Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Waarom zijn ooglapjes altijd zwart?

Van de week zag ik een vrouw met een zwarte ooglap. Je ziet niet vaak mensen met een ooglap, maar als je iemand ziet is die lap altijd zwart. Waarom eigenlijk? Het valt enorm op (en de associatie met piraten is tamelijk onontkoombaar, nu op zoveel jongetjesdingen piraatjes-met-ooglap staan afgebeeld).

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

17-04-2012 om 16:22

Misschien

vanwege de lichtdoorlaatbaarheid?

merel

merel

17-04-2012 om 18:45

Vroeg ik me ook al af.

Mijn vader zou zo'n ooglap moeten hebben (is uiteindelijk niet doorgegaan) en het viel mij ook al op dat die dingen bijvoorbeeld niet in naturel kleur zijn, gewoon huidskleur ofzo, of als het helemaal permanent moet gebruiken, dan zou het leuk zijn als je 'm misschien bij je kleding kan aanpassen?) qua lichtdoorlaatbaarheid denk ik dat dat tegenwoordig niet meer zo'n punt is (vroeger vermoedelijk wel) maar nu hebben ze genoeg stoffen en technieken om ervoor te zorgen dat zo'n lapje niet lichtdoorlatend is)

p.s. ik googlede net even op 'eyepatch' en je ziet toch wel meer dessins dan dat ik gezien heb in de thuiszorgwinkel

Kaaskopje

Kaaskopje

18-04-2012 om 01:11

Mogelijk

heeft het zwarte lapje met de filmindustrie te maken, zo las ik net. In films is een lapje altijd zwart.
Wat ik ook las is dat ooglapjes gebruikt werden/worden op een gezond oog, om het ook constant gewend aan het duister te houden. Zo is er altijd 1 oog die meteen goed in het donker/half donker kan kijken. Daarbij is de kleur zwart dan ook het meest praktisch denk ik.

Coco

Coco

18-04-2012 om 07:16

Volgens mij...

...heb ik ook wel kinderen met lapjes in andere kleuren zien lopen.

had een donkergroene..? Er zijn ook wel oogbeschermdingessen van plastic in huidkleur..

Dus het is niet alleen zwart wat k zie

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

18-04-2012 om 15:19

Trauma

Ik moest vroegâh, vanwege een soort lui oog, mijn oog elke dag een paar uur afplakken. Pleisters vonden mijn ouders te duur... Dus ik kreeg zo'n lapje om. Ik schaamde me dood, krijg nog steeds rillingen als ik zo'n ding zie...

Hij was trouwens zwart van buiten en groen vanbinnen... Brrrr.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Temet

Temet

18-04-2012 om 21:46 Topicstarter

Ik bedoel dus niet die kinderpleisters

Inderdaad, kinderen met een lui oog krijgen een pleister, gewoonlijk in een vrolijk patroontje. Die bedoel ik dus uitdrukkelijk niet, ik bedoel inderdaad zo'n klassiek piraatachtig lapje aan een touwtje.

Dat niet voor huidkleur wordt gekozen kan ik me trouwens ook wel weer voorstellen, het ziet er waarschijnlijk bizar uit als je een groot stuk gezicht ziet in min of meer een kleur waar dan geen oog zit terwijl het er wel hoort. Zo'n lap is meteen duidelijk. Maar dan kan je toch ook voor blauw, groen, of iets anders kiezen. Waarom niet meerdere kleuren, gecoordineerd met de rest van je kleding...

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

22-04-2012 om 14:46

Jaaaahaaaaaaaaaa temet

We weten nou wel dat je gek bent van kleding en kleur enzo. Maar je kunt ook overdrijven. Je ooglapje in een matchende kleur, kom op zeg

Tirza (die denkt dat de markt gewoon te klein is)

Huidkleur met..

Een oog erop! Klaar ben je!

app-sent

Merel

Merel

22-04-2012 om 23:09

Ja die hadden wij ook

Ik had ze ook voor zoon, met plaatjes erop. Dat vond ie mooi en weerhield hem er (een beetje) van om het ding er meteen af te trekken. (dat doen ze n.l. als ze 2 jaar zijn)
Maar dat zou heel eng zijn zo'n ooglapje met plaatje van een oog erop, ik denk dat je veel mensen zou laten schrikken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.