al zo licht vond. Verder is ze groot terwijl dochter1 zo klein is. En rond en pluizig, zij het minder pluizig dan de eerste, die had toen ze 3 maanden was een indrukwekkende bos zwartbruin haar wat alle kanten op stond en wat ik toen al wat bij moest knippen. Ik vind het juist wel jammer van die dunnere lichte huid, dan zal ze veel sneller verbranden in de zon en sneller rimpels krijgen.

Verder zie je wel heel erg goed dat het zusjes zijn.

Oh erg...

...bij ons op de hoek in de straat woont ook zo'n groot gezin. De oudsten zijn al bijna het huis uit en er hing een paar weken geleden weer zo'n "hoera een zoon" bord voor het raam. Mijn onbewuste gedachten?

- ah...nog meer zieltjes voor de kerk
- best een klein huis voor zoveel kinderen
- die vrouw moet zo langzamerhand toch uitgelubberd zijn

Ach, dat waren zo es wat gedachten

Angie

Angie

28-09-2009 om 03:56

13 kinderen...

...dan denk ik:

Da's dan 13 maal drie is bijna veertig jaar borstvoeding!

En dat vind zelf ik lang (soeerie, maar dat is nu eenmaal mijn referentiekader ;P )

Angie

Inéz

Inéz

28-09-2009 om 09:30

Proest

Ik kom uit een gezin van 6 en mijn moeder vertelde me ooit dat mijn vader nog zo graag een 7e had gewild. En ik loop me nog suf te piekeren wat die 7e had uitgemaakt qua gevoel. Kijk bij een 2e nog graag een 3e willen of voor mijn part dat je nog een 4e wilt, maar na 6 nog graag een 7e......
(en yup, van de biblebelt en we vechten allemaal tegen de gevolgen van onze streng bijbelse opvoeding, een vader nooit thuis vanwege alle werk voor kerk, staat en maatschappij en een moeder die alleen maar aan het rennen en zorgen was....)

En 10 jaar

van haar leven is ze dan zwanger geweest en dan reken ik de eventuele miskramen er dus niet bij.

pffff

Angie, geef jij 3 jaar borstvoeding per kind ?? Ok dan heb jij een ander referentiekader dan ik.

Vic

Vic

28-09-2009 om 09:55

20 jaar

Mijn zwager heeft 13 broers en zussen, waarvan de oudste 20 jaar ouder is dan de jongste. Hij vond het erg gezellig vroeger, maar zijn ouders hadden maar weinig tijd voor de kinderen. De opvoeding werd dus voornamelijk gedaan door oudere broers en zussen. Het is nog steeds een heel hecht gezin, alle broers en zussen komen nog bij elkaar over de vloer. Grappig is dat ze allemaal minimaal 3 kinderen hebben. Komen mijn ouders er maar bekaaid vanaf met 3 kleindochters in totaal.
Ik vraag me bij grote gezinnen wel af 'waar ze het van doen'. Je kunt van 10 of meer kinderen volgens mij echt niet de halve studie betalen. En allebei (ouders) werken zit er volgens mij ook niet meer in met al die wassen en boodschappen die gedaan moeten worden.

Coco

Coco

28-09-2009 om 10:54

Lol angie

Je kunt er ook twee tegelijk doen hoor (er is toch zelfs een speciale naam voor het tegelijkertijd voeden van kinderen van verschillende leeftijden?)! Er zal bij iemand met dertien kinderen vast geen drie jaar leeftijdsverschil tussen alle kinderen zitten (hoewel het theoretisch zou kunnen als de overgang lang op zich laat wachten). Vaak zitten er trouwens ook wel een of meer meerling tussen.

Gaia*

Gaia*

28-09-2009 om 11:20

Hoeveel liters

Misschien is het beter om het aantal liters bv te gaan berekenen ipv het aantal jaren geven ervan. Op hoeveel kom je dan uit? Zeg maar 1 jaar bv per kind.
Ik kan me zo voorstellen dat je wel bv geeft, financieel gezien dan he.

Tinus_p

Tinus_p

28-09-2009 om 13:26

Zwartekousen

anne:
"Nu was ik benieuwd wat de voooordelen zijn: van dertien kinderen van 1 man en 1 vrouw."
Vooroordeel: zwartekousenkerk.

Zara

Zara

28-09-2009 om 14:00

Samengestelde gezinnen

Tegenwoordig heb je ook steeds meer samengestelde gezinnen waarvan de kinderen (het grootste deel van de tijd) bij het nieuwe paar wonen. Hij heeft kinderen, zij heeft kinderen en dan maak je er samen nog een paar bij. Dan kom je ook aan een groot gezin.

13 bevallingen en luizen

Bij een gezin van 13 kinderen denk ik meteen aan de gruwel van 13 bevallingen. Ik moet er niet aan dénken.
En ik denk aan zoiets stompzinnigs als: hoe gaat dat dan bij een luizenplaag??
n@nny

Bastet

Bastet

29-09-2009 om 16:08

Ja precies

Opstellen in rijen van drie ofzo..
Bastet

yelle

yelle

01-10-2009 om 20:02

Iedereen zijn eigen keuze

Als er mensen zijn die een heel groot gezin willen,dan is dat hun zaak he.Alleen begrijp ik niet goed hoe die mensen het redden?Alles is zo duur de dag van vandaag,maar ja,de jongsten zullen wel vele afdankertjes van de oudsten aan moeten zeker.Natuurlijk is er ook nog het eten elke dag,dat kost toch ook.
Wellicht hebben die mensen een hoop kindergeld.
Ik kan me ook niet inbeelden dat de moeder uit werken zou gaan.
Wat ik altijd al een beetje zielig heb gevonden aan die grote gezinnen,dat is dat de oudsten altijd moeten mee opdraaien voor de jongsten.Per slot van rekening is het de keuze van de ouders om 13 of meer kinderen te willen he.
In ieder geval,zal wel leven genoeg zijn in huis,maar ik hou het toch met mijn 3 meiden hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.