Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Waarom die walvis niet uit zijn lijden verlost?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kaatje

zo je niet net zoveel hebben aan een schriftelijke berichtgeving vanuit de gemeente? Dat vraag ik me dan oprecht af.

Op zich is het goed dat er ruimte voor rouw is in de samenleving, maar ik zag dit liever kleinschalig (dat iemand bijv. niet gelijk aan het werk ´moet´, dat er wat meer gevoel is naar degene die rouwt, juist vanuit de wat meer zakelijke kant van ..ik hoorde net van iemand wiens moeder onverwacht overleed dat ze binnen no time de woningbouw aan de telefoon hadden (en dan bedoel ik echt een kwestie van dagen na het overlijden) ´want er waren nieuwe huurders voor de woning´..dat vind ik tenenkrommende zakelijkheid..

Nikus van hier had het met de hulpmiddelen van haar zoon, zoontje was nog maar net overleden stond de instantie al te dringen om de hulpmiddelen op te halen..

Kijk, daarin zie ik graag wat consideratie naar rouwenden, hoeft geen kwestie van maanden te zijn, maar zo iemand die rouwt keihard confronteren...

Dan liever geen stille tochten en openlijk rouwbeklag, maar juist in de dingen die ertoe doen, dat je daar wat merkt van (echt) meeleven..

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2012 om 21:58

Mien

Bij een bijeenkomst is er gelegenheid tot het stellen van vragen, dat vind ik een voordeel vergeleken met een brief.

mix

mix

19-12-2012 om 22:09

Plus

het hoeft niet en/of te zijn, maar en/en, want de voorbeelden die je aanhaalt daarvan kan ik me goed voorstellen dat je zoiets niet kunt gebruiken op die momenten.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-12-2012 om 02:12

Mix

Op mijn dochter kwam de berichtgeving over Johanna (ik weet inmiddels ook dat hij een zij was) te overdadig over in vergelijking met de schietpartij in de VS. Ik ben met je eens dat daar ook voldoende aandacht aan is geschonken, maar doordat beide gebeurtenissen gelijkertijd speelden, vond ik de mate waarin Nederland zich bezighield met een gestrande bultrug in verhouding tot de schietpartij wel uit balans raken. Op zich kan ik ook dat wel verklaren. Het een is om de hoek en het ander ver van m'n bed, maar het maakte voor mij wel duidelijk dat de situatie van Johanna in mijn ogen ongepast uit zijn verband werd gerukt. Die bultrug was sneu, maar pure pech. De schietpartij in de VS dát is pas iets om je echt over op te winden. Vind ik.

Tineke

Tineke

20-12-2012 om 10:27

Eens met fiorucci

Bij een bijeenkomst kun je vragen stellen, en kunnen politie en burgemeester oor hebben voor wat er speelt. Dat is persoonlijk. Een brief voegt dan weinig toe, in elk geval niet meer dan wat er al in de kranten staat. dezelfde vragen en roddels blijven dan leven bij de buurtbewoners.
En toch ook: als je zelf niet zo'n bijeenkomst hebt meegemaakt na iets vreselijks, kun je er eigenlijk niet goed over oordelen. Je weet dan feitelijk niet waar je het over hebt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.