Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

boterbloem

boterbloem

22-03-2012 om 20:27

Wat doe je om er anders uit te zien?

Helpt dat?

Doe je ook weleens iets om er juist gewichtiger uit te zien, waardoor je het gevoel krijgt dat je eerder serieus wordt genomen?

Heb je een favoriet kledingstuk wat je graag aantrekt in lastige situaties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julie

Julie

22-03-2012 om 20:39

Ik heb een creatief beroep. Als ik een afspraak heb kleed ik me bewust wat creatiever/alternatiever (normaalgesproken saai). Ook heb ik een paar kledingstukken die me zitten alsof ze voor me gemaakt zijn, die trek ik aan als ik niet zo lekker in mijn vel zit en toch de deur uit moet. Dat zijn wat wijdere dingen, waarin ik een beetje kan verdwijnen.

Margriet*

Margriet*

22-03-2012 om 22:40

Zwart jasje

en hakken (laarsjes of pumps afhankelijk van het weer en kleding).
En mijn haar moet goed zitten dus daar besteed ik extra aandacht aan.

Oja

Als ik 'naar de normale wereld' ga, trek ik sowieso mijn beste BH aan, die maakt een mooi decollete. En dan een jurkje erover of mooi shirt. Beetje hip, niet te opgeprikt want ik houd van relaxed.

Eigenlijk vind ik zomerkleding het rotst. Ja jurkjes zijn leuk, maar momenteel baal ik erg van mijn buikje, net of ik net zwanger ben. Dus stretch jurkjes zijn dan niet ideaal.

Maar ik wil sowieso relaxedte kleren aan en schoenen zeker! Fijne slippers of mn skateschoenen of comfortabele laarzen. Nooit hakken, nooit makeup komt misschien nog als het verval goed doorzet.

Waarom is er altijd 1 kledingstuk perfect en slijt het?

hsk-mama

hsk-mama

23-03-2012 om 11:08

Haar opsteken

of in een staart voor wat meer officiële afspraken. Dat komt serieuzer over en minder meisjesachtig dan los haar. Was een tip van de baas van een onderzoeksbedrijf aan zijn schoondochter die in zijn bedrijf werkt voor als ze presentaties van het bedrijf moet doen. Geldt vast niet voor iedereen, maar voor mij is het wel een aanrader. En ik doe eerder jasjes in plaats van truitje of vest aan bij formele afspraken.

Tihama

Tihama

23-03-2012 om 13:00

Ik pas mijn kleding zakelijk altijd aan. Als ik een stevig gesprek/onderhandelingen aan moet, dan kies ik voor een broekpak. Grijs of zwart. Vaak wel met roze of rode pumps, een felgekleurde top en sieraden. De mix van zakelijk/hard en vrouwelijk.
Als ik een presentatie moet geven, dan doe ik altijd een rok/jurk aan, maar wel gekleed. Dus niet zomerjurkjesachtig. Ik draag nooit, maar dan ook echt nooit truien of vesten op mijn werk. Die vind ik namelijk al heel snel erg informeel overkomen. Thuis heb ik wel een paar truien. Op het werk draag ik altijd blazers.

Ik heb een boel favoriete kledingstukken. Vroeger had ik er maar een paar, maar sinds ik een stijladvies heb gedaan, weet ik ook WAAROM die kleren favoriet zijn, dus heb ik er meer in de goede stijl kunnen kopen.

Tihama

amk

amk

23-03-2012 om 13:44

Broekpak / jurk

op het werk heb ik meestal jurkjes aan. En vanwege de kou een bedrijfsfleece.
Ga ik naar een leverancier dan zal ik altijd een broekpak aantrekken, want overstapbankjes met een rok is niet charmant. (overstapbankje: zitten voetbeschermer om, 1 voet over het bankje, 2e beschermer aan en dan het andere been over het bankje.)

Maar ik ga zeker niet zonder hakken de deur uit. Ook niet als ik bij min 45 de vriescel in moet.

Ik heb geen klasiek broekpak het is groen, met hele wijde pijpen (ART-fashion) Maar dat is de stijl waarin ik me goed voel en die ik altijd draag.

Vic

Vic

23-03-2012 om 14:24

Amk

Ja, daar vergis ik me nog wel eens in. Ik liep laatst door een raffinaderij in een best wel korte jurkje, met daaronder charmante veiligheidsschoenen. Ik heb trouwens ook al eens op zo'n overstapbankje gezeten in hetzelfde jurkje. Dat is bijna niet te doen

Pak

Als ik gewichtiger over wil komen draag ik een pak. Of een jasje. Ik heb twee pakken, een lichtgrijze en een donkergrijze. Die eerste is al oud en is qua snit volstrekt niet up to date (jasje wat langer dan nu gebruikelijk) maar het staat - vind ik - nog prima en zit zo ontzettend comfortabel.
Jasjes heb ik dus ook nog een aantal.
Allemaal een beetje stijl-herencolbert, dus met zakken (binnen en buiten), en zonder frutsels van welke aard dan ook.

Wel leuk, zo'n jasje. Heb ik ineens schouders

Groeten,

Temet

Tihama

Tihama

23-03-2012 om 16:07

Boterbloem

De vraag die trouwens bij me opkomt: is er een speciale reden waarom je deze vraag stelt?

Heb je nu het gevoel dat je soms niet serieus genomen wordt en in wat voor situaties is dat dan?

Tihama

Conference

Conference

23-03-2012 om 16:32

Niets

Iedere minuut die ik kan (uit)slapen is er één en wegens chronisch tijdgebrek ben ik 's morgens niet in staat om er rekening mee te houden wat er op mijn werk op het programma staat voor die dag, formele bezoeken, ontvangsten van klanten of dat ik gewichtig over wil komen of juist niet of hoe mijn stemming is. Ik heb daarom alleen nog maar kleding en schoenen waar ik me mooi en prettig in voel, in de hoop dat ik dat uitstraal. Alle andere kleding (o.a. truien en longsleeves) heb ik de deur uit gedaan. In mijn kast ligt mijn kleding al klaar in setjes, waar ik 's morgens, zonder bij na te denken, in kan springen.
In het weekend moet ik wel over mijn schoenen nadenken, want met mijn hooggehakte pumps over het voetbalveld jakkeren bleek niet zo'n succes.

Guinevere

Guinevere

23-03-2012 om 19:18

Zeker wel

Jazeker wel, ik heb een keer een presentatie gehad over het effect van kleding op je zakelijke effectiviteit. Tenminste, hoe het effect van je woorden kan worden versterkt of verzwakt door je kleding.
Rechte lijnen maken dat je sterker overkomt, het haar niet te meisjesachtig helpt ook. En kleuren hebben ook een bepaald effect. Bv. als je een zwart pak draagt met een wit overhemd en een zwarte das/strikje denken ze dat je de ober bent. Beige komt niet krachtig over. De rest van het kleurenverhaal ben ik vergeten.
Zelf draag ik nu dus meestal een jasje als ik mijn zin wil krijgen.

boterbloem

boterbloem

23-03-2012 om 23:07

Geen speciale reden

ik was gewoon benieuwd naar de do's en dont's van anderen. Iedereen heeft weleens behoefte aan een extra zetje in de rug.

Ik herken trouwens die (uit)slaapverslaving. Steeds de wekker uit. Brr. Hier hangen ook een paar setjes gereed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.