Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

judiths mama

judiths mama

12-03-2012 om 19:06

Vraag voor de delft-kenners onder ons...

Donderdag hebben we een uitvaart in de kerk aan de Nassaulaan 2. Is er ergens in de buurt van die kerk een café o.i.d. waar we wat kunnen drinken?
Liefst op loopafstand.

Hoor het graag, Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anne D.

Anne D.

12-03-2012 om 19:24

Ik weet wel een snackbar

op de Nassaulaan (nr 38), maar het is geen buurt met cafeetjes en restaurantjes. Daarvoor kun je beter naar de binnenstad (5 autominuten en parkeren in Koepoortgarage). Misschien komt er nog een echte "Wippolderkenner" die wel een cafeetje weet.

Delfgauwenaar

Delfgauwenaar

13-03-2012 om 10:23

Delft

Ik woon in Delfgauw, dat is het dorp dat tegen de wijk Wippolder aan ligt. We moeten dus ook altijd door de wippolder om in het centrum van Delft te komen, de kerk in de Nassaulaan is ook "onze" kerk. Kwa gemeente vallen we onder Pijnacker, maar kwa kerkgemeente dus onder Delft. In de wijk wippolder is eigenlijk niks. Nu weet ik niet wat voor jullie loopafstand is, maar het centrum van Delft is ook makkelijk te lopen (minuut of 10). Je steekt voor de kerk (met je rug naar de hoofdingang) recht over, gaat die weg door (weet niet hoe hij heet) en gaat op de kruising rechtsaf, je komt dan over een hoge brug (Sebastiaansbrug) en dan ben je al in het centrum. Andere optie is de andere kant op, naar klein Delfgauw. Je loopt/rijdt de nassaulaan door en neemt de 2e afslag op de rotonde. Bij de tweede stoplichten ga je linksaf en na een tijdje zie je links een minicampinkje met daarbij cafe du midi. Heel landelijk, met een terrasje en kippen en geiten enzo (het wordt donderdag mooi weer). Ze zijn vanaf 10 uur open zag ik op de site www.dumididelfgauw.nl. Dit is wel iets verder ca. 25 minuten denk ik. Ik weet niet waar aansluitend de begrafenis/crematie plaats vindt? Maar dat zal vermoedelijk bij de Iepenhof zijn? Dan ben je al wel heel dichtbij. Iepenhof is bij de eerste stoplichten links en cafe du midi bij de tweede. Vanaf de begraafplaats is het wel heel makkelijk te lopen. Je loopt het crematorium voorbij en slaat dan rechtsaf en maakt een leuke wandeling door een bospad. Op het eind van het pad kom je op een weggetje en daar sla je linksaf, dan ben je er al bijna.

Delfgauwenaar

Delfgauwenaar

13-03-2012 om 10:25

Foutje

"Bij de tweede stoplichten ga je linksaf en na een tijdje zie je links een minicampinkje met daarbij cafe du midi". Dit moet zijn zie je rechts een minicampinkje.

Mari

Mari

13-03-2012 om 11:09

Ja du midi

daar zou ik voor kiezen, leuke tent.

Mari

Mari

13-03-2012 om 11:10

Maar let wel op

Du midi heet geloof ik tegenwoordig 'de uylenborg' dus als je dat bordje ziet, ben je aan het goede adres

cqcq

cqcq

13-03-2012 om 16:51

Erwtje

Het is niet een wijk waar veel van dit soort tentjes zijn, maar er is wel iets op loopafstand (nog geen vijfminuten).

Koffiehuis het puntje, Schoemakersstraat 4.

(sta voor de kerk en ga linksaf, koffiehuis is dan een stukje verderop rechts)

judiths mama

judiths mama

13-03-2012 om 20:21

Dank

Voor deze suggesties en het meedenken. Ik zag ook ergens de porceleyne fles, kennen jullie dat?

Delfgauwenaar

Delfgauwenaar

14-03-2012 om 14:23

Aardewerkfabriek

Dat is een aardewerkfabriek annex museum waar busladingen toeristen naartoe gaan en waarvan ik moet bekennen dat ik er nog nooit geweest ben. Volgens hun site is er een brasserie bij en ik heb de indruk dat je die kunt bezoeken zonder entree te betalen voor het museum. Is wel redelijk in de buurt, maar toch nog wel een eindje lopen hoor denk ik (20/25 minuten?).

judiths mama

judiths mama

14-03-2012 om 22:19

Delfgauwenaar

Bedankt voor je reactie. Cafe du midi ziet er ook goed uit. Zeker met een mooi lenteweertje. We zien wel waar we morgen uitkomen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.