Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Egel

Egel

11-10-2012 om 22:08

Waar is miriam?

Weet iemand waar Miriam Lavell is? Niet in het land, even OO-moe of iets anders? Of misschien kan ze het zelf laten weten (dat ze nog bestaat).
Ik mis een bepaald geluid, zeker bij Ouders en School!
Groeten, Egel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

11-10-2012 om 22:58

Nou

Ik weet niet of ze zelf nog gaat reageren, maar ze is niet in het land. Zelfs voor haar blijkt er een leven buiten OOL te zijn

Tirza

Egel

Egel

12-10-2012 om 14:35

Dank je

Dank je Tirza
Fijn dat jij het weet. Aan veel van de meer vaste reageerders van jullie/ons ga je je toch hechten hè....

Hiero!

Oh, wat lief. Maar hier ben ik weer.
Op mijn Franse berg kan ik af en toe wel internet lezen. Reageren wordt alweer een stuk lastiger. Inmiddels heeft mijn berg stroom en water. Straks, als de douche het doet en dat soort dingen, ga ik ook telefoon/internet regelen.
Maar dat heeft nog even geen prioriteit.
Nu ben ik weer in het kikkerland.
Ik vind trouwens dat Ouders en School prima zonder mij kan. Het blijft een boeiende rubriek met veel reacties.
Groet,
Miriam Lavell

Snuggle's

Snuggle's

15-10-2012 om 12:09

Ha!

Ik vroeg het mij ook al langer af. Maar in een ander draadje las ik iets als 'vraag het als Miriam terug is', dus ik nam maar aan dat er niets ernstigs was.
Veel plezier op je berg Miriam, maar je wordt zeker gemist!

Egel

Egel

15-10-2012 om 13:16

Leuk!

Fijn dat je er weer bent en leuk bericht over Frankrijk!
Hartelijke groeten, Egel

Miriam en aga

Dat was ik. Ik wilde aan miriam vragen of een aga niet te warm wordt....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ja, te warm

Ja Dorry, een Aga wordt te warm voor een modern geisoleerd huis. Het is van oorsprong een moederhaard, bestemd voor de keuken (down stairs) waar het koud en vochtig is en waar een de warmte de ruimte goed doet (vocht verdrijven, ook in het Engels/Scandinavische voor- en het najaar en die paar zomermweken dan maar even zweten).
Hij is wel goed geisoleerd maar geeft toch altijd warmte af, ook als de mussen dood van het dak vallen.
In mijn Franse hut is de aga weer een optie. Beneden, in die ruimte met nauwelijks ramen waar de warmte niet binnenkomt en de kou en het vocht blijven hangen. Ideaal eigenlijk. Maar dan moet ie 's zomers wel uit, want de Franse zomer is te heet en duurt te lang.
Groet,
Miriam Lavell

Vera*

Vera*

18-10-2012 om 12:18

Aga (engelse huizenprogramma's)

In Engelse huizenprogramma's kom je ook vaak een Aga oid tegen. Vaak hebben ze ergens in de grote keuken ook een 'gewoon' fornuis voor in de zomer. Als je daar ruimte voor hebt....

Oud, maar toch goed geisoleerd

We wonen we in een heel oud huis (+ 150 jaar oud), maar het is ondertussen goed geisoleerd. Moest wel met de afgelopen 3 winters.
Als we onze boretti-oven aan hebben met 15 graden buiten, dan is de keuken in no time 24 graden.
Ik vrees dat het voor mij een bye bye aga wordt.
Vorige week was ik een paar dagen in Engeland en we logeerde in een huisje met een rayburn (goodkoop type aga), en daar was t heerlijk warm. maar ja wat wil je, buiten was t 9 graden. Ik heb wel heerlijk ge-aga-d, en verrukkullukke dingen uit dat ding getoverd.

Dorry

Tirza G.

Tirza G.

21-10-2012 om 14:13

Dorry1 (volslagen ot)

Ik vond de titel van jouw posting wel erg grappig staan (ik heb mijn dagteller op 0) onder de vraag: waar is Miriam

Tirza

Lol!

Tirza! Stik ik wéér in mijn koffie!
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.