Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

passiebloem

passiebloem

06-07-2012 om 21:44

Vraag aan mensen van boven de rivieren


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2012 om 00:51

Er niet tussen komen

Ik denk dat het 'er niet tussen komen' in heel veel plaatsen met een niet al te grote gemeenschap kan gebeuren. Ik heb in een kustplaats gewoond en daar moest je ook erg je best doen om 'er een van ons' te worden. Import blijft uiteindelijk toch import, maar een beetje integreren doet veel goed. Dus aansluiting zoeken via een koor, kroeg, of sport om er een paar te noemen. Ik als jong kind zijnde ben daar aardig in geslaagd.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-07-2012 om 01:01

Bellefleur

Wij zijn vorig jaar ook uitgebreid in Brabant geweest. Op de fiets nog wel. En eerlijk waar, op een gegeven moment zei ik tegen man: waar zíjn die megastallen dan en waar is die stankoverlast dan?
Een gewone boerderij stinkt ook als je niet van boerenlucht houdt. Een gewone varkenshouderij ruik je ook goed als je er langs fietst. Ik ben ook in andere provincies geweest met maïs e.d. tot zover het oog reikte. "Denk je dat we nog rond etenstijd aan zullen komen?" vroeg ik vertwijfeld aan man toen er maar geen einde aan de weg naar de plaats waar het hotel was leek te komen.

Brabants grotekoekendorp

Brabants grotekoekendorp

10-07-2012 om 08:38

Heb ik weer...

Woon ik in Brabant, maar heb ik het volgende. Geen open poort, geen inloop van het halve dorp. Geen enorme weilanden in de buurt, die zijn volgeplempt met vinexwijken. Geen varkensstallen in de buurt, die zijn verdwenen. Wel gezellige praatjes bij een winkel, maar die zijn identiek aan de praatjes die ik elders ook heb. Mijn dorpsgenoten geloven nooit dat ik al 37 jaar in brabant woon, omdat ik klink als een stadse. Maar mensen van buiten Brabant vinden dat ik klink als brabander. Werkelijk, ik voel me ontheemd. En zeker als ik jullie berichten lees! Ik kan zelfs gewoon een patatje pinda bestellen zonder dat ik a) uitgelachen word, b) genegeerd word, c) meewarig aangekeken word. Nee, het zit me niet mee. Ik voldoe niet aan alle hierboven beschreven kenmerken. Heb ik weer.... O aan een kenmerk voldoe ik wel: ik woon vlakbij Belgie, hetgeen me doet denken aan het liedje van Het Goede Doel. Pffieuw, ik kan nog vluchten!

Wilma

Wilma

10-07-2012 om 11:58

Zuidlimburg calling ...

hier is t net zo hoor. Er hoeft maar een babbelkont tussen te zitten... En vaak ben ikzelf trouwens degene die wat zegt als eerste. Volgens mij is dit niet regiogebonden...

Marjolein

Marjolein

10-07-2012 om 12:36

P dat is de pikorde (beetje o.t.)

wat een verschrikking zo'n verzorgingshuis. Met mijn moeder ook meegemaakt. Ze was heel zwak, kon niet naar huis, moest tijdelijk in een verpleeghuis. Wat een secreten onderling die ouwetjes. Ik zit hier altijd, en jij bent nieuw.
Poe, ik wist niet hoe gauw ik haar daar weet uit moest krijgen. Maar of dat nu ligt aan de personendichtheid in zo'n tehuis, de randstad, import, geen idee ?!

Tarte Tatin

Tarte Tatin

10-07-2012 om 12:44

Lijkt mij ook

Ik herken die pikorde in verzorgingstehuizen. Herkenning vanuit zowel een Brabants dorp als een grote stad in NL, westen. Volgens mij heeft dat niets te maken met de geografische ligging, maar meer met het principe van verzorgingstehuis

Jip

Jip

10-07-2012 om 13:08

Pikorde o.t.

Ik heb een poos in een verzorgingshuis gewerkt en herken het precies. Dat heeft met leeftijd te maken, veel ouderen in een tehuis worden op den duur net lastige peuters.
Gelukkig zijn wij heel anders als we straks oud zijn ;P.

Pikorde

Gelukkig zijn wij heel anders als we straks oud zijn ;P''

Oh, dat hoop ik toch zo! Anders moeten we later als bejaarden alsnog op SOVA-training (zou anno nu geen overbodige luxe zijn trouwens!!)

Geheel o.t. tarte tatin

jij bent ws een nickwisselaar?

diepe zucht.

Ik ga dat nooit onthouden allemaal. Zo blijf ik voor eeuwig import

marinade

marinade

10-07-2012 om 19:32

Nou

Gezien alle vooroordelen die hier over tafel vliegen, en dat in een landje van 300 bij 200 km, wordt het niet heel gezellig straks in het verzorgingshuis

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tarte Tatin

Tarte Tatin

10-07-2012 om 19:37

Bromvlieg (ot)

Whow, dat had je snel door! Per vandaag inderdaad een nickwisselaar.

Bellefleur

Bellefleur

11-07-2012 om 10:08

Marinade,

Je hebt helemaal gelijk. Achteraf vind ik mijn bijdrage ook wel erg zuur. Ik had zin om te katten. Zal wel hormonaal geweest zijn. Die reden kunnen we in het bejaardentehuis niet meer gebruiken... Mag ik dan geheel ot even mopperen over het gebruik in geheel Nederland om de drie noordelijke provincies aan te duiden met 'het hoge noord'n'? Hemelsbreed is het op z'n hoogst 300km verderop...

neteret mut

neteret mut

11-07-2012 om 11:53

Ot "hoge noorden"

er is een franse film, gaat over een man die overgeplaats wordt ( post of bank weet ik eventjes niet meer) Hij gaat alleen, zijn vrouw wil niet mee vanuit Zuid-Frankrijk naar het uiterste noorden van Frankrijk (tegen Belgie aan waar er zelfs een streek is waar ze vlaams spreken). Hij krijgt dan allerlei adviezen mee tegen de kou, de vooroordelen vliegen je om de oren ( koud en achterlijke mensen). Bien venue chez les Ch'tis.

Het is maar net waar...

...je woont. Geldt ook voor de grote steden enz. en hoe je er tegenaan staat.
Maar 1 ding... verhuis nooit naar Spijkenisse. Afrojack mag er dan vandaan komen, maar over een paar weken ga ik er weg en doe het bijna juichend! Ja, ik heb hier wel vrienden hoor maar gewone dagelijkse gewoontes daar moet je bijna om smeken:
* even je hand opsteken als dankje wanneer iemand je voorlaat (ze kijken je dan nog chagrijnig aan)
* wanneer je iemand gedag zegt, kijken ze je verschrikt aan
* een grapje bij de kassa maken is niet mogelijk
* toen wij terugkwamen van Italie en boodschappen gingen doen, liep bijna iedereen met een winterse blik (warme kleding, bleke bekkies, vermoeid, chagrijnig)
Ik zie hier weinig positiviteit. Ze willen graag het glazen huis naar toe halen, om van het imago af te komen. Maar eerlijk gezegd: Alles beter dan Spijkenisse.
Heb gewoond in Scheveningen en vertoefd in Den Haag. Wat een heerlijke omgeving. We gaan nu richting Amersfoort, gezellig. Heb familie in Brabant, leuk. Ga graag in Nederland op vakantie, maar niet hier.

marinade

marinade

11-07-2012 om 18:22

Bellefleur

Kan gebeuren, hormonen zijn overal . De variant op het hoge noorden: onder de grote rivieren. Ooit deed ik een opleiding in Amsterdam, maar liep stage in de lampenstad. Begeleider van opleiding is nooit langs gekomen, want zo ver weg (uur en twintig minuten treinen). Allerlei stageadressen in achterafdorpjes in de kop van Noord-Holland waren geen probleem, terwijl de reisduur niet veel scheelde.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

11-07-2012 om 23:20

Herkenbaar

Ooooooo ja, zó herkenbaar! Van Zeeland naar de Randstad is maar tikken, andersom is het een Wereldreis. Sterker nog: ach, jij bent er aan gewend dat je altijd ver moet rijden dus voor jou is het minder erg
Ik studeerde, werkte en woonde een tijdlang in Rotterdam. Ik was van 't een naar 't ander 45 min onderweg, deed je niks geks. Als ik hier de deur uit stap en 45 minuten rijd, ben ik in Rotterdam. Of in Antwerpen.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2012 om 23:42

Marinade

Bij mijn dochter op school zijn buitenlandse stages mogelijk. Er zit wel een limiet op de afstand, maar binnen acceptabele grenzen mag het dus. Die mentoren zien die stagereisjes volgens dochter juist weer als buitenkansjes. Even op en neer naar Schotland... graag!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.