Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vreemd gedrag


AnnaPollewop schreef op 27-02-2024 om 11:00:

[..]

Wat is dat nou voor rare steek onder water.

“Je trekt het je te persoonlijk aan”. Zo kun je elke mening wel wegzetten zeg. Die zijn immers allemaal persoonlijk. Wat een nare steek onder water.

Lees liever beter wat ik schreef, ik schreef nl nergens dat ik dit zelf doe, ik schreef dat ik het herken van mensen in mijn omgeving.

Waarom TO zo graag een naam voor het verschijnsel wil horen snap ik trouwens ook niet, wat doet het ertoe. Neem afstand en laat een ander in zijn waarde zonder pseudo diagnoses te gaan plakken.

Rustig aan, misschien zelf ook beter lezen want ik heb geschreven waarom ik graag wil weten wat het is. Zie tekst onder:


ik ben echt zo benieuwd hoe dit heet! Want als ik weet dat ze dit niet expres doet en er niks aan kan doen door een bepaalde aandoening of ziekte of iets dergelijks dan snap ik het en zal ik me er niet meer zo aan ergeren.

Als het echt 15% leuk is en 85% niet, dan zou ik het inderdaad op small talk houden en niet meer met haar afspreken. Ik weet niet hoe ze daar op zal reageren, maar ik zou (misschien een beetje laf) dan gewoon de boot afhouden en iets zeggen van 'oh ja, moeten we binnenkort eens doen'... en dat gewoon iedere keer zeggen, tot het doodbloedt.

misschien moet je het eens terug doen een paar gesprekken en het gesprek zo sturen. Kijken hoe ze reageert. Dat zou ik eens proberen

Even flink spiegelen kan soms wat eis breken of tot inzicht laten komen

verder zou ik het eigenlijk ook als een soort compliment zien dat ze jou blijkbaar heel aardig vind. Als mensen zoveel gelijkenissen proberen te benadrukken of zelfs in je zinnen willen zitten xovan ik voel je want ik kan zelfsje zin afmaken, willen ze over het het algemeen bewust of onbewust hun band met jou versterken. Knetterverliefde mensen hebben ook zulke neigingen. 

Moederkareltje schreef op 27-02-2024 om 11:38:

misschien moet je het eens terug doen een paar gesprekken en het gesprek zo sturen. Kijken hoe ze reageert. Dat zou ik eens proberen

Even flink spiegelen kan soms wat eis breken of tot inzicht laten komen

Dat kost ook weer energie wat ik nu niet over heb om daaraan te verspillen maar wel een goed idee hoor. Maar ik vind het voor nu beter om gewoon niet op haar in te gaan en een ja knikker worden en weer door. Ik heb nu wel een keuze gemaakt dat het klaar moet zijn. Gewoon groeten en kort houden en door

1968 schreef op 27-02-2024 om 11:30:

Als het echt 15% leuk is en 85% niet, dan zou ik het inderdaad op small talk houden en niet meer met haar afspreken. Ik weet niet hoe ze daar op zal reageren, maar ik zou (misschien een beetje laf) dan gewoon de boot afhouden en iets zeggen van 'oh ja, moeten we binnenkort eens doen'... en dat gewoon iedere keer zeggen, tot het doodbloedt.

Ja precies! Dat doe ik nu al paar dagen, voelt nu al beter. Want na zoveel jaar denk ik niet dat ze opeens kan veranderen. Dus het is goed zo en beter zo!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.