Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

30-11-2009 om 01:00

Wanneer staat bij jullie de kerstboom?.

Gezien de kerst versieringen die ik al zie en ik nog in de sfeer van de Sint ben vroeg ik me af staat er bij een van jullie al een kerstboom in huis?.
Hier meestal twee weken voor kerst.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

30-11-2009 om 01:10

Niet

We hebben de boom afgeschaft. Ik probeer het met andere versiering kerstig te maken.

Bastet

Bastet

30-11-2009 om 07:27

6 december

Wij vieren 5 dec pakjesavond,en 6 december begin met mijn boom!
Groetjes,bastet

reina

reina

30-11-2009 om 08:20

Dit jaar niet

Omdat alleen man thuis is rond de kerst, en hij niet in z'n eentje onder de boom hoeft te zitten , dit jaar geen kerstboom. Andere jaren zet ik 'm meestal aan het begin van de kerstvakantie, of als die laat valt een week ervoor, op. Ik ga wel het een en ander versieren, dat doe ik volgend weekend.

12 december

De eerste zaterdag na pakjesavond, altijd! En ik heb er nu al zin in! Ik vind Sinterklaas leuk voor de kinderen maar persoonlijk heb ik veel liever de kersttijd.

Overigens gaat die boom er dan ook wel 2 januari (en heel soms de 1e al) gelijk weer uit. Dan ben ik het, hoe gezellig ook, weer helemaal zat.

Brianna F

Brianna F

30-11-2009 om 09:52

6 december

staan hier 2 bomen in vol ornaat.
Het kerstdorp staat overigens al een week, maar daar ben ik dan ook 4 dagen mee bezig geweest

Weekend voor kerst

Dus dit jaar waarschijnlijk de 20e. Hoewel ik me nu afvraag hoe we onze éénjarige Truusje een beetje uit de buurt van de boom kunnen houden. Iemand ervaring? 2 januari gaat de hele kersthandel er weer uit, dan ben ik het zat.

Sinds we kinderen hebben

Sinds we kinderen hebben staat -ie een stuk eerder dan voorheen. Dan moesten we soms 2 dagen voor kerst nog op pad voor een boom. Maar nu halen we hem ongeveer een week ofzo na Sinterklaas.

Het heeft ook wel wat, zo'n boom in huis. Ik haal er elk jaar weer een of twee ballen of versieringen bij, we hebben dus inmiddels een mooie voorraad om er in te hangen. En sinds vorig jaar heb ik ook eindelijk een grote kerstkrans voor op de voordeur. Ik merk dat ik het veel meer dan vroeger leuk vind om het huis aan te kleden voor kerst. En ik denk dat dat door de kinderen komt. Dat je hen een echte kerstsfeer wilt laten meemaken, of zoiets.

Chris

Lorwyn

We hebben daar ook aan gedacht, boom in de box. Maar ons Truusje zit nog heel graag in de box, soms is ze het vrije leven op de grond echt zat en gaat ze echt aan de box hangen (zo van: help zet mij er in!).

Hepij

Hepij

30-11-2009 om 11:11

Ik ben

op 20 december jarig en het is traditie dat we het weekend ervoor de kerstboom zetten.... maar het zou dit jaar ook wel eens heel goed de zaterdag ervoor kunnen worden....

Tijgeroog

Tijgeroog

30-11-2009 om 11:13

Savon

Hier was ik er ook bang voor, maar het viel bij beide kinderen erg mee. Ik probeer ze wel meteen te leren dat ze alleen mogen kijken, met de handjes op de rug. En verder hang ik er onderaan onbreekbare spullen in. De oudste vindt het al erg leuk om papieren dingetjes voor onderin te maken.

Jacoline29

Jacoline29

30-11-2009 om 11:20

Ook niet

Geen kerstboom dit jaar,we zijn druk bezig met inpakken,want op dit moment is het zo dat feb '10 ons huis opgeleverd gaat worden,ook zijn er geruchten van over 2 weken al,of dat waar is weet ik niet,we hebben nog geen bevestiging ervan.
Ook doen wij niet aan pakjes met kerst,dat doen wij met sinterklaas alleen.

Zoals bij pandia

Ergens na Sinterklaas komt hij er te staan (we moeten natuurlijk wel de stemming even te pakken hebben, anders wordt hij niet mooi ). En paar dagen na oud & nieuw verdwijnt hij weer.

Tirza G.

Tirza G.

30-11-2009 om 16:39

Onze jaarlijkse kerstruzie

Man zou het liefst 6 december beginnen met kerstzooien en ik heb er toch zo'n hekel aan, die opgelegde flauwekul. Hij zou hem ook het liefst laten staan tot Driekoningen. Mijn grenzen liggen op 23 december en 2 januari, dus jullie snappen: dat is ieder jaar weer een hele onderhandeling. Ik denk dat het het eerste weekend van de kerstvakantie gaat gebeuren. Man doet het het liefst zelf en alleen, onderwijl meebulderend met de Maastreechter Staar.

Tirza

Tijgeroog

Ik denk niet dat ik mijn 13 maanden jonge, tijgerende, zich overal aan optrekkende, niet luisterende, alsmaar hard-nee-schuddende terwijl ze "nè, nè" (= nee, nee) roepende dochter al kan leren dat ze met haar handjes op haar rug naar de boom moet kijken .

Onbreekbare spullen voor onderin zijn wel heel handig om nog even aan te schaffen, maar waar ik vooral mee zit zijn die naalden. Die zijn volgens mij giftig en ik heb zo'n afschuwelijke hekel aan een nep-boom. Liever geen boom dan een nepperd.

Bastet

Bastet

30-11-2009 om 18:45

Savon

Mijn moeder hangt jaar een ring op,waar vier kaarsen in passen,maar die versiert ze dan met kerstballen.Kan geen peuter bij!
Bastet

Sancy

Sancy

30-11-2009 om 18:48

Ach tirza

Ik ben jouw man.... bijna dan. Hier is de Kerstruzie of de boom een echte of de neppe moet zijn (gepolderd: ene jaar nep, andere jaar echt) en als ik die versier, doe ik dat het liefst alleen, maar dan met de cd van Vonda Sheperd: "A Very Ally Christmas"

Maylise

Maylise

30-11-2009 om 19:37

Na sinterklaas

Ik ga het huis na Sinterklaas in de kerststemming brengen. Misschien gelijk al op 6 december een deel en de rest in de week daarop. Ik doe het niet in 1x. Dat is veel te veel werk. Zo'n week na Sinterklaas staat het hele kerstspul en dan blijft het staan tot Driekoningen.

Maylise

Nasha 1st

Nasha 1st

30-11-2009 om 22:09

Na sinterklaas

altijd, soms de dag er na, soms later, hangt een beetje van rooster man af....

joos

joos

30-11-2009 om 22:11

Sancy

die cd van Vonda spreekt mij ook wel aan, dus ik heb 'm meteen besteld! Ook ik brul altijd mee met een cd (kerst met John Denver of Kerst met Herman van Veen) bij het versieren van de kerstboom. Dit geschiedt op de zondagmorgen na het Sinterklaas weekend, en ik ben altijd gekleed in een pyjama- of jogging broek. Ook spreek ik ieder jaar dezelfde woorden uit tegen mijn man: weet je zeker dat je alle dozen met kerstspullen hebt gepakt? Ik dacht dat we nog een doos hadden.
Dit zei mijn moeder ook ieder jaar. En ieder jaar gingen we nog een keer naar zolder, om daar te zien dat we echt alles hadden gepakt.
Heerlijk, tradities.

6 december

6 december staat hier elk jaar de boom,aangezien ik dit jaar een loge heb tot 8 december weet ik niet of ik hem ga opzetten op de 6e.
hij gaat er wel altijd op 1 of 2 januari uit,ik ben 6 januari jarig en dan wil ik niks meer met kerst te maken hebben.

En ik...

... laat het het liefst aan manlief over. Van mij hoeft er niet zo nodig een kerstboom in, dat staat maar in de weg. Onze kleine nepperd is een mooi compromis
Manlief heeft er de week voor kerst meestal opeens zin in en gaat dan met de kinderen aan de slag.
En zo snel mogelijk na oud & nieuw moet ie er van mij dan weer uit

Kaaskopje

Kaaskopje

01-12-2009 om 01:38

Voor man

Ik ben van huis uit gewend dat de boom op uiterlijk 2 januari opgeruimd wordt, maar voor man liet ik hem tot 6 januari staan. Driekoningen... Het domme is dat de gemeente daar heel soms geen rekening mee houdt waardoor je de boom noodgedwongen eerder moet wegdoen.
We hebben straks geen boom, we hebben er geen zin in, maar de kerststal mag tot Driekoningen blijven staan.

emma43

emma43

01-12-2009 om 08:48

Ik heb geen zin.....

in een kerstboom,dat gedoe met de lichtjes,ik voel nu mijn armen al prikken van de naaldjes,bah,plus dat onze 'altijd binnen'kat erg blij is met een emmer echt zand in huis,nog een groter bah......
Het optuigen met zoon is altijd weer wel geweldig.
Maar als hij komt dan staat hij 6 december en gaat de week na de kerst eruit.
Een boom hoort er eigenlijk wel bij,net als de kerststal.

Zo laat mogelijk, zo klein mogelijk

Als het aan mij ligt komt er helemaal geen boom meer in hier. Maar de kinderen vinden het nog wel leuk. Dus zet ik met kerst een miniboompje (wel een echte) in de vensterbank. In een mooie mand. Minilampjes erin en miniballetjes. En dat gaat dan dit jaar in het weekend van de 20e gebeuren. En op 27 of 28 december pleur ik dat kreng er weer uit. Wel heb ik met kerst het hele huis versierd met heel veel lampjes. En dat ruim ik dan op nieuwjaarsdag weer lekker op!
Ik ben dus duidelijk niet zo heel erg "kerstig"!

6 december

het weekend na sinterklaas is hier voor het opzetten van de kerstboom. dit jaar dus op 6 december. en dan gaan we met z'n allen naar een tuincentrum, waar de kinderen elk 2 kerstballen mogen kiezen. Ze mogen helemaal zelf de allermooiste uitzoeken, en we hebben ondertussen al prachtige gedrochten: knalroze met pailletten, of paarse vogeltjes... elk jaar komt er weer wat bij en de kinderen zijn heel trots op 'hun' boom

2 januari gaat ie hier ook meteen weg, dan ben ik er wel weer klaar mee.

Groetjes
Gruffalo

Even afkicken?

Ik moet altijd even afkicken van Sinterklaas. Eigenlijk moet ik er niet aan denken om op 6 december meteen al een boom neer te knallen. Alles op zijn tijd

Starry Night

Starry Night

02-12-2009 om 19:45

Genista

't Zal je niet verbazen, maar ik ben het met je eens

Massi Nissa

Massi Nissa

04-12-2009 om 16:36

Morgen

Wij nemen een klein nepboompje en hangen dat vol met rommel die dochter mag uitzoeken. Veel goud, glitter en prinsessen dus (als ze tussen nu en morgen niet radicaal van smaak verandert). Daarnaast vooral veel kaarsjes en kleine lichtjes in huis en een pluchen Kerstman die heel valse kerstliedjes zingt als je in zijn linkerhand knijpt (ooit in Amerika gekocht, haha).
Groetjes
Massi

Puck2

Puck2

05-12-2009 om 11:36

Op school: gisteren

Gisterochtend Sinterklaas gevierd en gistermiddag zijn de kerstbomen afgeleverd en in de klassen gezet. De grote kerstboom in de aula is al versierd en de gangen zijn ook al in kerststemming gebracht.

Bastet

Bastet

05-12-2009 om 18:21

Maandag

maandag komen de bomen,is er de eerste adventviering en maandagavond wordt de school versierd.
Groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.