Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vrouwen in auto's met spoilers

Iets wat ik me laatst afvroeg op de parkeerplaats van de supermarkt: vrouwen die rijden in een auto met spoiler of andere accessoires die van een auto een soort sportcoupé moeten maken, kiezen die daar nou zelf voor?

Ik bedoel, een spoiler is om ervoor te zorgen dat je auto bij zeer hoge snelheden genoeg neerwaartse druk houdt om de weg te blijven. Ja hoor, dat heb je echt nodig in je Opel huppeldepup op de Nederlandse snelwegen.

Ik denk dan altijd dat die vrouwen in een auto rijden die door hun vriend/echtgenoot is uitgekozen en dat ze hem zelf nooit hadden uitgezocht als hij het niet zo graag had gewild.

Topgear is een van mijn favoriete programma's, ik mag graag kijken naar auto's en alle onzin eromheen, maar ik zou zelf dus nóóóit voor zo'n auto kiezen. Maar missschien is dat een enorm vooroordeel?

Chris


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

05-10-2009 om 10:12

dat is vast een vooroordeel. Dat ik overigens met je deel. Bij dat vooroordeel hoort ook het vermoeden dat vrouwen (binnen een stel) hooguit iets bijdragen over de gewenste kleur bij het uitkiezen van een nieuwe auto. Zal ook wel niet waar zijn (is het bij ons al niet). Maar idd, ik denk dat vrouwen wat betreft het pimpen van auto's toch echt sterk in de minderheid zijn. Maar wie weet dient zich hier straks een hele trits autominnende vrouwen aan in dit draadje.

Kiki

Kiki

05-10-2009 om 11:38

Ajakkes chris, je bezigt dezelfde vooroordelen als mijn dealer

Ik koop de auto, het is mijn werkauto, hij komt ook op mijn naam, maar wel de hele tijd met mijn man praten en de sleutels aan mijn man proberen te geven bij de testrit.
Toen ik dus een auto wilde kopen probeerde de dealer me de hele tijd kleine auto'tjes aan te smeren. Terwijl ik hele dagen in die auto zit, een beetje comfort heb ik toch wel nodig. Vreselijk vrouw-onvriendelijk zijn die autoverkopers.

grapje hoor, want ik weet wat je bedoelt. Dus ik ga even lustig verder met generaliseren.

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog geen vrouw in een opgepimpte wagen zien rijden, dus ook niet met spoilers.
Dat is volgens mij voorbehouden aan jongetjes van 18 tot 15 jaar, die ook nog eens vreselijk gevaarlijk rijgedrag vertonen.

Het enige wat ik wel eens gezien heb is dat meisjes, van dezelfde leeftijd, stickers van bloemen op hun auto'tje geplakt hadden of hem paars hadden gespoten. En overigens ook behoorlijk gevaarlijk rijgedrag vertonen.

Ja ikke

Maar dan niet zo`n taartschep achter op de kofferbak want daar hou ik niet van, maakt van de auto een handtasje en inderdaad qua snelheid met wat je hier mag heb je het niet nodig.
Maar verder rij ik in een echte "vrouwenauto" die ik destijds nieuw bij de dealer heb gekocht waar hij al helemaal kant en klaar was "gepimpt"
Dus, spoilerset rondom, verlaagd, dikke sportuitlaat, hele dikke velgen en brede banden enzo...maar wel zo dat het niet ordinair is, ik krijg ook vaak complimenten over mijn auto.
Tja ik was op slag verliefd op deze auto en heb direct mijn auto erop ingeruild.
Ook ligt er een hele goede geluidsinstallatie in mijn auto, subwoofer/versterker, composetje, headunit die mijn ipod aan kan, heerlijk!!!
Tja, ze bestaan dus echt wel vrouwen die in gepimpte bakkies rondrijden, en waar ik woon zie ik het wel vaker.
En ja man en de kids vinden het ook geweldig.
En eerlijk gezegd zou ik het helemaal geweldig vinden als er nog eens een turbo met blow valve in gebouwd wordt

gr. bubb

Tirza G.

Tirza G.

05-10-2009 om 20:05

Over top gear gesproken

maar sowieso over auto-programma's: hoe leuk ik TG ook vind, ik kan me verbázen over het hoge "ik kietel mezelf"-gehalte van de zgn. journalisten. Het gaat áltijd over hele snelle auto's die hele stoere dingen kunnen. Wat ís dat toch? Iedereen wordt aangemoedigd om een rustige, beschaafde verkeersdeelnemer te zijn maar autoprogrammapresentatoren zie je schuimbekkend genieten van "stoer" gebral en gescheur. Zo kínderachtig.

Tirza

Top gear

Onze oudste stuitte na een aantal keren Top Gear kijken toevallig eens op een ander autoprogramma. Ik wilde al verder zappen, omdat me dat niet interesseert, maar hij wilde kijken. "Het is immers een autoprogramma!" Maar na tien minuten zei hij teleurgesteld: "Nou, dit is alleen maar reclame, zeg..."
Neuh, gewone autoprogramma's spreken hier totaal niet tot de verbeelding. Top Gear, vooral vanwege de humor, juist wel. Een favoriet fragment is het stuk waarin ze nieuwe toepassingen voor een V8-blok zoeken, omdat het geluid van die motorblokken zo mooi is. Kijk, alleen al de réden ... en om er dan ook nog een blender op aan te sluiten, is helemaal humor.

Overigens

rijden wij in een vreselijk normale stationbak waar veel zooi en drie kinderen in kunnen. De volgende, vandaag besteld, wordt weer een vreselijk normale stationbak waar veel zooi enz. Voor het mooi en het fraaie geluid hebben we motoren, een auto is slechts een vervoermiddel

Nasha 1st

Nasha 1st

05-10-2009 om 21:46

Top gear

geweldig! De interactie tussen die 3 mannen....heb ooit eens een wedstrijd gezien tussen die drie waarin ze van een ver punt A weer naar Engeland moesten rijden, en dan wie dat het zuinigst deed. Ze mochten hun eigen auto kiezen....geweldig, heb me bescheurd.....en ik hou helemaal niet van mannenprogramma's zeker geen autoprogramma's!

Die aparte vergelijkende onderzoeken

Nasha, heb je de tractor-test al gezien? Waarbij ze zelf "wel eventjes" hun bio-brandstof gaan verbouwen op een akker? En een andere topper op dat gebied vond ik dat ze gingen uitzoeken welke auto het geschiktst is voor een knul van 17 die net zijn rijbewijs heeft. En dan dat allerkleinste autootje, waarmee Jezza zelfs door het kantoorpand reed en aan een vergadertafel "aanschoof" ... Oeps, dat doet me eraan denken dat ik de zoon van Bastet nog een paar leuke links had beloofd. Ze komen eraan!

Nasha 1st

Nasha 1st

05-10-2009 om 22:28

Hahahhah

ja, dat mini-autootje!!! geweldig, toen lag ik ook onder de bank....samen met Nasha-man! heerlijk toch?

Nee, die tractor-test ken ik helaas niet, we missen nog weleens een uitzending helaas!

Jakiro

Jakiro

06-10-2009 om 00:48

Jaaaaa

Ik ben gek van mijn Renault Grand Espace. Lekker degelijk, echt een slagschip, veel ruimte en noem maar op. En dat geluid......
Maar dan de auto waar wij (man én ik) helemaal verliefd op zijn; onze Porsche 928 S4. Felrood, met spoiler, een snelheid waar je u tegen zegt, een acceleratievermogen waarbij je nog écht in je stoel gedrukt wordt en de motor: Een 5 liter V8...Om stil van te worden als dat ding staat te brullen.
Dus ja, ik ben zo'n vrouw die wel op spoilers en snelle wagens valt.
Jakiro
PS Ik was ook helemaal in mijn sas als ik met mijn Formule Ford 1800 over Spa Francorchamp, Eau Rouge op reed (overigens in een ver verleden).....dus de snelle wagen tic is niet helemaal raar.

ChrisH

ChrisH

06-10-2009 om 10:18 Topicstarter

Nerds

Wat Top Gear betreft, dat is een van de weinige autoprogramma's die ik wèl leuk vind, juist omdat Clarkson, Hammond en May ruiterlijk toegeven dat ze een stel kleuters zijn als het om auto's gaat: op het ultieme jongensspeelgoed hoort een spoiler, ook als die feitelijk niks doet. Je proeft in het programma gewoon dat ze echt passie hebben voor auto's en zich er tegelijkertijd van bewust zijn dat ze nerds zijn. Het stoere gebral en gescheur is altijd 'tongue in cheek'.

Ik vind het minder leuk als met name Jeremy Clarkson begint te schuimbekken over al die zuinige of elektrische auto's en bijvoorbeeld de Toyota Prius serieus afdoet als onzin. Maar goed, dat hoort dan natuurlijk weer bij het politiek incorrecte imago van het programma. Met een supercar maak je leukere tv dan met een Prius, dat snap ik ook wel. Hun uitstapjes in allerhande zwaar verouderde en afwijkende voertuigen zijn onovertroffen. Die aflevering met de Reliant Robin was inderdaad hilarisch en ook de specials vind ik altijd geweldig.

Maar even terug on topic, de vrouwen van de TG-presentatoren hoeven waarschijnlijk niet te rijden in de auto van hun man. Als ik vrouwen zie in gepimpte auto's met kinderzitjes achterin, dan geloof ik gewoon niet dat ze daar echt honderd procent zelf voor hebben gekozen.

Wel leuk om te lezen dat er ook dames zijn die wel degelijk echte racefreaks zijn. Racen op Francorchamps, dat lijkt mij ook wel wat. Ik heb echter wel eens gecart en dacht toen dat ik ontzettend snel ging terwijl ik in werkelijkheid als een slak over de baan ging, dus misschien niet aan mij besteed.

Chris

Starry Night

Starry Night

09-10-2009 om 19:51

Wat is een spoiler? Nee, wacht, ik google wel even...
...
...
... ah! "Een spoiler is een auto-onderdeel dat ertoe dient om de grip en wegligging van een auto te verbeteren" (fijn, er staat een plaatje bij, leve wikipedia) en dan "In feite heeft deze spoiler alleen zin bij hoge snelheden (zoals bij Formule 1) en is de werking ervan op de gewone weg te verwaarlozen. Daar wordt deze spoiler dan ook alleen maar ingezet als een soort statussymbool of versiering van de auto"

Okay, een bewijs van in de kleuterfase blijven hangende ijdelheid dus. Weten we dat ook weer. Ja hoor, ik geloof best dat er ook vrouwen zijn die daar last van hebben. Wel jammer dat ze niet kunnen parkeren met die enorme dingen en aldus niet zelden anderhalve plek in beslag nemen. Dat spoilt mijn dag meer dan een spoiler.

Jakiro

Jakiro

09-10-2009 om 20:41

Starry

Euh, weet jij waar en hoe hard ik rij ? Of ik die spoiler mooi vind of nodig heb ?
Lekker generaliserend hoor.
En voor je info, ik kan zonder verklikker achteruit inparkeren en heb ja, de spoiler nodig omdat ik anders de lucht in vlieg als ik 305 km/u rij...(Nederlandse auto's rijden namelijk niet alleen in Nederland)
Jakiro

Balletmama76

Balletmama76

10-10-2009 om 11:30

Amerikaanse autos

Ik heb het dan niet zo zeer op sportautos, maar een leuke SUV laat m'n hart toch wat sneller slaan.
Jeep Renegade, zal ik meteen kopen als ik het geld had, of een leuke Chevy Suburban of Tahoe.

Nu hebben wij een Chevy Blazer, waar wij ook mee gaan off-roaden. Hij is niet zuinig, maar voor lange afstanden heerlijk, echt een woonkamer op wielen, je krijgt echt dat Route 66 gevoel ervan...

Wat ik ook wel nog steeds erg leuk vindt, is een Chrystler Le Baron Convertible, het liefste in rood of zwart - hoeft van mij niet eens gepimpt te zijn, zolang er maar een goed sound-system inzit met Ipod-aansluiting...

ChrisH

ChrisH

10-10-2009 om 16:33 Topicstarter

Suv's

Grappig balletmama, waar jouw hart sneller van gaat slaan, daar gruwel ik dus van. Ik vind SUV's over het algemeen spuuglelijk en zie het nut er totaal niet van in. De meeste mensen die erin rijden, wonen in een volledig geplaveide en geasfalteerde omgeving en hebben zo'n ding in het geheel niet nodig.

Daarbij zijn ze ook nog eens heel onzuinig dus slecht voor het milieu en je portemonnee. Als je in Londen in een (brandstofslurpende) SUV rijdt, betaal je dus vier keer zoveel Congestion Charge. Dat die dingen nog steeds verkocht worden bewijst maar weer dat auto's voor veel mensen vooral emotie is. Dan zie ik toch stukken liever Jakiro's Porsche rijden. Maar goed, to each his own.

Ik vind het wel leuk om te lezen dat je zo'n duidelijke autovoorkeur hebt, veel vrouwen die ik ken, geven er niets om. En die Jeep Renegade is geloof ik een hybride auto dus daarmee zou je in ieder geval qua milieu wel goed zitten. Dat er bij merken als Jeep überhaupt over groenere auto's wordt nagedacht is in ieder geval een goede zaak.

Chris

Balletmama76

Balletmama76

11-10-2009 om 14:00

Suv en parkeeren...

...vind ik wel altijd lastig. NLse parkeerplaatsen zijn gewoon niet gemaakt voor dat soort autos.
Dus pak ik voor boodschappen of dochterlief naar school brengen dan toch liever de fiets of we gaan lopen, want ik word gewoon claustrofobisch als ik probeer onzere Blazer op een parkeervak in postzegel-formaat te parkeeren...

Dus ik vind ze wel mooi en voor lange afstanden ook handig, omdat je gewoon lekker kan zitten zowel voor als achter en goed spullen mee kan nemen en genoeg ruimte ook voor hondlief - maar voor in de stad net iets minder handig...

amk

amk

11-10-2009 om 14:42

Suv

is dan ook van oorsprong ook niet bedoeld om mee in de stad te gaan rijden.....

Het type auto wordt door de overheid op dit moment zelfs nog omschreven als niet passend binnen het overheidsbeleid naar de verbetering van de verkeersveiligheid.

Die parkeerplaatsen gaan dus ook zeker niet breder worden.

Puck2

Puck2

12-10-2009 om 09:12

Chris

Chris: " Ik vind SUV\'s over het algemeen spuuglelijk en zie het nut er totaal niet van in. De meeste mensen die erin rijden, wonen in een volledig geplaveide en geasfalteerde omgeving en hebben zo\'n ding in het geheel niet nodig"
Tja Chris, voor dagelijks gebruik misschien wel, maar achter mijn kleine boodschappenautootje (en ook niet achter een Porsche, behalve dan de Cayenne, maar dat is ook een SUV) past onze caravan niet en aangezien wij er toch heel regelmatig op uit gaan is een auto met flink wat power en trekvermogen toch nodig. En ook als we zonder sleurhut voor een paar dagen weg gaan dan is de bagageruimte van een kleine auto niet genoeg. En omdat wij vaak langere afstanden rijden is comfort ook belangrijk en in een SUV zit en rijd je nu eenmaal een stuk comfortabeler. Een hybride is voor ons geen optie gebleken omdat die geen caravan mogen trekken.
Chris: "Als je in Londen in een (brandstofslurpende) SUV rijdt, betaal je dus vier keer zoveel Congestion Charge."
Doordat een SUV zwaar is betaal je meer wegenbelasting en omdat het verbruik hoger is betaal je ook veel meer accijns via de brandstof, dus ook in NL worden SUV's zwaarder belast.
En Balletmama: klopt helemaal, parkeren vind ik met een SUV ook niet fijn, maar dan pak ik ook het kleine babybroertje. Voor mij hoeft het ook helemaal niet dat de parkeerplaatsten aangepast worden. Zeker in druk stedelijk gebied heb ik er geen moeite mee dat SUV's geweerd of ontmoedigd worden, ze zijn tenslotte ook onhandig en moordwapens voor fietsers en voetgangers.

ChrisH

ChrisH

12-10-2009 om 09:56 Topicstarter

Caravans trekken

Puck, ik snap dat het trekken van een caravan met een SUV beter gaat dan met een boodschappenwagentje. Maar het wil er bij mij echt niet in dat je met een gewone sedan met een 1.8 liter motor geen caravan zou kunnen trekken. Hoe deden ze dat dan toen er nog geen SUV's op de markt waren? Toen gingen mensen toch ook op vakantie met de caravan? En parkeer je die SUV dan gezellig naast de caravan?

Ik zie trouwens wel steeds grotere joekels van caravans om mij heen, het is dus misschien een zichzelf versterkend probleem.

Chris

Vic

Vic

12-10-2009 om 10:03

Staatsloterij

Als ik een paar miljoen win komt er hier toch echt een Jeep Grand Cherokee voor de deur, handig of niet Ik rijd nu in een enorm truttige, maar behoorlijk forse, sedan. Die was heel praktisch toen ik nog kinderwagens en pakken luiers te vervoeren had, maar nu zit ik wel te dubben over een iets kleinere auto. Ik ben alleen na twee flinke aanrijdingen, geheel buiten mijn schuld terwijl ik stil stond in een file, een beetje huiverig geworden over de veiligheid daarvan. Ik denk dat je in een Alto veel meer risico loopt om gewond te raken als er iemand met 70 achter in je kofferbak rijdt.

ChrisH

ChrisH

12-10-2009 om 10:27 Topicstarter

Veiligheid suv

Ik zet mijn kruistochtje nog even voort. Dat je in een SUV veiliger bent dan in een personenwagen is het misverstand van de nieuwe tijd.

Door hun hoogte zijn SUV's instabiel, ze rollen eerder om bij een plotseling manoeuvre, bovendien zijn ze zo groot dat ze andere bestuurders het zicht ontnemen op de weg. In de VS worden veel kinderen per ongeluk op de oprit overreden door de SUV van hun ouders.

De kans op overlijden na een verkeersongeval tussen een SUV en een personenauto is zes keer zo groot als bij ongevallen tussen twee personenauto's. Dat jij dan in die SUV zit, is handig meegenomen, maar voor het slachtoffer dat je maakt niet echt.

Vic, ik snap heel goed dat je angstig bent geworden van die twee aanrijdingen in de file. Maar tussen een Alto en een Jeep Grand Cherokee zit nog een heel scala aan veilige auto's die dus echt geen SUV hoeven te zijn.
Als je een kleine, veilige auto zoekt, kijk dan bijvoorbeeld eens naar een Peugeot 308. Die scoort in EuroNCAP-tests vijf sterren wat veiligheid van de bestuurder betreft, in tegenstelling tot een populaire SUV als de BMW X3 die er maar vier haalt.

Chris

Jakiro

Jakiro

12-10-2009 om 11:27

Chris

Heb je wel eens naar de wettelijke bepalingen voor het trekken van een caravan gekeken ?
http://www.caravantrekker.nl/menu/wet.php
Het is dus veel veiliger om dat ding met een SUV te trekken dan met een 1.8 liter Sedan, helemaal als je ziet hoe zwaar geladen caravans zijn.
Jakiro

Misschien moeten we wat minder meenemen.

Van waar die drang je hele hebben en houden mee te nemen op vakantie. Neem wat minder mee, koop een wat lichtere caravan en dan gaat het allemaal prima met een normale auto. Wij gaan per tent in een normale toyota, met een dakkoffer en altijd ruimte over Hoe deden mensen dat 10 jaar geleden dan met een jong gezin. Die lukte het toch ook met een normale auto?

reina

reina

12-10-2009 om 15:38

Eens met mach

Ik sat vaak stomverbaasd te kijken wat mensen allemaal meesjouwen op vakantie, niet alleen idioot grote caravans, maar ook compelete keukens

Balletmama76

Balletmama76

12-10-2009 om 19:11

Geen caravan, maar...

kledij en verzorging voor 3 mensen, eerst 2 honden (nu nog maar 1, maar de planning is wel, dat er weer een 2de hond bij komt), hondenvoer, hondenmand, geredschappen voor het geval dat wij onderweg pech hebben (man is erg handig met autos omdat hij het geleert heeft in z'n opleiding, hoeven we de ANWB niet te bellen).

Hiermee heb je ook een SUV-kofferbak snel vol. Toen onzere duitse herder nog leefde, zaten beide honden in de kofferbak met bench. Nu zit onzere hond meestal bij dochterlief op de achterbank.

Wel denken wij erover, om de volgende keer een Volvo station te nemen, maar manlief gaat graag offroaden, dus het gaat waarschijnlijk weer een SUV worden. En terwijl ik onzere Blazer in de stad absoluut niet handig vindt en al om het parkeeren liever de fiets pak - op langere afstanden ben ik blij, als ik bij ankomst uitgerust uit de auto kan stappen en tochtjes met de 4x4 club zijn ook reuze-gezellig, met kampvuur en slapen in een tipi-tent (doen we aankomende Zaterdag).

Heerlijk in zo'n ding op de snelweg te rijden met lekker country-muziek erbij.

Het is meer dan een auto, meer een levensgevoel. Daarom hebben wij ook maar 1 auto.

Mach

Hoeveel kinderen heb jij? Wij hebben ook een dakkoffer, maar als wij met de tent op vakantie gaan en niet eens veel kleren meenemen, hebben we toch een auto vol met drie kinderen.

Genista

2 kinderen, maar een kleine tent! En verder nemen we echt van alles mee. De meeste ruimte zit in de stoelen en de slaapzakken en matjes. En 't scheelt dat we een kind minder hebben dan jij!

Puck2

Puck2

13-10-2009 om 10:11

Minder meenemen

Wat een vooroordelen weer allemaal. Wij zijn juist van het type weinig meenemen. En de vergelijking met een tent gaat al helemaal niet op, dan kan je ook zeggen da in een huisje op vakantie. Voor de SUV hadden wij een MPV, ook niet de kleinst uitgevallen en ondanks dat onze caravan niet zwaar is (1200 kg beladen) had de 2 liter direct ingespoten turbo diesel er in de bergen toch wel moeite mee. Dat rijdt gewoon niet prettig. De SUV die we nu hebben heeft gewoon meer "over" waardoor je prettiger EN veiliger rijdt. En ja, als ik de auto op de plaats moet zetten dan staat hij inderdaad naast de caravan. Wat is het probleem? JHe opmerking komt een beetje hatelijk over vind ik, of zie ik dat verkeerd.

Overigens zei ik dat er veel meer redenen kunnen zijn waardoor je voor een SUV wilt kiezen. Puckman is erg lang en in de meeste Sedans kan hij überhaupt niet goed zitten, zeker niet voor langere tijd als rugpatient. En geloof mij, Puckman rijdt dagelijks in allerlei merken, soorten en maten auto's en we hebben weloverwogen en om praktische reden de SUV uitgezocht, bij ons zit er eigenlijk nauwelijks een emotioneel aspect aan. Ik vind auto's vooral een dure aangelegenheid (maar o zo gemakkelijk)

Starry Night

Starry Night

14-10-2009 om 17:09

Jakiro

"Euh, weet jij waar en hoe hard ik rij ?"
Nee, hoezo?
"Of ik die spoiler mooi vind of nodig heb ?"
Nee, dat hangt af van het antwoord op vraag 1. Indien je Formule I-coureur bent heb je hem nodig. Zo niet, dan neem ik aan dat je hem mooi vindt. Misschien draag je ook wel een veer op je kont?
"En voor je info, ik kan zonder verklikker achteruit inparkeren"
Op iedere regel zijn gelukkig uitzonderingen. En sta je dan ook werkelijk binnen de aangegeven strepen? Top!
"omdat ik anders de lucht in vlieg als ik 305 km/u rij"
I rest my case omtrent die kleuterfase...

Starry Night

Starry Night

14-10-2009 om 17:22

Verbod

Wat mij betreft, op SUV's binnen de bebouwde kom. Er zijn namelijk prima alternatieven als je om wat voor reden dan ook wat meer ruimte nodig hebt (veel kinderen of een voorkeur voor kampeervakanties). Ik woon in een woonerf met heel smalle parkeerplaatsen: onze Toyota Avensis Wagon past er net precies tussen (en ja, ik rij net zo vaak heen en terug tot hij netjes staat en mijn buren ook gewoon kunnen parkeren).
Wanneer je in onze dorpsstraat een SUV tegenkomt, dan is het altijd oppassen geblazen. Dat geldt ook als ik een vrachtautootje of busje tegenkom, maar om mysterieuze redenen gedragen die zich anders. Die weten dat ze groot zijn en schuifelen stapsvoets langs je heen. De SUV-bezitter weet vooral dat hij sterk is en stiert je tegemoet, voorrang of niet.
Ja, ik generaliseer en hulde aan al die uitzonderingen, maar het gebeurt me iets te vaak om me nu in te gaan zitten houden.
Je gaat toch ook niet met een camper de stad in? Sommige dingen zijn nu eenmaal niet handig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.