Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Linnea

Linnea

18-09-2012 om 19:50

Vraag aan amsterdam-kenners

Binnenkort willen man en ik naar Amsterdam, waarschijnlijk wordt het het rijksmuseum of het van goghmuseum.
Kan iemand mij vertellen of dit op loopafstand is vanaf het (een) station? En hoever dan?

Kan je tegenwoordig nog kaartjes voor de tram of bus kopen of gaat dat echt alleen met zo'n ovchip (die we dus niet hebben).

Alvast bedankt!

Linnea

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

18-09-2012 om 20:20

Dicht

Van gogh museum is dicht en van het rijksmuseum is maar een vleugel open..,

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vvv stationsplein

Bel even met de VVV op het stationsplein.
http://www.iamsterdam.com/nl-NL/experience/praktische-info/vvv-vestigingen-amsterdam
Als ik het me goed heug kun je ook nog een dagkaart kopen voor 7.50 euro per stuk of zo. Misschien is er nog wel meer kaart mogelijk.
Er zijn heel veel leuke musea in Amsterdam.
Het nieuwe filmmuseum is even met de (gratis) pont over aan de andere kant van het IJ.
Vanaf het station kun je ook lopen naar de openbare bibliotheek die ook veel evenementen heeft en leuke restaurantjes.
http://www.oba.nl/
Iets verder van het station maar nog steeds te lopen is NEMO.

Linnea

Linnea

18-09-2012 om 21:01

Mmm

ok, rijksmuseum wist ik niet dat het maar 1 vleugel was. Van Goghmuseum had ik op de site gekeken, beetje onduidelijk, maar er staat vanaf 29 sept. zitten ze bij de hermitage, van 24-28 zijn ze dicht. Als we vrijdag zouden gaan, zou je dus denken dat ze nog open zijn?? maar echt heel duidelijk is het niet.

Die dagkaart heb ik gezien, maar dan kan ik bijna beter nog een ovchipkaart kopen. Weet iemand dat,ik zag dat er een punt zat op het station met info daarover, kan je daar die chipkaarten ook kopen of kan dat alleen online?

En iemand anders nog tips voor leuke musea, liefst op loopafstand van het station?

bedankt voor het meedenken,

Linnea

Vic

Vic

18-09-2012 om 21:27

Rijksmuseum

Er zat vandaag een bijlage bij de krant over het vernieuwde Rijksmuseum. Volgens mij was dat omdat het morgen weer open gaat.

mokumpie

mokumpie

18-09-2012 om 22:50

Hai,

Je kunt allerlei kaartjes kopen. Een uur, twee uur, dag, meerdere dagen. Kijk maar ff op gvb.nl Daar staat precies wat waar te koop is.

Mokumpie.

Tinus_p

Tinus_p

19-09-2012 om 10:03

Hermitage

De hermitage is weliswaar een serieuze wandeling vanaf CS, maar goed te doen. Reken op 20-30 minuten, en ik vind t een leuks tuk.

Linnea

Linnea

19-09-2012 om 11:47

Reactie

Ok, ik ga nog eens op de site van de gvb kijken, had alleen de dagkaarten gezien.

De serieuze wandeling wil ik zoveel mogelijk beperken. Het is namelijk de vraag of dit dagje gezondheidstechnisch heel verstandig is, maar we hebben het nu wel even samen nodig (relationeel gezien)en we hebben nog treinkaartjes die we eigenlijk niet willen laten verlopen. Vandaar dat we toch overwegen te gaan, omdat het nu wel beter gaat. Maar hele einden wandelen ga ik dus niet (teveel) doen, dan koop ik liever een tramkaartje. rijksmuseum weer open zou leuk zijn Van goghmuseum is dus nog niet in der hermitage. Is dat ook een museum btw? (stomme vraag, maar ik ken het niet).
Nog andere dingen die we absoluut moeten doen in amsterdam en die enigszins op de route liggen?
thanx alvast!

Linnea

Gvb-prijzen

Omdat ik vandaag toevallig weer eens in de tram stond (spits) weet ik de actuele tarieven: 1-uurskaartje 2,70, dagkaart (24 uur) 7,50. Dat laatste is dus al gauw voordeliger.

(of huur een OV-fiets)

Groeten,

Temet

Linnea

Linnea

19-09-2012 om 21:27

Dank allemaal

Dank allemaal voor de reacties. We gaan morgen beslissen (very last minute, i know), maar ik zal jullie nog laten weten wat het geworden is

Linnea

Het stedelijk is weer open

Het stedelijk museum is weer open, helemaal verbouwd. Zit op het museumplein.

Linnea

Linnea

22-09-2012 om 15:14

Dank allemaal

Dankjulliewel allemaal voor de input. We zijn zowel naar het van Goghmuseum geweest als het rijksmuseum, met een museumjaarkaart kan dat prima, ook voor niet al te lang. Zo hebben we het behapbaar gehouden. 's middags nog wat gelopen en gewinkeld.
We hebben een uurskaartje gekocht bij de GVB, maar we hadden er geen lol van haha, want we konden niet inchecken of uitchecken, dus we zijn gratis gereisd (nou ja niet helemaal natuurlijk, maar het kaartje bleef in onze zak en hebben we 's middags ook niet meer gebruikt). Ik heb meer gelopen dan ik van plan was, zat ook bekaf in de trein, maar het viel me uiteindelijk erg mee. In de buurt van onze eigen woonplaats hebben we een hapje gegeten nog, dus door het niet al te lang te maken was het goed te doen en heel gezellig!! Genoeg stof tot praten ook door alles wat we gezien hadden, een herhaling is zeker eens de moeite waard omdat inderdaad beide musea deels gesloten waren.

Dank jullie wel.

Linnea

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.