Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

16-12-2010 om 21:14

Waarom zijn bussen zo vies aan de buitenkant?

Ik zat gisteren in de bus en kon niet uit het raam kijken van de bagger. Dat valt me vaker op, dat bussen zo ongelooflijk vies zijn. Hoe komt dat? Waarom is mijn auto, die toch veel lager is, niet vies tot boven op het dak en een bus wel?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou

ik denk dat die bus veel meer rijdt dan jij met je auto. Verder rij je met je auto ook wel eens heel hard zodat sneeuw en andere vuiltrekkers eraf waaien. En jij krabt je ramen als je gaat rijden, dat doen ze bij bussen niet aan de zijkant.

Margriet*

Margriet*

16-12-2010 om 22:18

En nu

is het helemaal erg, sneeuw, regen en heel veel zout op de weg, daar plakt de boel lekker van vast. Liggen bij ons ook nog afgewaaide bladeren op hopen en in goten, de weg is nu nog veel viezer door de herfst.

Tirza G.

Tirza G.

16-12-2010 om 22:52

Nou

Bus en mijn auto rijden over dezelfde weg. Ik rijd niet harder dan bus, je mag daar maar 80. Mijn auto heeft echt nóóit spetters op de zijruiten en tot bovenop het dak. Als ik een grote vrachtwagen tegenkom die flink modder opspat, doe ik mijn ruitenwissers-met-soppie aan en klaar is het weer. M'n auto wordt wel vuil aan zij- en achterkant, maar nog niet half zo smerig als de bus.
Mijn auto is veel en veel lager, dus mijn ramen zitten veel dichter bij de weg.
Als ik achter een auto rij, moet ik mijn ruitenwissers aanzetten tegen het vuil. Bus niet, dat raam zit veel hoger. Neeeeeeee ik vind het geen bevredigend antwoord

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

17-12-2010 om 00:45

Toch het weer

Auto's worden ook wel vies, maar ze zijn tegenwoordig zo aerodynamisch dat dat vast een schonere auto in de hand werkt. Een andere verklaring heb ik er niet voor. Auto's worden ook vies, maar bij bussen en treinen sliert vaak nóg langer dan bij een auto water van het dak, van de ramen etc. Daar blijft vuil in hangen en dan krijg je van die smerige striemen. Daarnaast zorgen de wielen van een bus van hoger opspattend water dan bij een auto. Ik denk dit dus, ik weet het niet

Ja pelle

bel je vader, ik ben ook erg benieuwd inmiddels naar een bevredigend antwoord

Volgens mij

Hier is een buurman busschauffeur. En zoals ik het begrepen heb wast hij elke dag na de arbeid zijn bus (dat hoor ik hem vaak genoeg zeggen).Dat is verplicht. Behalve als het vriest denk ik.
Ik ben wel eens bij de garage geweest waar buurman werkt (voor mijn werk) en toen was ie ook aan het wassen. Dat is buiten, met een hoge druk spuit. Ik denk met koud water (is wel gokje).
Ik weet niet hoor, nu het zo koud is heb ik ook al weken mijn auto niet gewassen. De autowasstraat is namelijk gesloten. Maar ik zie om me heen ook voornamelijk erg vieze auto's (en bussen) dus ik geloof niet dat ik uit de toon val wat dat betreft.
Buurman is er nu niet en gaat om 12.00 uur op vakantie,dus ook niet echt geschikt om te vragen. Met kerst zijn ze er weer....tja dat duurt te lang ben ik bang?
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

17-12-2010 om 14:58

Wassen

Ik was mijn auto nooit. Nou ja, nooit. Een of twee keer per jaar. En hij is donkerblauw Ja, het modderwater van buswielen spat hoger op, maar de ramen zitten ook veel hoger! Ik heb zo ongeveer onder ieder zijraam een wiel, bussen toch niet? Als ik achter een bus of vrachtwagen rij, of ik passeer ze, dan word ik echt besproeid met vuiligheid. Maar bussen die bussen passeren hebben dat toch niet? Die zijn toch gewoon even groot, net zoals ik ook nauwelijks last heb van andere (even grote) auto's?
Ik wil het weten. Verdorie.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

17-12-2010 om 22:01

Kijk

Daar heeft een mens tenminste wat aan, aan zo'n vader. Dank je wel Pellevader! En Pelle voor de moeite

Tirza

Inderdaad niet wassen

Mijn man is buschauffeur, en ergert zich er ook aan : bussen kunnen niet gewassen worden bij koude temperaturen, want hun wasstraat (van hun vestiging) staat buiten. De bussen staan wel buiten, maar de buitjes die er vallen trekken alleen maar strepen in het stof, er is te weinig neerslag om ze schoon te krijgen. Dat houdt in dat zodra het koud wordt, de bussen ontzettend smerig worden. Zelf heeft hij er ook last van, want alle ramen zijn ondoorzichtig geworden.

Martine

Tirza G.

Tirza G.

18-12-2010 om 22:19

Nou

Ben ik toch weer blij met jullie allemaal. En Pelle blij en Pellepapa blij: het lijkt verdorie wel kerst.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.