Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ishtar

ishtar

20-09-2011 om 10:53

Waar zou je heengaan met een citytrip

Eigenlijk zou ik met vriendin ons 20-jarig jubileum vieren op Kreta, met een wandeling door de Samariakloof. Maar dat gaat de eerste jaren niet lukken. Om de viering nou niet uit te stellen tot we elkaar 50 jaar kennen, gaan we een weekendje weg.
Maar de vraag is: waarheen!
Als jullie nou een weekend op een citytrip zouden gaan, met een vriendin, waar zou je heen gaan, en wat zou je daar gaan bekijken/doen.
Mag zowel binnen- als buitenland. Enige 'eis' die ik (voor mezelf) heb, is dat het met ov redelijk te doen moet zijn allemaal(ok, en een beetje betaalbaar ). Maar los daarvan ben ik heel benieuwd wat er overal allemaal te beleven valt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Londen

(volstrekt niet betaalbaar, maar het pond staat wel laag).
Ik weet echt geen betere.
Ja, Rome misschien.

Hibiscus

Hibiscus

20-09-2011 om 11:10

Berlijn

is ook erg leuk voor een weekend.

London uiteraard ook, dat is inderdaad wel de leukste stad voor een weekend weg.

Hibiscus

amk

amk

20-09-2011 om 11:23

Barcelona of reykjavik

Voor mij staat de laatste eigenlijk bovenaan.
Klein, overzichtelijk en zo sfeervol.
Het is alleen Duur!!, maar dat is met de huidige stand van de kroon ook wel iets beter geworden.
OV is prima, ook naar dingen buiten de stad.
Þingvellir: het oude parlement in de buitenlucht, blue lagoon een natuurlijk mineraal meer. De Halgrimskirkja met nl klokken.

neteret mut

neteret mut

20-09-2011 om 11:24

Ik zou

graag nog eens naar Krakau ( polen) gaan. We waren er nu maar 1 dag en wat een mooie binnenstad, veel te zien ( ook veel winkeltjes). Praag zou ik ook nog eens wel weer naar toe willen. Ik dacht dat aleeneide veel openbaarvervoer hebben.

Fiorucci

Fiorucci

20-09-2011 om 11:29

Londen

Londen is geweldig. Iets beter te betalen in alle opzichten: Berlijn.

krin

krin

20-09-2011 om 11:38

Ierts knus en beloopbaars

Dublin, Ljubljana, Reykjavik, Stockholm.
Maar naar Sint-Petersburg wil ik ook nog.

ishtar

ishtar

20-09-2011 om 12:05

Leuk!

Londen ben ik met man 'al' 2 keer geweest. En de volgende keer bewaar ik voor als ze daar ooit nog eens 'Cats' weer gaan draaien.
Reykjavik. Klinkt wel interessant, zou ik zo niet bedacht hebben, maar ga ik wel eens naar kijken. Is het alleen niet behoorlijk prijzig om daar te komen? En wanneer is de temperatuur daar aangenaam voor een koukleum?
Barcelona had ik zelf ook aan zitten denken, en ook aan wat Italiaanse steden, als Florence, Napels ed. Maar Rome zou ook kunnen.
Dublin is vriendin al eens vaker geweest, maar zou ik zeker ook wel willen zien.
Er is veel te veel moois onder de zon!

Irene

Irene

20-09-2011 om 13:00

Italie

Oh, ik zou het wel weten: Rome of Venetië (of Napels, Florence, Sienna....enz). Zulke prachtige steden, perfect om eindeloos doorheen te slenteren, zo veel moois om te bekijken, lekker weer en op elke hoek nog heerlijk eten ook!
En er vliegen genoeg goedkope maatschappijen heen.

Yura

Yura

20-09-2011 om 14:24

Praag

Praag vond ik prachtig en redelijk betaalbaar, maar andere genoemde steden ook hoor. Als de datum er niet toe doet, kun je eens op ryanair kijken wanneer je ergens voor 10 of 20 euro naartoe kunt vliegen. Op vakantieveilingen.nl worden heel goedkoop hotels aangeboden oa in Berlijn.

Ely

Ely

20-09-2011 om 15:08

Ik stem op

Barcelona
Heerlijk slenteren, eten, cultuur, shoppen

En (maar wel prijzig) New York is voor mij stad om vriendschap te vieren, heb intentie staan met jeugdvriendin, nog even sparen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-09-2011 om 16:24

Istanbul!

Prachtige stad, heel veel prachtige gebouwen en highlights op - pak 'm beet- een vierkante kilometer (gewoon lopen dus) en absoluut niet duur. En lekker eten!

Reykjavík

Ik vond Reykjavík qua stad niet zo bijzonder. Er zijn weinig grondstoffen in IJsland en daarom bouwen ze alles met beton. Voor de stad zou ik het echt niet doen!

Wel voor de omgeving. Het land is absoluut geweldig. Maar ga dan echt een vakantie, niet een citytrip.

De IJslandse temperaturen vallen best mee. In de zomer een graad of vijftien, in de winter rond het vriespunt. Het wordt er niet wezenlijk kouder dan hier. Wel iets om rekening mee te houden is het daglicht. Het is er heel heel heel heel donker in de winter. Denk: uurtje of 2, 3 licht per dag en dan niet eens echt licht. Maar in de zomer is het er dus juist heerlijk lang licht, wordt het 's nachts niet echt donker!

Mijn ervaring is trouwens dat je van de koers van de Kroon niet zo veel merkt. Dat hebben ze aardig gecompenseerd door alles fors duurder te maken (ervaring is uit 2008 vlak voor alle ellende begon, en afgelopen zomer).

Mijn top 3

Londen
Rome
Berlijn

Leuk hoor, zo samen dat jubileum vieren!

Valkyre

Valkyre

20-09-2011 om 21:46

Berlijn!

En dan slapen in de wijk Prenzlauer Berg. Zo leuk!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-09-2011 om 21:53

Barcelona of sevilla

Dat vind ik qua sfeer zulke leuke relaxte steden, heerlijk om daar een paar dagen te vertoeven. En lekker eten natuurlijk, ook belangrijk.

Reykjavik is niet echt geweldig, IJsland op zich is wel bijzonder, totaal anders dan andere landen. Maar voor een citytrip zou ik dat niet doen.

Istanbul, daar zou ik graag eens heen gaan,nooit geweest maar goeie verhalen over gehoord.

En buiten Europa: Marakech! In zo'n mooi riad (toch?).

Lynna

Lynna

20-09-2011 om 22:12

Dublin of berlijn

Allebei superleuke steden. Berlijn met veel historie, ook heel modern en veel cultuur en veel jonge mensen. Dublin knus en gezellig.

Ver

Hongkong is een fantastische stad voor een lang weekend. Maar goed, meer iets als je op doorreis bent naar andere verre bestemming.

Meer bereikbaar is Lyon. Dat vond ik echt een verrassend leuke stad. Je kunt er heerlijk eten. Fantastische uitgebreide lunches!
Winkelen kan er ook volop en wat cultuur betreft zit het ook wel goed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2011 om 02:04

Barcelona

Barcelona staat op mijn lijstje, maar mijn man heeft daar niet zo'n behoefte aan, dus dat zou geschikt zijn voor een tripje met een vriendin.

mirreke

mirreke

21-09-2011 om 10:18

Shanghai en peking

Mijn partner is ooit voor zijn werk naar Tibet en Peking geweest. Daarna is hij helemaal verliefd geworden op China, of eigenlijk op de grote steden in China en dan de drukke volkswijken. Hij gaat binnenkort alweer voor de vierde keer, nu naar Shanghai.

Janna

Janna

21-09-2011 om 11:29

Haha

als ik dan ook een stad buiten Europa mag noemen: New York!

Ik zou er niet permanent willen wonen, maar ik kom er regelmatig en ik blijf het een heerlijke stad vinden om een weekje door te brengen.

Merel

Merel

21-09-2011 om 13:37

Brussel

Brussel is leuk, goed te doen met de trein lijkt me zo en wij hadden het Ibis hotel op de grasmarkt geboekt. Leuk hotel op een top locatie en niet duur.

Laminaat

Laminaat

21-09-2011 om 19:51

Maastricht of antwerpen

Ik zou naar Maastricht of naar Antwerpen gaan. En met het geld dat je op reizen bespaart, zou ik des te duurder eten en des te meer leuke dingen bezoeken. Voor tips over deze steden kan je het beste zelf even googelen, want ieder heeft zijn eigen smaak.
Veel plezier,
Laminaat

ishtar

ishtar

22-09-2011 om 20:59

Dank allemaal!

Er zijn heel leuke en bruikbare tips langsgekomen. Leuk ook om te zien waar jullie allemaal heen zouden gaan.

kaatje43

kaatje43

22-09-2011 om 23:04

Ja londen

Net geweest en we zijn nog aan het nagenieten.

Maar Barcelona is ook heel leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.