Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Waar vind ik deze lenzen?

Ik bestel al jaren zelf mijn lenzen online. Ik onderga keurig elk half jaar een uitgebreid lenzencontrole bij een goede opticien maar de laatste twee keren bleek dat één oog een beetje stress vertoont.

Ik gebruik een ouderwetse lens (biomedics 55) en het is aangeraden een ander merk te gaan gebruiken. Mijn sterkte is in een jaar erg achteruit gegaan (grrrr) en ik heb dus besloten om een ander merk te gaan proberen.

Nu probeer ik een lens te vinden met de bc 8.8 en dia 14.2 maar dat is niet te vinden. Ik kom steeds op een bc van 8.6.

Na een telefoontje naar de opticien bleek dat ik niet zomaar een andere bc kan nemen omdat het de bolling van de lens is. Die lens zou wel heel anders kunnen zitten dan ik nu gewend ben (logisch).

Mijn vraag: welk merk lens is goed en heeft een radius van 8.8 en een dia van 14.2?

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groetjes, K. oekje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mar

mar

07-09-2012 om 15:23

Hier

http://www.linsensuppe.com/cgi-bin/loadhtml.cgi?mod=uedetail&seite=dyn_detail&artnr=20001505&skrzel=nl&katbezeich=Maandlenzen

Of ze goed zijn durf ik niet te zeggen. Ik heb zelf Bausch en Lomb, mar die koop ik bij de opticien.

Marije K

Marije K

07-09-2012 om 18:40

Proberen

Als ik andere lenzen nodig heb worden er door de opticien, die ze ook nog thuis laat bezorgen, lenzen gegeven/besteld om uit te proberen. Pas als ik tevreden ben worden er een aantal besteld (en betaald)

k. oekje

k. oekje

08-09-2012 om 20:12 Topicstarter

Contact gehad met opticien

Omdat ik mijn lenzen altijd via internet bestel (goedkoper dan bij opticien) krijg ik bij de opticien (heel begrijpelijk) niet een paar pas lenzen mee.

Ik heb toch even contact gehad met de opticien waar ik geweest was en heb mijn probleem voorgelegd. Zij vertelde mij dat er twee opties waren. Of ik had de goede radius en een iets andere diameter. Dat was geen probleem, of ik kon een andere radius proberen met proeflenzen.

Ik heb haar gevraagd of ze voor mij proeflenzen wilde bestellen die ik dan gewoon bij haar koop. Dan is dat het zelfde merk als wat mijn dochter heeft en dat ook wat makkelijker met het bestellen.

Zodra de lenzen binnen komen word ik gebeld.

Bedankt voor jullie hulp. Ik verwacht, na jullie berichtjes dat de bestelde lenzen prima zullen passen.

Gr. K. oekje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.