Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

30-11-2009 om 01:00

Wanneer staat bij jullie de kerstboom?.

Gezien de kerst versieringen die ik al zie en ik nog in de sfeer van de Sint ben vroeg ik me af staat er bij een van jullie al een kerstboom in huis?.
Hier meestal twee weken voor kerst.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fryskdumke

fryskdumke

05-12-2009 om 21:58

Vandaag

Gisteren Sinterklaas gevierd, vandaag de kerstboom erin. Komt ook omdat ik vorig jaar te laat was met het kopen van een mooie kerstboom. Ik heb nu dus wel een die aan al mijn wensen voldoet. En ach, als hij buiten staan kan hij net zo goed in huis.

Net versierd

Bij mij staat hij sinds vanmiddag al prachtig te glinsteren,de kerstboom. Mijn man en oudste vinden het idioot. Jongste zoon en ik vinden het prachtig !

Damajo

Puck2

Puck2

06-12-2009 om 19:04

Bastet, eerste adventviering?

Bastet, wat raar dat ze maandag de eerste adventviering hebben? Dat was namelijk vorige week, vandaag is 2e advent.

Bastet

Bastet

07-12-2009 om 07:14

Puck

Misschien omdat men heel duidelijk maakt dat er eerst sinterklaas is,en dan kerst.Maar mij verbaasde het ook,ik had het eerder verwacht.
bastet

Vic

Vic

07-12-2009 om 12:52

Blijft die zo lang goed?

Ik heb net bedacht dat ik 18 december de kerstboom ga kopen. Dan staat hij ongeveer twee weken en dat vind ik lang genoeg. Op de een of andere manier vallen mijn bomen al vanaf de eerste dag gigantisch uit. Hoe houden jullie je kerstboom zo lang goed? Ik wil niet meer uitgeven dan zo'n 25 euro, dus zo'n niet uitvallende Nordman van 60 euro is geen optie.

amk

amk

07-12-2009 om 13:09

Acclimatiseren

ik zet 'm niet gelijk in de woonkamer maar laat 'm eerst 2 dagen in de berging een beetje wennen. Vervolgens zet ik 'm op een dag dat ik de hele dag weg ben 's morgens in de woonkamer en dan 's avonds gaat pas de kachel aan.
Verder heb ik er dan ook 1 met kluit in een pot en dus is het verder een gewone kamerplant alleen moet deze 2x per week water ipv 2x per half jaar.

Bibi72

Bibi72

07-12-2009 om 13:46

Staan te wachten in de schuur

Hier staan er 2 (kleine) kestbomen te wachten in de schuur, waarschijnlijk wordt het morgen of overmorgen dat we ze binnen zetten.

Bastet

Bastet

07-12-2009 om 15:23

Vic

Oh de mijne gaat al jaren mee hoor,geen probleem.
Het is een nepperd,want ik krijg hele dikke rode handen met veel jeuk van een echte boom.
Bastet

Nasha 1st

Nasha 1st

07-12-2009 om 21:06

Zo...

hij staat!

Tirza G.

Tirza G.

07-12-2009 om 22:45

Acclimatiseren

De familie van mijn moeders' kant zit nogal in het groen. Hoveniers enzo. Die oude oompjes van mij lachen zich altijd een bult om het acclimatiseren van groen, zoals wij dat doen. Nergens voor nodig. Of althans: ze zouden niet weten waarvoor.
Idem met het snoeien van rozen, ze worden helemaal vrolijk van georganiseerde snoeicursussen. Gewoon je struik goed kennen en alles wat je niet aanstaat knip je eraf. Wanneer? Maakt niet uit. Als het niet vriest. Ik word altijd erg blij van zoveel nuchterheid.

Tirza

Tirza, rofl!

Kijk ... dáárom doet het beetje groen in onze tuin het gewoon nog! Niemand begrijpt dat ook maar het onkruid kan overleven bij zulke tuinbarbaren als wij zijn, maar ik begrijp het nu wel

Niet te lang

na oud en nieuw moet ie de deur uit, dan heb ik het zo gehad ermee. En dan is het altijd weer zo lekker ruim in de woonkamer als dat ding weg is.

vorig jaar had ik ook last van de boom, kriebelende neus, prikkende ogen. Ik zit even te denken welke soort dit voorkomt, want het is echt erg vervelend.

Ayanna

Ayanna

08-12-2009 om 14:46

Geen..

Voor het eerst sinds mensenheugenis geen kerstboom dit jaar. Want geen plek. Want ik heb nog een oude eethoek staan die ik niet kwijt raak.... Hebben nu dus twee eethoeken, waarvan 1 in gebruik en die oude kunnen we nergens tijdelijk kwijt. Veel te veel troep in dit huis! Staat nu op een plek in de woonkamer waar normaal gesproken de kertsboom staat. Ik vanochtend helemaal stressen: waar laten we de boom??? Zegt man: zet je hem toch gewoon op de tafel, past best. Ik kijk hem aan alsof ie niet helemaal snokker is, totdat...ping...ineens bij mij een lampje ging branden. Een kerstlampje wel te verstaan! Ik maak gewoon dit jaar een kersttafel!!!! Tadaaaa, probleem opgelost. Geen grote boom, maar iets kleins. We hebben nog een leuke kersttrein en zo'n verlicht dorpje. Wat kerst-speeldoosjes en een stalletje en hoppa.... problem solved! En nu maar hopen dat er tot Drie Koningen niemand komt voor die tafel....

Polly Shearman

Polly Shearman

09-12-2009 om 12:27

Hij staat... dat wil zeggen...

De boom staat, zoonlief en ik hebben vanmorgen voor het eerst een nepperd gekocht. Manlief kreeg het spaansbenauwd toen wij melden een echte kerstboom te willen gaan halen. Hij zag het niet zitten, zo'n grote boom, met kluit in onze nieuwe maar kleine auto. Hij zag al het zand en de naalden en werd helemaal niet goed.
Dus ik ben overstag, een nep boom!
Ik hou meer van echt, en dat hebben we ook jaren gehad, maar ik had ook geen zin om die auto weer schoon te maken, dus vandaar...
vanmiddag mogen zoons er de ballen in hangen.
Maar waar laat ik nu de spullen die eerst op de plek stonden waar nu de boom staat...
pfff het is weer een hele volks verhuizing! en dat terwijl we de hele week voor kerst op vakantie zijn.
Maar met kerst dus weer thuis, dus geen boom was ook geen optie. De jaren hiervoor waren we met kerst wel weg, dus hadden we gaan boom.
zucht... hoe krijg ik nu mijn woonkamer weer netjes! aargh.. ik ben hier niet goed in hoor.
Volgend jaar laat ik de kabouters al het werk doen.

groet, polly

Massi Nissa

Massi Nissa

09-12-2009 om 16:42

Hier staat hij ook!

Ik heb een geweldige boom (net opgetuigd): een spierwitte (nepperd natuurlijk) met veelkleurige lichtjes en heel veel glittertroep (dochter van drie heeft de versiering uitgezocht). Hartstikke avantgarde, al zal man wel even moeten slikken als-ie zo thuiskomt. Ik moet elke keer lachen als ik die boom zie. We hebben trouwens ook nog een soort sneeuwbal die kerstliedjes zingt. Het is maar goed dat mijn kerstbudget erg bescheiden is, anders woonden wij wat mij betreft de hele maand december in een epileptisch glitter- en glanscentrum. Hoe maffer hoe beter.
Ik heb trouwens net, puur voor de sfeer, weer even dat filmpje gekeken waarin Tiny en Lau uit een voorstad van Rotterdam gezellig samen de kerstboom optuigen:


http://www.youtube.com/watch?v=P3WcK9Y6w28.
Groetjes
Massi

Bastet

Bastet

09-12-2009 om 18:28

Massi

Nou samen?Tiny blijft vooral wijselijk uit de buurt..
Bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

09-12-2009 om 21:00

Bastet

Als ik Tiny zie, komt het woord 'sufgepikt' altijd in me op. Gelukkig zegt ze erbij dat-ie vooral akelig doet als hij drinkt. Maar hoe vaak is dat dan precies?
Anyway, ik blijk na tien jaar samenzijn ook nog steeds weinig van mijn man te begrijpen: hij vindt de kerstboom hartstikke mooi! Dat was zijn woord, mooi. En als-ie nou een ding absoluut niet is, is het wel mooi (die kerstboom dan he, mijn man is een woestijngod).
Hihi, zie je wel, ik keek net even uit mijn ooghoek en ik moest alweer lachen. Het is echt een grappige boom geworden.
Groetjes
Massi

Vera*

Vera*

09-12-2009 om 22:00

Maar toch

Een spierwitte boom lijkt me toch mooier dan de knalroze boom bij een klasgenootje van mijn dochter.

Bastet

Bastet

10-12-2009 om 07:25

Massi nissa

haha,jaaa,sufgepikt,precies het goede woord ervoor,vreselijk he!
Bastet

Maylise

Maylise

10-12-2009 om 18:31

Kerstboom!

Wij hebben zelfs twee kerstbomen dit jaar. Een grote in de woonkamer die ik met goud, rood en hout heb versierd en een kleinere in de keuken die ik mijn jongste kinderen en kleine nichtjes heb laten op tuigen. Dat is een boom met disco lichtjes, ballen in alle kleuren van de regenboog en zelfs disney figuurtjes.

Buiten heb ik ook lichtjes in de bomen gehangen en een kerstkrans op de deur. De stal staat ook. Hele mooie houten stal met een prachtige beelden groep. Verder de kerst trein, kerstmannen, sterren, engeltjes en dennentakken. Van het weekend zet ik het kerstdorp op en volgende week gaat mijn dochter nog een kerststuk maken voor op tafel. Heel feestelijk allemaal.

Maylise

amk

amk

10-12-2009 om 20:32

Een uur geleden

weer een dierbaar moment. Samen met mijn dochter kerstliedjes zingend de kerstboom versieren.
Zo'n kleuter is gewoon heel leuk. Ok, de ballen hangen wat ongelijk verdeeld, maar dat blije koppie maakte heel veel goed. En de verhalen die er los kwamen over de kerstboom op school. Gelijk maar weer eens een stukje videofilm geschoten.

Dit jaar zijn de liedjes beter te verstaan als vorig jaar. Maar het gestuiter van de ballen en mijn dochter is dan weer een stuk minder. Ik hoop nog vaak zo'n filmpje te mogen maken.

Kadonaj

Kadonaj

11-12-2009 om 08:46

Als de sint weg is

komt bij ons de kerstversiering. Zoon van bijna 5 gaat dan vol enthousiasme aan de gang om overal kerstdorpjes te maken met sneeuwkleden en huisjes, waar uiteraard zijn hotwheels auto's tussen komen te staan

De kerstboom staat dit jaar iets hoger op een tafeltje met plastic ballen erin. (en zoonlief heeft er heeeeeel veel kransjes in gehangen, wel hoog!)
zoontje van 15 maanden heeft er weinig interesse in, hondje meer, door de kransjes waar ze niet bij kan (een konijn is groter )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.