Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

28-09-2009 om 14:58

Waar knip jij je nagels?

Geen idee hoe het komt, maar bij de meest banale zaken denk ik vaak: hmmm, hoe zouden 'zij' (OOL'ers dus) dat doen?? Hier dus weer zo eentje...
Ik stond vanmiddag mijn vingernagels te knippen in de badkamer, boven de wasbak. Doe ik altijd zo. Teennagels knip ik boven het bad. Ik bedacht dat mijn man zijn nagels altijd buiten knipt, zowel hand als voet. Nagels van zoon (3 jaar) knip ik altijd in de woonkamer. Als ie stevig zit ingesnoerd in zijn kinderstoel, tafelblad ervoor en hij geen kant meer op kan.
Mijn afgeknipte nagels spoel ik dus weg, die van zoontje zuig ik wel een keer op en die van man worden één met de natuur. Maar zeg eens, waar knippen jullie???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wisselend

Mijn vingernagels vijl ik, waardoor mijn trui wit uitslaat, die klop ik dan bij voorkeur buiten uit. Teennagels vaak op de bank, als ik tv kijk, of in de badkamer, als ik de kidneren in bad doe.

Man knipt in de woonkamer, alle vier de ledematen, boven een krant of tijdschrift.

Pootjes van jongste als ik hem in de houdgreep heb of hij iets heellll lekkers in zijn handen heeft. Oudste is weer wat gedwee, die knip ik na het bad (nagels lekker zacht), vlak voor ik een boekje met hem lees.

Linda

P.s. leuk draadje!

(Janneke)

(Janneke)

28-09-2009 om 15:51

Brrrrr

als ik iets vies vind is het teennagels...gisteren genantse ziektes gezien((

Maar om op je vraag terug te komen...ik wil wel zeggen waar ik dat doe hoor. Ik knip ze persoonlijk in de woonkamer op de bank, of in de keuken op de stoel of op bed, maakt eigenlijk niet uit. Dat omdat ik weet dat ik mijn nagels opvang, en vervolgens in de prullenbak gooi.

Mijn man daarentegen moet ze van mij (erg he) buiten knippen, omdat hij ze niet opvangt en ze overal naartoe springen, brrrrrrrrr.

Mijn zoon mag het ook binnen doen, hij vangt ze ook netjes op.

Zo...

Groetjes

Janneke

Hoe doe je dat dan? Nagels knippen en tegelijkertijd opvangen? Mij lukt dat niet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-09-2009 om 16:27

Leuk onderwerp

Mijn vingernagels knip ik boven de prullebak en mijn teennagels zittend op de wc. Die spoel ik dan direct door.
Mijn man heb ik inmiddels zover dat hij ze ook boven de wc knipt. Ik vond het echt vreselijk dat hij ze in de tuin knipte. Daar lopen kinderen op blote voeten en dat vond ik geen prettig idee. Dat de hond er ook piest is iets heel anders in mijn ogen
Dochter van 7 bijt haar vingernagels af, dus niets te knippen voor mij. Teennagels van haar doe ik net waar het uitkomt. Zoon van 9 maanden zit in zijn kinderstoel als ik knip.

Dendy

En ik

ik vijl alle nagels,tenen en vingers,en dat doe ik het liefst buiten,als het erg koud is doe ik het boven een handdoek.

Minet

Minet

28-09-2009 om 18:21

Eehhhh

Ik knip mijn vingernagels altijd na he tontbijt aan tafel, mijn teennagels knip ik met mijn voet op tafel, of op het aanrecht

Kaaskopje

Kaaskopje

28-09-2009 om 20:30

Wisselt

Mijn vingernagels knip ik óf bij de bank of boven de vuilnisbak in de keuken, mijn teennagels altijd op de bank.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

28-09-2009 om 20:34

In de slaapkamer

voet op de rand van het bed, prullenbak eronder en ze worden netjes opgevangen. Handen hou ik ook boven de prullenbak bij het knippen.

Wegspoelen door de gootsteen vind ik raar, zou nooit bij me opkomen. Volgens mij blijven ze ergens hangen en gaat dat verstoppen. Door de wc doe ik ook wel eens een enkele keer.

Ayanna

Ayanna

28-09-2009 om 20:40

Minet

Wat ben jij lenig! Voet op het aanrecht en dan knippen...knap hoor. Ik zou op die manier nog niet eens in de buurt van mijn tenen komen, blijf denk ik halverwege mijn knie hangen... Ik ga ook oefenen!! )
Wat een leuke reacties allemaal. Zoveel variaties op hetzelfde thema.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

28-09-2009 om 20:48

Vodafone, met die rare hondekoppen

Ligt dat nou aan mij? Ik snap er niks van, vind het lelijke maskers..... Belachelijk.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

28-09-2009 om 20:50

Oeps die moest boven, bij de reclames..

het wordt al laat

Kaaskopje

Kaaskopje

28-09-2009 om 22:23

Vroeger bij baby

Toen mijn oudste dochter nog baby was en ik een erg vlijtige moeder knipte ik haar nageltjes als ze sliep. Dan wist ik tenminste zeker dat ze geen onverwachte bewegingen kon maken.

Errug vies...

brrr ik heb een complex voor afgeknipte teennagels, ik kan er níet tegen. Als ik dit draadje lees gruwt me het al.
brrrr
groeten albana

tonny

tonny

29-09-2009 om 14:48

Ah joh albana

het gaat niet om die afgeknipte nagels (ik denk dat niemand dat enorm boeiende voorwerpen vindt) maar om de activiteit op zich.

Doe ik trouwens in de badkamer. Na een bad, zodat de nagels zacht zijn en makkelijk knippen.
Voor vijlen ben ik te gemakzuchtig.

tonny

(Janneke)

(Janneke)

29-09-2009 om 21:23

Sharon

Dat opvangen is heel makkelijk hoor...
Als ik een knippertje gebruik, dan knip ik met mijn ene hand en houd mijn andere hand ervoor. Ze schieten zo tegen mijn hand aan en niet in de lucht

Als ik een nagelschaartje gebruik, dan knip ik ze net niet helemaal af, en trek het laatste eraf. Zo verzamel ik ze dan.

Tegenwoordig ga ik wel naar de pedicure, dus ik knip ze niet vaak zelf meer. Of ik moet wat nauwe schoenen aanhebben dan kan er druk op mijn ene teen komen (heb een maat 39 en 40), dan knip ik dus die ene grote teen tussendoor.

Maar hoe dan ook, ze vliegen bij mijn niet door de kamer hoor!

Groetjes Janneke

Janneke

'Als ik een knippertje gebruik, dan knip ik met mijn ene hand en houd mijn andere hand ervoor. Ze schieten zo tegen mijn hand aan en niet in de lucht '

Euh, heb jij 3 handen dan? Of snap ik iets niet?
Nou ja, hier is het meestal geen probleem, want ze breken vaak wel wat af, hoef ze dna alleen wat te vijlen.
Alleen nu ik zwanger ben zijn mijn nagel sweer veer harder en moet ik ze wel knippen.

En hier

Als ik uberhaupt vingernagels te knippen heb (ik bijt nagels, al zoooo lang, sinds ik 3 ben of zo, grrrr) dan knip ik boven de wasbak. Teennagels boven de wcpot (we hebben geen bad). Ik knip ze ook zo van mijn zoons (wasbak en wc). Geen idee hoe mijn man dat doet eigenlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.