Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anke

Anke

08-09-2011 om 17:13

Waarom dragen oudere mensen vaak beige?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

09-09-2011 om 14:33

Berber

Ach, ik vind dat altijd leuk, mensen die er opvallend of excentriek uit zien. Liever dan 1 grijze massa. Fleurt de wereld een beetje op

Belle Époque

Belle Époque

09-09-2011 om 16:43

Die t&s...

...moeten mij maar eens tegenkomen! Kan een pittige discussie worden over eigen smaak, eigen uitstraling versus eenheidsworst, etcetera!
En ik bepaal liever zelf wel wanneer ik er sexy uit wil zien...!
En ja, ik ben later vást zo'n oudje uit het gedicht Warning van Jenny Jones:
When I am an old woman, I shall wear purple

with a red hat that doesn't go, and doesn't suit me.

And I shall spend my pension on brandy and summer gloves

and satin candles, and say we've no money for butter.

I shall sit down on the pavement when I am tired

and gobble up samples in shops and press alarm bells

and run my stick along the public railings

and make up for the sobriety of my youth.

I shall go out in my slippers in the rain

and pick the flowers in other people's gardens

and learn to spit.

You can wear terrible shirts and grow more fat

and eat three pounds of sausages at a go

or only bread and pickles for a week

and hoard pens and pencils and beer nuts and things in boxes.

But now we must have clothes that keep us dry

and pay our rent and not swear in the street

and set a good example for the children.

We must have friends to dinner and read the papers.

But maybe I ought to practice a little now?

So people who know me are not too shocked and surprised

When suddenly I am old, and start to wear purple.

Belle Époque

Belle Époque

09-09-2011 om 16:45

Ehm...

Jenny Joseph dus... Tjee, ik ben aan mijn winterslaap toe, geloof ik...

Belle Époque

Belle Époque

09-09-2011 om 18:01

Berber

Zulk soort programma's kijken vind ik een vorm van ramptoerisme met kromme tenen Net als "Hoe schoon is mijn huis" of "jouw vrouw mijn vrouw", of, de recentste hit (helaas de laatste keer gemist): dat programma waarin moeders een vrouw voor hun zonen zoeken. Vooral die laatste valt in de cathegorie "Jeuk jeuk jeuk"...! (vrij naar Youp) )

Fiorucci

Fiorucci

09-09-2011 om 18:30

Fianna

Ik hou ook erg van opvallende mensen, het kleurt de wereld inderdaad. Daarom loop ik zo graag in Amsterdam of andere grote steden, met als favoriet de wijk Camden in Londen.. Ik vind het ook jammer dat een vriendin van mijn zoon niet eens met roze haar de kassa mag draaien. Alsof die witgebleekte haardossen van haar collega's zo fraai zijn...

Rafelkap

Rafelkap

09-09-2011 om 18:49

Fiorucci

Maar er zijn wel meer kledingzaken dan H & M? Zelf kom ik er ook nooit (voor mezelf, wel voor de kinderen)
Wat te denken voor je moeder van esprit (kleurig) of peterhahn.nl, de bijenkorf (veel merken) etc. etc. Er zijn niet alleen maar jongemeidenwinkels.

Fianna

Fianna

09-09-2011 om 19:12

Fio

Tja daar noem je dan ook meteen mijn favo wijk in mijn lievelingsstad van Europa. Ik heb vroeger een tijdje in Londen gestudeerd en woonde vlakbij Camden. Geweldig!

Fianna

Fianna

09-09-2011 om 19:14

Rafelkap

Je hebt het wel meteen over winkels met een beduidend hogere prijskaart!
Overigens zie ik H&M echt niet als een jongemeidenwinkel. Er is echt wat voor iedereen.

Fianna

Fianna

09-09-2011 om 22:14

Lorwyn

ach, alles is betrekkelijk en ligt er ook aan hoeveel je op een moment kunt uitgeven. Goedkoop is zeker niet altijd duurkoop en veel hangt af van hoe je met je kleren om gaat.
Ik geloof dat mijn moeder bij jaren doet met haar kleren, of het nou een uitverkoop van de Bijenkorf is, een H&M ding of iets van Zeeman. En nee, het is niet stuk of verwassen.
Ik heb ook shirts van H&M al jaren, maar ook een dure jurk van Mexx met 2 gaten er in, jurk is enkele maanden oud.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2011 om 23:14

Duurdere kleding

Lorwyn: Dus als je met een duurder shirt 3x zo lang doet is die toch uiteindelijk goedkoper. ===
Tja.. als ik door die goedkopere kleding méér kleren kan kopen gaat mijn voorkeur daar toch naar uit. Ik ben niet het type dat jaren met degelijke kleding doet. Dus ook als ik dure kleren zou kopen zou ik daar maar een paar seizoenen, twee, mee doen en dan weer naar de winkel gaan voor verversing. Dat is ook een beetje een bezwaar wat ik bij veel oudere mensen zie. De kleding is zo degelijk dat ze er tien jaar mee doen. Printje zwaar uit de mode, stofje net iets te synthetisch. Als oudere dame hoef je echt niet elk jaar naar de winkel te sprinten voor een up-to-date garderobe, maar als ik over mijzelf spreek hoop ik toch echt dat ik de muziek van het moment blijf trotseren (daar eigenlijk ook nog van kan genieten) en mijzelf niet te oud voel voor een winkel waar zowel jong grut koopt als de wat oudere vrouw.
Ik lees regelmatig dat Miss Etam truttig gevonden wordt. Ik vind dat op zich wel meevallen. Maar het is toch ook niet de bedoeling dat je je hele kledingkast vult met het aanbod van een winkel? Ik heb een prima witte broek van Miss Etam en voor erboven ga ik weer ergens anders kijken.

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2011 om 08:56

Hahn en etam

Peter Hahn is echt behoorlijk van de tuttebollerige, Bijenkorf is duur, helaas gaat dat niet lukken. Ik weet ook wel dat er meer is dan H&M, maar ik geef die reactie omdat dat geopperd wordt voor mijn moeder. En het gaat niet zozer om welke winkel wel en niet, maar het feit dat je als je ouder wordt vaak geen kant en klaar confectiemaatje hebt.
Kaaskopje, ik vind Etam niet zo zeer tuttig, ik vind het allemaal zulke vierkante kleding, ook als je behoorlijk zwaar bent kan juist een lichte taillering slanker maken.

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2011 om 08:57

Fianna (ot)

Ja heerlijk he, ik zou er best willen wonen!!

Fianna

Fianna

10-09-2011 om 12:56

Fio (ot)

Als ik zou mogen kiezen zou het New York worden, maar Londen komt op de 2e plaats. Alleen jammer van het klimaat

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2011 om 13:49

Fianna (ot)

Mja, al is New York ook wel een stad van uitersten kwa klimaat. Deze zomer was het zalig in Londen, terwijl het hier hevig regende die week! Op een terrasje van Starbucks, midden in Camden..)

Anke

Anke

10-09-2011 om 14:19

Fotografen...

Grappig, zoveel reacties. Gisteravond zag ik dat programma met Gordon (ieks..) hotter than my daughter. Dat is echt heel erg! Die moeder van gisteravond had superkorte jurkjes (knalroze) en rokjes en daar droeg ze dan geen ondergoed onder! Ik vind een beetje kleurrijke kleding best leuk, maar je kunt ook overdrijven natuurlijk.
O, ja en nu ik toch bezig ben: fotografen dragen altijd zwarte kleding. Mijn broer is fotograaf en ook hij, ook in zijn vrije tijd heeft altijd zwart aan. Beroepscode?

Fianna

Fianna

10-09-2011 om 15:13

Fio (ot)

Tja ik houd dus wel van dat extreme klimaat.

Fiorucci

Fiorucci

10-09-2011 om 16:04

Fianna (ot)

Ik ook,als ik niet op vakantie ben..)

Tijgeroog

Tijgeroog

10-09-2011 om 19:56

Over beige en zwart

Nog even terug naar de oorspronkelijk vraag: ik las vandaag het blaadje van de oudleerlingenvereniging van m'n middelbare school met daarin een foto van scholieren, een jaar of 17, uit 1947. Een buitenlandse reis in de zomer. De jongens een colbertjasje, de meisjes zo'n beige of zwarte jas, model "regenjas", tot op de knie.

Als je in je jeugd zulke kleding gedragen hebt en je daar prettig in voelde is het natuurlijk niet vreemd om die later ook te blijven dragen.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-09-2011 om 22:19

Tijgeroog

Ojee... moet mijn moeder zo'n 110 worden zodat ze nog kleren voor me kan maken? Ik liep op mijn 18ste nog in een heerlijk door mijn moeder zelfgemaakt jack rond

Tijgeroog

Tijgeroog

11-09-2011 om 08:50

Kaaskopje

Ik schreef ook "EN je daar prettig in voelde". Dat was niet voor niets.

Maar..........

Is het ook niet een 'gevoel' van: 'Dat kan niet meer op mijn leeftijd?' Ik heb dat zelf gehad...een paar keer met laarzen..
Ik val op extreme laarzen zeg maar....Normaal ben ik vrij gewoon doorgaans gekleed zeg maar, maar extreme laarzen daar heb ik een enorm zwak voor.Echt van die laarzen waarvan je 'wow' zegt..qua kleur of model of wat dan ook. Dat had ik vroeger al en nu dus nog steeds een beetje. Bij voorkeur ga ik dus gewoon gekleed met laarzen waar je wow tegen zegt
Maar die zijn vaak lastig te vinden. Dus heel vaak neem ik genoegen met vrij gewone laarzen.Of ze zijn te duur, dus momenteel met 2 pubers bovenbudget.
3 of 4 jaar terug zag ik láárzen! Echt helemaal 'mijn laarzen', ook niet zo duur.Dus ik pas ze en ze passen, alleen toen ik ze aan had begon de twijfel...ze waren wel érg érg puntig....zou ik ze wel nemen. Winkelmeisjes zien mijn twijfel natuurlijk en komen kirrend aan met hoe geweldig ze wel staan en dat dat natuurlijk nog best kan op 'mijn leeftijd' (ahum toen was ik rond de 40).
Afijn ik heb ze gekocht, maar de twijfel bleef...en ik heb ze eerst maar eens laten keuren door de hele familie (die ze natuurlijk mooi vonden, maar ja dát is mijn familie die moeten ook zoiets zeggen) en daarna nog door al mijn vriendinnen, die hetzelfde reageerden maar ook niet echt mijn twijfel wegnamen.
De lol van het dragen dat ik eerder had...dat mensen omdraaiden om nog 's naar mijn laarzen te kijken had ik nu niet meer...nu keken ze om en zag ik afkeurende blikken zo van : 'tttsss die moet zo nodig hip doen'. Kortom de onzekerheid sloeg toe...ik droeg ze wel, maar dan zo dat de 'wow-factor' er minder uitsprong, want anders voelde ik weer afkeurende blikken op me.
En mijn dochter droeg ze... Dat is dan weer een voordeel met oudere kinderen, koop je ze niet voor niks.
Nu heb ik weer zo'n extreem paar, die keurig zwart zijn,maar ook qua model eruit springen.
Maar ondertussen ben ik wijs geworden...en ik draag ze eigenlijk alleen met feestjes en bijzondere dagen ofzo. Op dagen dat er van je 'verwacht' wordt dat je iets anders dan gewoon draagt dus...
Maar eigenlijk zou ik ze het liefste gewoon elke dag aan doen! Maar op de een of andere rare manier vind ik zelf toch ook een beetje dat ik daar nu te oud voor ben ofzoiets.
Nou ja, gelukkig loop ik nog niet in creme jassen dus zo erg is nog niet. Maar hebben jullie dat dan niet met geen enkel kledingstuk? Ik zie ook wel een vrouwen die zich overdreven jong kleden in een skinny-jeans die net te klein is en een hip shirt met een katrien duck erop ofzo en dan denk ik zelf ook, tjonge,jonge....Moet dat nou? Ik vind het zelf dus in bepaalde gevallen ook compleet misstaan blijkbaar.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

11-09-2011 om 09:35

Albana

Doe mij een lol, draaaag die laarzen nou gewoon! Waarom ben je daar nou toch te oud voor, je bent helemaal niet oud. Jij denkt afkeurende blikken te zien, ik denk dat ze jaloers zijn..

Tihama

Tihama

11-09-2011 om 12:02

Veilig en wow

Ik herken het probleem. Hoe extremer hoe liever. Ik heb een aantal jaar een fors overgewicht gehad. Toen hield ik het het liefst vooral beschaafd en klassiek. Maar sinds ik die kg's kwijt ben, zou ik het liefste mezelf in CoolCat bling bling en panterprints hullen. Dat doe ik allemaal niet, want ik vind het gezien mijn leeftijd echt niet kunnen (laatst Hotter than my daughter gezien, ieks). Dus mix ik een klassieke model kokerrok met luipaardprint met een nette colbert. Een stukje van mijn hang naar ordi met een klassieke uitstraling. Zo zoek ik steeds naar een optimum tussen de kick die ik zelf voel bij bepaalde kleding en de uitstraling die ik naar buiten wil geven. Of liever gezegd: de uitstraling die ik wil vermijden.

Een mannelijke collega die het liefst altijd in spijkerbroek en t-shirt verschijnt begon een tijdje terug een gesprek met mij over dit onderwerp. Hij kreeg veel kritiek op zijn kleding, gezien zijn functie. Hij vond dat onzin. Ik heb hem uitgelegd dat je door je kleding a l t i j d nonverbaal communiceert. Ook of misschien wel juist als je vooral géén aandacht voor het uiterlijk wil. Door jezelf te kleden als je omgeving, zorg je ervoor dat je omgeving niet afgeleid wordt door je uiterlijk. Zaken die afwijken trekken namelijk altijd aandacht. Door bij een klant er enorm casual uit te zien, loop je het risico dat je onbewust communiceert dat je die klant niet zo belangrijk vindt. Door bij een sollicitant (die er netjes uitziet) te underdressen, geef je iemand soms een ongemakkelijker gevoel dat hij/zij overdressed is. Door net iets te sexy te kleden (als vrouw) kun je mannen in verwarring brengen, waardoor je . Uitermate handig bij onderhandeling is mijn persoonlijke ervaring

Kortom: met je kleding 'zeg' je een heleboel.

Ik vind dat soms best lastig. Ik hou bijv. ook erg van leer. Ik voel me gewoon heerlijk in dat materiaal. Maar het is natuurlijk bij uitstek iets dat al heel snel ordinair over kan komen. Ik zal overigens niet snel in een leren rok naar het werk gaan. Leren jasjes kunnen dan wel makkelijker. Gelukkig rij ik ook motor, dus dan 'mag' het. Gisteren had ik voor het eerst sinds jaren weer mijn zwartleren jack aan dat ik gekocht heb toen ik 18 was. Het paste namelijk eindelijk weer. Gecombineerd met mijn zwartleren broek. Mijn dochter ging helemaal uit haar dak. "Mam, wat ben jij sexy". Ik denk dat ze me voorlopig nog niet opgeeft bij Gordon

Tihama

merel

merel

11-09-2011 om 13:27

Hotter than...

Toch vraag ik me af wat de vrouwen van Hotter than my daughter willen of denken. Allemaal zeggen ze heel stoer dat het hun niet uitmaakt wat een ander van hen vindt. En ze zeggen ook heel vaak dat ze op hun leeftijd niet in een bloemetjes jurk willen rondlopen. Alsof er geen tussenweg is tussen er te jong bijlopen of als een oma in bloemetjesjurk.
Bij de meeste voorbeelden van deze vrouwen vond ik de metamorfose erg leuk geworden en de vrouwen nog steeds een 'eigen' stijl hebben. Alleen eentje waarbij mensen nu hun hoofd om zullen draaien en denken, jee wat een mooie stijlvolle vrouw, in plaats van 'kijk nou wat een slet.....'
En volgens mij was er tot nu toe maar één vrouw met een echtgenoot, de rest was alleenstaand en had het er ook wel terloops over dat ze ook nog wel aandacht willen en dat er mensen zijn die naar hen omkijken.
Een heel dubbele boodschap dus, eerst zeggen dat het hen niet uitmaakt wat anderen van hen vinden maar vervolgens een stuk verderop in de uitzending zeggen dat ze eigenlijk ook nog graag een partner willen tegenkomen. Ik denk dat de meeste van deze vrouwen gewoon toch een gebrek aan smaak hebben of een soort blinde vlek voor zichzelf, ze zien niet dat ze er veel leuker uit kunnen zien waardoor ze ook veel positiever commentaar op hun uiterlijk krijgen. Want echt,... ik vond ze allemaal na de metamorfose er prachtig uitzien, met een stralende lach, ook leken ze ineens een stuk jonger dan daarvoor.

bibi63

bibi63

11-09-2011 om 15:19

Wat ik dan weer grappig vind....

Ik heb een aantal jaar bij een groot (landelijk) installatiebedrijf gewerkt. Daar werkten uiteraard ook een aantal 'salesmensen'. Die moesten heel vaak in gesprek met inkopers of directie van grote bedrijven (bijv. Shell, Shiphol enz. enz. geen kleine jongens). Alle salesmensen waren altijd in apenpak, behalve 1..... En dat vond ik ZO geweldig. Hij liep gewoon in legerbroek, t-shirt. Was een zeer plezierig en amicaal persoon. EN, het belangrijkste...... hij was de BESTE verkoper. Had maling aan alles, wilde 'zijn' product verkopen, was kundig en eerlijk en iedereen, werkelijk iedereen 'viel' voor hem, zelfs de grootste bobo's. Dus mijn beeld is wel wat anders. Ik 'haat' autoverkopers in apenpak die slijmerig hun standaard praatje ratelen. I love de verkoper die zichzelf is, in oude spijkerbroek en mij eerlijk en oprecht advies geeft. Dus ja, IK prik door die apenpakjes heen.
Gr. Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

11-09-2011 om 15:42

Bibi

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het wel netjes en correct hoor als zulke mannen er zo 'gekostumeerd' bij lopen, maar ik krijg er toch ook de kriebels van. Op ons werk zie je het ook. Als er belangrijke zakelijke gasten komen hijst de hele directie zich in pak. Het hoort nu eenmaal zo. En bij sommigen staat het ook geweldig, maar bij sommigen ook niet en die zouden niet verplicht in zo'n pak moeten hoeven lopen.

Tirza G.

Tirza G.

11-09-2011 om 19:44

Maar bibi

Geweldig jezelf zijn is ook een soort van image. Zijn kleding is ook een statement namelijk: ik ben geen 13-in-een-dozijn gladde verkoper, ik ben iemand die echt weet waar hij het over heeft. En natuurlijk hoor je alleen de deals die hij gesloten heeft, de andere niet ))

Tirza

Tihama

Tihama

11-09-2011 om 23:11

Verkopers

Hahaha. Een kennis van me is ook sales. Hij heeft in zijn auto verschillende outfits liggen. Hij weet precies bij welke klanten hij scoort in pak en bij welke in spijkerbroek. Daar speelt hij mee.

De grootste vergissing is om te denken dat je niet beinvloed wordt door uiterlijk. Een aversie tegen nette pakken is net zo onverstandig als je neus ophalen voor een kapotte spijkerbroek. Ik vind het leuk om te observeren en er over na te denken. Pure cold-reading.(http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_reading).

Tihama

Hotter than....

Nou die 'wow-laarzen' die durf ik nu net precies niet te dragen altijd omdat ik niet zo'n moeder wil zijn als uit 'hotter than...' . Vreselijk!!!!
Daarom draag ik ze of met verder keurige kleding of op een feestje ofzo, wanneer het dus 'mag'.
En jullie kunnen makkelijk praten...maar dat gevoel praat je écht niet zo makkelijk weg...
groeten albana

Rieke

Rieke

15-09-2011 om 12:38

Gister op tv

Trinny and Susannah, ze droegen allebei beige. Stijlvol, zakelijk maar wel saai

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.