Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wapen in huis


Moederkareltje schreef op 25-02-2024 om 21:01:

van een huisgenoot zou ik dat niet oke vinden natuurlijk maar mijn eigen man vertrouw ik dat hij mij niet neerschiet ook niet als hij kwaad is. En zichzelf zou hij ook niks aandoen. Dus een wapen in huis vind ik wel een veilig idee mocht de pleuris uitbreken. Dan kan man mij en de kinderen beschermen. Mijn zus heeft wapens in huis en dat is daar waar zij woont normaal. Doordat mensen van elkaar weten dat ze wapens hebben zorgt het er ook voor een stuk veiligheid je weet wat je kan gebeuren als je toch iemands terrein ongevraagd opkomt.

Welnee, die nemen hun wapen mee jouw terrein op. En jouw wapen ligt dan zoals een responsible gun owner betaamt keurig gescheiden van munitie in een afgesloten kast. Je bent al met een automatisch wapen doorzeefd voordat je je sleutel kan pakken. En mocht je dat wapen in de paraplubak naast de voordeur bewaren dan ben je weer geen responsible gun owner en schiet je kleuter per ongeluk zichzelf neer.

Valeria schreef op 26-02-2024 om 08:54:

Ik zou veel eerder moeite hebben, namelijk het moment dat hij bij een schietvereniging zou willen.
Ik heb daar toch heel andere ideeën bij dan bij iemand die wil gaan boogschieten.

Vast niet "We need to  talk about Kevin"gelezen of gezien dan

Gelukkig gaat het nooit mis met spelende kinderen die stoer het wapen aan vriendjes willen laten zien.



Wij hebben ook wapens in huis, buksen. Daar heb je niet eens een vergunning voor nodig en hoeft ook niet in een kluis, terwijl ik het toch wel heftige wapens vind.

De munitie ligt wel verstopt, zelfs ik weet niet eens waar het is. Een buks hangt vol in het zicht aan de muur, als decoratief item, omdat het een klassieker is. De andere ligt ergens in een kast opgeborgen. Mijn man schiet er wel eens mee op eigen terrein op bierblikjes. En hij is ook wel eens gaan jagen met een vriend die een eigen jachtterrein heeft in Duitsland. 

Ik vind het niet geweldig, maar heb er verder ook niet zoveel moeite mee. Ik zie het meer als hobbymatige accessoires, dan als echte wapens, hoewel je met een van die dingen volgens mij wel iemand flink zou kunnen verwonden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.