Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Waarom je van sporten niet afvalt, en nog een leestip


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

28-11-2011 om 18:26

Wil40

in eerdere discussies is al geconcludeerd dat het een goede zaak is als kinderen zich zo min mogelijk ontwikkelen tot "makkelijke eters-die-alles-lusten" en kunnen genieten van veel verschillende gerechten en smaken. Des te minder kans zou er zijn dat ze last zouden krijgen van overgewicht.
En als jij niet snapt wat ik bedoel wil ik het nog wel even in blokletters uitleggen: bij jou was er blijkbaar weinig reden voor je kinderen om dingen "te leren eten die ze in eerste instantie griezelig/nieuw/anders vonden; ze wisten dat jij dan toch wel voor je arme schapen iets anders klaar had staan cq klaarmaakte. (of was het alternatief een bruine boterham?).
En zouden je kinderen niet versterkt worden in het afwijzen van eten, als ze zien dat jullie zelf bepaalde zaken ook laten-staan/met-afschuw-afwijzen

Pluk53

Wat een denigrerend toontje: "wil ik het nog wel even in blokletters uitleggen".....De rest heb ik niet meer gelezen.
Gelukkig heb ik als moeder en echtgenote jou adviezen niet nodig.

Pluk53

Pluk53

28-11-2011 om 23:31

Wil40

"Gelukkig heb ik als moeder en echtgenote jou adviezen niet nodig" ben je 40 of van 1940? . Ik dacht dat OOL een platform was waar je wat van elkaar kunt opsteken (als je daarvoor open staat tenminste). Als jij het allemaal perfect weet en perfect uitvoert: start een tv-show, daar kan de rest van Nederland nog wat van leren.

Marja

Marja

29-11-2011 om 11:36

Toch doorgaan he pluk?

Ik ben het met Wil eens dat je toon nogal denigrerend is. Ik zou daar paternalistisch aan toe willen voegen. Daarop gewezen ga je ook nog eens extra erover heen p#ssen. Niet fijntjes

Pluk53

Pluk53

29-11-2011 om 11:43

Marja

niet fijntjes, maar wel duidelijk.

Polly Shearman

Polly Shearman

29-11-2011 om 14:37

Hypnose

ZOu hypnose werken? als men mij in hypnose verteld dat ik absoluut geen kaas lust en dat niet kan verdragen in welke vorm dan ook..
en ik het dus nooit meer zou eten
dan zou ik zo 20 kilo lichter zijn denk ik...

hmmmm kaas!

want ik heb niet de disipline, en het uithoudings vermogen om nooit meer kaas te eten uit mezelf... daar is het toch veel te lekker voor!

dc

dc

29-11-2011 om 15:39

Kaas

Had ik ook. Tot de laatste zwangerschap. Sindsdien heb ik het niet meer zo met kaas. Des te meer met chocola.

Zucht.

Belle Époque

Belle Époque

29-11-2011 om 16:23

Tomaat

Ik gruwelde altijd van tomaat. Tot ik zwanger werd van mijn oudste (die als verrassing kwam, zeer welkom overigens na jarenlang proberen en het uiteindelijk opgeven). Opeens had ik een enorme tomaten-crave, heel raar! En ik griezelde van knoflook.
De zin in knoflook kwam gelukkig later terug, en de zin in tomaten is gelukkig gebleven
Bij jongste wilde ik vooral bittere dingen, wat ik tot dan toe vies vond, en die trek is, in iets afgezwakte vorm, ook gebleven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.