Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

A

A

05-05-2015 om 14:00

Waarom laatste tijd idee dat mannen alleen maar aandacht voor mooie vrouwen hebben!

Laatste weken kan ik me een beetje ergeren omdat me gewoon dingen opvallen waaruit blijkt dat mannen veel aandacht aan mooie vrouwen geven.
Begrijp me niet verkeerd dat het geen jaloezie is maar ik noem enkele voorbeelden:
Man van bazin geeft feest,zegt weinig tegen mij(vindt hem vaak verwaand)moest gisteren met knappe collega werken en mij liep hij verwaand voorbij en tegen andere collega heel overdreven hoi en kom je op mijn feest werken en hapjes rondbrengen enz.
Er werken zo'n 20 mensen in het bedrijf dus ja valt dan op dat zij wordt gevraagd omdat ze mooi is.
(Heeft ook weleens tegen haar gezegd je kunt zo als model beginnen,maar dat is uiteraard leuk voor haar)
In mijn sportteam zitten enkele mooie dames en zie ook wel dat de leider/trainer vaker aan hen vraagt hoe is het,of een arm om hen heen slaat,noem maar op!
Ik heb hier nooit zo'n last van gehad maar nu begin ik me aan die dingen te irriteren,want is uiterlijk nou echt het belangrijkste bij mannen!
Ook werk ik veel met klanten en ben ik opgevoed om vriendelijk te zijn en hoi/hallo te zeggen tegen klanten maar wat gebeurd het maar al te vaak dat klanten kortaf zijn en niets zeggen(gelukkig zijn enkele collega's het daarmee met me eens)misschien zit ik wel wat minder lekker in mijn vel want ja jullie zullen denken waar maakt ze zich druk om!
Zelfs in onze vriendengroep maken ze weleens kwetsende opmerkingen als ik bijv.bij een groepje mannen sta ,je bent nu de mooiste ja ha ha niet moeilijk als er verder geen vrouwen meer zijn!
(Degene die dat zegt is ook een echte vrouwengek,want sjanst weleens met dames van zijn tennisteam .
Heeft zelfs 1 v die dames gebeld of hij hem op kwam halen want z'n eigen vrouw nam de telefoon niet op.
En dan hoor je enkele mannen in de groep die heeft het slim bekeken om haar op te bellen enz.


B

B

05-05-2015 om 15:31

Midlifecrisis

Volgens mij heb je last van een midlifecrisis. Ik denk dat mensen onaardig tegen je doen omdat je niet echt vrolijk overkomt.

Yeti

Yeti

05-05-2015 om 15:41

niet alleen bij mannen hoor

Ik zie ook liever een lekker ding dan een uitgezakte vent met bierbuik en behaarde bilspleet.

En of die knappe collega nou zo blij zal zijn om uitgenodigd te worden om op een feestje te WERKEN, is maar zeer de vraag

bieb63

bieb63

05-05-2015 om 15:47

Tja

That's live. Niet altijd leuk, maar wel een feit is dat mensen graag kijken en aandacht besteden aan iets wat er 'prettig' uitziet. Dan kan van alles zijn.
Kijk jij uitgebreid naar een armetierig struikje in het park? Maar vast wel naar een hele mooie met prachtige bloemen. Klinkt raar, maar zo werkt het nu eenmaal.
En verder gaat het uiteraard niet alleen om uiterlijk, alhoewel, en daar kunnen we met z'n allen niets aan doen, dat wel hetgeen is wat het meest opvalt (of dat nou wel of niet aantrekkelijk is). Maar vooral uitstraling is ook belangrijk. Kost wat meer moeite, maar dat is wel aantrekkelijk.

Katniss

Katniss

05-05-2015 om 15:51

Mwah

Ik ben niet mooi, heel erg doorsnee zelfs (niet lelijk denk ik), maar krijg genoeg aandacht. Het lijkt me best lastig om zo mooi te zijn dat al die kerels hun nek bijna verdraaien om je na te kijken. Bovendien heb je dan ook vaak nog te maken met afgunstige reacties van andere vrouwen. Nee, blijf dan maar lekker gewoon.
Ik zie het trouwens wel gebeuren en verbaas me er ook wel eens over. Wij hadden laatst een stagiaire, jaar of 25 en best knap, en al die oude kerels bij ons (gem. leeftijd 50+) wisten niet hoe hard ze moesten rennen om dat meisje koffie te brengen. En dat allemaal met ingehouden buik

Mijntje

Mijntje

05-05-2015 om 17:51

voel je mooi

Het is nu eenmaal zo, met een knap uiterlijk is er meer interesse van mannen, zijn er betere banen te krijgen etc. Is allemaal onderzocht.
Maar: las toch laatst dat mannen uiteindelijk toch wel een vrouw met (hersen-)inhoud wensen. Dat deed mij deugd Ik wil liever aandacht om mijn wezen.

Je moet je niet minder voelen dan een ander, over een aantal jaren slaat bij die fotomodellen ook het verval in. Uiteindelijk wil jij toch ook niet in het hoofd zitten van een 'dom blondje'? Wil ook helemaal niet zeggen dat ze nou zo gelukkig zijn.

Als jij je lelijk voelt word je dat ook, maar als jij je mooi voelt straal je dat ook uit. Voel je dus mooi, temidden van al die schoonheden, dan voel je je niet zo uitzonderlijk meer.

Miekemieke

Miekemieke

05-05-2015 om 17:53

waarom zou je het nodig hebben?

Zou het je leven leuker maken als mannen steeds aandacht voor je hebben en blij worden als ze je zien? Dat lijkt natuurlijk wel zo maar ik geloof niet dat het zo is. Je ego wordt gestreeld maar eigenlijk willen die mannen natuurlijk maar 1 ding. Misschien geeft het een gevoel van macht als mannen als een zwerm vliegen op de stroop op je af komen?
Het lijkt mij eerlijk gezegd verschrikkelijk onrustig voor die mannen dat ze dat hebben, het is natuurlijk heel natuurlijk maar dat je dan zo een speelbal bent van je hormonen. Dat lijkt mij niet fijn.

Barvaux

Barvaux

05-05-2015 om 20:04

Mijntje

Het lijkt net of jij denkt dat iedereen die knap is dom is. Dat bedoelde je vast niet maar toch moet je ook daar mee oppassen vind ik. Waarom kan een fotomodel niet ook slim zijn en een goede opleiding doen voor 'als het verval intreedt'. Praat je het goed door te denken dat iedereen die knap is per definitie ook dom is?

Mijntje

Mijntje

06-05-2015 om 07:27

Barvaux

Jij denkt dat ik dat denk maar dat is niet zo, ik doe een poging A op te monteren. Toch wordt er door veel mensen/mannen eerst/meer aan de buitenkant gekeken, terwijl denk ik vrouwen graag willen dat iemand op hun 'binnenkant' valt. Bij mooie mensen valt die minder op, komen die mannen later achter dat iemand anders is dan ze verwachtten.
Komt zeker vaak voor, combi mooi en intelligent (kinderen kiezen ook liever het mooiste en grootste ingepakte cadeautje), toch is de buitenkant misleidend, en vergankelijk.

Koentje Koets

Koentje Koets

06-05-2015 om 11:50

Stel je niet zo afhankelijk op van de aandacht van mannen zeg! ben jij een volwassene eigenlijk?
Besteedt aandacht aan dingen die echt de moeite waard zijn en richt je op positiviteit. Dat maakt je minder zuur en aantrekkelijker, trouwens.
En maak je niet druk over het gegeven dat sommige mensen nu eenmaal wat oppervlakkiger in het leven staan. Dat hoef jij dan toch niet te gaan doen???

Oppervlakkig inderdaad

Ik had een nieuwe leidinggevende. Mooie blonde vrouw maar wat naief. Ze had een twitter waarop ze haar dagelijkse belevenissen met kindjes en haar hobbies neerzette. En wat ze die dag van plan was om te koken. Beetje simpel.
Zelfs bekende Nederlanders bleken haar te volgen! En een regiment mannelijke collega's. Die lieten zich daarmee wel in de kaart kijken. Dat gaf toch een heel ander beeld als ik die weer tegenkwam. Meer een soort hijgende hondjes. Dan moest ik weleens op mijn tong bijten om dat niet te zeggen tegen zo'n man.
De enige vrouwen die er op haar twitter stonden waar collega's die door slijmen bij haar in de smaak probeerden te vallen. We zaten in een reorganisatie en leidinggevende had een vinger in de pap bij het toewijzen van het werk.
Zo dat wisten we dan ook weer.
Dus een concrete bevestiging van wat ik toch al vermoedde.
Daar heb ik met toch geen moment minder 'aantrekkelijk' doorgevoeld.
Ik weet dat uiterlijke schoonheid je in het leven vanzelfsprekende voordelen kan geven. Ik wijs mijn knappe kinderen daar dan ook weleens op. Dat hebben ze dan in elk geval mee in het leven.
Het leven is niet eerlijk. Maar schoonheid is ook maar een dingetje. Iedereen heeft eigen kansen en mogelijkheden die een ander weer niet heeft. Daar laat ik toch mijn persoonlijke geluk niet van afhangen. En inderdaad het nadeel dat je daar dan ook extreem mee in de kijker kan staan zodat men je andere kwaliteiten niet meer ziet.
Maar zo'n hijgend hondje als man heb ik zelf gelukkig nooit gehad. Ik vind het geen aanbeveling.

tja, zo gaat dat

..en het valt je nu vast minder op dan toen je nog jonger was. Niks van aantrekken, vriendelijk en loyaal je werk blijven doen en waarderen wie je bent.

Zo zijn mannen nu eenmaal, over het algemeen. Een aantrekkelijk uiterlijk opent deuren. Maar als zo iemand in de praktijk een bitch blijkt, of sloom, of slordig, dan komt de teleurstelling want uiterlijk maakt niet alles goed.

In de praktijk blijkt hoe mensen zijn. Laat je niet gek maken. Ouder worden houdt niemand tegen, maar een goed humeur verzacht veel.

En tja, het leven is niet eerlijk. Dat wordt nergens beloofd.

Het leven

Is niet eerlijk. Mannen kijken liever naar mooie vrouwen dan naar lelijke. Vrouwen kijken liever naar mooie mannen dan naar lelijke.
We noemen dat ook wel seksuele selectie. Wat wij mooi vinden bij voruwen en mannen zijn uiterlijkheden die duiden op gezondheid, goede genen en vruchtbaarheid. Bij mannen zijn ook zaken die duiden op hoge sociale status van belang voor hun aantrekkelijkheid.

Ga een keer naar een kroeg op zaterdagavond en dan zul je zien dat de meeste vrouwen om die paar aantrekkelijke mannen heendraaien.

Vrouwen zijn niks beter dan mannen.

Vrouwen zijn, naar mijn ervaring, echter wel veer zuurder naar andere vrouwen toe, veel afgunstiger en veel jaloerser.

Zo klink jij ook, zuur en afgunstig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_attractiveness

mark

"Vrouwen zijn, naar mijn ervaring, echter wel veer zuurder naar andere vrouwen toe, veel afgunstiger en veel jaloerser."

Ik waag het ernstig te betwijfelen. Ik denk dat mannen net zo jaloers zijn, maar dat wat bij vrouwen jaloezie wordt genoemd bij mannen anders wordt genoemd. Door mannen en door vrouwen. Dan heet het 'competitiedrang', of ''haantjesgedrag', of 'midlifecrisis' of weet ik wat.

Net zoals ik ook mannen ken die enorm kunnen roddelen, maar als mannen roddelen noemen mensen het anders, bij vrouwen heet het roddelen.

Wel vermoed ik dat het voor vrouwen veel gebruikelijker en daarmee ook geaccepteerder is om een deel van hun waarde aan hun uiterlijke aantrekkelijkheid te ontlenen. Dus zal van een vrouw worden verwacht - en kan een vrouw ook eerder toegeven - dat ze jaloers is op een vrouw die er beter uitziet. Maar een man die afgunstig is op het strakke lijf of de weelderige haardos van zijn collega, die moet zijn chagrijn anders duiden

Overigens wordt chagrijn van vrouwen ook veel sneller als zuur betiteld dan een vergelijkbare portie chagrijn van mannen. En daar zitten toch ook hordes notoire azijnpissers tussen.

Groeten,

Temet

@Temet

Ik herken het niet zo bij mannen. Die afgunst op uiterlijk. Naar mijn ervaring zit er toch echt minder haat en nijd onderling bij mannen dan bij vrouwen onderling.Dat is overigens een mening die gedeeld werd door alle vrouwen die ik goed genoeg gekend heb in mijn leven om het daarover te hebben. Van mijn moeder tot mijn vroegere en huidige partner(s).

Maar goed, het zal vast niet overal hetzelfde zijn.

Evanlyn

Evanlyn

06-05-2015 om 14:17

Mark 74

Geen haat en nijd tussen mannen? Waar komen al die oorlogen en misdrijven dan vandaan?

Echt grappig...

Katniss

Katniss

06-05-2015 om 14:47

Kijken naar anderen

Volgens mij kan een man met een wat uitgezakt figuur prima naar het strand met vrienden die strak en afgetraind zijn, zonder last te krijgen van onzekerheid of zich te vergelijken met die anderen. Vrouwen hebben in de regel binnen een minuut gescand hoe hun figuur erbij staat in vergelijking met de andere vrouwen. En een uitgezakte vrouw gaat echt niet met strakke slanke types naar het strand. En anders doet ze zo'n badjurkje aan.

Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 14:54

mannen vs vrouwen

Mannen hebben veel minder snel last van een wat minder goed uiterlijk en dat komt door het volgende: stel dat je iedereen een cijfer geeft van 1-10 op basis van uiterlijk. Het is dan heel normaal dat een man met een 6 een vrouw heeft met een 8. Andersom is veel minder normaal. Je hebt als man dus toch sneller wat te kiezen

bieb63

bieb63

06-05-2015 om 15:33

Nou barvaux

Het valt mij juist vaak op dat een zeer aantrekkelijke man, een relatie heeft met een niet bepaald aantrekkelijke vrouw... Dat valt mij echt vaak op. Ik denk dat mannen, na wat gestruind te hebben met aantrekkelijke vrouwen, die wellicht toch wat te bitcherig waren, vaak toch kiezen voor een echte met een vrouw die leuk, zorgzaam enz. is.
En verder denk ik dat iedereen met genoegen kijkt naar iets wat mooi is, dan naar iets wat minder mooi is. Zo is het nou eenmaal. Kijk jij met genoegen naar een armetierig struikjes? Nee, die scan je en that's it. Maar een weelderige struik met prachtige bloemen, zal meer je aandacht hebben. That's live.

@Evanlyn

Tang.. varken...zegt dat je iets?

Katniss

Katniss

06-05-2015 om 16:07

Het betafenomeen

Leuke succesvolle mannen waren in hun jonge jaren vaak het type nerd. Die gingen als jonge twintigers niet voor de popi meiden maar voor de zorgzame, misschien niet zo knappe, type moekes. Als die nerds dan eenmaal zijn uitgegroeid zijn ze vaak door hun vrouw wat vlotter gekleed en gekapt en succes maakt mannen ook aantrekkelijker. In de tweede ronde kiezen ze dan vaak een jongere knappere vrouw. Als ze wel bij de eerste vrouw blijven zijn ze dus vaak aantrekkelijker dan hun vrouw.
Lelijke mannen met een knappe vrouw zijn meestal rijk, of de vrouw is zich niet bewust van haar schoonheid.
Tot zover mijn generalisaties

Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 16:24

bieb

Waarom ga je mij nu vragen stellen over struikjes? Ik heb mijn mening helemaal niet gegeven hier...

reggy

reggy

06-05-2015 om 16:36

word er ook wel eens moe van

ik zie het in mijn omgeving ook zo: vrouwen zijn jaloerser en onzekerder als het gaat om uiterlijkheden. Als ik met mijn vriendinnen bij elkaar ben moet er altijd wel iets gezegd worden over die vrouw die blablabla (vul maar in). Een vriendin verontschuldigde zich zelfs een keer over de visite die er zat toen ik binnenkwam met de woorden "ze ziet er niet uit maar het is zo'n leuk mens". Nu heb verder ik hele leuke vriendinnen maar die opmerkingen neem ik ze, natuurlijk, niet in dank af.

Zoals Katniss het schrijft ervaar ik het ook. Altijd maar iets zeggen over een andere, mooiere, vrouw om zichzelf minder onzeker te voelen. En het zijn stuk voor stuk mooie vrouwen dus ze hebben helemaal geen reden tot onzekerheid.

En ja, ik merk dat natuurlijk ook dat mooiere vrouwen de mannen in hun zak hebben. Bij mij op de afdeling werkt een mooie, maar ontzettend (heb er geen fatsoenlijke naam voor)vrouw. Veel kerels zien toch alleen dat mooie terwijl ze hen ook niet echt vriendelijk behandeld. Heel apart om dat te zien vind ik dat.

bieb63

bieb63

06-05-2015 om 17:33

Barvaux

Nee, je hebt geen struikjes genoemd, dat zeg ik ook niet. Wat ik hier wil stellen is dat we ALLEMAAAL naar iets kijken wat mooi is, en niet naar iets wat lelijk is. Of in ieder. Geval niet met genoege. Of niet soms?

Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 19:13

tja

Tja, ik vind het raar zoals je nu naar mij reageert alleen omdat ik wat algemene reacties geef terwijl dit de reacties zijn die op TS werden gegeven. Net of ik naast TS mee te roepen dat ik ook wil bedienen op een feestje en dat vond ik niet zo prettig.

Yeti

Yeti

06-05-2015 om 19:28

bij mannen

Gaat de afgunst niet over hun eigen uiterlijk, maar om dat van hun bezittingen: de auto, het huis, de computer, hun vrouw ...

Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 19:31

Yeti

Nee hun 'knappe' vrouw

Ulla

Ulla

06-05-2015 om 20:20

Ik denk

dat als het om afgunst gaat, het om de knappe vrouw en de mooie auto etc. van iemand anders gaat dan

bieb63

bieb63

06-05-2015 om 21:53

barvaux

Zo was het ook niet bedoeld. Ik zeg "En verder denk ik dat iedereen met genoegen kijkt naar iets wat mooi is, dan naar iets wat minder mooi is". Dat gaat niet specifiek om jou, maar in het algemeen. Dat MEN liever naar iets moois kijkt dan naar iets lelijks. Of het nu een struik is, of een onooglijk flatgebouw of een pokdalig gezicht. Daar bedoel ik verder niets mee, ik denk alleen dat het nu eenmaal zo in elkaar steekt.

Bieb

Je verwoord de afgunst waar oa Mark het over heeft zelf prima met de volgende tekst:

Ik denk dat mannen, na wat gestruind te hebben met aantrekkelijke vrouwen, die wellicht toch wat te bitcherig waren, vaak toch kiezen voor een echte met een vrouw die leuk, zorgzaam enz. is.

Kan ik hieruit opmaken dat aantrekkelijke vrouwen vaker dan minder aantrekkelijke vrouwen wwellicht meer bicherig zijn en ook nog minder leuk en zorgzaam? En die mannen kiezen dan vaak toch voor een échte vrouw?

Vooroordelen galoré!

Barvaux

Barvaux

06-05-2015 om 23:02

swaen en bieb

Swaen: Precies en zoiets viel mij ook al op bij Mijntje...

Bieb: ik zie nu pas dat je precies hetzelfde al tegen TS zei, ik dacht dat dat een ander was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.