Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hetty,*

Hetty,*

09-12-2008 om 21:40

Waarschuwing ondernemers (nepfactuur)

Even een waarschuwing aan alle ondernemers hier: wij kregen vandaag een factuur die erg lijkt op de jaarfactuur van de Kamer van Koophandel, ook qua bedrag. Lay-out is hetzelfde, opstelling van de nota is hetzelfde, kleurgebruik, tekste bijdrage 2009, etc.
Alleen het is dus niet van de KvK! Rechtsboven staat een naam van een ander bedrijf (in het klein) en als omschrijving staat er: KvKhandelsregister2009.nl en dit is dus niet de bijdrage 2009 voor de KvK.
Het schijnt dat er aardig wat facturen in omloop zijn.
Groetjes Hetty,*

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

09-12-2008 om 22:41

Nummer?

Absoluut niet van toepassing voor mij. Maar kunnen jullie niet even het goede rekeningnummer hier neerzetten? Dan kan iedereen daaraan meteen zien of het echt is of niet.

Prulletje

Hetty,*

Hetty,*

09-12-2008 om 23:16

Nee

Elk district heeft een eigen KvK, dus het goede nummer neerzetten is lastig.
Het foute nummer neerzetten is ook niet handig want er zijn misschien meer foute nummers in omloop waardoor je dus zou kunnen denken dat dit een goed nummer is omdat het niet hetzelfde is als het nummer wat ik noem. Leuke zin
Tip: KvK heft geen BTW, er staat geen .NL achter en rechtsboven staat niet de naam van een ander bedrijf.
Groetjes Hetty,*

Hetty

Dank je wel voor de tip! Ook hier komt ieder jaar de factuur van de KvK. Ik zal opletten!

Ardnax

Ardnax

10-12-2008 om 08:42

Kan wel

Zie hier de site van de KvK:
http://www.kvk.nl/Nieuws/valsefacturenkvkinomloop.asp

Als je op de acceptgiro kijkt, staat daar ook een belgisch adres (staat niet op het voorbeeld van de kvk)van het kantoor voor klanten.

Overigens is het ook geen nepfactuur, het is "slechts" een aanbod om opgenomen te worden in een internationaal handelsregister en ze maken gebruik van verbanden die wij in ons hoofd leggen (kvk is geen gedeponeerde naam en dus ook bruikbaar voor hen als afkorting van hun bedrijfsnaam)
Het is ook niet verboden, crimineel of strafbaar. Wat ze beloven, doen ze.
Grtz.
Ardnax

Dit is niet nieuw

Dergelijke "facturen" worden wel vaker verstuurd naar kleine bedrijven. Ik heb er eens iets van op de televisie gezien en inderdaad, het is zo handig ingekleed dat je had kunnen weten ... en dus is het niet strafbaar. Wel heel verneukeratief.

amk

amk

10-12-2008 om 12:51

Maar die van de kvk

is nog wel een tikkie gemener, want de inhoud is namelijk ook gelijk aan die van de normale rekening van de kvk, zei de mijnheer van de kvk vanmorgen op tv.

Zij proberen je dus niet een onmogelijke vermelding aan te smeren, maar echt op te lichten ten koste van een ander bedrijf (kvk is is in mijn opinie ook een bedrijf)

Angela

Had 'm bijna....

had 'm bijna overgemaakt, tot mijn man iets las op rtlz..... pffff... oen dat ik ben, niet echt gekeken...

Juliëtte

Juliëtte

10-12-2008 om 20:53

Niet alleen bij kleine bedrijven

Ook bij ons en onze moedermaatschappij zijn ze binnengekomen. En dat zijn echt geen kleine bedrijven ..

Oppassen dus !

Bedankt!

Namens mijn buurvrouw bedankt voor de waarschuwing. Ze had gelukkig het geld nog niet overgemaakt.

Ik hoor net op het nieuws

De KvK heeft een heleboel van die neprekeningen nog kunnen tegenhouden en waarschuwt bedrijven ervoor.

Hier

Wij hebben hem ook gehad maar we lezen altijd de kleine lettertjes..

Damajo

reina

reina

11-12-2008 om 07:03

Mail

Mijn man kreeg een mail van de KvK waarin gewaarschuwd werd voor deze nepfactuur. Ik las op het nieuws dat de KvK die verstuurd heeft naar de bedrijven waar zij een e-mailadres van hebben.

Pelle

Die man kan dan toch wel bij jullie terecht ?

Groeten,

Temet

Ardnax

Ardnax

12-12-2008 om 09:39

Belachelijke postbode

Hij moet gewoon bezorgen, ongeacht wat zijn ideeën zijn omtrent de inhoud.
Het zou toch van de dolle zijn dat ik de catalogus van de Pabo niet meer krijg omdat een zwaar gelovige postbode dit een zonde vindt.
Grtz.
Ardnax

Sancy

Sancy

12-12-2008 om 09:48

Nee ardnax

Ik vind dat die postverspreider (da's de SandD term geloof ik?) heel integer gehandeld heeft. Hij heeft níet de post geopend (vanwege het briefgeheim) en hij heeft níet geweigerd het te bezorgen (dat zou werkweigering zijn) en hij heeft ook geen post achtergehouden. Alles wat hij deed was de ontvanger mondeling waarschuwen dat het mogelijk een nepfactuur bevatte, en als de ontvanger er niet was, een sticker met die strekking op de envelop geplakt.
Dus hij zou jouw PABO-catalogus gewoon in de bus doen hoor! Hooguit een stickertje plakken dat het lingeriesetje op pagina 6 je erg leuk zou staan

Pardon?

"Dus hij zou jouw PABO-catalogus gewoon in de bus doen hoor! Hooguit een stickertje plakken dat het lingeriesetje op pagina 6 je erg leuk zou staan "
Hè? Bevat een Pabo catalogus kleding voor leerkrachten basisschool, beschreven tot op het ondergoed? Oh, ik kan me ineens ook allerlei creatieve middelen voorstellen, te gebruiken in de gemeenschapsruimte van de school.
Groet,
Miriam Lavell

Ardnax

Ardnax

12-12-2008 om 11:06

Overtreding?

Het grote probleem is, dat er nog helemaal niet bepaald is of dat bedrijf strafbaar is. Voor zover ik me heb laten informeren is het bedrijf niet strafbaar, omdat er geen leugens op staan en ook op de brief hebben staan dat het een aanbod is en geen rekening. Er is nog geen rechtszaak geweest, het bedrijf is nog niet schuldig bevonden en in NL is iedereen nog steeds onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
Deze postbode bepaalde dus zelf dat hij met een strafbaar feit te maken had. Onbetwist met de allerbeste bedoelingen die die man in zich had, maar hij speelde wel eigen rechter.

En bij die regenlaarzen heb je vast een busje talkpoeder nodig ?

Grtz.
Ardnax

Ardnax

Ardnax

12-12-2008 om 11:08

Miriam

Ik zie de juf van dochterlief al in deze regenlaarzen de buitenlessen verzorgen......
Zij krijgt in ieder geval geen natte liezen, alhoewel ik daarover twijfel bij de mannelijke leerkrachten.
Grtz.
Ardnax

Sancy

Sancy

12-12-2008 om 12:14

Welnee pelle

SandD noemt het volgens dit bericht zélf een postverspreider:
"Sandd wijst in een officiële reactie .... Omdat de postverspreider vanuit zijn 'geloofsovertuiging' aangaf het in de toekomst weer te zullen doen, kon Sandd niet anders dan de samenwerking stop zetten", aldus de verklaring"
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/12_december/11/binnenland/1211_1545_proactieve_postbode_ontslagen_SANDD.xml

Mik

Mik

12-12-2008 om 23:34

Die brief

Vandaag gekregen. Een gewaarschuwd mens telt natuurlijk voor twee maar deze was wel duidelijk nep hoor. Het logo leek op 't KvK logo maar was 't net niet. Dat zie je gelijk als je de post uit de bus haalt. De factuur was afkomstig van Kantoor voor Klanten. En ook het bedrag moest overgemaakt worden aan Kantoor voor Klanten. Was ik niet gewaarschuwd, had ik toch minimaal gedacht hier deugt geen bal van.

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2008 om 00:24

Toch (mik, ot)

Vind ik het wel een lekker duidelijke naam. Een kantoor voor klanten. Een kantoor. Voor klanten. Mooi. Ik ben klant, jij hebt een kantoor. Toppie.

Kamer van Koophandel vind ik een véél onbegrijpelijker naam.

Tirza

Postverspreiders? (ot)

Geef mij maar gewoon een postbode of postbezorger. Bij postverspreiders denk ik aan die reclame-bezorgers die de helft van hun papieren in de bosjes gooien om er maar klaar mee te zijn...

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.