Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

26-03-2013 om 09:54

Waarom koningin maxima?

Het valt me iedere keer weer op. Iedereen heeft het maar over koningin Maxima. Dit hebben we toch nooit gedaan? De echtgenoten van koning of koningin zijn toch gewoon prins of prinses?
Waarom is het dan nu ineens koningin als het om deze Argentijnse dame gaat?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh en totaal ot

het maakt mij niet zo heel erg veel uit of er iemand anti manda is of niet. Ik bedoel een noemenswaardige invloed heeft dit forum niet in mijn dagelijks leven waar momenteel erg veel en leuks in gebeurt.

En iedereen weet natuurlijk dat het te wijten valt aan de kleur van dit scherm dat ik zo fel reageer.

(Ik vind het overigens heel jammer dat Arjan Ederveen niet een filmpje of een docu wil maken over alle dingen rondom het koningshuis nu, zou bijzonder in mijn lijn van humor vallen namelijk).

Nou, gelukkig het koningslied gaat door, daar hebben we de nationale feestcommissie voor, ben trouwens erg benieuwd wat die mensen zoal kosten per jaar en wat het nou oplevert, ja gedoe in de media, ook vermakelijk dus.

Want zeg nou zelf, het koningshuis heeft geen bestaansrecht omdat ze verbinden of acquireren maar omdat ze entertainen en ook het circus er om heen draagt daar volop aan bij.

Mea

voor de goede orde, hoewel behorende tot de laatste twintig posters ben niet niet expliciet anti-manda. Maar dat wist ze zelf ook allang. Ik heb me alleen gekeerd tegen het feit dat ongeveer iedere niet-pro-republikeinse uiting werd uitgelegd als dwepen met het koningshuis. Met het gesodemieter rond dat koningslied als katalysator werd ik er hevig melig van. Rode Vulpeninkt was niet meer dan een aangrijpsel. Sorry Vulpen, bij deze.

Vic

Vic

23-04-2013 om 23:07

Tegengeluid

Als ik volgende week niet op vakantie was geweest, had ik aan de buis gekluisterd gezeten met mijn oranje vlaggetje. En ik kijk wel eens naar Blauw Bloed

Cersei

Cersei

24-04-2013 om 00:11

Ik dweep met...

Mea. Jij post wat ik de hele dag al wilde doen, maar ik kon geen woorden vinden. Over de Oranjes: ach, al 250 jaar aan de macht en oog voor marketing. Wat de familie vooral heel goed kan is goed voor zichzelf zorgen. Zie ook weer het laatste belastingschandaaltje met Pieter en Margriet. Ze "ontwijken", dat is heel wat anders dan ontduiken......Orders wegslepen in het buitenland? Een goede vriend van Bea, de sultan van Quatar, kan dat nog veel beter. Leve het verlicht despotisme. Zolang ik mijn wuppies ktijg hoor je mij niet klagen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

24-04-2013 om 05:29

Anti manda?

Waarom ben je nou weer gelijk anti-Manda als je het niet helemaal met haar eens bent? Rare conclusie hoor.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-04-2013 om 07:12

Genista

Dat gedonder rond dat lied, de hardnekkige bewering dat mensen die zich niet luid en duidelijk tégen het koningshuis uitspreken plus een aantal persoonlijke aanvallen naar (het uiterlijk van) leden van dat koninklijk huis, waren bij mij ook de laatste druppel. Sindsdien kan ik deze discussie (zowel pro als contra) echt niet meer serieus nemen, en heb ik besloten er flink en hard om te lachen

Stelle

Stelle

24-04-2013 om 09:41

Dwepen revisited

Ik snap Manda's reflex wel om een beetje puberaal obstinaat te worden van dat hele oranjegedoe hoor. Heb niks tegen de mensen zelf (hoewel bepaald geen voorstander van het hele instituut), maar die hele koningshuisgekte (nee, niet per se op dit forum) begint toch echt wel wat op gedweep te lijken. Eerst de zaligverklaring van Bea bij haar abdicatie, toen het kritiekloze lyrisch achterover stuiteren na Het Interview van wim-lex en zijne gade (ik geloof dat ik nog de enige in Nl was die de Bertha-grap enorm ingestudeerd vond), het geneuzel over Het Lied, het aftellen tot.., de kranten en winkels vol met.. Pfff, word er van de weeromstuit met de dag republikeinser van. En krijg enorme zin om heel puberaal op 1 mei de vlag uit te hangen.

De totale overdrijving

Dat is precies wat me bij zo veel dingen begint tegen te staan. Tegen anderen had ik eerder al gespuid dat dat hele koningslied me al tegenstond vóórdat het geschreven was, puur omdat het zo ver-schrik-ke-lijk nadrukkelijk "van ons allemaal", "lekker met elkaar", "verbindend en verbroederend" en vooral ontiegelijk "saaaaaamen, allemaal, nee, niet achteroverhangen, het moet uit 16 miljoen kelen komen!" is. Toen had ik de tekst nog niet eens onder ogen gehad. Het feestje zou heel leuk kunnen zijn, ware het niet dat je wordt bedolven onder het oranjegedoe. Het is *te* en het wordt teveel door mijn strot geduwd. Likje slagroom is lekker, maar twee liter slagroom achter elkaar maakt me misselijk.
Maar dat gaat niet alleen op voor dit feest, vandaar dat ik me daar niet zo expliciet tegen richt. Festivals moeten ook record na record breken met steeds meer acts en steeds meer bezoekers. Een ooievaar in een tuin om de blijde geboorte van een nieuwe wereldburger aan te kondigen is ook niet meer genoeg, dat moet nu een blow-up baby zijn die wiegelend op zijn compressor minimaal tot aan de dakrand reikt. Blijkt een televisieprogramma in de smaak te vallen? Dan wordt het uitgerekt tot steeds langere en meer afleveringen, of (bij series) marathons uitgezonden. Het is allemáál zo overdone. Ik hoop echt dat bij mijn favoriete bezigheden cq televisieprogramma's er maar net genoeg Nederlanders er iets aan vinden om het allemaal lopend te houden. Maar alsjeblieft niet heel Nederland hapt naar Peijnenburg. Ik vrees dat ik dinsdag niet echt ga vieren, maar wat geamuseerd aan de zijlijn ga staan toekijken. Ik heb niets met die massaliteit.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-04-2013 om 11:18

Genista, aan twee kanten irritatie hier

Aan de ene kant vanwege de totale overkill aan Oranje. Precies zoals jij beschrijft. Groter, meer! Rupsje nooitgenoeg!
Aan de andere kant vanwege het te grote fanatisme van de anti-kant.
Wat is er toch mis met die ouderwetse Gulden Middenweg?

Het is net als atheïsten die zo verschrikkelijk tegen christenen zijn vanwege hun opdringerigheid (aldus die atheïsten) maar zelf vergeten dat ze minstens zo opdringerig bezig zijn met hun mening doordrukken En dan ren ik van beide groepen even hard weg.

Ik ben dól op gulden middenwegen. En ga dinsdag waarschijnlijk wel de plechtigheid op tv kijken, dat dan weer wel, maar als Wim-Lex besluit woensdag de republiek uit te roepen vind ik het ook prima. Het leven gaat gewoon door

Maar, geef toe meiden

als de koninginnedag wel bij ons in het dorp zou worden gevierd, hingen jullie hier natuurlijk wel allemaal met een biertje in de hand te juichen, toch???

*BIG SMILE/SMURK*

jons

Rode vulpeninkt ea

Ik ben niet zozeer dol op gulden middenwegen, maar wel op nuance. Maar gulden middenwegen zijn toch wel vaak te prefereren boven die polarisering. Want inderdaad, het fanatisme van inmiddels beide kanten irriteert. En ik vrees dat het elkaar nu versterkt ook. Sterker nog, dat heb ik nu zelf ervaren Want zoals Stelle zegt, dat ze zich wel kan voorstellen dat Manda nu wat puberaal recalcitrant reageert, zo moet ik me dat ook kunnen voorstellen, want ik heb zelf in reactie ook puberaal recalcitrant gereageerd. Wat me dan ook weer niet in dank is afgenomen. Maar nog een keertje, dat was geen Manda-bashen, bepaald niet. Het was niet meer dan geen zin meer hebben in polarisering en het daarom maar in het grappige trekken. En ach, zo heb ik er nog wel hartelijk om gelachen. En de zaak wat gerelativeerd.

sinaaasappel

sinaaasappel

24-04-2013 om 14:12

Tja

Nou nou, wat lopen de gemoederen hoog op. Ik loop niet echt warm voor het koningshuis, ik denk trouwens ook dat W.A. liever piloot was geworden i.p.v. koning. Die enorme meningen over het 'koningslied' begrijp ik ook niet. Alsof mensen erop zaten te wachten om dat lied, waarvan je van te voren wel wist hoe het zou worden, eens even lekker af te kraken. Hebben jullie altijd zulke heftige gevoelens voor/tegen de monarchie ?

Berber.

Berber.

24-04-2013 om 15:23

Sinaasappel

'Die enorme meningen over het 'koningslied' begrijp ik ook niet. Alsof mensen erop zaten te wachten om dat lied, waarvan je van te voren wel wist hoe het zou worden, eens even lekker af te kraken.'

Nederlanders vinden het (volgens mij) ook gewoon fijn om met z'n velen een beetje te leggen zeuren. Van je poeh, poeh, nou, nou, hep dat nou allemaal wel nodig? En dan maar afkeurend naar elkaar schudden met die hoofden. Geeft zo'n heerlijk warm saamhorigheidsgevoel. In dat opzicht heeft dat lied zijn doel dus wel bereikt. Ik zeg het nog maar eens: Get over it.

Berber.

Berber.

24-04-2013 om 15:29

Correctie

Veel Nederlanders. Niet álle Nederlanders.

liora

liora

24-04-2013 om 16:18

Sinaasappel

"dat lied, waarvan je van te voren wel wist hoe het zou worden"
Je bedoelt: dat lied die je wist hoe zou worden.

Denk ik

Liora

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-04-2013 om 18:28

Genista

"Want zoals Stelle zegt, dat ze zich wel kan voorstellen dat Manda nu wat puberaal recalcitrant reageert, zo moet ik me dat ook kunnen voorstellen, want ik heb zelf in reactie ook puberaal recalcitrant gereageerd."

Ik geef direct toe dat ik minstens zo erg was, en dat dat ook niet bedoeld was als Manda bashen, al heb ik ook stukjes van haar aangehaald. Ik werd er gewoon ontzettend melig van, dat hele gedoe, gecombineerd met de mediahype die dagenlang kranten, internet, radio en tv beheerste. Melig, recalcitrant, dwars, opstandig, alles tegelijk.

Je noemt "polariseren" en ik denk dat je gelijk hebt. Ook, omdat dat polariseren de laatste paar jaar in toenemende mate voorkomt in onze maatschappij, op een manier die echt niet leuk meer is. Het lijkt wel alsof er steeds meer mensen een groep vinden om tegenaan te trappen, over en weer!
Tegenstellingen zullen er altijd wel zijn, daarover maak ik me geen enkele illusies, maar het loopt steeds meer uit de hand, en de media lijkt het vuurtje alleen nog maar aan te wakkeren. Met als recente uitbarsting de "monarchisten" versus de "republikeinen". Inzet: een rammelend lied...

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-04-2013 om 18:37

Berber

"Nederlanders vinden het (volgens mij) ook gewoon fijn om met z'n velen een beetje te leggen zeuren. Van je poeh, poeh, nou, nou, hep dat nou allemaal wel nodig? En dan maar afkeurend naar elkaar schudden met die hoofden. Geeft zo'n heerlijk warm saamhorigheidsgevoel. In dat opzicht heeft dat lied zijn doel dus wel bereikt. Ik zeg het nog maar eens: Get over it."

Helemaal mee eens maar ik vind de manier waarop deze laatste strijd is uitgevochten (media, twitter, petities, noem maar op, met woorden die niet echt leuk meer waren en verder gingen dan "wat een kutnummer") een beetje te erg over the top. Dat ging verder dan een lekker saamhorigheidsgevoel.

Ik denk dat er iets smeult dat veel verder gaat dan alleen pro of contra het koningshuis. De huidige crisis, de al jarenlange problemen in de regering (hoe lang is het geleden dat de 4 jaar vol werden gemaakt?), onzekerheden die we 5 jaar geleden nog niet kenden (huis, werk, inkomen), het roept blijkbaar iets op waardoor dit soort (best wel felle) reacties kunnen ontstaan, plus de polarisatie waar Genista het al over had.
Ik heb het gevoel dat dat de laatste jaren steeds sterker wordt. Steeds meer groepen tegenover elkaar. Eerlijk gezegd heb ik wel eens het vermoeden dat deze hele kronings-clash het symptoom is van een veenbrand. Ontstaan uit onvrede, angst en onzekerheid. Plus de media die er graag nog een schepje bovenop doen, en ook het gebruik van de nieuwe media waar reaguurders elkaar opjutten en mensen in de meest bloemrijke taal hun ongenoegen kunnen spuien.

Stelle

Stelle

24-04-2013 om 18:45

Media

Ach, dit is een forum, als iedereen het alsmaar met elkaar eens is, gebeurt er ook zo weinig. Zeker met zoveel weldenkende mensen bij elkaar is een beetje chageren soms gewoon even lekker. Met die polarisatie ben ik het wel eens, evenals dat Nl nogal geneigd is met van alles en nog wat over the top te gaan (die 2 liter slagroom.. blwerk) Maar DE media die dat aanwakkeren? De mijne niet hoor. Al roept zoiets wel lekker natuurlijk .

Liora

Zoiets bedoel ik, je hebt het goed begrepen .

Nee denk ik niet

ik heb het idee dat het juist wel goed gaat met DE Nederlander. Veel beter dan een jaar of 6 geleden toen er groepen echt tegenover elkaar stonden.

En ik zie het meer ook als een luchtig onderwerp waar iedereen nog wel zin heeft om over te mekkeren. Het is maar een liedje namelijk en we hebben met zijn allen lol over de reacties van Ewbank en het is ook gewoon erg kneuterig allemaal.

Verder leuk dat Maarten van Rossem vanavond weer in P&W zit en dat Koefnoen nog iets leuks uitzend ergens deze week.

Zo dat was het dan wel weer, ik moet maar weer eens aan het werk.

Stenna

Stenna

25-04-2013 om 00:58

Ach gut

Wat nu dan weer, met de revu en buiten afspraak gemaakte foto's van hockeyende Amalia. En discussie over of ze, (journalisten) niet dat krampachtig voorgeprogrammeerde mediamomentje moeten doorbreken, en ze recht hebben op die mensen hun priveleven vanwege dat ze zoveel geld van ons krijgen. Laat ze met rust, vooral die kinderen zeg. Eens te meer zeg ik: geen koningshuis meer met dit soort uitwassen. Kan Amalia tenminste normaal opgroeien.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2013 om 01:57

Zucht

Hoe normaal kan een kind van een president functioneren tijdens pappa's of mamma's ambtsperiode? Als het meezit, hangt ervanaf hoe je over die president denkt, is dat 8 jaar en dat is heel lang voor een kind. Altijd bewaking, altijd fotografen, altijd het braafste kind van de klas moeten spelen. Het koningshuis afschaffen is gewoon het 'probleem' verplaatsen.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-04-2013 om 09:41

Kaaskopje

Mark Rutte heeft geen kinderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2013 om 10:06

Tijgeroog

Mark Rutte als President?? Dat zou zijn functie niet worden hoor. Een president staat boven een minister president. Hoe vaak gebeurt het dat zo'n persoon kinderloos is. Kijk maar eens naar het rijtje wat de revue gepasseerd is.

bibi63

bibi63

25-04-2013 om 14:59

Polletjes: heeft alex uitgelegd

Ik heb niet de hele draad gelezen, dus wellicht is het allang ter sprake gekomen. Maar voor de zekerheid: Bernard en Claus heetten geen Koning. Dat komt omdat de officiele functie/titel "Koning" is, ook al betreft het een vrouw. Daarom kunnen aangetrouwde mannen nooit de titel "Koning" krijgen, omdat de Koningin die titel al heeft. In geval van Alex en Maxima kan het natuurlijk dus wel. En dan is het ook logisch.
Gr. Bibi

P

P

25-04-2013 om 20:12

Kaaskopje

De kans is wel een stuk kleiner dat er een president komt die nog echt jonge kinderen heeft en dan nog, die kiest er dan wel voor.

Stenna

Stenna

25-04-2013 om 21:41

Kort en relatief onbekend

net wat je zegt: dat is maximaal 8 jaar. Niet je godganse leven, vanaf je geboorte tot dood. En op de een of andere manier staan die presidentskinderen toch minder in de picture dan de oranjekids. Uitgezonderd die in Amerika. Maar weet jij wat voor kinderen Hollande heeft (heeft hij die uberhaupt)? Of Merkel? Die zijn trouwens niet eens president bedenk ik. Maar de kinderen van de presidenten zijn al helemaal onbekend (de presidenten zelf ook?)

Stenna

Stenna

25-04-2013 om 23:49

Maarten

van Rossum net gehoord bij P&W over Willem III. Zo een kun je dus ook zomaar weer treffen, als koning. (ik zei al: de kleinzoon van Amalia ofzo).

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2013 om 00:03

Ja de man of vrouw die president wil worden kiest voor die functie, maar voor de eventuele kinderen betekent het wel een heel ander leven. Kennedy had hele kleintjes, Clinton had een dochter die zich erbij moest aanpassen. Obama ook, twee dochters. Tony Blair kreeg tijdens zijn ambtsperiode een baby. En dan kun je zeggen dat het maar voor even is, maar invloed heeft het wel. En kijk eens wat er van Bush junior geworden is, ook kind van een president...)

P

P

26-04-2013 om 06:36

Dat snap ik kaaskopje, maar nogmaals, je kiest ervoor en je kunt er ook voor kiezen om iets langer te wachten met zo'n publieke functie en dat ze het in andere landen doen zegt niets over ons land.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.