Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Waar komen al die baarden ineens vandaan?

Acteurs, voetballers, zangers, ineens overal baarden. Wie is de trendsetter geweest en waarom is de tijd nu ineens rijp voor baarden ? Hoe werkt zoiets ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is al tijdje aan de gang

Ik herinner me dat ik in het laatste schaamhaarscheerdraadje van geruime tijd geleden al signaleerde dat mannen weer langzaam allemaal baarden gaan dragen. Is een cyclisch iets denk ik. Let maar op, ook al vind je het nu niks, je gaat er aan wennen en het zelfs leuk vinden

Kaaskopje

Kaaskopje

11-03-2013 om 23:36

Het viel ons ook op

Ook dat sommigen niet door hebben dat een baard echt niet bij ze past.
Volgens mij is het sleutelwoord Retro. Vrouwen 'moeten' dit jaar weer aan een kittig kort kapsel... back to the sixties/seventies

Fiorucci

Fiorucci

12-03-2013 om 07:35

Klopt helemaal

Retro dames, the fifties en sixties zijn terug.

krin

krin

12-03-2013 om 09:38

Compensatie

Dat zal het zijn. Het hele lijf kaal (m/v), maar volop hoofdhaar. Ik heb baarden altijd geassocieerd met wiskundeleraren en zekere soorten Harley-rijders (en snorren met politieagenten), maar deze ronde zijn het vooral de jonge mannen, opmerkelijk genoeg. Hipsterbaardjes.
Zo kreeg ik vanaf anderhalf jaar geleden geregeld een jonge vent aan huis voor de verwarmingsketel. Een Adonis, niet geheel terzijde. Hij is denk ik vier keer geweest, en elke keer had hij meer baard. Erg jammer, in zijn (of mijn) geval.

Jan, piet, joris en corneel

Inderdaad, of ze allemaal willen te kaap'ren varen, tegenwoordig. Vooral jonge mannen inderdaad, en vaak denk ik 'zonde jongen, er zit vast een knap gezicht achter al dat haar'. Ik ken maar zeer weinigen die opknappen van een baard, eigenlijk alleen maar Sinterklaas.

Er is wel een verschil met bijvoorbeeld de jaren 70-80. Toen waren de baarden volgens mij wat minder netjes, en werden vaak gecombineerd met wat sjofele kleding en dito schoeisel. Tegenwoordig zien de heren er vaak behoorlijk verzorgd uit. Zeker als ze ook nog een pak en/of wat langere jas dragen zien ze eruit alsof ze zo uit een Victoriaanse foto zijn gestapt.

Maar lelijk blijft het. En ik wen er niet aan, noch ga ik het mooi vinden. Weet ik uit ervaring, de vorige rage inzake gezichtsbeharing waren die rare grunge-sikjes volgens mij, en dat ben ik ook altijd lelijk blijven vinden.

Het is maar goed dat mijn partner niet modieus is aangelegd

Groeten,

Temet

Nou

Is het niet dat model uit de Wehkamp reclame, die die baard heeft en vol tattoos zit? Erg smakelijk

Kaaskopje (over "kittig kort kapsel")

Laatste uitzending van de Week van Filemon gezien? Hij trekt ten strijde tegen dat "praktische kapsel"
http://factsheets.bnn.nl/13/de-week-van-filemon/home

Evanlyn

Evanlyn

12-03-2013 om 10:58

Kort en kittig

Ik wil mijn haar net weer eens laten groeien en nu moet ik opeens kittig zijn, whatever that may be? Geen sprake van.

En wat baarden betreft: ach, je hebt ze zo en je hebt ze er zo weer af, gelukkig.

Arawen

Arawen

12-03-2013 om 13:57

Luiheid

Ze zijn gewoon lui, die mannen.. een baard betekent niet meer hoeven scheren..
Waar ik mijn ega trouwens nog wel toe 'dwing', al is het maar 2 x per week, want inderdaad, de enige die weg komt met een baard is Sinterklaas..

p.s. ben ik blij dat ik zelf nog wel met de mode mee kan doen; de 'kittig kort kapsel' heb ik toevallig al..

Leuk

ik vind ze wel leuk, als het van die korte baardjes zijn. Niet zo'n zeemansgeval.
En baarden moet je ook bijhouden, dat is soms meer werk dan gewoon alles afscheren.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-03-2013 om 21:04

Wat nog veel erger is...

laatst wist een trendwatcher te vertellen dat straks alle mannen met een snor rondlopen. Een baard kan ik hier en daar wel waarderen, maar een snor is toch een heel ander verhaal.

Mamvantwee

Mamvantwee

12-03-2013 om 21:14

Jan pier tjores en corné

Maar dat off topic (ipv Piet en Joris dus....

groet, Mamvantwee

Bahbaarden

De meesten zijn afschuwelijk en een en al wildgroei. Ik heb een collega van begin 20 met al best wel een volle baard. Ziet Er Niet Uit!
Wat Filemon betreft, ik heb in een deuk gelegen tijdens zijn item over het praktische kapsel. Nou koos hij ook wel vrij suffe kapsels hoor, om te interviewen, want over het algemeen vind ik korte kapsels helemaal niet praktisch. Ik heb lang, steil haar en ik las van de week juist dat lang, steil haar juist hot is het komende seizoen

Petra.v.S.

Petra.v.S.

12-03-2013 om 22:24

Ik vind baarden vreselijk

En ik vind het echt vreselijk dat het ineens weer "in" is, nou ja volgens mij al een half jaar of zo. Als ik iemand nooit anders gekend heb dan met baard dan heb ik er geen moeite mee. Maar als ik iemand ken zonder baard en dan ineens heeft hij een baard vind ik het echt afschuwelijk. Zo erg zelfs dat ik zo iemand haast niet aan kan kijken, daar moet ik echt moeite voor doen. Maar hopen dat deze modegril snel weer over is.

Mamvantwee! ot

Wat geinig, ik zat me dus net af te vragen, waarom de juf mij ooit leerde dat het per se Jan Pier Tjoris en Corneel was.. Enz

Mamvantwee

Mamvantwee

13-03-2013 om 10:17

Ja ik heb ook zo'n herinnering, vertigo

Ik zie mezelf nog zitten in de zesde klas basisschool: die gekke namen, ik vond het heel apart. Zag die baarden en woeste kerels wel voor me.
Het is idd Corneel, maar ik zat te knoeien op dit kleine toetsenbord van de iPhone, en toen was mijn berichtje al weg....

groet, Mamvantwee

Lachspieren

Het werkt op mijn lachspieren, al die trendy jongens met hun baarden. Mijn vader had een baard, de leraar geschiedenis, jongens die biologie studeerden hadden ook wel eens een sikje. Ik kan er niet aan wennen dat een baard, voorheen enorm oubollig, nu een modeverschijnsel is. Ik word er giegelig van.

Wij

zijn waarschijnlijk al te oud voor deze retro-trend. Jonge meiden die die hippe jongens zien met baard denken er vast anders over. Ik associeer baarden toch vooral met foto's uit de jaren zeventig

Fiorucci

Fiorucci

14-03-2013 om 07:22

Geen problemen mee

Oh sommige mannen kunnen een baard best hebben hoor,leuk.

Jujube

Jujube

16-03-2013 om 00:43

Spreekwoord

Ik denk dat het aloude spreekwoord 'Een vrijer zonder baard is geen cent waard' weer in zwang is.
Groet,
Jujube

Koolmees

Koolmees

16-03-2013 om 18:21

Brrr

Ik moet bij mannen met baard, altijd denken aan het boek 'de griezels' van Roald Dahl en dan moet ik griezelen....

Vraagje van mij

aan een van de beide mannen van mijn kwintetje: "is dat een bewuste baard?"
Het zag er namelijk zo zaterdagbaardig uit, eentje die ook zo weer weg zou zijn. Maar nee, hij heeft hem nog steeds

Vonda

Koolmees

ja, dat heb ik dus ook! Al moet ik zeggen dat ik baarden al niks vond voordat ik dat boek las (want ik heb het pas als volwassene gelezen).

Groeten,

Temet

En waarom plukken ze zo aan hun baard?

ie ook steeds meer mannen, collega's, vrienden, met baarden. Mwah.. Ben er niet stuk van maar ach, als mannen daarmee nou hun mode-gevoel kunnen uiten .

Wat ik veel storender vind; die mannen zitten dan vaak de hele tijd aan hun baard. Te kroelen, te kammen met hun vingers, te pulken, te trekken.. Alsof ze er niet vanaf kunnen blijven.
Wat is dat toch?
Moeten ze er zelf nog zo aan wennen? Of jeukt het gewoon verschrikkelijk?

Mare

Koolmoes

Koolmoes

22-03-2013 om 22:50

Plukken

Dat weet ik wel, dat is om de etensresten te verwijderen. (Griezels, roald dahl)

Fiorucci

Fiorucci

23-03-2013 om 09:34

Ach

Dat doen vrouwen met lang haar toch ook vaak, dat gefrut??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.