Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

judithspapa

judithspapa

21-03-2010 om 13:08

Vrouwen.........

wat vinden jullie hier nu van:
Vraagt mijn vrouw of ik met zo'n (saai) narcissenpotje thuis wil komen voor vrienden waar we gaan eten. Neem, origineel als ik ben, een potje basilicum mee (ziet er nog leuk uit ook, zo'n plantje) is het weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer niet goed!
Mag een man dan niet een beetje eigen initiatief tonen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

21-03-2010 om 13:29

Persoonlijk

hou ik helemaal niet van Basillicum, en ik prijs je eigen initiatief,ligt er denk ik wel een beetje aan met wat je thuiskomt,als ik aan mijn man vraag om appeltjes mee te nemen,voor de kids op school, en hij komt aan met een megameloen, dan vindt ik het wel wat minder,want die appeltjes hadden een doel, als het alleen gaat om een potje narcissen die bv voor op tafel zijn dan had ik gewoon dat bakkie basil op tafel neergezet,maar nogmaals,als het een potje narcissen was voor bv een verjaardag,tja......ik zou ook niet graag met een bakkie basillicum aankomen in dat geval,groet

reina

reina

21-03-2010 om 13:44

Judith's papa

Ik zou het waarderen, hoor

Holiday

Holiday

21-03-2010 om 14:23

Hij is leuk!

Haha Judiths papa! zolang jij maar geen narcissen door de pastasaus roert mag jij van mij een potje basilicum op tafel zetten hoor!

En neem voor je vrouw een keer een bloemetje mee...als je toch langs de bloemist loopt!!

Heerlijk

Ik vind basilicum heerlijk en ook een stuk origineler dan narcissen, dus als je bij mij op bezoek was gekomen had ik het cadeautje zeker gewaardeerd!

Rafelkap

Rafelkap

21-03-2010 om 14:34

Groot gelijk

dat je ook eens over vrouwen wil zeuren. Dat je vrouw dat niet snapt, dat het eigenlijk een compliment is dat je een basilicumpotje koopt. Kan je namelijk heerlijke pesto van maken. Van narcissen niet, die zijn giftig!

Tineke

Tineke

21-03-2010 om 14:54

Jups

Het is best opvallend hoeveel vrouwen hun man als stagiair beschouwen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2010 om 15:07

Misschien iets verbreden?

Moet je persé doen wat je eega je opdraagt? In geval van het appeltje zeg ik: ja, dat heeft een doel en dan moet je gewoon meenemen wat er gevraagd is. Maar verder?
Om een voorbeeld te geven waar ik 'dwars ben gaan liggen': er was een inzamelactie voor Hongarije bij onze winkel. Man was het er absoluut niet mee eens dat ik iets zou doneren, vanwege de illegale e.d. praktijken die helaas ook voorkomen. Mij leek het een oprechte actie. Man doet het eigenlijk nooit, maar gister scheelde het niet veel of hij zij dat ik het niet mocht doen. Ja... en dan heb je aan mij een verkeerde. Ik ben volwassen en ik maak zelf wel uit wat ik wil steunen of niet. Dus heb ik wat gegeven. Man mopperde er nog achteraan 'ja wel onder protest hoor.'
In mijn werk kom ik regelmatig tegen dat mannen én vrouwen zeggen 'het mag niet van mijn vrouw', 'ik krijg er problemen mee', 'mijn man weet niet dat ik dit doe', enz.. Ik vind dat iets onvoorstelbaars.
Dus: laten jullie je iets verbieden door je partner? Doe je altijd wat je partner je opdraagt?

reina

reina

21-03-2010 om 15:55

Nee

"laten jullie je iets verbieden door je partner? Doe je altijd wat je partner je opdraagt?"
Nee! Sterker nog, 'verbieden en opdragen'is iets wat hier niet gebeurt, je kunt elkaar iets vragen en dan besluit de ander het wel of niet te doen. Zodra er van 'gebieden en opdragen' sprake is sta je niet meer op hetzelfde niveau en zo'n relatie zou ik nooit willen hebben!

Kaaskopje

Ik heb weleens de indruk dat " mag niet van man/vrouw" als excuus gebruikt wordt.

Bastet

Bastet

21-03-2010 om 18:41

Ja hoor

Niks mis met goed kruiden,zalig!
Ik krijg de kriebels van mensen die exact uitvoeren wat hun eega wil,bbbbrrrr.
Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2010 om 19:36

Shonagh

Bij bepaalde zaken is het inderdaad een smoesje, absoluut Maar ik maak het ook mee met relatief simpele beslissingen. Er zijn gewoon nog steeds vrouwen die geen eigen beslissingen nemen, of laten merken er geen verstand van te hebben zuiver omdat ze vróuw zijn. Zodra het over een elektrisch apparaat gaat "oh dat weet ik niet hoor, daar gaat mijn man over." Of wat ik echt sneu vond was een vrouw die iets besteld had en de man 's middags met de zelfde vaart weer belde met de opmerking dat dat niet doorging. "Ze heeft genoeg." En dan heb ik het over extra televisiezenders. Alleen al 'ze heeft genoeg'... je zou 'm door de hoorn willen trekken! Mijn vader kon dat ook zo goed. Ze hadden vogeltjes. Dat moest zoals alles geregeld werd met het beste van het beste. Grote volière in de huiskamer, tiptop dus. Na een poosje kwam ik bij ze langs, géén volière in de kamer. "Ik dacht dat jullie vogels hadden?" Mijn vader "Ja, maar die zijn weer weg. Ach ze maakten ook wel erg veel troep, hè mam?" Terwijl ik bijna zeker wist dat mijn moeder die troep voor lief had genomen als de vogels waren gebleven.

Yta Chalne

Yta Chalne

21-03-2010 om 20:17

Hier zo eentje

Ik heb zo'n man die, als je hem om een boodschap stuurt, altijd wat anders meeneemt. Vorige week was ik ziek en had ik voor een gerecht spinazie nodig. Ik geef hem een briefje mee: 'graag twee zakken van 300 gram spinazie, linksonder in het schap van de voorgesneden groente' (dat doe ik expres zo uitgebreid want anders neemt hij het eerste het beste wat in de aanbieding is). Hij komt thuis met witlof want: dat was in de aanbieding. Daar word ik niet vrolijk van, ik vind eigen initiatief soms zwaar overschat. Ik doe dan ook meestal alleen boodschappen
Maar met kadootjes, kinderkleding, kappersbezoek, noem-maar-op kan het me niks schelen. Daar heb ik geen vaste recepten voor en pretendeer ik niks beter te weten.

Zusenzo

Zusenzo

21-03-2010 om 22:58

Hier niet zo eentje

Doe maar spinazie ofzo. Belt ie op: de verse spinazie is op, zal ik dan diepvries nemen? Is best. Volgend telefoontje: wil je deelblokjes? Maakt me niks uit, ik wil gewoon ff rustig op de bank liggen. Tring: a la creme? Nee, doe maar basilicum!

Bastet

Bastet

22-03-2010 om 07:27

Kaaskopje

Zag eens een echtpaar winkelen,en hij was dui-de-lijk de baas....bij de kassa kwam hij erachter dat ze het in haar hoofd had gehaald een doosje aardbeien in de kar te leggen.Die kon ze terug gaan leggen,als een kind van vier.....

Eigen initiatief

Eigen intitiatief vind ik aan te prijzen ("Zal ik vandaag even stofzuigen?" "ik heb kaartjes gereserveerd voor de film vanavond"). Maar een opdracht, die moet worden uitgevoerd zoals aangegeven. Narcissen, daar zou ik een idee bij hebben (de lente komt er aan). Ik zou niet blij zijn met basilicum (vind ik meer categorie boodschappen, hoewel je met een leuke presentatie daar nog wel wat aan kunt doen). Misschien ook dat ik er zo over denk doordat mijn vriend als hij eigen intitiatief toont vaak met zoiets knulligs aankomt (sorry hoor)Overigens betekent dat niet dat er bij ons sprake is van ongelijkheid hoor. Hij kan net zo goed aan mij iets vragen mee te nemen of uit te voeren en dan doe ik dat (behalve kleding voor hem kopen: is toch nooit goed .

Bastet

Bastet

22-03-2010 om 18:16

Ah,wacht....

Ah wacht,dat is natuurlijk de nuance,ik geef geen opdrachten,dat is natuurlijk het verschil....
Bastet

Kiki

Kiki

22-03-2010 om 22:14

Kaaskopje erg herkenbaar

Ik krijg af en toe de partners van mijn klanten aan de telefoon. 'Sorry meneer, dit bespreek ik toch liever met degene waar het over gaat. Het is immers haar beroep' of dan vertel je iets aan die vrouwen en dan belt de man later terug voor verduidelijking, want ze had het vast verkeerd begrepen.

En inderdaad af en toe wil ik die mensen echt door de hoorn trekken.
Als mijn man (of ieder ander) met het woord moeten begint, heb ik automatisch al de neiging om precies het tegenovergestelde te doen.
Niemand zegt dat ik iets niet mag of niet mag doen. Ik ben, helaas, vrij anarchistisch daarin.

Ik heb het zelf met bordjes 'niet aanraken' of 'deze stekker niet uit het stopcontact trekken' ik doe het niet hoor, maar ik heb altijd de neiging om het dan toch te doen. Erg eigenlijk wel

En nooit zou ik mijn man terugsturen om een bakje aardbeien terug te zetten. Arme man, hij ziet me aankomen.

Primavera

Primavera

22-03-2010 om 22:51

De volgende keer

De volgende keer geef je gewoon een plantje bloeiende salie. Toch iets met bloemen (stellen vrouwen of in ieder geval jouw vrouw vaak op prijs), maar ook origineel en nuttig.
Als ik mag kiezen zou ik in ieder geval voor de basilicum hebben gekozen. Ik hou niet zo van gele bloemen en narcissen zeggen me weinig, maar verse basilicum.... mjam, lekkere geur en je hebt er ook nog plezier van in de keuken.
Groeten Primavera

Haren

Waar mijn haren van overeind gaan staan is als mijn man aan mij dingen gaat vragen als: Mag ik nu gaan douchen? Mag ik vrijdag naar die borrel gaan?
AAAARGG Ik ben je moeder niet!

Hij bedoelt overigens te zeggen: Is het goed als ik nu ga douchen? En: ik wil vrijdag naar die borrel of hadden we dan al andere plannen.

Maar door de manier waarop hij het zegt lijkt het net of ik de baas ben en toestemming moet geven. Doen jullie mannen (of vrouwen) dat ook?

Kaaskopje

Kaaskopje

24-03-2010 om 09:58

Over die vraag

liep ik ook nog te piekeren

Didi68

Didi68 verwoordt het precies goed. Mijn man snapt het verschil dus duidelijk ook niet!

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2010 om 00:51

Er is ook geen verschil

"mag ik" is een vorm van toestemming vragen en "is het goed..." ook.
"Mag ik een koekje?" - "Is het goed als ik een koekje neem?"
"Mag ik een nieuwe jurk?" - "Is het goed als ik een nieuwe jurk koop?"
Op beide vragen kan ja of nee geantwoord worden. Wel of geen toestemming geven dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2010 om 12:34

Mag ik

komt wat kinderlijker op mij over, dat wel.

Kiki

Kiki

25-03-2010 om 23:36

Mijn man doet dat ook hoor

ik heb ook de naam, een vreselijke dominante tante te zijn. Dat ben ik echt niet. Ik ben gewoon getrouwd met een man die veel bevestiging nodig heeft

Mag ik douchen, is het goed als ik vrijdag uit eten ga en na een conflict met de peuterdriften van mijn zoon 'ik moest toch niet toegeven, ik moest toch consequent zijn'

Pffff, ik word er ook wel eens moe van.Ik denk heimelijk wel eens aan wat er zou gebeuren als ik gewoon eens zei 'nee je mag niet' hahahaha

Didi, off topic

Hoi Didi,

door jouw tekst 'echte mannen', moest ik meteen aan de volgende denken:
echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen...

sorry, volledig o.t.

grijns
Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.