Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

17-03-2010 om 23:07

Waarom eten vogels alleen gele crocussen op?

Nou, dat is dus mijn vraag Paars en wit blijft ongemoeid, maar geel: jámmie! Die staan geen dág.

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

18-03-2010 om 11:37

Haha

Naar aanleiding van dit bericht heb ik voor- en achtertuin geinspecteerd en verdomd, er staat inderdaad geen enkele gele crocus meer en wel zo'n honderd witte en paarse. Haha, lekker oplettend, ik had het nog niet eens gezien maar nu wel geleerd hoe het komt

tonny

tonny

18-03-2010 om 15:14

Tjonge

er zit dus vitamine C in gele krokussen.

Niet in narcissen?

Puck

Puck

18-03-2010 om 16:49

Huh?

Hier staan de gele crocussen gewoon te bloeien tussen hun anderkleurige soortgenoten en worden niet opgegeten. Zouden de vogels hier geen vit. C tekort hebben. En volgens mij kunnen vogels gewoon zelf vit. C aanmaken en zijn toch ook kleurenblind.

Primavera

Primavera

18-03-2010 om 18:37

Kunnen vogels niet zelf vitamine c aanmaken?

Er staat mij iets bij dat de mensen en de cavia één van de weinige soorten zijn die helemaal geen vitamine C kunnen aanmaken, terwijl de meeste andere dieren dat wel kunnen.
Misschien halen de vogels iets anders uit die gele krokussen, carotene of zo. Of misschien is het omdat ze geel als kleur beter zien of misschien zijn die krokussen in werkelijkheid helemaal niet geel.
Om dat laatste toe te lichten. Vogels zien beter dan wij ze hebben 4 soorten kegeltjes in het oog ipv de 3 - rood, groen en blauw - die mensen hebben. Vogels zien RGB + paars-UV. Dus misschien hebben die krokussen in werkelijkheid een kleur die ergens een mix van geel en UV is. Weten wij veel, dat verschil zien we toch niet.
Groeten Primavera

Puck

Puck

18-03-2010 om 19:51

Beemer

Ga ik ook zeker doen, maar daar had ik nog geen tijd voor en aangezien ik nu naar een vergadering moet wordt het later absoluut vervolgd....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.