Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

(vrijdag) 27 november en kerst

In het kader "het zou je maar bezig houden" devolgende vraag:
Het viel mij hier in de wijk op dat er gisteren bij aardig wat huizen kerstsfeer is gemaakt met bomen en verlichtingen etc. Donderdag hing er nog niets. Is (vrijdag) 27 november een speciale dag of zo???? Heb ik iets gemist? Wij zitten nog volop in de sintsfeer terwijl de schuur van de buren volledig kerst is!

Groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2009 om 01:31

Advent?

Advent begint vandaag, dus misschien is dat de reden. Ik wacht braaf tot Sinterklaas het land uit is, ook al doen wij niet serieus aan Sinterklaas.

reina

reina

29-11-2009 om 09:15

Na de sint

Ik wacht ook tot na de sint, al wil ik eigenlijk al beginnen om er nog een beetje plezier van te hebben, want een week voor de kerst ben ik al weg, maar op de een of andere manier past het nu nog niet Maar het zou idd heel goed met advent te maken kunnen hebben, dat begint vandaag.

ik

ik

29-11-2009 om 12:57

27 november speciaal?

Ja, dat is mijn verjaardag!
Vroeger toen ik klein was dacht ik dat de lampjes in de stad speciaal ter ere van mijn verjaardag werden opgehangen..

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2009 om 13:18

Mijn dochter is een uur nadat het laatste vuurwerk tijdens oud en nieuw te horen was geboren. Ik heb haar voor de grap proberen wijs te maken dat vuurwerk speciaal voor haar verjaardag werd afgestoken, maar daar trapte ze niet in

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2009 om 13:19

Oh en nog...

gefeliciteerd natuurlijk met je verjaardag!

Tirza G.

Tirza G.

29-11-2009 om 14:48

Wat leuk! Ik ken iemand die op 30 april jarig is, heeft ook jarenlang gedacht dat.......je snapt het wel.
Ik vind het zo schattig, echt zo'n kind-denken. En nog gefeliciteerd natuurlijk!

Tirza (midden in de zomer jarig, er is altijd baas-boven-baas, voor míj wordt speciaal de zon aangedaan)

En ik was

op zes januari geboren,ik zeg altijd dat ik eén van de drie wijzen uit het oosten was.
overigens zag ik bij het tuincentrum vrijdag de kerstbomen er al uit vliegen,ik moet er nog niet aan denken.

Advent? vandaag?

ik heb altijd gedacht dat advent op 1 december begon?
de adventkalender heeft toch 24 vakjes?van 1 tm 24 december?of heb ik het al die jaren verkeerd begrepen?

tonny

tonny

29-11-2009 om 16:13

Zeker, vandaag is de eerste advent

het scheelt als je naar de kerk gaat, dan zie je dat meteen: de eerste kaars wordt ontstoken.

De vier zondagen voor Kerst zijn de Adventszondagen. Dus Advent begint altijd net iets voor Sinterklaas.

tonny

Maar?

hoe zit het dan met die adventkalender?

Tirza G.

Tirza G.

29-11-2009 om 17:42

Dat sus-anne

Is allemaal commerciele flauwekul.

Tirza

Tjah

ik had het kunnen weten................

Pham

Pham

29-11-2009 om 22:06 Topicstarter

Aha

vandaar hier de kerstsfeer run ineens!

Wij blijven nog een week in de sintsfeer (net zoals de andere gezinnen hier in de straat met gelovige kinderen). Staat wel grappig.

Ik: alsnog gefeliciteerd met je verjaardag....waar dan zo'n draadje al niet toe leid.

Gr Pham

ik

ik

30-11-2009 om 19:22

Bedankt

voor de felicitaties. Grappig, zo via het forum.

Carolien

Carolien

30-11-2009 om 21:06

27 november is de dag

die je niet vergeten mag: onze trouwdag. Al heel wat jaren. Wat geweldig dat allemaal mensen vinden dat dit een aanleiding is om de boel te versieren Vinden we zelf ook nog steeds....

Pollewop

Pollewop

30-11-2009 om 22:25

Het was vast

omdat dat mijn geboortedag is ;0)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.