Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Minet

Minet

15-01-2009 om 15:34

Vreemde telefoontjes

De laatste weken wordt ik een keer of 3 per week gebeld, meestal in de loop van de middag, door een anoniem nummer. Zodra ik opneem hoor ik een muziekje, altijd hetzelfde deuntje, dat na een seconde of 5 overgaat in de gesprektoon.......
Wie herkent dit of weet wat/wie dit is????

Groetjes, Minet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee wie of wat het is

maar hier ook die telefoontjes, gevolg, geen nummer in mijn scherm? Dan neem ik niet meer op! Zowel mobiel als vast.

Elke keer als ik opneem is het of een engelstalig bandje, of inderdaad n muziekje en daarna tuutuutuutuutuut, erg irritant!

gula

Minet

Minet

15-01-2009 om 17:54

Geen tekst

Hier dus echt nooit een bandje, maar alleen altijd hetzelfde muziekje, en dan tuuttuuttuut
Ben benieuwd of er nog meer mensen dit herkennen.

Groetjes, Minet

Polly Shearman

Polly Shearman

15-01-2009 om 19:35

Wat voor muziekje

ik zou zeggen neurie het eens na, maar dat kan natuurlijk niet op dit forum.
is het geen herkenbare muziek?

dc

dc

15-01-2009 om 20:48

Computer

waarschijnlijk een computer die mensen belt en een storing heeft ofzo.

ilsepilse

ilsepilse

16-01-2009 om 22:50

Callcenter?

Heb het ook al een paar keer gehad een of ander callcenter dan bellen ze de nummers voor ze ad telefoon zitten en dan hoor jij een doorverbindingstoon en blijft u aan de lijn, ja duuuuh u belt mij ik u niet . bang neergooien die handel....

Minet

Minet

17-01-2009 om 09:38

Vervolg

Gisteren dus maar liefst 4 keer gebeld door 'anoniem'met het muziekje (geen 'blikken' geluid maar een mooi klinkend deuntje), en daarna de gesprekstoon.
Het is dus zeker geen callcenter, ik hoor niemand zeggen dat ik aan de lijn moet blijven o.i.d.
Het is echt 4 seconden muziek, en dan wordt de verbinding verbroken/gesprekstoon.
Mijn man heeft het gisteren voor het eerst ook gehoord, had 2 keer de telefoon te pakken en ergert zich nu al!
Ik vind het tot nu toch alleen nog verbazingwekkend, maar 4 keer op een dag voorniks naar de telefoon lopen is ook niet echt mijn hobby.
Maandag zal ik dan maar eens met mijn provider gaan bellen, ik ben trouwens benieuwd of het ook in het weekend doorgaat, of dat het beperkt blijft tot werkdagen/kantoortijden.
Groetjes, Minet

ingel

ingel

17-01-2009 om 21:25

Ik weet wat het is

Mijn ouders hebben het ook gehad. Bij hun was het afkomstig van een energieleverancier.
Die hebben dan een soort centrale die heel veel nummers tegelijk belt. De eerste die opneemt krijgt inderdaad iemand aan de lijn. Alle andere nummers die tegelijkertijd gebeld zijn krijgen of een dode lijn, of zoals in jouw situatie een muziekje. Als je niet opneemt houdt het bellen vanzelf op na een aantal keer opnemen. Alleen blijft die centrale steeds jouw nummer nog meepakken in de volgende belrondes.
Mijn ouders werden twaalf uur lang ieder half uur gebeld en hebben uiteindelijk de stekker eruit getrokken. Uiteindelijk bleek het om een energielleverancier te gaan. Die legde zelf uit hoe het in z'n werk ging. Mijn ouders waren boos en hebben hun nummer laten verwijderen uit het systeem, toen was het over met het bellen.
Heel vervelend inderdaad!

ingel

ingel

17-01-2009 om 21:27

Foutje in tekst

Moet zijn: Als je niet opneemt houdt het bellen op na een aantal keer overgaan.

Rembrand

Rembrand

18-01-2009 om 00:19

Ook gehad.

Bij ons was het Tele 2.
M.

Jamaar

Ja maar hoe weet je dan dan het tele 2 of de energieleverancier was?? kun je dat laten natrekken ofzo?
groetjes Ank

Rembrand

Rembrand

19-01-2009 om 23:39

Ank.

Ik kreeg die vreemde telefoontjes binnen een uur, en tien minuten daarna belde Tele 2.
Een hard bewijs heb ik dus niet, maar het lijkt me wel toevallig als ze het niet waren.
M.

ingel

ingel

21-01-2009 om 17:13

Ank

Mijn ouders hadden na tig keer dat ze al gebeld waren wel iemand aan de lijn (blijkbaar waren ze toen de snelste met opnemen). Dit was de betreffende energieleverancier die zelf aan hen heeft uitgelegd hoe het werkte met het belsysteem.

Groetjes, Ingel

Wat frustrerend zeg!

Moet je ook nog je best gaan doen om snel op te nemen, zodat je van die telefoontjes afkomt!!
Ik ben iig blij met infofilter, wordt eigenlijk nooit meer gebeld gelukkig!
groetjes Ank

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.