Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

koentje

koentje

22-01-2011 om 13:21

Waar laat je de pup 's nachts?

als je een pup net in huis hebt: tussen de 7 en 12 weken ....laten jullie die alleen in de nacht? Of laten jullie die in de slaapkamer in een mandje bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-01-2011 om 14:58

Ligt aan de pup

Onze eerste pup heeft de eerste tijd op onze slaapkamer gelegen en is na verloop van tijd naar beneden verhuist. Waar hij de meubels met zijn tanden afknaagde. Dus bij onze volgende pup hebben we een bench gekocht en daar ligt ze nu nog in, nu wel gewoon met de deur open. Over de bench ligt een deken zodat het net een hol is.
Boven of beneden heeft hier met wennen allebei geen problemen veroorzaakt. Wel vond ik beneden makkelijker met zindelijk worden, vanuit de bench was ze zo buiten.

grt Dendy

Zelfde als xanneke

Hier hebben we het op dezelfde manier gedaan.
Het nadeel van zelf beneden gaan slapen is dat je de afstand niet langzaam kan vergroten. (of je moet zelf in de gang gaan slapen)

Kaaskopje

Kaaskopje

22-01-2011 om 22:15

Hond tijdelijk boven

In reactie op wat Pelle zegt: Wij hadden een traphekje bovenaan de trap waar de hond(en) achter moesten blijven. Ideaal Maar daarnaast denk ik dat als je een pup op de arm naar boven draagt om daar de eerste periode 's nachts te slapen je hem later heel goed kunt aanleren om niet zelf naar boven te gaan als je dat echt niet wilt. Bij ons mochten ze wel op de trap, maar verder ook niet.
Wij hebben 2 pups gehad. Bij de eerste was onze slaapkamer gelijkvloers met de woonkamer. We lieten de slaapkamerdeur open zodat de hond ons wel kon zien. De tweede pup kwam erbij toen we net in het nieuwe huis woonden. Dit hondje hebben we in constructie naast het bed gezet, zodat ik bij onrust mijn hand in de doos kon steken om de pup gerust te stellen. Ik vond dat prima werken. Toen de pup meer ruimte nodig had heb ik hem beneden gehouden. Omdat de pup het goed kon vinden met de volwassen hond was dat verder geen probleem meer. Ik nam de pup trouwens niet alleen in het belang van het hondje mee naar boven, maar ook vanwege het niet zindelijk zijn. In een kleine (nest)ruimte zal een pup minder snel alles laten lopen en als het hoge nood is kun je sneller reageren doordat je ernaast ligt.

Yura

Yura

23-01-2011 om 11:33

Babyfoon

Wij hebben hem gelijk beneden gelaten, wel 's ochtends gehaald zodat hij dagje kon wennen. We hadden de babyfoon mee naar boven en de eerste 2 nachten moesten we er 'snachts uit om uit te laten, daarna werd dat vroeg in de ochtend en tegenwoordig nu hij 2 is en de kinderen pubers kunnen we gewoon uitslapen tot half 10. Tot 8 maanden zat hij in de bench en toen wilde hij niet meer, ging zitten blaffen dat vonden we wat hinderlijk voor de buren.

koentje

koentje

23-01-2011 om 15:03

Ik denk

dat Pelle een goed idee geeft om beneden te gaan slapen. Een volgende stap kan hier dan zijn dat ik met de deueren open boven gaa slapen. Pupje moet dan wel in de bench zodat hij niet boven kan komen.
Hoe lang hebben jullie pupjes echt moeten insluiten in de bench om te voorkomen dat ze dingen stuk knagen?
Ze doen dat in principe toch alleen in de tandenwissel tijd?

Yura

Yura

23-01-2011 om 15:19

Helaas niet

Die van mij van 2 sloopt nog regelmatig wat hoor, we proberen dus te zorgen dat alles hoog ligt, zoals afstandsbedieningen, telefoons etc. Maar soms gaat het wel eens mis en heeft hij je I-phone te pakken ofzo. Maar echt knagen aan stoelpoten, plinten of erger nog armen en benen dat is wel gestopt na het wisselen gelukkig. Maar goed ook hoor, want zo net voor het stopte werd de situatie aardig onhoudbaar. Mijn armen en benen zaten volledig onder de schrammen en beten (heb zelfs maar een tetanusprik gehaald), de kinderen waren doodsbang voor hem en hij zat de hele dag in de bench, alleen eruit om te eten en uitlaten. We hadden het er op een avond uitgebreid over om de fokker maar te bellen want dit kon zo niet langer en de volgende dag was het van de ene op de andere dag over, alsof hij het gehoord had. Soms zien we nu wel eens op tv ofzo een schattige labradorpup en vragen ons af of die van ons ook zo schattig was, maar dat kunnen we ons niet herinneren. Waarschijnlijk qua uiterlijk wel, maar voor ons was het echt een monster, een ongeleid projectiel dat als een gek door de kamer schoot, ineens bovenop de eettafel stond als je aan het bellen was en elk moment aangreep om zijn tanden in je armen of benen te zetten, ga de film Marley and me maar eens kijken En dan waren wij echt beter voorbereid hoor dan het baasje van Marley, puppycursus, vervolgcursus, elementaire gehoorzaamheid, allemaal hebben we ze gevolgd en hij was nog de beste leerling van de klas ook, maar buiten de klas was hij dat vergeten, zelfs de dierenarts opperde bij de eerste aanblik of hij misschien ADHD (schijnt bij honden ook te bestaan) had en de volgende dierenarts opperde voorzichtig als tip dat we misschien eens met hem op cursus konden gaan (nadat we die 3 dus al hadden afgerond). Inmiddels is het een schat hoor en hij luistert best goed, dus dat je niet afgeschrikt raakt, maar die puppytijd is even doorbijten hoewel het bij ons wel erg extreem was als ik het om me heen hoor haha. Oh ja de fokker had ons de rustigste uit het nest gegeven.

dihanne

dihanne

23-01-2011 om 19:04

Hier gestart met de pup boven

wij zijn gestart met de pup naast ons bed.
dat was prima. Af en toe een hand in bench om hem even gerust te stellen, en twee keer per nacht even buiten plassen.
dit werd al snel 1 keer, en daarna niet meer.
Toen de bench in het halletje boven gezet, ging ook goed, en daarna in het halletje beneden, met de slaapkamerdeur open, kon hij ons nog horen snurken.

Daarna de stap gezet naar de kamer, de eerste nacht was een ramp. Wij stug volhouden met geen-aandacht-geven, maar toen bleek de hamster van onze dochter losgebroken, dus die had de hele nacht door de kamer gelopen, geen wonder dat de pup ging blaffen.

Slechte ervaring, dus weer een nacht naast ons bed, en alles weer doorlopen. Toen ging het beneden wel goed.

Het is een druk hondje, was de drukste uit het nest, maar gelukkig heeft hij nog nooit iets wat niet van hem was gemold. Hij heeft zijn eigen knuffels, waar hij wild mee speelt. Er kunnen 10 knuffels van onze dochter op de grond liggen, hij raakt ze niet aan.

Dus het kan ook heel goed gaan!

succes met het beestje
Dihanne

koentje

koentje

24-01-2011 om 12:34

Xanneke

ik lees al inderdaad veel over puppies en de opvoeding. Ik wil me ook goed concentreren erop hoe ik mijn zoon erin ga begeleiden zodat het juist voor hem een hele leuke ervaring wordt...waarin hij zich ook competent voelt zeg maar.

We hebben de pup nog lang niet! Met een beetje geluk krijgen we die half mei. Ik heb dus nog alle tijd voor de voorbereiding!

Wij

wij hebben onze pup in een bench onderaan de trap gezet.
onze slaapkamer deur bleef open,zodat wij haar af en toe geruststellend konden toespreken.
in de bench lag een lap stof die we meekregen vanuit het nest,met de lucht van de moederhond.
verder een tikkende wekker met een handdoek er om heen.
( nabootsing van de hartslag van de moederhond)
toen onze pup snachts niet meet piepte ( na een week ongeveer) hebben we de bench naar de woonkamer verplaatst.
Na een week of vier sliep ze snachts gewoon in haar mand.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-01-2011 om 00:03

Piepen

En dat piepen doet de pup dus niet of nauwelijks als je hem naast je zet in de slaapkamer, waar je hem kunt aanraken. Afstand vergroten kan ook vanaf de slaapkamer.

Kaaskopje

elke pup zal ,waar je hem ook laat slapen,snachts piepen als hij uit moet.
na een week was onze pup zindelijk en piepte ze ook niet meer.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2011 om 01:37

Sus-anne

Ik bedoel piepen in de zin van dat de buren mee kunnen genieten Ik weet dat nog van de pup die mijn ouders hadden gekocht toen ik 10 was. Hij kermde de heleboel bij elkaar. En ik vond dat zo zielig. Nu weet ik dat het ook niet nodig is.
Dat een pup piept als hij uit moet is alleen maar nuttig, dan kun je hem snel optillen en naar buiten zetten (of op de krant als dat handiger is).

100%mama

100%mama

26-01-2011 om 16:42

Ook

altijd begonnen met pupsel naast het bed te zetten. Daarna steeds verder weg gelegt tot einde gang (aan de trap) en daarna naar beneden. Wat hier goed lukte ook, was een gedragen t-shirt in de bench leggen van 1 van ons. Helaas is de sloop periode wat langer als dat jij je voorsteld .....ze gaan gem. 3x de puberteit in dus reken maar pas met anderhalf jaar (hoeft natuurlijk niet zo te gaan). Wij hebben hier een puber van 14 maanden en op zich ukt het redelijk nu uit de bench (voordeel ook dat wij 2 honden hebben waarvan er 1 te sullig voor woorden is maar wel lief) en sloop niets van wat van ons is. Nadeel wel is dat hij zijn eigen speelgoed sloopt en we dus te vaak half verslonden knuffels vonden of uit elkaar gereten kongen (ja, die je NIET apot zou kunnen krijgen, uhuh.). Voorlopig dus maar weer terug in de bench en over een poosje weer proberen.

Wel een heel leuk vooruit zicht hoor voor jullie! Je kan ook lid worden van diverse fora en daar je licht opsteken (en je vragen stellen natuurlijk!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.